Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoittava tarinani Kannabiksestä.

Vierailija
10.05.2023 |

Mä asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee, ja niin mäki tein. Ku mä oli 19-vuotias, kokeilin ekaa kertaa kannabista, ajattelin et se ois kiva tapa rentoutuu ja unohtaa arjen stressit. Mutta pian mä huomasin, et se oli pahin moka ikinä.

Ekana mulla oli ahdistusta ja vainoharhaisuutta, ja sit sen jälkeen mul puhkes skitsofrenia. Mä näin juttuja mitä ei ollu olemassa ja kuulin ääniä, jotka sano kauheita juttui mulle. Mä kärsin psykoottisista kohtauksista, joina mä menetin todellisuudentajuni ja käyttäydyin aggressiivisesti. Mun elämä muuttu ihan totaalisesti, ja lopulta mä jouduin hakkaamaan hoitoon.

Mä olin suljetulla osastolla kaks kuukautta, ja siellä mua hoidettiin erilaisilla lääkkeillä. Mä sain risperidonii ja haloperidolii, jotka autto vähentämään psykoottisia oireitani ja hallusinaatioita. Lisäks mä sain rauhottavia lääkkeitä, kuten loratsepaamii, jotka autto ahdistuksen ja levottomuuden hoitoon.

Olo suljetulla osastolla oli rankkaa ja pelottavaa, mut se oli myös tosi tärkee mun terveyden kannalta. Lääkitys autto vähentämään oireitani ja sain paljon apuu terapeuteilt ja hoitajilt.

Kannabis voi tuntuu harmittomalta, mut se voi aiheuttaa vakavia ongelmii. Älä tee samaa mokaa ku mä. Skitsofreniaa ei voi parantaa, vaan sitä voi vain hoitaa. Mun elämä skitsofrenian kanssa on rankkaa ja se vaatii jatkuvaa hoitoa ja lääkitystä.

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain ihmettelen, etten ole ikinä tavannut henkilöä joka olisi saanut tällaisen psykoosin. Eli missä nämä ihmiset ovat?

82/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I

Oletko siis samaa mieltä myös alkoholinkäytön seurauksista? Että alkoholisteja ei kuulu verovaroin hoitaa?

Kyllä. Minimihoito vain näille. Ei ole järkeä käyttää eniten yhteiskunnan rahaa kaikkein vähiten yhteiskuntaa hyödyttäviin ihmisiin.

Ja mitenkä meinaat nyt sun mielipiteen saada yhteiskunnassa läpi? Meuhkaaminen vauvapalstalla on ihan turhaa. Joten mitä konkreettista siis ehdotat?

En usko että mielipiteeni menisi yhteiskunnassa läpi. Mutta kyllä äänestämällä voi jossain määrin vaikuttaa. En missään nimessä esim. äänestäisi kansanedustajaa, joka kannattaa esim. käyttäjähuoneiden perustamista. Miljoonaluokan investointi ihmisiin jotka ovat pelkkä menoerä jo muutenkin. Ei kiitos ikinä.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä psykoosialoituksia on alkanut tehtailemaan palstalle? Sama ihminen nyt yrittää kirjoittaa jollain jonnekielellä samaa tuubaa mitä aikaisemminkin.

Mr. Pfizer.

Eihän se niin voi olla, että ihmiset voisivat alkaa kasvattamaan lääkkeitä unettomuuteen, masennukseen, stressiin jne. kotonaan. Heidän kuuluu maksaa lääkeyhtiöille aivoja kutistavista ja tuhoavista lääkkeistä, kuten Ketipinor.

Vaikka ketipinor voi aiheuttaa erilaisia haittavaikutuksia, kuten uneliaisuutta, huimausta, painonnousua, ja lihasjäykkyyttä, ei ole näyttöä siitä, että se aiheuttaisi pysyviä aivovaurioita tai kutistaisi aivoja.

Valehtelija.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3476840/

En nähnyt Ketipinoorista (Quetiapine) mitään. Klotsapiinistä kylläkin.

Ketiapiini on antipsykootti, joista tuo tutkimus tehtiin.

Ja sitä ei sitten tutkimuksessa edes olisi mainittu? Joopajoo...

Vierailija
84/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus kuulostaa siltä, että viisikymppinen yrittää esittää nuorta, mutta puhuu kuin olisi vuosi 2010. Esim sana "iisi"

Sellaista se on kun kiva kannabis on tuhonnut aivot.

Vierailija
85/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suvussa on mielisairauksia, niin ei tietenkään kannata kokoeilla mitään aineita. Nuorilla sitä harkintakykyä ei vaan yleensä ole, ja jossain vaiheessa lipsutaan, jos käyttöä on kaveripiirissä.

Kummasti näissä suvuissa joissa on mt-ongelmia on miltei aina myös huumeriippuvuutta ja alkoholismiä.

Vierailija
86/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista pidetään nykyään yleisesti vaarattomana. Riskit olisi hyvä tiedostaa.

Kannabis on melko mieto aine, mutta kaikille se ei todellakaan sovi.

Jos yhtään arveluttaa aloittaa käyttö, voi kehittää muita vaihtoehtoisia rentoutustapoja

- lepohetki

- urheilu

- juttelu ystävän kanssa

- lasillinen punaviiniä

- erilaiset yrttiteetä

Vaihtoehtoja on monia, ja itse olen sellainen että pelaan varman päälle. Olen joskus polttanut tupakkaa, ja käyttänyt alkoholia satunnaisesti. Huomasin että kovin iso alkoholimäärä ei minulle sovi. Kun olin 12-vuotias, vannoimme muutaman parhaan ystäväni kanssa että huumeisiin ei kannata koskea.

Yläastella ja sen jälkeen toinen kaveri ajautui huumepiireihin ja osa hänen ystävistä kuoli. Toinen kaveri n. 15-16 vuotiaana kokeili kannabista, ja sai siitä erittäin ikäviä sivuoireita, aivoille ei sopinut yhtään.

Jos kannabiksen riskit tiedostetaan, niin on korkeampi kynnys aloittaa käyttö. Ja aika varoen aloittaa käyttö, ja kokeilla sopiiko se itselle.

Itse en näe mitään syytä miksi kannabiksen käyttö olisi kannattavaa, mutta tiedän että on monia ihmisiä, joilla satunnaiskäyttö rentouttaa.

Vierailija
87/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, eli ihan yhden kerran kokeilit KannabistÄ 19-vuotiaana ja heti puhkesi/pahentui jo olemassa ollut skitsofrenia, mikä kuitenki hoitui usealla erilaisella fyysistä ja psyykkistä riippuvuutta aiheuttavalla väärinkäyttöpontentiaalia omaavalla lääkkeellä?

Oletko uskonut lapsena mielikuvituskavereihin tai ollut esim. syvästi uskonnollinen ennen kannabiskokeiluasi? Oliko leluillasi mielestäsi "sielu"/"tunteet"? Pelkäsitkö poliisia ja kannabismerkinnän seurauksia? Onko korvamatoja? Jotkut ihmiset ovat alusta asti viritetty herkemmiksi tällaisille aivojen sisäisille aistiharhoille, siihen ei kannabis vaikuta vaikkapa kahvia sen enempää.

Rajusti voisi sanoa että jos sinulla on luonnostaan vilkas mielikuvitus, eli aivosi pystyvät luomaan siellä sisällä jotain sisältöä, on sinulla korkeampi riski kokea aistiharhoja myöhemmin elämässä. Olisi kiinnostavaa tietää onko skitsofreniaa ihmisillä jotka eivät voi kuulla mitään musiikkia tai puhetta päässään tai nähdä mielensisäisiä kuvia/uneksia.

Sinulla taitaa olla ollut skitsofrenia kuule jo ennen kuin edes kokeilit KannabistÄ. Kirjoitusasusta ei voi päätellä koulutusta, koska tiedän monia verbaalisesti lahjakkaita ruunebergejä ilman korkeakoulutusta, mutta kotioloissa sinulle ei ainakaan painotettu oikeinkirjoituksen merkitystä tai luettu kirjoja iltasaduksi.

Sivistymättömät ihmiset ovat muutenkin tuollaisia, jos edes olet oikeasti olemassa etkä mikään anti-lobbari trolli. On typerää ajatella että itselle tapahtuu jotain niin 100% varmuudella niin tapahtuu muillekin.

Minua ei olisi elossa ilman kannabista ja sen tuomaa rauhaa ajatella ja käsitellä koettuja traumaattisia asioita, koska suomessa ei saa paskaakaan apua yhteiskunnalta tai edes lähimmäisiltä jos joudut väkivaltaisesti raiskatuksi parisuhteessa.

Ei tarvitse asua missään Kalliossa että saa kannabista. Sitä saa kuule ihan Inarin perukoilta alle vartissa ja vielä syvemmältä korvesta alle tunnissa.

Vierailija
88/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen, etten ole ikinä tavannut henkilöä joka olisi saanut tällaisen psykoosin. Eli missä nämä ihmiset ovat?

Psykoosi on arka asia, ja monet ei halua avautua siitä, ehkä vain lähimmille. Mutta voit lukea uutisia tai tutkimuksia siitä, kuinka moni käyttäjistä on saanut psykoosin.

Usein ei tule täyttä psykoosia päälle, mutta käyttäjälle voi tulla harha-ajatuksia, ahdistusta, pelkoa tms. oireita, jotka ovat neurologisia oireita.

Vierailija
89/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabista pidetään nykyään yleisesti vaarattomana. Riskit olisi hyvä tiedostaa.

Kannabis on melko mieto aine, mutta kaikille se ei todellakaan sovi.

Jos yhtään arveluttaa aloittaa käyttö, voi kehittää muita vaihtoehtoisia rentoutustapoja

- lepohetki

- urheilu

- juttelu ystävän kanssa

- lasillinen punaviiniä

- erilaiset yrttiteetä

Vaihtoehtoja on monia, ja itse olen sellainen että pelaan varman päälle. Olen joskus polttanut tupakkaa, ja käyttänyt alkoholia satunnaisesti. Huomasin että kovin iso alkoholimäärä ei minulle sovi. Kun olin 12-vuotias, vannoimme muutaman parhaan ystäväni kanssa että huumeisiin ei kannata koskea.

Yläastella ja sen jälkeen toinen kaveri ajautui huumepiireihin ja osa hänen ystävistä kuoli. Toinen kaveri n. 15-16 vuotiaana kokeili kannabista, ja sai siitä erittäin ikäviä sivuoireita, aivoille ei sopinut yhtään.

Jos kannabiksen riskit tiedostetaan, niin on korkeampi kynnys aloittaa käyttö. Ja aika varoen aloittaa käyttö, ja kokeilla sopiiko se itselle.

Itse en näe mitään syytä miksi kannabiksen käyttö olisi kannattavaa, mutta tiedän että on monia ihmisiä, joilla satunnaiskäyttö rentouttaa.

Outoa, suosittelet viinilasillista mikä lisää syöpäriskiä. Olisit jättänyt sen pois tuosta listasta. Alkoholi on liuotin ja sen rentouttava vaikutus perustuu hermoston liuottamiseen eli hermoston tuhoamiseen. Se rentouttava ja hassu olo tulee siitä kun ohuen ohuet hermostosäikeesi sulavat pois. Elimistö kyllästetään alkoholilla: alkometri voi nuuskia sen uloshengityksestäsi ja sen voi mitata verestä. Alkoholit kirvelevät nielua ja ruokatorvea koska se liuottaa/sulattaa limakalvojen pintaa ja nukkaa.

Vierailija
90/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi on arka asia, ja monet ei halua avautua siitä, ehkä vain lähimmille. Mutta voit lukea uutisia tai tutkimuksia siitä, kuinka moni käyttäjistä on saanut psykoosin.

Usein ei tule täyttä psykoosia päälle, mutta käyttäjälle voi tulla harha-ajatuksia, ahdistusta, pelkoa tms. oireita, jotka ovat neurologisia oireita.

En voi sanoa kaikista käyttäjistä mutta niistä keitä olen nähnyt niin tosi moni puhuu kannabispsykooseista. Vieläkään ei ole yksikään nähnyt kannabispsykoosia ja olen käyttänyt satunnaisesti yli 30 vuotta. Tuota psykoosia on korostettu riskinä aina mutta harvinaista se näyttää oikeasti olevan. 

Sitä kuulee kanssa kuinka rasittavaa on piilotella asiaa. Yksikin tuttu on viiskymppinen eikä hänen vanhemmat tiedä vieläkään. Niille on kuulemma ihan turha sanoa ne tietävät kaikesta kaiken. Sitä on naurettu että näinkö se säilyy teinifiilis vanhanakin?

Vierailija
91/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monta ihmistä, jotka ovat olleet psykoosissa pirin tai alkoholin takia, mutta kannabispsykooseja tiedän nolla.

Vierailija
92/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harha-ajatuksia, ahdistusta pelkoa... Nuohan kuulostavat ihan krapulalta. Pahalta krapulalta kun on juonut oiken huolella liikaa. Muistista puuttuu puolivuorokautta ja miettii mitä on tullut tehtyä?

Vierailija
93/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kertoa, mutta se kannabis ei aiheuttanut psykoosiasi. Psykoosi ei puhkea ilman ennakko-oireita, ja esimerkiksi tuo että olit vainoharhainen ja koit tarvetta paeta arkea päihteisiin sopii juuri psykoosia edeltäviin oireisiin. Kannabis vain ehkä vauhditti prosessia joka oli käynnissä muutenkin.

Vierailija
94/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, aion nauttia kyseistä yrttiä jatkossakin.

Vierailija
95/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Janunen kirjoitti:

Tämä aihe on nyt niin paljon esillä että kannabis on mielessä jatkuvasti. Miettinyt pitäisikö kokeilla taas näin keski-ikäisenä, arveluttaa vaan lähteä hakemaan mistään epämääräisiltä diilereiltä, ja kohderyhmään kuuluvia tuttavia ei ole.

Vierailija
96/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Tämä aihe on nyt niin paljon esillä että kannabis on mielessä jatkuvasti. Miettinyt pitäisikö kokeilla taas näin keski-ikäisenä, arveluttaa vaan lähteä hakemaan mistään epämääräisiltä diilereiltä, ja kohderyhmään kuuluvia tuttavia ei ole.

Kasvata itse, helppoa kuin heinänteko. Siementen tilaaminen on laillista.

Vierailija
97/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Kasvata itse, helppoa kuin heinänteko. Siementen tilaaminen on laillista.

En taida haluta laittoman aineen valmistusta kotiini. Puhun vain itsestäni siis, en yritä sanoa mitään yleisesti.

Vierailija
98/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Tämähän se onkin nykyisen lain ongelma.

Jos muuten tunnetusti nuhteeton aikuinen, jopa perheellinen mies, nähdään yhtäkkiä jonkun yleisesti tiedetyn "laitapuolen" kulkijan NÄKÖISEN tyypin kanssa juttelemassa edes ohimennen, helposti ne pahimmat Kyttääjä-Karenit juoruilee että "näinpäs Simon rautatieasemalla, kyllä juuri Juppisen Simon sen perheellisen miehen, nopeasti se jotain jutteli sellaisen nistin näköisen kanssa, liekö alkanut käyttää huumeita."

Stigma on haitallinen, ei itse aine. Harmaa talous ja verottomuus (isot pojat osaa pestä sitä kannabisrahaa niin niillä ei ole niin väliä) nakertaa valtion kassaa.

Vierailija
99/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
100/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset