Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoittava tarinani Kannabiksestä.

Vierailija
10.05.2023 |

Mä asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee, ja niin mäki tein. Ku mä oli 19-vuotias, kokeilin ekaa kertaa kannabista, ajattelin et se ois kiva tapa rentoutuu ja unohtaa arjen stressit. Mutta pian mä huomasin, et se oli pahin moka ikinä.

Ekana mulla oli ahdistusta ja vainoharhaisuutta, ja sit sen jälkeen mul puhkes skitsofrenia. Mä näin juttuja mitä ei ollu olemassa ja kuulin ääniä, jotka sano kauheita juttui mulle. Mä kärsin psykoottisista kohtauksista, joina mä menetin todellisuudentajuni ja käyttäydyin aggressiivisesti. Mun elämä muuttu ihan totaalisesti, ja lopulta mä jouduin hakkaamaan hoitoon.

Mä olin suljetulla osastolla kaks kuukautta, ja siellä mua hoidettiin erilaisilla lääkkeillä. Mä sain risperidonii ja haloperidolii, jotka autto vähentämään psykoottisia oireitani ja hallusinaatioita. Lisäks mä sain rauhottavia lääkkeitä, kuten loratsepaamii, jotka autto ahdistuksen ja levottomuuden hoitoon.

Olo suljetulla osastolla oli rankkaa ja pelottavaa, mut se oli myös tosi tärkee mun terveyden kannalta. Lääkitys autto vähentämään oireitani ja sain paljon apuu terapeuteilt ja hoitajilt.

Kannabis voi tuntuu harmittomalta, mut se voi aiheuttaa vakavia ongelmii. Älä tee samaa mokaa ku mä. Skitsofreniaa ei voi parantaa, vaan sitä voi vain hoitaa. Mun elämä skitsofrenian kanssa on rankkaa ja se vaatii jatkuvaa hoitoa ja lääkitystä.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa talous ja verottomuus (isot pojat osaa pestä sitä kannabisrahaa niin niillä ei ole niin väliä) nakertaa valtion kassaa.

Avaatko vähän tuota harmaa talous ja verottomuus -hommaa ja miksi niillä, millä, ei ole niin väliä?

Vierailija
102/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen, etten ole ikinä tavannut henkilöä joka olisi saanut tällaisen psykoosin. Eli missä nämä ihmiset ovat?

Psykoosi on arka asia, ja monet ei halua avautua siitä, ehkä vain lähimmille. Mutta voit lukea uutisia tai tutkimuksia siitä, kuinka moni käyttäjistä on saanut psykoosin.

Usein ei tule täyttä psykoosia päälle, mutta käyttäjälle voi tulla harha-ajatuksia, ahdistusta, pelkoa tms. oireita, jotka ovat neurologisia oireita.

En voi sanoa kaikista käyttäjistä mutta niistä keitä olen nähnyt niin tosi moni puhuu kannabispsykooseista. Vieläkään ei ole yksikään nähnyt kannabispsykoosia ja olen käyttänyt satunnaisesti yli 30 vuotta. Tuota psykoosia on korostettu riskinä aina mutta harvinaista se näyttää oikeasti olevan. 

Sitä kuulee kanssa kuinka rasittavaa on piilotella asiaa. Yksikin tuttu on viiskymppinen eikä hänen vanhemmat tiedä vieläkään. Niille on kuulemma ihan turha sanoa ne tietävät kaikesta kaiken. Sitä on naurettu että näinkö se säilyy teinifiilis vanhanakin?

Minulla on käyttöä takana "vasta" 20 vuotta, enkä itsekään ole koskaan päässyt todistamaan yhtäkään kannabispsykoosia tai kuullut yhdenkään oikean käyttäjän saaneen sellaista. Jännästi näitä psykoositapauksia on aina heidän lähipiirissä, jotka anonyymisti vaahtoavat asiasta. Julkisesti ovat sitten hyvinkin hiljaa. Kai se omilla kasvoilla valehtelu on vaikeampaa.

Itse tulin äidilleni kannabiskaapista ulos reilu vuosi sitten. Äitini lähinnä vain oli utelias ja nyt kevättalvella halusi kokeilla itsekin ja ilahtui kuinka pääsi iskiaskivuista eroon. Suositteli myös kaverilleen ja nyt välillä pajauttelevat yhdessä. Vähän huolestuttaa, että täällä meidän kaduilla köpöttelee kohta rollaattoriensa kanssa ankara 7-kymppisten myssypäiden jengi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono tuuri, yksi tuhannesta. Kannattaa välttää kokeilua, jos ei halua ottaa riskiä, tai on jo epäilys, ettei psyyke kestä pariksi tunniksi lievästi muuttunutta tajunnantilaa.

Pikkasen suurempi todennäköisyys kuin yksi tuhannesta.

Pelkästään Husin alueella kymmeniä kannabispsykoosiin joutuneita joka viikko hurjia seurauksia

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/ff7ab64a-8df0-4284-b77f-d0e7…

Tässä se tuli:

Kymmeniä tapauksia kahden miljoonan ihmisen alueella.

Että siis tässä on todennäköisyys pieni, vaikka olisi mt-ongelmia pohjalla. Turvallista on. Ei absoluuttisen, mutta ei todellakaan erityisen vaarallista.

Ja ap on trolli, eka kommentoija samoin: rippileiripäihdevalistus tuotu vauva-muotoon.

Vierailija
104/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, itse tunnen monta joille on tullut psykooseja ja muita mt ongelmia kannabis polttelun takia.

Eka iskee laskuus, sitten työt ja opiskelut jätetään, jotta olisi enemmän aikaa keskittyä pössyttelyyn. Sen jälkeen alkaa tulla vainoharhat, masennukset ja psykoosit. Vähän piriä, herskaa ja pillereitä vielä mukaan jos haluaa nopeuttaa rappiota.

Vierailija
105/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono tuuri, yksi tuhannesta. Kannattaa välttää kokeilua, jos ei halua ottaa riskiä, tai on jo epäilys, ettei psyyke kestä pariksi tunniksi lievästi muuttunutta tajunnantilaa.

Pikkasen suurempi todennäköisyys kuin yksi tuhannesta.

Pelkästään Husin alueella kymmeniä kannabispsykoosiin joutuneita joka viikko hurjia seurauksia

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/ff7ab64a-8df0-4284-b77f-d0e7…

Tässä se tuli:

Kymmeniä tapauksia kahden miljoonan ihmisen alueella.

Että siis tässä on todennäköisyys pieni, vaikka olisi mt-ongelmia pohjalla. Turvallista on. Ei absoluuttisen, mutta ei todellakaan erityisen vaarallista.

Ja ap on trolli, eka kommentoija samoin: rippileiripäihdevalistus tuotu vauva-muotoon.

Kymmeniä tapauksia VIIKOSSA.

Ja husin alueella ei ole kaksi miljoonaa. Ei läheskään.

Vierailija
106/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Oli miten oli, aion nauttia kyseistä yrttiä jatkossakin.

Tämä aihe on nyt niin paljon esillä että kannabis on mielessä jatkuvasti. Miettinyt pitäisikö kokeilla taas näin keski-ikäisenä, arveluttaa vaan lähteä hakemaan mistään epämääräisiltä diilereiltä, ja kohderyhmään kuuluvia tuttavia ei ole.

Kasvata itse, helppoa kuin heinänteko. Siementen tilaaminen on laillista.

En taida haluta laittoman aineen valmistusta kotiini. Puhun vain itsestäni siis, en yritä sanoa mitään yleisesti.

Etsi oikeista paikoista netistä niin ihmisiä näkemättä voi ostaa. Tai mene käymään hollannissa tai kysy joiltakin tutuiltasi. Kaikkki jotka sitä haluavat ovat tähän astikkin löytäneet.

Vierailija
107/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iisi saada pilvee" 🤣🤣🤣

Vierailija
108/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaajaa, itse tunnen monta joille on tullut psykooseja ja muita mt ongelmia kannabis polttelun takia.

Eka iskee laskuus, sitten työt ja opiskelut jätetään, jotta olisi enemmän aikaa keskittyä pössyttelyyn. Sen jälkeen alkaa tulla vainoharhat, masennukset ja psykoosit. Vähän piriä, herskaa ja pillereitä vielä mukaan jos haluaa nopeuttaa rappiota.

Tämä on niin herttaista, kun joku joka ei tiedä aiheesta yhtään mitään, yrittää kuulostaa joltain katuasiantuntijalta. Vai, että oikein herskaa :D

Ihan sama kuin aloittaja Kallioineen. Eihän nämä tarinat oikeasti uppoa kehenkään muuhun kuin heihin, joiden tiedot ovat yhtä harhaista mutuilua. Kallio on ollut jo reilut 10 vuotta city-hipstereiden aluetta ja ne todelliset, syrjäytyneet pössypäät ovat ihan muualla. Ei heillä ole edes varaa asua Kalliossa. Ja sillä mitä nämä tarinoitisijat näkevät Sörkan metroasemalla ei taas ole kannabiksen kanssa mitään tekemistä. Kannabis toimii heille ihan yhtä hyvin kuin Pommac alkoholisteille.

Vierailija
109/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisikö tästä joku viesti?

Vierailija
110/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävisikö tästä joku viesti?

Ainakin minun muutama ihan asiallinen viesti on hävinnyt. Jännästi nuo vastustajien väkivalta- ja pedofiliafantasiat saavat kyllä olla ketjussa.

No, ei se haittaa. Eihän nuo tuollaiset viestit kerro muuta kuin se, että vastutajissa on pahoista mt-ongelmista kärsiviä, vaaralliselta vaikuttavia ihmisiä. Toisin kuin heissä, jotka tässä ketjussa ilmoittavat kättävänsä pilveä. Heidän viestinsä ovat asiallisia, oikeinkirjoitus hyvää, eikä tosiaankaan lähdetä tuolle väkivaltalinjalle.

Vierailija
111/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin herttaista, kun joku joka ei tiedä aiheesta yhtään mitään, yrittää kuulostaa joltain katuasiantuntijalta. Vai, että oikein herskaa :D

Ihan sama kuin aloittaja Kallioineen. Eihän nämä tarinat oikeasti uppoa kehenkään muuhun kuin heihin, joiden tiedot ovat yhtä harhaista mutuilua. Kallio on ollut jo reilut 10 vuotta city-hipstereiden aluetta ja ne todelliset, syrjäytyneet pössypäät ovat ihan muualla. Ei heillä ole edes varaa asua Kalliossa. Ja sillä mitä nämä tarinoitisijat näkevät Sörkan metroasemalla ei taas ole kannabiksen kanssa mitään tekemistä. Kannabis toimii heille ihan yhtä hyvin kuin Pommac alkoholisteille.

Kyllä diilerit vielä asuu kalliossa. Ainakin tutut käyvät välillä sieltä hakemassa. Ne tuntemani pössyttelijät taas asuvat espoon keskuksessa, kaivokselassa ja pähkinärinteessä.

En kyllä väittänyt olevani mikään katu uskottava. Itse en käytä huumeita.

Vierailija
112/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Iisi saada pilvee" 🤣🤣🤣

Niin, juuri tätä minä tarkoitin aiemmassa viestissäni. Nuo viestit mitkä satuillaan entisten käyttäjien näkökulmasta paljastuvat heti omaan kömpelyyteensä ja tietämättömyyteensä.

"Asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee". Voi jessus, minä asun hyvin keskiluokkaisella alueella, isomman kaupungin kehyskunnassa ja täällä vasta onkin iisi saada pilvee.

Vierailija
113/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hannu Janunen kirjoitti:

Oli miten oli, aion nauttia kyseistä yrttiä jatkossakin.

Tämä aihe on nyt niin paljon esillä että kannabis on mielessä jatkuvasti. Miettinyt pitäisikö kokeilla taas näin keski-ikäisenä, arveluttaa vaan lähteä hakemaan mistään epämääräisiltä diilereiltä, ja kohderyhmään kuuluvia tuttavia ei ole.

Kasvata itse, helppoa kuin heinänteko. Siementen tilaaminen on laillista.

En taida haluta laittoman aineen valmistusta kotiini. Puhun vain itsestäni siis, en yritä sanoa mitään yleisesti.

Etsi oikeista paikoista netistä niin ihmisiä näkemättä voi ostaa. Tai mene käymään hollannissa tai kysy joiltakin tutuiltasi. Kaikkki jotka sitä haluavat ovat tähän astikkin löytäneet.

Tuo nettiosto vissiin edellyttää saastuttavan kryptovaluutan käyttöä. Ja ettäkö tilaisi postitse huumausainetta, tuntuu vähän hurjalta sekin.

Hirvee säätö hankkia jotain tuttuja tai matkustaa toiseen maahan pösäyttämään, miettikää jos vois vain mennä kioskille ja ostaa pussin kuin sikspäkin.

Vierailija
114/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kovan linjan addikti, jota haastateltiin tvssä, myös painokkaasti sanoi, että älkää nuoret käyttäkö pilveä. Sanoisin, että kokemuksen ääni.

Paul McCartney, maailman menestynein muusikko, on pilven puolestapuhuja.

Ei näköjään menestyminen tee ihmisestä viisasta.

Vierailija
115/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Iisi saada pilvee" 🤣🤣🤣

Niin, juuri tätä minä tarkoitin aiemmassa viestissäni. Nuo viestit mitkä satuillaan entisten käyttäjien näkökulmasta paljastuvat heti omaan kömpelyyteensä ja tietämättömyyteensä.

"Asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee". Voi jessus, minä asun hyvin keskiluokkaisella alueella, isomman kaupungin kehyskunnassa ja täällä vasta onkin iisi saada pilvee.

Eihän aloittaja väittänytkään, etteikö sitä olisi helppo saada muuallakin.

Vierailija
116/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa niitä teidän läheisiä, jotka mahdollisesti joutuu huolehtimaan teistä. Mun isällä oli skitsofrenia ja teki meidän kaikkien elämästä kamalaa (oikeasti teki mieli kirjoittaa yks h-kirjaimella alkava sana). Pelkästään jo psykoosi on monelle niin rankka kokemus, ettei siitä toivu täysin.

Onhan tuo rankkaa kun läheinen sairastuu ihan mihin tahansa vakavaan sairauteen. Pyörätuoliinkin joutuminen on perheelle raskasta koska sitten pitää vaihtaa järjestystä että pyörätuoli mahtuu kulkemaan. Vanhemmat voisivat toki ajatella lapsiaan eikä vaikkapa perinteisesti piestä näitä vöillä ja risuilla niin sitten ei lapsella aikuisempana tekisi mieli nollata millään päihteellä. Lapsuus on kaikki kaikessa kun puhutaan psyykkeestä. Varmasti helpompaa vanhemmalla syyttää päihteitä aikuisen lapsensa voinnista kuin omaa puutteellista kasvatustaan. Yhdessä keskustelussa monihan tunnusti jättävänsä vauvojaan yksin kaupassakäynnin ajaksi ja sadat ihmiset eivät nähneet tässä mitään ongelmaa. Itkemään jättäminen ei myöskään satojen mielestä vaikuta negatiivisesti psyykkiseen kehitykseen.

Vierailija
117/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis laillistetaan Suomessakin ennemmin tai myöhemmin, mutta sitähän ei ole pakko kenenkään käyttää, kuten ei ole nytkään.

Jos kannabis laillistetaan niin sittenhän voidaan lopettaa myös seurausten hoitaminen verovaroin. Olen ollut jo pitkään tätä mieltä. Jos on vapaus käyttää aineita, niin sitten on vastuu hoidattaa seuraukset myös omalla rahalla. Ei ole meidän muiden ongelma.

Miksi ihmiset ajattelevat että jos kannabis laillistetaan se olisi vain menoerä yhteiskunnalle? Laillisuuden myötä siitä tulee laillinen elinkeino ja verojen maksu. Suurin osa kuitenkin maksaa veroja ostamistaan tuotteista vaikka eivät käyttäisi haitaksi asti.

Alkoholista saadaan miljoonien verot rahoittamaan alkoholistien hoitoa vaikka suurin osa alkoholia ostavista ihmisistä ei näitä palveluita tule koskaan elämässään käyttämään.

Vierailija
118/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis samaa mieltä myös alkoholinkäytön seurauksista? Että alkoholisteja ei kuulu verovaroin hoitaa?

Kyllä. Minimihoito vain näille. Ei ole järkeä käyttää eniten yhteiskunnan rahaa kaikkein vähiten yhteiskuntaa hyödyttäviin ihmisiin.

Vanhukset eivät myöskään hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla. Ei myöskään vammaiset. Pelkkä menoerä. Mitäs näille tehdään? Lapsetkin on pelkkä menoerä siihen asti että kasvavat aikuisiksi ja silloinkin ovat pelkkä menoerä kunnes käyvät töissä. Kielletään lapset, vanhukset ja vammaiset? Leikataan koulutus kokonaan pois, ei ne lapset juuri nyt tuota yhtään mitään. Ei sitä alkoholistiakaan kannata kuntouttaa työkykyiseksi koska pelkkä menoerä siihen asti. Kyllä ihmisten pitäisi syntyä suoraan aikuisina ja osata valmiiksi lukea, laskea ja kirjoittaa, ihan turha menoerä pelkästää opettaa. Oma vika kun syntyvät keskeneräisesti lapsina eivätkä osaa vielä mitään.

Vierailija
119/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis laillistetaan Suomessakin ennemmin tai myöhemmin, mutta sitähän ei ole pakko kenenkään käyttää, kuten ei ole nytkään.

Ei ole pakko käyttää. Mun poika käytti ja käyttää edelleen ja on pilannut elämänsä täysin. Mut nyt on selvinnyt, että kaikki niin kokeilut ja käytöt ovatkin meidän vanpempien syytä. Näin on itse kertonut. Ihan kaikki on muiden kuin omien valintojen syytä, tätä mieltä on viidettäkymmnentä käyvä poika.

Vierailija
120/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I

Oletko siis samaa mieltä myös alkoholinkäytön seurauksista? Että alkoholisteja ei kuulu verovaroin hoitaa?

Kyllä. Minimihoito vain näille. Ei ole järkeä käyttää eniten yhteiskunnan rahaa kaikkein vähiten yhteiskuntaa hyödyttäviin ihmisiin.

Ja mitenkä meinaat nyt sun mielipiteen saada yhteiskunnassa läpi? Meuhkaaminen vauvapalstalla on ihan turhaa. Joten mitä konkreettista siis ehdotat?

En usko että mielipiteeni menisi yhteiskunnassa läpi. Mutta kyllä äänestämällä voi jossain määrin vaikuttaa. En missään nimessä esim. äänestäisi kansanedustajaa, joka kannattaa esim. käyttäjähuoneiden perustamista. Miljoonaluokan investointi ihmisiin jotka ovat pelkkä menoerä jo muutenkin. Ei kiitos ikinä.

Kaffebulla, sulla on ukrainan lippu emoji allekirjoituksena aina viesteissä. Miksi? Empatiakykysi ei loista läsnäolollaan kun puhutaan päihteidenkäyttäjistä eli heikommassa asemassa olevista ja heidän turvallisesta auttamisesta. Mielestäsi ketään ei pidä auttaa jos he ovat sillä hetkellä vain menoerä. Allekirjoituksesi on siis todella outo, koska siellä vasta apua tarvitsevia onkin. Taidat olla heitä thoughts+prayers porukkaa joka sosiaalisessa mediassa esittää olevansa jotain muuta kuin on :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä