Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
OuMamma: Toivottavasti vuoto ei tarkoita mitään vakavaa!!
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Nyt taisi iskeä mulle eka kunnon oire, pahoinvointi. Tätäkö minä oikeasti kaipailin, hullu sitä on.... Nyt jos alkaa oksentelu, niin pakko kertoa noille muksuille raskaudesta. Muuten ovat huolissaan. Muille ei olla vielä kerrottu paitsi yhdelle ystävälleni tunnustin heti. Täytyi edes jollekin saada purkaa tätä yllätysraskauden tunnemyrskyä.
piiperot ja ylläri 5+4
Täällä on paljon kirjoiteltu :)
Pojalla on flunssa onneksi ohi ja päästään normaaliin päivärytmiin takaisin. Mulla on ällötys melkein koko päiväistä, väsyttää ja palelee. 7.10 on seuraava ultra eli noin parin viikon päästä. Sen jälkeen jos asukki on vielä hengissä niin sitten kerron muille.
Oumama: tulehan kertomaan miten vuodon kanssa kävi. Toivottavasti ei mene kesken. Voihan syynä olla vaikka kaksoisraskaus tai sitten istukka on silleen alhaalla. Syitä voi olla monia ilman että olis keskenmeno.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-tulppa ja 6+6-
Kai se on uskottava, että raskaana ollaan, uudelleen maaliskuisen keskenmenon jälkeen, nyt pelottaa pirusti ja toisaalta yrittää olla ajattelematta koko asiaa, mieluiten seuraavaan kahteen kuukauteen, sitäpaitsi eihän tälle naamalle vääntäytyvälle hymylle mitään mahda :O)!
Välillä tulee käsiin kova tärinä ja samalla oksuttaa, tissit on kipeet ja turpeat, joskaan ei muistini mukaan yhtä kipeät kun km-raskaudessa, sitten on vielä tämä alkuvuodeltakin tuttu kumma oire, nimittäin herään AINA aamuyöllä 2-3 aikaan manklaamaan sängyn pohjalla, eikä toivoakaan unesta, näin ollut jo 1,5 vkoa, huoh, ja tämä daami alkaa olee melkoinen zombie :O)!
Kiva jänskättää ydessä näin suurella porukalla!!
T. hyttynen ja hunni 4+4?
OuMamma, toivottavasti sinulla on vain kiinnitysvuotoa, eikä huolen aihetta ole. Pidän peukkuja puolestasi.
Uudet, tervetuloa mukaan! Meitä on jo niin paljon, että vilkasta keskustelua on odotettavissa :o)
Minulla alkoi pahoinvointi viikko sitten. Se ei ole kovin paha, oksentanut en ole kertaakaan. Mutta jatkuva etova olo joka tulee ja menee. Lisäksi en jaksa oikein innostua mistään. Tekisi mieli vain maata telkan ääressä tai nukkua. Väsymys on siis tosi kova, vaikka yöt nukkuukin hyvin. Ja palelu! HRRRRR....
Depis tässä on ikävintä. En ole mitenkään masentujatyyppiä, joten tämä on ihan outo tunne. Mieskin on jostain syystä tosi kireänä, hän ei oikein ymmärrä että tosiaan olen raskaana ja tuntuu kuin olisi okaana lihassa koko ajan. Jatkuvasti löytyy jostain jotain huomautettavaa.
Meillä mies on hoitovapaalla kotona ja hänestä on tullut ihan kotityranni. Anoppikin ihmetteli poikansa intoa siivota tiskipöytä kesken ruoanlaiton, mies oli hösäämässä koko ajan selän takana kun jotain touhusi. Ja sitten tulee narina: Minä se kuitenkin olen joka täällä siivoan, jäljet pitää heti korjata! RASITTAVAA!!!
Toivottavasti maanantain ultra piristäisi mieltä ja herättäisi miehenkin. Hän on kyllä niin jääräpäistä tyyppiä, että hänelle pitää pistää kova kovaa vasten ennen kuin ymmärtää antaa muillekin tilaa.
Meni vähän valitukseksi, sori! Itseäni vain harmittaa kun ei ole sitä autuasta odotuksen tunnetta mitä oli esikoisen kanssa. No, uskon kyllä että tämä menee ohi ajan kanssa :)
...mulla nimittäin loppui melkein kaikki oireet. Pahoinvointi lientyi keskiviikkona tosi paljon, eilen illalla oli paha olo, mut ei läheskään samanlaista kuin aiemmin. Myös vatsan turvotus on laskenut. Tissit ei ole yhtä kipeät eikä ole enää niin nälkäkään. Valkovuotoa on ollut, mutta ei veristä, eikä mitään km viittaavia kipuja. Mutta kai se kesken voi mennä ilman kipuja ja vuotojakin.. Väsynyt oon, mutta liittyy tämä huolikin siihen väsytykseen.
Mulla on ti aamulla neuvola, katsotaan mitä sanotaan.
8+0 ?
Kun odotin esikoistani niin siloin just viikolla 8 oireet yhtäkkiä katosivat. Tarkistin netistä ja monessa paikkaa sanotaan että silloin usein hormoonimäärä tasoittuu ja oireet voivat kadota.
Toivotaan että sulla on nytten sitä!!!
Bonnie rv 6+3
kylläpä muistu taas edelliset raskausajat elävästi mieleen kun pahat olot alkoivat reilu viikko sitten...taas yököttää ja etoo jatkuvasti..nyt ollu kaks pv kotona ja yölläkin heränny nopeasti oksentamaan niitä sappinesteitä,,yököttävää!! hitsin kiukkunen olo kun olo ei ns.oma ja ei yksinkertaisesti jaksa mitään...huh huh...painoakin on tullut nelisen kiloa..on kyllä varaakin kun olen pitkä ja hoikka...maha on päivän mittaan melkonen möykky,paitsi tänään kun en ole kahteen päivään oikein syönyt mitään...
alapääkin tuntuu epäkuntoiselle,liekkö joku emätintulehdus pamahtanut?? oireilee aina joskus...heinäkuussa oli ensimmäisen kerran ja olisiko niin ettei ole parantunut kunnolla?? lähden vain just ajelemaan miesystäväni luo pitemmälle kun on töissä kaukana ja pääsen vasta aikaisintaan su lekuriin...ja maanantaina olisi eka neuvola,kivaa!
Miehellä taitaa olla hiukan opeteltavaa näissä minun äkkiä muuttuneissa olotiloissa...sanoikin ettei aina tiedä kiukkuanko hänelle vai vain pahaa oloa....siinä joutuu aikamoiseen pyöritykseen hänkin opetellessaan tätä touhua,lapsi kun hänelle ensimmäinen ja minulle jo kuudes...antaa hänen opetella rauhassa :) raskasta vain kun hän paljon pois,vielä toistaiseksi,nytkun tuntuu että eniten syliä tarvitsisi....no hammasta purren eteenpäin,kyllä se ihanakin vaihe vielä tulee...joskus :)
mukavaa viikonloppua kaikille,voikaa paksusti!!
möhiksel viikkoja siis 8+1 (laskettu viel auki 30.4 vai 1.5)
Taidanpa uskaltautua mukaan minäkin...Toinen siis tulossa, laskettu aika joskus touokuun 20.-24. ? (eivät osaa sanoa tarkkaa päivää epäsäännöllisen kierron vuoksi). Esikoinen on jo koululainen, joten edellisestä raskaudesta on vierähtänyt tovi. ;) Huhheijaa, tässäpä on muistinvirkistystehtäviä edessä jonkin verran; mitä ei saa syödä, mitä milläkin viikolla tapahtuu, mitä on tapahtunut ultra-rintamalla...Esikoisen aikaan taisi 3-D olla mahdollinen vain harvoissa paikoissa ja nykyisin puhutaan jo ainakin 4-D-ultrasta.
Plussasin reilu viikko sitten, tosi haalea oli, mutta toinen testi alkuviikosta olikin oikein kirkas salamaplussa. Parin viikonpäästä ultraan. :)
Maria77 rv 5+0?
eli noilla viikoilla nyt mennään (kai). Alkuviikosta kolme päivää kesti ihan kaameita vatsakipuja, mutta onneksi ei vuotoa tullut. Toivottavasti ei tarkoittaneet mitään. Ultra onneksi maanantaina ja toivotaan, että siellä kaikki hyvin. Rintojen arkuutta ja uneliaisuutta lukuunottamatta ei kummempia oireita. Sitä pahoinvointia kauhulla odotan, jos alkaisi mullekkin.
Uskaltauduin tänne vihdoin :-) Laskettu aika 21.5., mutta tosi paljon jännittää meneekö kaikki hyvin koska on vielä näin alkuvaiheessa.. Ensimmäistä odotellaan ja ollaan yritetty jo 10kk, heinäkuussa tärppäsi ekan kerran mutta tuli kesken.. :( Nyt kuitenkin kerkesi olla yhdet menkat vaan välissä ja tärppäsi uudelleen!!! Jippii! Kävin jo ultrassa edellisen km:n takia ja siellä näkyi jo 8mm sikiöpussi, mutta sikiö näkyy vasta parin viikon päästä jolloin menen uudelleen ultraan. Onko kellään muulla kokemusta ultrasta viikolla 4+6? Tiedän et se on tosi aikaisin, mut oli ihana saada varmistus edes siitä että on kohdunsisäinen raskaus :-)
Hei,
Onko jollain tarvetta uudelle käyttämättömälle Angelsounds dopplerille?
Sain lahjaksi kaksi kipaletta ja myyn toisen tuolla Osta & Myy palstalla pois.
Kyseisellä laitteella voi kuulla pikkuisensa sydämensykkeen jo rv 10 ->, itselläni kuulin kotona ennen neuvolaa (heillä sota-ajan laite :) ). Tuo laite on säästänyt monet turhat ultrakerrat kun vuotoja on ollut. Laiteesseen ei tarvitse ostaa mitään kalliita geelejä, toimii itselläni esim. Nivean rasvalla todella hyvin ja tulee aina ilta rasvaukset masuun tehtyä :)
Jos on kiinnostusta, käykää kurkkaamassa. Hinta 59e + pk (uutena 80e).
Ottakaa yhteyttä rohkeasti, myös kysellä saa jos jokin mietityttää :)
Mukavaa sunnuntain jatkoa!!
Kävin itse myös varhaisultrassa kuukautisten mukaan vk:lla 8+1, mut lääkäri totesi heti alkuun sisätutkimuksen tehtyään et kohdun koko ei ainakaan vastaan viikkoja ja ultrassa ei saanut sykettä esiin, eikä mitoilla saanut edes viikkoja tietoon.
Lapsivesiontelo oli kyllä suurentunut ja muuten kaikki näytti ok:lta. Antoi uuden ajan viikonpäähän ja totesi et tiedämme sit enemmän.
Ja sit todella tiesimme enemmän, viikonkuluttua kun menin uudelleen, syke kuului heti ja mittojen mukaan viikotkin saatiin mitattua, ultra näytti tasan 7 viikkoa. Lääkäri totesi et on ihan ajantasalla, ja et sopii viimekerran kuviin hyvin. Viikossa tapahtuu tässä vaiheessa paljon. Et parilla viikolla siirtyi laskettuaika. Keirto on mulla ollut piellereiden jälkeen hieman norm. pidempi et siksikin ei täsmännyt kuukautisista laskettuunaikaan.
Et ei kaikilla syke välttämättä näy yhtä varhain... et ota rauhallisesti ja nauti raskausesta. :p :p
siis tuo ylläoleva viesti koittaa olla jonkinlainen lohdutusviesti nimimerkille satelma, joka murehti kun ei ollut sykettä löytynyt varhaisultrassa....
Hei kaikille :)
En ole varma kuulunko tähän palstaan vai vasta kesäkuisiin, koska en tiedä onko laskettu aikani toukokuun viimeisinä päivinä vai kesäkuun 1. :D Tiedän vain että viime kierto oli 31pv.Sen mukaan la on 1.6. mutta en keskiarvollisesti tiedä onko se kuitenkin aikaisemmin. äh :)
No mutta siis, plussasin siis eilen aamulla ja uusiksi illalla. Olo on epätodellinen mutta toooosi onnellinen!! Eihän tätä pysty uskomaan todeksi :) Maanantaina olis soitto lääkäriin.. toivotaan ettei eka käynti venyis kovin pitkälle.
Ihanaa raskausaikaa kaikille! <3
Suvi rv n.4 :D
Heippa kaikille! Olen pitkään lueskellut keskustelua ja sain vihdoin aikaiseksi liittyä mukaan. Plussasin joitakin viikkoja sitten yllätyksekseni, luulin olevani vatsataudissa :) Kohta kasassa 8 viikkoa ja toivottavasti jäljellä monta lisää. Pahimmat oireet alkaa olla takana päin, luulisin. Huono olo, etominen, väsymys ja vatsakrampit ovat olleet poissa jo viikon. Jäljellä ovat enää rintojen aristus ja todella turvonnut maha.
Teistä monet ovat käyneet jo ultrassa niillä viikoilla kun minä vasta soittelin neuvolaan. Eka aika on vasta viikolla 9 ja ultraakin varaillaan vasta sitten, taitaa mennä viikolle 11-12. Miten ihmeessä olette päässeet niin ajoissa neukkuun/ultraan jos ei ole ollut mitään erityisoireita yms?? Voi teitä onnellisisa, haluu kans...
Ihania odotuksia kaikille...
Terkuin: .Rice. 7+6
Ps. Meitä toukokuisia kun on niin hurjasti niin pitäisikö aloittaa kohtapuolin uusi pino, kun alkaa näitä sivuja tuppaamaan jo niin mahdottoman paljon :)
Hei kaikille!
Teinpä keskiviikkona testin, jossa plussa selkeästi näkyi! Ensimmäistä lasta odotellaan, tai no, taustalla yksi keskenmeno tämän vuoden huhtikuussa rv 9+. Tuolloin ihmettelin kramppimaisia (supistus) kipuja ja tuhruvuotoa ja kävin sitten lopulta yksityisellä ultrassa, jossa todettiin sikiön kasvun pysähtyneen viikolle 7+ eikä sykettä löytynyt. :( Surullinen juttuhan tuo oli, mutta ajateltiin heti miehen kanssa, että uusi vauva saa tulla, jos on tullakseen. Muutama kuukausi vierähti ja nyt siis ilouutinen pamahti!
Vähän jännityksellä tässä vielä ollaan, kun viimeksikin raskauden alussa muutama viikko meni ihan hyvin, että mietin jo jonkin aikaa, uskallanko vielä tänne tulla.. No, pikkuhiljaa tässä edetään päivä ja viikko kerrallaan. Viimeksi ehdin käydä jo kerran neuvolassakin, täytynee ensi viikolla varailla jälleen aikaa. Nyt siis laskureiden mukaan viikot 4+6 ja la 25.5, eli vielä tosi alussa ollaan. Viimeksi oireina oli kauhea jano ja arat tissit eikä pahoinvointia ollenkaan. Nyt jano vaivaa taas, mutta muita oireita ei vielä olekaan.
Kiva kun meitä on jo näin mukavasti, kannatetaan myös uuden pinon avaamista! Kukahan sen osais tehdä...?
Sinikellonen 4+6 (vasta..)
minäkin ilmottaudun mukaan, kai se niin on et toukovauva ois tulossa. monen ihmetyksen jälkeen =/
kolme lasta jo on ja neljäs siis tulossa.
monta testiä tehny ja plussaa ne näyttää vaan, aika yllätys meille tämä neljäs on, sillä ehkäisy petti kerran ja heti 9tunnin päästä sain haettua apteekista jälkiehkäisy tabletin, joten sekin mahdollisuss poistui, eikä sille kierrolle ois muu ollu mahdollinen kun mies oli reissu työssä=)
eli silti plussaa tuli, vaikka emme nyt näin toivnutkaan, sulattelua ollu pari päivää, vaihtoehtoa mietitty, mutta toukovauva saa tulla jos tullakseen =)
vähän jännittää kyl ultra ja muu, miettii voiko tuo jälkiehkäisypilleri vaikuttaa sikiöön jollain lailla? onko keskenmenon vaaraa? no, kaikki aikanaan, mutta toukoissa nyt ollaan ja täällä taas roikutaan synnärille asti lukemassa ja kirjottamassa =)
korasa ja rv jotain6+?
Kerronpa nyt kuulumisia tämän mun tilanteen osalta. Vuodot on siis jatkuneet tähänkin päivään saakka ja taas eilen tuli sellainen kipukohtaus jonka aikana ruskeaa vuotoa tuli runsaammin. Panadolillahan se ohi meni, siis se kipu.
Torstaina neuvolassa käskivät soittaa seuraavana aamuna jos kipu jatkuu niin saan päivystysajan lääkärille. En sit perjantai aamuna soittanut kun ei sattunut mihinkään. Nyt kyllä tuo eilinen säikäytti taas että taidan huomenna soittaa sen lääkäriajan oli kipuja tai ei. Nähdäänpähän sitten, onko kohdussa lainkaan elämää enää.
Kummallinen tämä ihmismieli... Eilen olin jo valmis heittämään hanskat tiskiin ja olinkin lähes täysin varma, ettei meille toukovauvaa tule. Tänään olo on taas toiveikkaampi. Huomenna sitten selviää enemmän ja toivottavasti saan rauhan :)
Onnea kaikille uusille mukaan tulijoille ja tsemppiä odotukseen!!
Jos joku vaikka huomenna aloittaisi uuden viikkopinon. On näitä sivuja sen verran kertynyt :)
OuMamma rv 6+0
Hei kaikille! Nyt tarvitaan vertaistukea :)
Kävin tänään varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ja lääkärin mukaan oli viikkoja 6+1. Hän ei saanut sykettä näkymään mutta 4mm alkio kyllä näkyi (joskin osassa kuvista pussi oli kyllä ihan tyhjä mikä oli aika hermostuttavaa).
Lääkärin mielestä tämä on tosi tavallista ja hän ei itse ollut yhtään huolestunut, mutta ensimmäistä odottaessa olen tietysti ihan stressissä kun niin monet muut kirjoittavat, että syke on näkynyt jo aikaisemminkin. Parille ystävälleni on kuitenkin käynyt samalla tavalla ja syke on saatu myöhemmin. Eli ilmeisesti pitää vain odotella? Jos jollain on käynyt samalla tavalla ja lopputulema on positiivinen kuulen mielelläni :)
Ultrassa näkyi myös toinen pienempi pussi, joka lääkärin lausunnon mukaan "vaikuttaa toistaiseksi" tyhjältä. Hän oli sitä mieltä, että voi olla joku varjostus tms. epämääräistä tai sitten kaksosraskauden alku!! Voi tietysti olla että onkin ollut kaksi, ja toinen jäänyt kehittymättä tai sitten että siihenkin tulee jotain. Lääkäri sanoi siitäkin, että kahden viikon päästä tiedetään enemmän ja piti tilannetta hyvin jännittävänä :) Uusi aika on 30.9.
Onko teillä muilla mitään samanlaisia kokemuksia? Yritän itse olla positiivisella mielellä vaikka kovasti toivoinkin varmistusta tänään ja nyt asiat menivätkin entistä enemmän mutkaisemmaksi. Luonto on ihmeellinen :)