Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
Heippistä!
hyppään untuvaisena mukaan joukkoon suureen :)
Miulla ja miehelläin yritystä takana vasta muutama kuukausi, joten toiveet eivät ole vielä olleet kovin korkealla. Eilen kuitenkin testiin ilmestyi vaalea, mutta selvä viiva! Tänään tein uuden testin,(eihän tätä voi kertakaikkiaan uskoa:)) jolloin viiva oli tummempi..Ihanaa:) aikas epätodellinen olo, täytyy nyt vaan toivoa että kaikki sujuu hyvin..eihän tää vaan oo unta?
Mulla oireina ollut myös pistelyä alamassussa, sekä palelua ja hikoilua, väsyttääkin ihan mahdottomasti..
Laskettu aika ois 5.5 :)
T: myrsky :D
Heipparallaa!
Minäpä se olen sitten viettänyt aikaa vessanpönttöä halaillen teidän muidenkin puolesta! Mulla on nyt viikon ajan ollut todella voimakasta pahoinvointia ja painoakin on lähtenyt sen myötä pari kiloa. Toisin kuin voisi kuvitella, eivät vaatteeni mahdu päälle ollenkaan, sillä olen turvoksissa kuin plussapallo. :O Aika ärsyttävää, maha turpoaa ihan minkä tahansa ruuan jäljiltä aivan valtavaksi, mieskin eilen nauroi, että näytän viimeisillään raskaana olevalta vaikka alkumetreillä ollaankin... heh.
Viime raskaudessa (siis esikoispoikaamme odottaessa) muistan raskausoireita olleen juuri myrskynkin tuntemat palelu ja väsymys, mutta ainakin toistaiseksi ne ovat vielä poissa. Tilalle on tullut tosiaankin tämä pahoinvointi, jota taas viime raskaudessa ei ollut ollenkaan. Outoa, taitaa olla tyttö tulossa tällä kerralla! :D
Itse en ole neuvolaan vielä soitellut, ehkä ensi viikolla tai sitä seuraavalla vasta, kun täällä Tampereella äitiysneuvolaan pyydetään olemaan yhteydessä vasta viikoilla 7.-9. Tovi täytyy siis vielä odotella!
Olen siis Tampereelta kotoisin ja perheeseemme kuuluu 1v2kk ikäinen poikalapsi, joka muuten juuri tänä aamuna oppi kävelemään! :) Tänään en muuten ole oksentanut kertaakaan, mutta etoo kyllä siihen malliin, että taitaa kohta tulla lounas ylös... jippii!
Toivottavasti saadaan tänne iso porukka odottajia vaihtamaan ajatuksia!
T. Miimi rv4+5 (la 2.5.)
Siis turvotusta, ei pahoinvointia vielä..ei tosiaan meinaa housut mahtua kunnolla kii ja silleen, hih;)
En oo miekään vielä neuvolaa varannu, tampereella kun kanssa asustelen:) Meille eka vaavi vasta tulossa(toivottavasti), joten kaikki on uutta ja ihmeellistä!
oj, ihanaa kuulla poitsunne ekasta kävelystä, täähän on sitten oikeen spesiaalipäivä!
:D
T.Myrsky :8}
Jee, meitä on täällä jo monta! :)
Pikkuisen paha olo välillä, tiuhaan syömisellä pysyy kurissa. Alavatsassa "tunnetta" välillä. Parit itkut on tullut ja yksi kunnon kiukku, mutta muita fyysisiä oireita ei ole vielä :)
Toivotaan, että tämä tästä jatkuu...
Pikku-Ruu
4+6, LA 1.5.2009
Heippa kaikille ja onnittelut myös!!
Minulla kuudes lapsi tulossa :) pienin lapsista aloitti juuri koulun,eli hiukka on aikaa edellisestä odotuksesta! Mieskin meni vaihtoon tuossa avioeron jälkeen..iltatähdeksi voi jo kutsua kun vanhin lapsista täyttää kohta 15v. Hassua että vielä hurahdin ja kerralla vielä onnistuikin,vaikka jo skeptisenä epäilin että onnistuukohan edes niin kuin ennen kun ikääkin jo 35!
No oireilut alko heti hedelmöityksen jälkeen joten 12,5vkoa ennen testin tekoa jo arvasin miten on käynyt,
närästää,päänsärkyä,järjetöntä turvotusta kolmatta viikkoa (lapset kysyny että odotanko?) kun olen niin hoikka niin näkyy,eikä voi peitellä! mielialat menee yhtä nopeesti alas kun ylöskin...ihanaa taas tätä!! vielä en ole pahoinvoinut mitä jokaisen aikana ja alusta loppuun asti jopa..huh huh..toivottavasti ei tulekkaan..
Väsymys on aikamoista kun töistä tulen ja yksin viiden kanssa ni aina ei kamalasti hymyilytä :) uusi mieheni aikalailla toistaiseksi vielä viikot pois..OLISIPA KOTONA... painoa on pari kiloa tullut kun ruoka maistuu,mutta varaa on joten eikun lisää ruokaa..nam nam..
LA 1.5
Möhömahanen 4+6
kirjoitusvirheen paholainen iski äsköseen tekstiin kun silmät sikkurassa kirjoittelen..heh heh..ehken ihan noin aikaisin uumoillut olevani raskaana..eli 1,5vkoa aikaisemmin...ehkä äitin pitäs mennä nukkumaan että jaksaa herätä töihin..öitä!!
Onnea möhömahaselle raskautumisesta :)
Mä soitin tänään neuvolaan ja sain eka neuvola-ajan 15.9...silloin olis 7+1 viikot.... meinas, että ultralla ehkä näkyy, mutta ei ole varma. Mä en kyllä tiennyt, että niillä on siellä sellainen ultra, millä jotain oikeasti näkee, kun joskus aiemmin on ollut vaan aika surkea... ois alunperin antanut ajan 23.9 mutta kysyin sit, että voisko olla maanantaipäivä, kun meen poikaa käyttään puheterapiassa, niin voisin samalla käydä ja antoi sit viikolla aiemmin kuin tuo seuraavan viikon maanantaiaika oli varattu jo...
Alkuraskauden ultraan pääsee...se on viikolla 11. Ajan saa sit joskus neuvolakäynnin jälkeen.
Nyt vaan odotellaan tuota neuvolakäyntiä ja toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti. La:ksi sanoi 2.5 eli päivä ennen kuin esim. tuo näiden sivujen laskuri...jännä, että netissä olevat heittää aina päivällä nuitten neuvoloiden laskurien kanssa.
AngaT 4+5
Kiva, että tänne on tullut porukkaa ja toivotaan, että tuolta kuumeilupuolelta tulee vielä moni tänne. Lueskelin tossa sivusilmällä ja siellä on aika jännät paikat todella monella. Toivottavasti tulee paljon plussia!
Sulla on sit AngaT samana päivänä ensimmäinen neuvolakäynti kuin mulla! Itsellä meni kyllä ihan ohi tuo laskettuaika homma, kun en osannut oikein keskittyä kun juttelin neuvolatädin kanssa puhelimessa. Jos muistan oikein, niin edelleen samana pysyis eli 1.5.09. Itsellä viikkoja ensimmäisellä käynnillä 7 + 3, jos nyt laskin oikein. Mä nyt olen muutenkin ihan pihalla näistä jutuista, kun ei aikasempaa kokemusta ole. Toivotaan tosiaan, että pikkaset pysyy matkassa loppuunasti.
Tänään oli töihin tullessa vähän kuvottava olo, mutta meni sitten ohi. Pitää olla niin varovainen täällä töissä, että eivät saa vahingossakaan vihiä tästä raskaudesta. Vaihdoin työpaikkaa kesäkuun puolivälissä ja olen täten lokakuuhun asti koeajalla. Toki raskaus ei ole syy irtisanoa, mutta eiköhän jotakin syitä keksisi. Parempi olla siis vaan hiljaa.
Ihanaa, että on perjantai ja viikonloppu taas koittaa..Toivottavasti olisi mukavat ulkoilusäät.
Hyvää perjantaipäivän jatkoa vaan kaikille.
T. Murunen 82
rv 5 + 0
Ei ole totta, kirjoitin vaikka kuinka pitkän viestin ja se katosi jonnekin... En nyt viitsi vielä kaikkea uudelleen kirjoittaa, jos se vähän viiveellä vielä ilmestyisikin.. Bah!
Miimi
Ei näytä viestini tänne tulevan, joten otetaanpa uusiksi!
Mysky - olipa kiva kuulla että täällä on joku toinenkin Tampereelta! Tuli ihan kotoinen fiilis! :) Kaipaan vähän itsekin tuota ensimmäisen raskauden jännitystä, vaikka kyllä tämä toisenkin odotus vähintään yhtä jännää on, nyt sitä kuitenkin osaa ottaa asiat paljon realistisemmin. Esikoista odottaessa ajattelin, että elämä on aivan täydellistä sitten, kun vauva saapuu, mutta ei se ihan niin mennytkään. ;)
Tervetuloa mukaan Pikku-Myy ja Möhömahanen! Hieno juttu, että Pikku-Ruu on onnistunut pitämään pahan olon vielä loitolla, toivottavasti pysyy poissa jatkossakin! Möhömahasella onkin komea lapsikatras jo, on ainakin pikkuiselle paljon hoitajia! :)
Murunen, ymmärrän kyllä, ettet vielä halua töissä asiasta kertoa! Ja vaikka raskauden takia ei saisikaan irtisanoa, niin kannattaa ehkä pitää omana tietona tosiaan koeajan loppuun, eihän siihen enää pitkä aika olekaan.
Vähitellen sitä alkaa ymmärtää, että meille tosiaan tulee kevätvauva! Aivan ihanaa!! :) Katselin jo äitiyspakkauksen kuvatkin läpi ja vaikka oikein kauniita vaatteita siinä tällä kerralla onkin, niin päätin sen silti ennemmin rahana ottaa. Meillä on valtava laatikollinen esikoisen vaatteita ja kun itseni tuntien haluan itse ostaakin jotain ihanaa uudelle tulokkaalle, niin en äitiyspakkauksen vaatteita yksinkertaisesti tarvitse.
Olo on edelleen aivan kamala. Aamuisin ei kannattaisi syödä yhtään mitään, kun kaikki tulee melki heti ylös, oikeastaan ei tee mitään edes mieli enää. Iltaisin on onneksi paljon parempi olo, joten tankkaan silloin koko päivän edestä! :)
Nyt on pakko mennä hetkeksi makaamaan, kun poikakin nukkuu vielä. Poika on ollut tänään ja eilen aivan valloittava, kun on niin innostunut kävelystä nyt, ettei meinaa riemulla olla ollenkaan rajaa! :D
Hauskaa viikonloppua kaikille Toukotuhisijaa odottaville! Toivottavasti pienokaiset pysyvät matkassa mukana, kovasti tarrasukkia kaikille!
Miimi 4+5 (eilen muistin väärin!)
Tässä aamuvirkkuna tytär kainalossa(tai hän se aamuvirkku on!)
Äsken tuli se selkeä plussa joten meidän kohdalla puhutaankin toukoylläristä!! Kolmas tulossa ja ollut toivessakin, mutta oli tarkoitus lähteä yrittämään vasta keväällä. Hyvä näin, en valita!!!
Olen ihan valtavan onnellinen ja ihan sekaisin. Masussa lepattaa jännityksen ja innostuksen perhoset. Ihanaa ajatella että parin kuukauden päästä siell alkaa lepattamaan ihan oikeasti.
Mukavaa kun tääll on jo useampi odottaja. Esikoisodottajia, pikkukakkosen saavia ja sitten oikein suurperheellisiä. Itse olin hyvin aktiivi kirjoittaja kun esikoinen syntyi lokakuussa -04. Toisen kanssa en oikein päässyt juttuihin mukaan enkä ehtinytkään. Tyttö syntyi syyskuussa -04 etukäteen joten silloinkin olin seuraamassa lokakuisten juttuja.
Nyt toinenkin heräsi, joten aamupalan laittoon!
Nyt vain odotellaan paljon paljon toukokuun toiveita mukaan!
-Callaway 4+2 (vasta) :)
Heipä hei teille kaikille toukovauvojen odottajille! :)
Tein positiivisen raskaustestin n. viikko sitten ja olo on niin onnellinen! Meille tulee vauva!!! Esikoista odotellaan, LA on 4.5.
Pientä nippailua alavatsassa ollut ja välillä iskee kylmä ja kuumaolo yhtäaikaa. Pahaa oloa ei ole onneksi vielä ollut ollenkaan. Kumpa kaikki sujuisi hyvin ja keväällä vauva saapuisi kotiin.
Onnellista odotusta kaikille!
Kirjoitellaan kuulumisia!
-KimpaleKultaa82-
oij, kun ihanaa, että meitä on jo näin monta täällä! pidetään kaikille peukkuja:) nipistelyt alavatsassa jatkuu ja kauhia nälkä on koko ajan! Neuvola-aikaa varailen varmaankin ensi viikolla, aikas jännää!
On tää kuitenkin vielä niin epävarmaa, ja välillä vähän pelottaakin..voj kun aika kuluis nopsaan ja kaikki menis hyvin!
Kivaa viikonloppua kaikille:)
Onnittelut kaikille upeista uutisista, toivotaan, että vauvakuumeelta tulee tänne mukaan monta uutta toukovauvaa. Onpa hauskaa olla taas täällä odottajissa. Minulla on kaksi lasta jo ennestään, mutta kuopuskin on jo neljävuotias, joten ihan uudelta tämä taas tuntuu. Vauvakuumetta olen odottanut näin monta vuotta, mutta sitten olikin menoa. Ensimmäisestä yrityksestä sai tämä meidän toukovauva alkunsa ja nyt vaan odotellaan... Soittelen neuvolaan varmaan vasta 8. viikolla, jos sitten saisi ajan joskus 12. viikolla.
Aurinkoista sadonkorjuusunnuntaita kaikille!
:)
Kiskis
Heippa kaikille :)
Esikoista odottelen minäkin ja LA on 2.5. (itse olen syntynyt samana päivänä ;o)).
Pahaa oloa ei ole ollut vielä minullakaan. Pientä kuumeilua, kylmä ja outoja tuntemuksia vatsassa.
Samaan aikaan on mielettömän onnellinen, mutta myös hieman jännittynyt olo.
Innoissani odottelen ensimmäistä ultraa...
Oltiin tipahdettu kakkos sivulle joten kirjoittelen meidät näkyviin :)
Täällä ei oikein ole vielä mennyt tajuntaan tämä raskaus. Aamulla kun herään ihmettelen että kuinka mulla on krapula vaikka en ole tippaakaan juonut pitkään aikaan!!! Hmm... On tää aika ihmeellistä. Masua nipistelee ja illalla turvottaa, muuten voin oikein hyvin. Pahaa oloa en meinaa saadakaan...
Sain hepulin ja olen koko aamun laitellut lasten vaatteita kun niitä on kertynyt niin julmetusti. Täytyy käydä ostamassa laatikoita. Olin jo luovuttamassa suurinta osaa pois, mutta nyt ei viitikkään ja tilat on vain etsittävä. Meillä jo sekä poika että tyttö ,joten vaatetta todellakin on käsittämättömät pinot. Järjestelin kuntoon myös äitiyspakkaukset johon olen kerännyt kivoimmat ja muistorikkaimmat vaatteet, sekä pakkausvaatteita, kirjoja ja kaikenlaisia muistoja. Annan ne sitten joskus lapsille aikuisina lahjaksi kun itse saavat lapsia tai muuna merkkipäivänä. Lisään vielä vuosien varrella jotain supervaatteita.
No eipä tässä muutakuin lisää Toukokuisia odotellessa!
-Callaway ja hyvin pieni papunen masussa
Pieniä oireen poikasia saattaisi olla näköpiirissä...
Lauantaina pojan kanssa juostiin kilpaa, ja vähän otti jo tisseihin kipeää....Eli todennäköisesti ne kohta muuttuu kipeämmäksikin....
Tänää oli sit eka kertaa aamusta lähtien vähän ihme olo, mutta ei kyllä oksettanut...Sellainen "pala kurkussa" tunne....eli lähinnä kai närästyksen tynkää, mutta voimakkaampaa kuitenkin kuin ne jo aiemmin esiintynyt "röyhtäilyt"...Tuossa juuri syömässä kävin ja ihan hyvin uppos vielä kananmunat ja näkkärit :) Mutta saas nähdä, uppoaako enää ensi viikolla!
Hei vaan kaikki!
Tein viikonloppuna (ja tänä aamuna) raskaustestin ja testiin piirtyi haalea mutta selkeä positiivinen tulos. Ihan en vielä uskalla riemuita, mutta jahka raskaus varmistuu, niin eiköhän se siitä.
Meillä on pian 10 kk tyttö, joka on saanut alkunsa lapsettomuushoitojen avulla. Sattumusten ja hyvän onnen kautta tämä onkin elämäni ensimmäinen luomuplussa, vaikka ikää on jo 38!
Olo on pelonsekaisen onnellinen. Näin hienoa yllätystä en ole osannut odottaa. Keskiviikkona olen menossa HCG-verikokeeseen varmistamaan että raskaus on todella alkanut eikä kyseessä ole pelkkä kiinnitysyritys tmv.
La on näillä näkymin 14.5.
Mukavaa viikonalkua teille kaikille!
-marvik-
Tänään aamulla tein testin 30/? Mullakin tikkuun ilmestyi ilmiselvä plussa, mutta selkeästi vaalempai kuin kontrolliviiva. Uudestaan ajattelin vielä testailla eihän sitä muuten usko vuoden yrityksen jälkeen :)
Rinnat todella kipeät ja "kuhmuraiset", menkkamaisia kipuja tuntuu alavatsalla vähän väliä.
Kiitos AngaT uuden pinon aukaisemisesta. Hienoa, että joku sai aikaiseksi, kun itse on näin laiska...
Täällä on sama vika, ei mitään oireita. Mulla välillä lievää painon tunnetta alamahassa ja välillä nipistelee samanlailla kun menkat olis tulossa. Muuten ihan tavallinen olo. Rinnat ei ole kipeät eikä mitään muutakaan mainitsemisen arvoista.
Itse varailin jo ajan neuvollaan. ensimmäinen käynti olis 15.9.09, joten sitä odotellessa.
Pitäisköhän muuten tehdä joku esittelypino? Ajattelin vaan, että varmaan porukkaa tulee kuitenkin enemmän, niin vois sitten katsella mistäpäin porukka on ja monetta odottaa yms. Mitä mieltä olette??
T. Murunen82
rv 4+6
la 1.5.09