Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
Lisäsinkin itseni jo tuohon esittelypinoon. Aiemmin en ole uskaltautunut mukaan, vaikka jo toista viikkoa raskaudesta olen tiennytkin... Meille nimittäin pamahti sellainen yllärivauva, ettei paremmasta väliä... kävin elokuun alussa sterilisaatiossa ja syyskuun ekana päivänä testi näyttikin plussaa...
Koska kyseessä oli sterilisaation jälkeen alkanut raskaus, musta otettiin verikokeita ja taas verikokeita ja seurattiin hCG:n nousua jne. Eilen sitten vihdoin pääsin gynen polille ultraan. Viikkoja 5 tasan, selkeä raskausontelo näkyi kohdussa, hCG reilusti yli 3000. Ensi viikolla uusi ultra jotta nähdään miten raskaus on kehittynyt. Itsellä kuitenkin ollut vahva tieto ja tunne tästä raskaudesta suurin piirtein siitä kun alkio on kiinnittynyt...
Hassua, miten iloinen yllätys tämäkin voi olla vaikka meille ei mitään vauvoja enää pitänytkään tulla ja vaikka kolmonenkin on vasta 7 kk vanha. Nyt siis tässä "sydän toivoa täynnä" pyörin mukana toukokuisten joukossa.
Lasketusta ajasta ei vielä ole mitään varmuutta, eilisen arvion mukaan 15.5. Mulla on ollut kuukautiskierto aivan sekaisin ennen sterilisaatiota, ja viimeisimmän kierron pituus oli jotain 38 vrk. Lääkäri arvioi raskausmuodostelman koon perusteella että kyseessä olisi rv 5 tasan, sen mukaan hedelmöittyminen olisi tapahtunut 21.8. ja sen perusteella tuo laskettu aika siis. Saapi näkyä sitten.
Olo on kyllä ihan samanlainen kuin kaikissa raskauksissa tähän asti, väsyttää, pissattaa koko ajan, päätä särkee, kuvottaa ja rintoja aristaa. Ja haluttaa koko ajan! Ekakertalaisille vinkiksi että orgasmi helpottaa kummasti pahoinvointia :)
Toivotan kaikille kanssaodottajille hyvää vointia ja mukavaa viikonloppua!
T: Oskupauli
Kivaa kun tulee lisää porukkaa! =)
Onneksi en ole vielä joutunut oksentelemaan ja tästä hyvin kiitollinenkin. Mietityttää kuitenkin kun joka ikinen ilta on alavatsalla kuukautiskipua. Kait se sitten normaalia? Ensimmäinen neuvola olisi 22.9 joten hetken saakin odotella kun täällä ilmeisesti ruuhkaa neuvolassa =D.
Ihanaa viikonloppua kaikille !
Berry-1
6+6
Hei!
Tässä taas uusi odottaja Toukokuisiin. LA olisi laskurin mukaan 11.5., joten viikkoa 5+ tässä porskutellaan tässä pikkukolmosen odotuksessa.
Olen yrittänyt jo monena päivänä saada aikaan esittelyviestin, mutta en ole yökötykseltäni pystynyt. Siinäpä siis se pahin ja vahvin oire tällä kertaa. Pahaa olo ja oksentamienn ovat kiusanneet jo yli viikon ja vielä monenmonta viikkoa voi olla jäljellä - mitenhän tämän jaksaa.
tecna
Pikaisesti kirjoittelen kun poika nukkuu. Meillä meni viime yökin huonosti ja käytin pojan tänään lääkärissä. Onneksi ei ollut korvissa tulehdusta.
Marvik: Yllättävän pian se aika menee:) Kun lääkäri oli saanut tehtyä tutkimuksen loppuun niin hän kysyi et olenko tyytyväinen tulokseen? En sit tiedä mitä hän sillä tarkoitti,mut hän on muutenkin erikoinen ja osaa päästellä sammakoita suustaan. Neljän viikon päästä on toinen ultra eli n.viikolla 10. Sitten tarkennetaan laskettua aikaa. Sain kuvan eilisestä käynnistä.
Aamuisin on ollut jo hieman pahempaa ällötystä ja tänään meinas tulla jo yli mut onneksi mehu auttoi.
Jaksamista kaikille!
onpas teilla todelinen yllatysraskaus! Taisi tama nelonen haluta maailmaan todella paljon, kun sterilisaatiotkaan ei nakojaan hanta pysayta. Onkohan esimakua persoonasta...? Sisukas kaveri.
Mainitsit, etta haluttaa koko ajan. Taalla hieman vastaavanlaista havaittu.... Niin paljon ollaan puhuttu pahoinvoinneista, saryista selassa, vatsassa, rintojen kipeytymista ym., mutta kylla tuo on kylla ihan positiivinen oire ;)
Aitini tuli eilen ja illalla sitten kerroin. Oli aika yllattynyt. Luulen, etta vasta sulattelee uutista. Tosin aamulla oli jo ruvennut sisustamaan mielessaan tulevan vauvan huonetta eli kaipa han on innoissaan. Yritin toppuutella, etta odotetaan nyt siihen ultraan. Tiedan, etta hanta huolestuttaa miten jaksan lasten kanssa, kun molemmat isovanhemmat ovat Suomessa. Mutta tahan ollaan jo totuttu, kun kohta kolme vuotta asuttu eri maassa kun sukulaiset.
Nyt otan itseani niskasta kiinni ja ryhdyn toihin! Hyvaa viikonloppua kaikille!
BT (6+5)
Mulla alkaa näköjään pahoinvointi pahenemaan. Yleensä illalla ollut hiukan kuvotusta, nyt pukkaa jo tuskahikeä päälle kun vatsassa kiertää niin pahasti.. Viime yönä valvoin pari tuntia myös kun kuvotti ja heikotti ja sydän hakkaa miljoonaa..
Mut tää antaa uskoa että siellä masussa jotain tapahtuu <3
Miten sitä joka kerta tämä alku onkin niin epäuskoista ja jännää aikaa??
Mulle ei oikein mikään ruoka maita :-/ ja väsymys on ihan järkkyä 8-/
T:Neiti, rv 4+6
Heippa pitkästä aikaa!
On ollut aika väsynyttä täälläkin. Onneksi mies pystyy silloin tällöin tekemään kotipäivää ja saan nukkua päikkäriä. Mua vaivaa kanssa koko päivän kestävä kuvotus, joka pysyy poissa vain kokoajan touhuamalla ja ajattelemalla kaikkea muuta. :) Se auttaa!
On ihan ihanaa olla taas raskaana. Aion nauttia tästä täysillä kun tämä on varmasti meidän viimeinen (vaikkei näköjään aina ehkäisytkään auta)Odottelen innolla että rinnat alkavat reagoimaan. Mulla kaksi pitkää imetysä viime vuosilta ja sen ovat näköisetkin nämä lapaset. Ihanaa kun saa taas jonkinlaista rintavarustusta. Voi sitä kummallisista asioista olla iloinen :) Ja mä tykkään kyllä vauvamasustakin. Mulla on ollut aika pieni ja pinkeä jolloin liikkeet tuntuu ja näkyy ihanasti.
No tässäpä tunnelmia ja 25.pvä on sitten alkuraskauden ultra. Saa vähän tietoa todellisesta la:sta kun luulen että kierto on ollut ihan mitä sattuu. Joku tuskaili plussansa kanssa kun ei näkynyt kunnolla. Mulla oli just niin että maanantaina piti alkaa ja vasta lauantai aamuna tein selkeä testiajan sisällä näkyvän plussan. Sitä ennen haaleita viivoja testiajan ulkopuolella. Ovis ollut todennäköisesti myöhempään kun tavallista ja siksi olenkin ylläriraskaana!! :)
-Callaway
Minäkin olen näitä viestejä lueskellut ja nyt laitan itse korteni kekoon.
Rv 7 taisi juuri alkaa ja LA 10.5. Kokopäiväinen kuvotus on kestänyt jo viikon verran ja etenkin öisin olo on aika kamala. Ja iltaisin väsyttää! Mutta onnellisia kuitenkin ollaan ja innolla odotan tätä raskausaikaa ja kaikkea sitä mitä se tuo tullessaan!
*kukkatarha*: tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! Meillä onkin tismalleen samat viikot ja la. Mua taas väsyttää ihan älyttömästi, viikon verran ollut pakko mennä joka päivä 1-1,5h päikkäreille. Välillä kuvottaa ja oksettaa oikein huolella, mutta onnksi se on lähinnä hetkellistä. Oletko menossa varh.ultraan?
C 6+0
Minä myös ilmottaudun toukokuun odottajiin kanssanne!Ompa ihanaa olla taas raskaana:)
meille tämä pikkuinen olisi kolmas tulokas,esikoinen täyttää marraskuussa 6v ja nuorimmainen samassa kuussa 5v,eli heille tuli aikanaan vain vuosi ikäeroa.
Testin tein perjantaina kun rinnat niin kipeinä ja menkat myöhässä,tosin olen syönyt kaksi kuuria Terolut keltarauhashormoneja joten en aivan varma ollut muutenkaan niiden alkamisesta.Mielialat vaihtelevat huimasti;eilen olo oli seesteisen rauhallinen ja touhukas,tänään on taas pinna tosi kireellä...
Mulla on myös alavatsalla pieniä menkkamaisia tuntemuksia,en muista lainkaan oliko sellaisia aiemmissa raskauksissa.
Ihanaa odotusta kaikille,ensi viikolla pitäsi sitten soitella neuvolaan:)
-Ansku rv 5+1 (la 16.5)
ja niin pöllähtäneenä koko raskaudesta.
Lauantaina testasin yllätysplussan joka kertoi, että viidettä tässä odotellaan. Meillä muksuja siis ennestän neljä: 00, 02, 04 ja 06. Ilolla otamme pikku-yllärimme vastaan, jos vaan kaikki hyvin menee...varovaisin mielin ollaan.
Oireita ei ole, mutta eipä ole aiemminkaan ollut tässä vaiheessa. Mitä nyt iltaisin uni tulee tavallista aiemmin, mutta syynä saattaa olla myös työntäyteiset päivät ja pikkuinen flunssanpoikanen.
Onko kukaan muuten tietoinen onko perustettu toukokuisille mitään suljettua yhteisöä tai olisiko siihen halukkuutta??
piiperot ja pikku-ylläri la 17.5. (5+1...oisko??)
Se on sitten taas maanantai ja uusi viikko ja uudet kujeet edessäpäin. Tervetuloa myös minun puolestani uudet tulokkaat ja onnea plussasta.
Itsellä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Se oli sellaista paperintäyttämistä ja yleistä keskustelua. Ottivat kyllä vrtsakokeen, hemoglobiinin sekä mittasivat vereenpaineen ja sit vielä punnitus. Kaikki oli ihan ok. Mitä nyt alhainen verenpaine ja hemoglobiini voisi olla parempi, mutta niihin ei nyt tarvitse puuttua. Tänään meinasin tilata ajan ensimmäiseen ultraan (Jorviin) ja käyn siellä myös verikokeissa, jotain seulontoja ja sellaista.
Olo on ihan hyvä, mitä nyt kuvotusta aina välillä ja mahaa nippailee aina välillä. Rinnat ovat alkaneet kipeytymään hiukan.
Pelästyin kyllä viimeviikolla todenteolla, kun vessakäynnillä tuli paperiin hiukan kirkasta verta muutamiin otteisiin. Sitä juostiin sitten päivystyksessä yms. Onneksi loppu ja kaikki pitäisi olla ok. Itse en ole menossa varahaisultraan, ajattelin sinnitellä kunnes saa sen muutenkin. Olishan se kiva tietää, että kaikki on ok, mutta täytyy vaan luottaa siihen.
Seuraava neuvola käynti ja lääkäriaika on sitten viiminen päivä lokakuuta.
Eipä tässä taas sitten sen kummempia kuin odottelua.
Jaksamisia kaikille!!
Murunen82
rv7+3 La1.5.09
Neuvolan mukaan
rv 7+4 La.30.04.09
Mä varasin ajan alkuraskauden ultraan, 25.9. olis jolloin vkoja olisi menkoista laskettuna 6+4?
koskaan en ole aikaisemmissa raskauksissa moisessa ollut, joten ei hajuakaan mitä siellä näkyy sitten.... Toivotaan että kaikki ok.
Ainakin aamulla lensi laatta ihan kiitettävästi, joskin olo taas jo ihan hyvä..
TNeiti rv 5+1
Olen viestejä lueskellut pari päivää ja ajattelin sitten itsekin tulla joukkoon mukaan. Lapsia on ennestään 4, tämä uusin tulokas on sitten meidän uusperheen ensimmäinen yhteinen lapsi(miehen ensimmäinen). Pahoinvointia on ollut edellisissä raskauksissa ihan riittämiin asti, ne kyllä muistuu mieleen. Nyt vatsa on kasvanut jo aika kovasti, ihmettelenkin sitä (taitaa olla turvotusta). KOhta työkaverit alkaa jo varmaan katsella siihen malliin,että arvelevat missä mennään. Mielellään salaisuuden pitäisi siihen,kunnes on saanut käytyä ensimmäisessä ultrassa ja sitten on hieman varmempi olo koko jutusta.
LA on laskurin mukaan 15.5. ja heti ensimmäisellä kierrolla tärppäsi!
Kuvotusta on ollut jo pari viikkoa, mutta oksentanut en vielä ole, eilen nukkumaan mennessä kyllä alkoi jo tuntua siltä, että nytkö se oksennusviikot käynnistyy..mutta ei onneksi vielä.
HIeman pelonsekaisin ajatuksin tuota oksennuskautta kohti, toimin nimittäin asiakaspalvelutyössä...on siinä ihmettelemistä ryhmällä,kun mamma yhtäkkiä häipyy nurkan taakse oksentamaan. Mulla kun ei sitten mitkään keinot auta, ei napostelut ei mikään..NO, ehkäpä se siitä :|
Muuten on erittäin onnellinen olo uudesta tulokkaasta!!!
liittyä tähän pinoon jos vaan sopii??elikkäs meille ois nyt sitten tulossa viides kullannuppu ja la ois vauvalaskurin mukaan 24.5.09
Mulla on ikää 26v ja Turussa asutaan,Lapsia on ennestään neljä ja he ovat syntyneet 4.12.2004,28.12.2005,10.01.2007 ja 25.03.2008.
[http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=204...|http://www.meilletul…">
kokeilin vaan että osaanko liittää tommosen tähän..
olla pahaolo..tätä kestää aamusta yöhön ja siksi kukun vielä pystyssä sen takia..
mitenhän mä saisin tuosta linkistä ton kuvan lisättyä suoraan tähän
[http://meilletuleevauva.net/user.php?id=2048]
mulla masu pömpöttää jo sen verran että tavalliset farkut ei mee enää jalkaan vaikka viikkoja on vasta 4+2
Meillä sairastellaan täällä jo 7 viikkoa putkeen,sais jo hellittää,mut huomenna me mennää tampereelle nauhotuksiin jos olo on sen verran hyvä kaikilla että jaksetaan sinne lähteä..
Paha olo näyttää olevan hvyinkin yleinen oire tässä porukassa! Minulla alkoi tosi ällö olo pari päivää sitten. Siitä lähtien olen syönyt pelkästään tuoreita hedelmiä, muu ei oikein innosta. Mandariinit ja ananas ovat suosikkeja :)
Berry - kyllä mun tietääkseni se menkkamainen jomotus on ihan tavallista alkuraskaudessa. Mulla oli kanssa sellaista eka viikko.
Mikäs OuMamman tilanne on? Toivottavasti siellä nytten olisi selvä plussa.
Kysymys: kuinka nopeasti alkaa vauvamasu näkymäänn jos on ennen ollut raskaana? Kun odotin meidän esikoista rupesin käyttämään äitysvaatteita rv17. Tuntuu nyt siltä että jo muutaman viikon päästä tulee olemaan isommat vaatteet tarpeen...
Bonnie rv 6+0
Voit pyytää veritestiä, jossa tarkastetaan HCG-arvot. Jos niitä löytyy ja ne ovat raskausviikkoja vastaavalla tasolla, olet raskaana vaikka testi ei kunnolla tulosta näytä. En tiedä miten kunnallinen suhtautuu tähän verikokeeseen, mutta yksityisellä homma hoituu helposti ja ainakin Hgin Väestöliitossa tuloksen sai samana päivänä, edellyttäen että testi tehdään aamulla.
Noista testeistä vielä. Herkin Suomessa myytävä testi näyttää virtsasta 10 mg/IUI ja epäherkin 40 mg/IUI. Mitä sarjaa herkkä testisi oli? Voihan olla että käyttämästi herkkä testi oli jotenkin viallinen...
Onnea joka tapauksessa, eiköhän tässä päästä odottamaan toukokuulle asti :o)