Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveista totta 2009

28.08.2008 |

Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.

Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...

Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...

Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.

Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.

LA olis muuten 3.5.

AngaT 4+4

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän pitkä yritysvuoden jälkeen ICSI toi viimein kaivatun plussan. Reilu viikko sitten testasin aluksi haalean plussan joka kuitenkin pikkuhiljaa tummeni.

Tänään soitin neuvolaan ja eka käynti on 15.10 ja viikkoja olis sillon 9+2. Sairaalalla on hoidon jälkeinen kontrollikäynti 1.10 joten sinne asti pitäisi jaksaa sinnitellä. Hulluksihan tässä välillä meinaa tulla ja tuntuu niin pitkältä aika tuonne ensimmäiseen päivään.

Välillä jo pelkäsin keskenmenoa kun mahaa kouristeli niin inhottavasti, mutta ei kuitenkaan ole mitään vuotoa tullut, eikä tuota kipeää nipstelyäkään.

Oireita mulla ei paljon ole, mahaa on nipistellyt jo ennen testin tekoa, nyt ei enää niin paljon. Tissit yrittää olla kipeät, mut ei noista ota selvää. Välillä tuntuis et on kipeät, mut sit taas ihan normaalit. Muuta ei sit olekkaan, plussan jälkeen tuntui parina päivänä vähän etovalta olo, mut meni ohi ja tuntuukin nyt et vain kuvittelin sen. Mä inhoan oksentamista yli kaiken, mutta nyt oikein toivon et tulis sitä pahoinvointia niin tuntuis todellisemmalta, ei vieläkään uskalla luottaa eton raskaana ja et kaikki olis hyvin.

Harkitsi jo ultraan menoa yksityiselle mut sinne voisin mennä ens viikon lopulla joka on kuitenkin niin lähellä sitä sairaalan käyntiä ettei varmaan kannata mennä. Joten nyt vain sinnitellään kaksi viikkoa.

OYS laskurin mukaan viikkoja olis tasan 5, mutta neuvolan laskuri antoi 5+1 ja laskettuaika olis sit 18.5

No mutta tulipas taas pitkä kirjoitus vaikka nopeasti piti kirjoittaa :)

Vierailija
102/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai on niin, että maha alkaa näkyä aikaisemmin, jos on kyse toisesta jne. raskaudesta. Minulla alkoi tokasta joskus rv 14 paikkeilla, jolloin täytyi vaihtaa äiityshousuihin, ekasta meni pidempään.

Omaa napaa: Yök yök ja yök. Ei voi muuta sanoa. Uutta on yöpahoinvointi, joka iskee klo 4 yöllä ja sitten en saa nukuttua kun oksettaa. Sitten on myös vanhat tutut työpäivänjälkeinen pahoinvointi ja aamupahoinvointi. Tällä menolla saan käydä paikkauttamassa kaikki hampaani tämän jälkeen, kun pitää koko ajan syödä tai juoda jotain - myös yöllä.

Joku kyseli suljettua listaa - onko sellaista toukokuisille? Tai voisiko joku perustaa? Minulla ei tämä Vauvan palsta näytä edelleenkään toimivan ongelmitta, saa nähdä lähteekö tämäkään viesti.

tecna 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Joku kyseli suljettua listaa - onko sellaista toukokuisille? Tai voisiko joku perustaa? Minulla ei tämä Vauvan palsta näytä edelleenkään toimivan ongelmitta, saa nähdä lähteekö tämäkään viesti.

tecna 6+1

[/quote]

Eli itse olisin ainakin kovasti kiinnostunut. Ujostuttaa :) kertoilla täällä kovin yksityisiä juttuja, kun kuitenkin pääsee kaikki lukemaan.

Mulla ei ole taitoa varmaankaan tuohon suljetun listan pystyynlaittamiseen, mutta jos ei kellään muullakaan ole, niin voin yrittää....

Sanokaa vaan ihmeessä, jos jollain taitoa siihen hommaan on ja vinkatkaa, jos se ylipäänsä kiinnostaa.

Mahan kasvamisesta:

Mulla on kolmannessa ollut isoin maha ja tullut kaikista nopeimmin esille. Nelosesta taas pysyi vähän kauemmin piilossa (nooo...ei kuitenkaan kovin pitkälle silloinkaan). Nyt ei ole vielä minkäänlaista kasvua tapahtunut, ei edes turvotusta.

piipero ja pikku-ylläri 5+2 (la 17.5.)

Vierailija
104/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia ja yökötystä tuntuu olevan monilla. Pientä ajoittaista kuvostusta mullakin, mutta pääasiassa vaan syöpötyttää! Voisin napostella koko ajan ja mitä vaan. Jollei muuten niin sen takia pitää kohta siirtyä väljempiin vaatteisiin.

Muita oireita on tuntemukset masussa.Niitä ei ollut edellisessä raskaudessa lainkaan. Vihloo ja tuntuu välillä "möntti" vasemmalla puolella. Joskus jos oikein reippaasti nousen istumasta niin vihlasee niin että meinaan ulvahtaa. Tästä nyt tietenkin sitten pelkään ettei kaikki ole ihan kohdallaan..?

Varaisin ajan neuvolaan, mutta ei saa aikaa.. Soittoaika vaan 1h/päivä ja senkin neuvolatäti tuntuu olevan paikalla satunnaisesti. Tänään tyyttäsi koko ajan varattua ja 3min ennen soittoajan päättymistä meni taas nauha päälle.

Tiedän että niillä ei taas taida olla lääkäreitä riittävästi ja silloin aina nää muut palvelut tökkii, mutta on musta tosi ajattelemtonta kutistaa muutenkin niukoista palveluista.

Esikoisen kanssa kun oli ihan nyytti ja kaikesta mahdollisesta oli tosi epävarma ja olis vaan halunnut kysyä jotain varmistukseksi niin usein melkein itkua väänsin kun en saanut ketään langanpäähän. Sitä odotti yön pikkutunneista asti että tulis kello 12 ja alkais soittoaika ja sitten siellä ei kukaan vastaakaan tai on joku nauha että tänään ja huomenna ei ole soittoaikaa lainkaan...

No, joo se valituksista. Voisihan sitä mennä yksityiselle tai soitella vaihteen kautta jos olisi ihan hätä kädessä.

Leppoisaa oloa muille toukokuisille. Voin vapaaehtoisesti ottaa joltakin vähän kuvotusta ettei koko mun tekis koko ajan mieli napostella herkkuja :)

leppis ja pieni 5+4

Vierailija
105/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin on nyt jo maha kasvanut aika paljon ja rv on noin 5+4. Yhdet housut oon saanut heittää jo pois ja kauhistuttaa kyllä, että jos tämä tähän tahtiin jatkuu, niin mihin sitä joutuu?? Tämä ei tosiaan ole ensimmäinen raskaus, muissa ei muistaakseni näin äkkiä näkynyt, sitä tässä mietinkin,että voipi olla vaikeaa säilyttää salaisuus vielä usean viikon ajan. Aivastaessa pitää ihan ottaa masusta kiinni ;o)

Vatsassa vihloo myös aina välillä,tämä päivä töissä oli aikamoista vihlontaa. Toisaalta sit välillä ei tunnu mitään. On myös hieman "pelosekaiset" tunnelmat siitä, kun muistaakseni (muisti voi kyllä pätkiä) muissa raskauksissa ei ole tällaista tuntunut. Mutta ei kai se sit kuitenkaan mitään vaarallista ole, hope so...

Vierailija
106/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa ja siellä kohdussa se pikkuinen todellakin oli ja sydän löi hienosti!! :))) Oli niin ihana nähdä, että kaikki on hyvin ja vauva on ihkaoikeasti massussa. Pienen pienihän se vielä on, 10,8mm, mutta kovaa vauhtia kasvaa ja kehittyy. Ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvolakäynti...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Onnesta sekaisin KimpaleKultaa ja pienoinen 7+1

Vierailija
107/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhan ma osaa kayttaa tata nettisivua. Taa viesti meni aluks ihan vaaraan paikkaan. Mutta tassa siis viimeisimmat tarinat:

Ja pahoinvointi alkoi

..., mutta onneksi ei kovin pahana. Sellaista tasasta etovaa oloa. Ihan samaa kuin ekassakin raskaudessa. Joku kysyi syomisesta, ja kylla taalla ainakin suuhun menee koko ajan jotakin. Yritan silla pahaa oloa saada pois. Salmiakit auttaa ihanasti, mika ei tietysti ole hyva asia. Viime raskaudessa tuli kiloja 10, nyt tulee varmasti enemman.

Vatsa tuntuu turvonneelta. Farkut puristaa ja mietinkin, miten sita syksyn selviaa, kun ei viela aitiysvaatteita voi kayttaa. Hameet ja mekot on aika hyvia. Ylihuomenna on se kauan odotettu neuvolakaynti... Toivottavasti saan myos ajan ultraan.

BT rv7+2

Vierailija
108/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä todella hieno juttu jos joku osaisi/ehtisi perustaa toukokuisille privaatin sivun.Voisi sitten vähän "vapaammin"kirjoitella asioista:)

Mulla on neuvola 3.10 ja uusi neuvolatäti siellä odottaa,toivotaan että on sellainen ihminen jolle helppo asiosta puhella. Ultrat onkin nykyään aikaisemmin kun mun edellisissä raskauksissa ja sitten nämä verinäytteetkin ovat uusi juttu,tokihan ovat vapaaehtoisia.

Mulla vointi on ollut melko hyvä,pahoinvointia ei ole ollut,kärsin siitä molemmissa aikaisemmissa raskauksissa lähes koko odotusten ajan jä vielä synnytysten jälkeenkin!!!:(( Närästystä/röyhtäilyä on kyllä ollut pitkän aikaa ja huomaan että vatsa täyttyy nyt pienemmistä annoksista kuin aiemmin.Tosin mullakin tuntuu että vatsa kurnii jatkuvasti ja makeeta tekis joka ilta mieli:)

Mulla tuota alavatsan nipistelyä ja menkkamaisia kipuja on myös ollut jo pidemmän ajan,nyt tuntuu helpottavan,mutta nuo rinnat...:))

Toivon että pystyn jatkamaan mun tanssi harrastusta mahdollisimmam pitkään,nyrkkeilystä taidan joutua luopumaan jo aika pian.Miten teillä muilla harrasteet? Ratsastuksen lopetin aiemmissa raskauksissa kun masu alkoi kasvaa,sen jälkeen sai riittää kärryillä ajo:)

Minä olen huomenna menossa yksityiselle gynekologille lääkitykseni takia,toivon että samalla myös ultraisi,kovin mieltä kaivertaa moni asia.

Laittelen huomenna viestiä kun lääkäristä olen palaillut.

-Ansku rv 6

Vierailija
109/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Jos kukaan ei ole vielä ehtinyt tehdä tätä, niin aloitin uuden yhteisön yahoossa.

Sinne pääsee mukaan lähettämällä viestin seuraavaan osoitteeseen:

toukovauvat09-subscribe@yahoogroups.com

En tiedä pitääkö olla yahoo osoite liittyäkseen siihen?

Tietenkin varmaan monet haluavat vielä kirjoittaa tänne vauva sivuillekkin. Mutta kokeillaan jos innostusta on tarpeeksi myös tonne yhteisöön Ja toivottavasti saan sen hyvin toimimaan..

Bonnie

Vierailija
110/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein silleen että mun on hyksyttävä uudet tulokkat, tälleen vältymme tietyltä roskapostilta. Joten kirjoittakaa viestiin jotain pientä, vaikka vaan nimi/nimimerkki ja laskettuaika tai jotain ..

Vierailija
111/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä; Google-ryhmä olis ollut mielestäni vähän yksinkertaisempi käyttää ja olis suomeksi...

terkuin ramona70

rv 7+ (laskurien mukaan la 4.5./6.5).

Vierailija
112/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tehdä sen myös googleen ja helpostihan sinne voi siirtää kaikki mukaan.

Joten odottakaa hetki.. Ilmoitan sitten kanssa yahoo listalle ilmoittautuneille

Vierailija
113/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin liittymään. :)

piiperot

Vierailija
114/146 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni täytyy olla gmail osoite voidaakseen liittyä google groupiin. Siitä pääsee ympäri vain jos minä lisään itse muiden osoitteet, eikä mulla tietenkään niitä ole.

Yahoossa voi liittyä milä tahansa osoitteella.

vai olenko ihan väärässä? Joten pidän vielä ton yahoon. Ja joku viisaampi vastatkoon :)

Vierailija
115/146 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei.

Eipä tännekään jaksa kirjoitella usein, kun näytän saaneen riesakseni vain yhden alkuraskauden oireen: väsymyksen. Rinnat ovat toki hieman arat, mutta pahoinvointia ei ole ollut ainakaan mainittavasti.

Viiden aikaan iltapäivällä iskee kamala horrosvaihe päälle. Silmät eivät pysy auki, haukottelen niin, että leuat löystyy. Juuri siihen aikaan kun tulen töisstä kotiin ja pitäisi olla ruuanlaitossa, pyykinpesussa ja imurinvarressa. Ehei. Tämä mamma käpristelee viltin alla sohvan mutkassa :( Miten VOI väsyttää näin paljon.

marvik ja bonnie 76: En ole enää tehnyt testejä noiden ensimmäisten jälkeen. Enkä kyllä säilyttänyt pakkauksiakaan joten herkkyyksistä en tiedä. Neuvolan täti sanoi puhelimessa, että kaksi positiivista kolmesta saatu, eikä menkat vieläkään alkaneet -> raskaana ollaan. On mulla neuvola-aika sitten 13.10 ja alkuraskauden ultra 14.10. Jospa siellä pieni sydän tuikkisi :)

Ja mikseipä tuiki. Kuka mun menkat sit olis varastanut ellei vauva ;)

Ah, ja tämä turvotus. Mä oon VALTAVA. Sormet ovat kuin grillimakkarat ja silmät varsinkin aamuisin sikkuralla. Täytynee mussuttaa ananasta ja hörppiä teetä. Jospa se auttaisi.

Kuulemisiin

OuMamma 5+3

Vierailija
116/146 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut modena parilla yahoon listalla ja siellä on siis niin, että viestit voi tilata mihin tahansa sähköpostiosoitteeseen, mutta yahooseen pitää silti kirjautua tunnuksella. Tutkailin googlen ryhmiä ja siellä näyttäisi olevan sama (ainakin siinä oli mahdollista antaa muukin sähköposti kuin gmail), mutta jostain syystä minun piti silti kirjautua sinne uudestaan, vaikka minulla on jo gmail-osoite?!

tecna 6+jotain

Vierailija
117/146 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko pitää toi yahoo yhteisö kun meillä on jo siellä porukkaa.?

Ihan hirveä olo ollut tämän aamupäivän . Mutta kuulemma keskenmenoriski on pienempi jos on huono olo, joten sen pitäisi lohduttaa.

Löysin myös yhdestä kanadalaislehdestä sellaista tietoa että suklaansyöntikin olisi hyväksi :) Että Fazerin sinistä poskeen vaan, harmi että sitä ei löydy täältä!

Hyvää päivänjatkoa kaikille

Bonnie rv 6+1

Vierailija
118/146 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun nyt tänne minäkin...edellisen kerran kun oli raskaana tällaisista keskusteluista ei ollu puhettakaan tai ainakaan minä en niihin koskaan eksynyt... todella hienoa että näitä on! :-)

Testi näytti vahvaa viivaa viikko sitten, LA 14.5.

Tuleva pienokainen on toinen lapsi (miehelle ensimmäinen) ja toivottu. Tilasin jo innostuksissani neuvola-ajankin vaikkei tosiaan oo mitään kiirettä!

Esikoinen täyttää kohta 11, joten olen kuin ensisynnyttäjä. Jännittää enemmän... :-)

Pistelyä (välillä aika voimakastakin) on mahassa, ja rinnat kipeenä. Pahaa oloa ei ole ollu, ei ollu kyllä ensimmäiselläkään. Toivotaan ettei tulekaan, mutta ruokahalu on kyllä kohdallaan ja tää mahan turvotus on jotain käsittämätöntä! En muistanu et se olis tällasta...

Kaiken kaikkiaan olo on väsynyt mutta todella onnellinen!

Onnea ja kaikkea hyvää myös kaikille muille toukokuun äideille, meillä on vielä pitkä tie mentävänä!

Noora ja pikkuinen

rv5+6

Vierailija
119/146 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä! Tervetuloa mukaan kaikki toukokuiset! Aikamoisen pitkä lista alkaa jo olla. Paha olo on ollut minullakin kohta viikon ajan, oksentamaan en ole joutunut, mutta 24 h "krapula" on tuskaa sekin! Väsymys on järkyttävä sekin. Vertasin miehelleni oloa siihen, että olisi ollut joka yö pilkkuun asti baarissa oikein vauhti päällä. Kuinkakohan kauan silloin jaksaisi töitä, kotitöitä, harrastuksia, lasten harrastuksia jne. :)

Onneksi löysin apteekista akupunktiorannekkeen, jonka pitäisi auttaa pahoinvointiin. Kyllä siitä tuntui olevankin ainakin vähän apua. Päivän ajan olen nyt testannut. Muuten parasta apua on tuoremehu, salmiakki (niin kuin joku muukin mainitsi!) ja hapankorppu. Onneksi verenpaineet on muuten alhaiset. Ihme turpea olo on ollut, sitä ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa. Kamalan läski olo, vaikka vauva ei kyllä vielä näillä viikoilla voi vaikuttaa asiaan mitenkään... :(

Varhaisultraan on vielä vajaa viikko aikaa, mutta ei oikeastaan kamalasti jännitä. Ihmeen varma olo on ollut sekstailusta lähtien, että meille tulee toukovauva. Menee tämä aika vaan tosi hitaasti!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kiskis 6 + 3

Vierailija
120/146 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt huolettaa.

Eilen alkoi rusehtava vuoto (ei olisi oikeasti edes menkkojen aika) ja soitin neuvolaan. Ei pitäisi olla hätää, kun ei ole viiltävää kipua ja kun vuodon kanssa selviää pikkuhousunsuojilla. Tänään vuoto on selvästi lisääntynyt ja "menkkakivut" tosi vahvat. Kipu säteilee nyt toiseen jalkaan niin että on vaikeaa kävellä. Neuvolantätini on juuri nyt kokouksessa ja sairaanhoitaja ei siinä puhelinvaihteessa osannut sanoa mitään. Annoin soittopyynnön ja neljään saakka pitäisi odotella. Toivottavasti tämä särkylääke auttaisi niin että pystyisi työpäivän vetämään kunnialla läpi. Toivottavasti tämä ei nyt ole pikkutoukan lopun alkua :(

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Esim. edellisissä raskauksissa. Jos tämä on tosiaan normaalia niin olisi kiva kuulla joltain muultakin kuin vain neuvolan tädiltä :)

BTW tein pari päivää sitten tosi selkeän positiivisen testin kun ne alkuajan testit olivat niin himmeitä.

OuMamma

5+4