Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
esikoinen siis 07/2006..eihän nyt ihan noin nopeita oltu :)
Tyttöä odotellessa pahoinvointia oli jo ennen tuloksen näkymistä tikussa ja jatkui pari kuukautta siitä eteenpäin. Nyt ei juuri mitään, ainoastaan bussissa mutkatiellä voi pikku pahoinvointia esiintyä. Ainoa oire on alkava väsymys ja tunneherkkyys, otan herkästi asioita itseeni.
Esikoisella on nk. uniassosiaatio, josta yritämme päästä nyt eroon. Hän on totuttautunut nukahtamaan rinnalle tai syliin heijaten ja tämän vuoksi heräilee öisin vaatimaan samaa palvelua jotta voisi jatkaa uniaan. Jos palvelu ei pelaa ja yritetään antaa pelkkää tassuhoitoa, alkaa sellainen karjunta että koko talo on taatusti hereillä. Ihme juttu kun muuten tyttö on itse enkeli, hyväntuulinen ja kiltti tapaus. Mitä nyt välillä kiukuttelee kun kielletään työntämästä sormia pistorasiaan tmv. Meillä on nyt nukahtamisplani tehty ja katsotaan toimiiko, silti hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Bonnie76, missä päin Dubaita asutte? Jumeirahissa, lähellä Burj al Arabia? Kävin muutama vuosi sitten lomailemassa siellä päin, on kyllä todella ihmeellinen paikka. Turvallisuus ja ylellisyys jäi päällimmäiseksi mieleen, sen lisäksi että kaikki on siellä rakennettu käsin, puut puistoihin tuotu muualta puhumattakaan saarista, Maailma, Pikku ja Iso palmu. Arabivaltioksi harvinaisen vapaamielinen, vaikka siellä omat rajoituksensa onkin. Teillä on varmaan joka paikka ilmastoitu, kesäthän ovat siellä hurjia, 50 astetta!
MillaMigriole, meilläkin tapahtui sellainen ihme, että kun aloimme suunnittelemaan PAS:a, lääkäri suunnittelukäynnillä näki kypsyvän munasolun ja tulos on tässä :o) Ultra on 22.9., sitten näkee näkyykö meidän luomupavulla syke.
Olen kyllä vähän huolissani oireettomuudesta. Ai niin, oikean jalan hermosärky on sama kuin ensimmäisessä raskaudessa. Se onkin oire jota en ole kuullut kenelläkään muulla olevan.
Tänne on listautunut jo niin iso joukko, ettei tahdo perässä pysyä. Mahtavaa silti, etenkin kun ei vielä ole kertonut muille eikä pääse oikein muualla tuntojaan jakamaan. Ja oikein mukava on lukea muiden fiiliksiä.
Mukavaa viikon jatkoa!
Marvik + TiTi Nalle rv 5+1(?)
..mutta onneksi niin nayttaa olevan muillakin. Ehka rinnat on vahan "turvonneen" oloiset ja oisin jalkoja pakottanut niin, ettei oikein unta ole saanut. Mutta toi jalkojen pakotus tuli mulla edellisessa raskaudessa vasta puolivalin tienoilla.
Ultraa siis odotellaan. Aitini tulee kylaan ylihuomenna ja ei varmaankaan montaa tuntia mene, etteiko se kysy, etta ootkos raskaana.En kasita, mista vanhemmat tommoset asiat huomaa!
Selvittelin tassa hieman, mita meidan vakuutus kattaa raskaudenaikaisista tutkimuksista (asutaan siis USA:ssa) ja niskapoimu ultra ja seerumiseula taitaa ainakin olla ulkona. Sen kuitenkin voi kai saada jos erit pyytaa ja saa lahetteen. Muuten ultrataan ja laakarin tapaa joka kerta. Oisko kaynnit kerran kuukaudessa. Esikoisen kanssa tehtiin toi niskaultra ja seerumiseula, joten ehka sen perusteella voitais saada se myos kakkoselle. No, edelleenkin haluan ensi nahda asuuko siella masussa ketaan ennen kuin mietitaan tollaisia.
Nyt oon jotenkin pystynyt keskittymaan toihin eika raskaus onpyoriny ihan koko ajan mielessa. Valilla sen jopa unohtaa ;) Ehka naa kuukaudet tasta vahitellen menee.
Marvik: nyt ei valitettavasti tule mitaan vinkkeja mieleen. Meilla esikoinen (kohta 3v) on tottunut siihen, etta paijataan uneen, mutta nyt ollaan vahitellen paasemassa siita eroon. Luetaan satu, sitten paijaan hetken ja sanon, etta aidin taytyy nyt menna laittamaan astioita pesukoneeseen tai etta aiti on niin vasynyt etta menee kanssa nukkumaan omaan sankyyn tms. Toimii jo melko hyvn. Yolamppu ja unippupu auttavat asiaa.
Hyvaa viikon jatkoa!
BT (rv 6+2)
Minäkin taidan siirtyä tänne, testi näytti plussaa jo 2.9., 2 pvää ennen menkkojen oletettua alkamista. Menkat sitten eivät odotetusti alkaneet.
Ajoissa testasin, koska kiertoni on vain 25 pvää, ja tiedän että minulla ovulaatio tapahtuu yleensä aika alkukierrosta (voi vissiin vaikuttaa vielä sit lopulliseen laskettuun aikaan?)
Lisäksi palelu, ja tissien kasvu kuppikoolla pistivät testaamaan ja kontrolliviivaa haaleampi, mutta selkeä viiva sitten pätkähti.
Ikää minulle on kertynyt jo 26 vuotta, ja ennestään löytyy siis jo 2 tyttöä (03/04 ja 09/05), kuopuksella on huuli-ien-suulakihalkio. Lapsiluku piti todellakin jäädä kahteen, koska kuopuksen kanssa ollut todella rankkaa (halkion vuoksi 2 leikkausta, liimakorvien takia 4 putkitusta +30 korvatulehdusta) mutta kun kierre saatiin poikki, ja meillä on elämä muuttunut aivan täysin (arki helpottunut ihan älyttömästi, tytöt omatoimisia ja nukkuvat yönsä) niin päätettiin Miehen kanssa, että annetaan tulla vielä yksi, jos on tullakseen. Ja niinhän se näyttäisi meille sitten tulevan.
Toiveissa tietysti olisi että kaikki menisi hyvin ja saataisiin terve lapsi maailmaan toukokuun 17.pvän tienoilla :)
Oireita on tässä raskaudessa, aikaisemmissa ei ole ollut.
palelen tolkuttomasti, ja olen tosi väsynyt päivisin ja voisin vain nukkua. Yöllä taas en saa nukuttua levottomien jalkojen takia :D X-)
Pahoinvointia on, tai sellasta kuvotusta, varsinkin iltaa kohti pahenee. Oksentamaan olen joutunut onneksi vasta kerran... kun vedin kahvit aamulla tyhjään vatsaan. Tästä viisastuneena olen jättänyt kahvin aamusta pois.
Tissit ovat todella arat, turvonneet, mikä on uusi ilmiö myöskin.
Mut enivei, onnea kaikille raskautuneille, ja toivottavasti kaikilla on mukava, rento ja kivuton odotus :) ja palkintona tietysti se nyytti toukokuussa :)
T:Neiti, rv 4+jotain :)
Tein lauantaina testi kaks viivaa tuli saman tien... Oli pakko vielä tehdä toinen testi parin tunnin päästä kun ei sitä voinut uskoa todeksi. Taas kaksi viivaa saman tien. :) Tätä on kyllä odotettu ja kauan. Odottelin vain koska ne menkat elkavat kun oli maha ollut kipeä jo viikon. No se olikin vaan siitä kipeä että kohtu kasvaa. vieläkin mahaa särkee muutaman keran päivässä.
Pientä huonoa oloa on ruvennut olemaan mutta vain illalla. Lähtee heti kun syö jotain. Laskurin mukaan la 8.5. Ensimmäinen neuvola 1.10.
rv 5+4
Koko päivän on vähän väliä vihlonut tuolla alavatsassa ja nivusissa . Eihän nyt tällaista pitäisi vielä alkuraskaudessa olla??
Marvik : asutaan noin 15km päässä Jumeirahsta. Juu, on täällä aikamoiset helteet kesällä mutta onneksi voimme lähteä silloin pois. Olimme tänäkin kesänä 3 kuukautta suomessa. Ja ilmastointi hyrrää nyttenkin, ei täällä ilman seillaista pärjäisi- paitsi sitten talvella.
Tulin just joogasta ja oli tosi rentouttavaa. Ainoa että piti kertoa opettajalle raskaudesta, ongelmana on se että hän on tuttu ja nytten vaan toivon että pystyy olemaan kertomatta muille tutuille...
Nytten nukkumaan että jaksaa aamulla herätä yhtä aikaisin kun meidän poika...
Öitä!
Bonnie
Tänään käytin pojan 10kk:den neuvolassa ja samalla äippäneuvolan täti täytti äitiyskortin :)
Huomenna on neuvolalääkäri ja ultraa että saadaan tietää laskettu aika jos sellaista tarvitaan. Veikkaan 6.5.09, saas nähdä miten lähelle menee :)
Tänä aamuna oli huono olo, johtuu osittain myös siitä että viime yönä en nukkunut kunnolla, kun pojalle tuli flunssa.
Iloa odotukseen kaikille :)
-tulppa-
Kiva oikeasti olla taas täällä vaikka tilanne nopeammin tuli kuin olin arvannutkaan.
Ensimmäistä yritimme neljä vuotta ja tämä pikku kakkonen tärppäsi ensi kerralla.
-Tuttu kuvotuksen tunne oli oire nro 1.
- Nivusia juilii
-issias oireillu muutamaan otteeseen
Nää kaikki tuli aiemmin kuin ensimmäisen aikana
Imetän esikoistani edelleen joten tähän mielelläni kuulisin samassa tilanteessa olevien kommentteja. Onko maidon määrässä muutoksia yms..
Pikaisiin kuulumisiin ja nautitaan täysillä :) ;) :x
Täällä ilmoittautuu myöskin odottaja, joka on ihmetystä täynnä pikkukakkosen "ilmoituksesta". Tuli tässä eräänä päivänä sellainen olo, että pitää justiinsa mennä oksentamaan ja heti hoksasin, että nyt tässä on jotain tuttua ensimmäiseen raskauteen verrattuna. Niinpä raskaustestin tikkua ihmetellessä ei oikein tiennyt, mitä olisi sanonut.
Meillä tosiaan yksi lapsi ja häntä saatiinkin odotella ja alkuun laittaa hormoonien voimalla oikein urakalla. Tietenkin oletettiin miehen kanssa, että pikkukakkosen alkuun saanti olisi ainakin yhtä "vaivalloista", mutta toisin kävi :)
Nyt siis onnea ja ihmetystä täynnä, tosin vielä en oikein tiedä, onko asiaa edes ymmärtänyt. Tässä pikkuhiljaa ajatukseen totutellaan ja aletaan odotella, päästäänkö tositoimiin toukokuun puolenvälin jälkeen ! :)
Oireista:
- heti samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, voimakas pahoinvointi
-lämpöä
-verenvuotoa nenästä
-ruskeata limaa ovulaation jälkeen (jota en tosin bongannut)
-voimakasta nippailua alavatsassa
..kaikki oireet alkaneet nyt n. viikkoa aikaisemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa
Tsemppiä kaikille pahoinvointeihin ja muuhunkin vointii!
*greetas* :x
Kävin eilen khks:ssa naistenpolilla ultrassa ja siellä oli 3millinen pikku papu! :x Sydäntä ei vielä löytynyt, mutta lääkäri arveli, että kohta se siellä sykkii. Olipa uskomatonta nähdä se pikku möykky ruudulla! :D Mieski oli mukana ja katteli hipihiljaa ruutua. Nyt se tais tajuta vähän paremmin, että kyllä me ootetaan vauvvaa. :p
Maanantaina tarvis soittaa terkkarille ja varailla neuvola-aikaa.
Oireina ovat tissikipu, yökötys välipalakekseille, satunnainen yökötys leivälle, väsymys ja hirmuinen huttupäisyys! Musta on tullu ihan pöhkö; esim. unohdan kahvikupin olkkarin pöydälle kun lähden hakemaan keittiöstä lisää kahvia, töissä meinasin viedä eväät vessaan kylmiön sijaan ja kanapalat toimistoon kylmiön sijaan, mulla jää asioiden tekeminen kesken ja huomaan sen parin tunnin kuluttua yms yms! Pomo nauroikin, että se loppumuisti jää sit synnärille! :D
Terkuin Milla ja papu 6+5
Koska olen kuukausi sitten palannut töihin, imetän enää työpäivän jälkeen pari kertaa ja varhain aamulla. Lääkäri sanoi minulle, että raskauden myötä imetys voi loppua kokonaa, maidon maku muuttuu jotenkin kitkeräksi eikä vauva enää halua sitä.
Aion imettää niin pitkään kun tyttö haluaa, vaikka luulen että ravintoarvoa tässä ei niinkään ole, vaan enemmänkin janon sammuttamista, yhdessäoloa ja läheisyyttä. Öisin tyttö vielä haluaa rintaa, mutta se menee ennemminkin uniassosiaation piikkiin, ei tarpeeseen. Nyt yritetään päästä siitä eroon.
Suurin haaste tässä on, että tyttö ei korvikkeita suostu juomaan, joten joudumme keksimään muita keinoja kalsiumin saannin varmistamiseksi. Ruusunmarjassa ja lohessa on kalsiumia, lisäksi laitamme tuttelin vieroitusjauhetta kaurapuuroon. Lisäksi jogurttia ja neuvolan ohjeistamana olemme aloittaneet hapanmaitotuotteiden maistelun. Yllättävän hyvin maustamaton normaali jogurtti upposi kun siihen oli sekoitettu marjasosetta. Omaan suuhun se maistui tosi happamalta, mutta tyttö kiskoi sitä aimo annoksen. Onneksi ei mennyt maha sekaisin, maistattamiseksi tuota ei enää voinut sanoa :D
Ulpu, minkä ikäinen esikoisesi on? Mekin saimme esikoista odottaa viisi vuotta ja tämä raskaus tuli kyllä yllätyksenä.
Aurinkoista päivää kaikille! Ihanaa kun täällä Etelä-Suomessa pitkästä aikaa saadaan nauttia valosta eikä tarvitse nyhjätä vesisateessa.
Mulla piti alkaa menkat viime viikolla, tein testin aamulla ja näyttipä sitten negatiivista. Mul on 1v tytär ja menkat alkoi olemaan säännölliset n.4-5 kk synnärin jälkeen, kierto oli pitkään 30-36 pv, mutta sitte palas normaaliin 28pv, huomenna oiskin sit 36pv kierrossa eikä niitä menkkoja kuulu, ajattelinkin oottaa niitä menkkoja vielä viikon ja jos ei vieläkään niin meen terveyskeskukseen tekeen testin, onhan se ilmasta ettei tuu esim laskuukaan perässä?
Oireita mulla on ollut joitain esim väsymystä, pientä inhokki oloo muttei oksentamisii, sit pääkipua ja alavatsassa nipistelyä... Viime raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita, muuta kuin kerran oksensin ja oli kramppeja vatsassa ennen sitä. :D
Mietinkin tässä et oisin halunnu tulla mukaan tähän touko-ryhmään,mut pläh jos en olekkaa raskaana, olin niiin pettyny ku testi oli negatiivinen. Toivottavasti tein sen testin liian aikaisin ettei raskaushormoni ole vielä tarpeeks korkeella! :O
Ollut vähän heikko olo, niin ei ole jaksanut kirjoitella, mutta tässä tämän viikon juttuja..
-sunnuntai: eka kerran inhotti syödä ruokaa...lohta ja perunaa...aattelin että kohta se tulee se pahoinvointi.
-maanantai oksensin töissä kerran, koko päivä huono olo, mitään ei tee mieli syödä
- tiistai oksensin töissä kerran, koko päivä huono olo, mitään ei tee mili syödä
- keskiviikko: oksensin aamulla ja töissä niin surkea olo, että lähdin vähän aiemmin kotiin ja kotona vaan makoilin, kunnes menin illalal vessaan ja tuli verta.... en säikähtänyt ihan niin hirveästi, kuin ehkä joku muu olis, kun edellisessä raskaudessa oli sama homma...kirkasta verta pari kertaa, kun pyyhki...Oksensin illalla kahdesti...
- torstai: äitiysneuvolan kautta lääkärille, joka ultras: 7,3 mm ihmisen alku köllötteli kohdussa ja sydän sykki. Viikot vastasivat toisiaan koon perusteella. Yököttävä olo edelleen...ja kolme päivää saikkua, kun huomenna olis yhteen koulutukseenkin pitänyt mennä, mutta en kyllä millään ole siinä kunnossa...
Eli näillä eväin jatketaan matkaa :)
AngaT 6+4
Kävin tänään neuvolalääkärin luona.
Laskettu aika on vielä hakusessa eli 6.-9.5.09 sillä välillä. Ultran mukaan on tänään 5+5 menossa. Sydän sykki tosi nätisti ja minäkin sen näin :)
Pitää mennä pojan kanssa nukkumaan. Saas nähdä saako jo ensi yönä nukuttua, kun poika on ollut kuumeessa ja nuhassa.
-tulppa ja veikka 5+5-
Olenkin odotellut ultrakuulumisiasi. Tosi varhain näit jo sykkeen! Taitaa olla varhaisin aika kun sykkeen ylipäänsä voi nähdä.
En millään malta odottaa omaa ultraa, vielä 1,5 pitkää viikkoa...
Tämä viikko ollut minullakin melko yökötystä. Eilen piti pitää saikkupäivää töistä, koska yöpahoinvointi jatkui pitkälle päivään asti, enkä juuri muuta pystynyt tekemään kuin makaamaan sohvalla. Uskomatonta kuinka paljon unta voikaan riittää!! Voisin nukkua vaikka 3 tunnin päiväunet hyvien yöunien lisäksi. Onko muilla yöpahoinvointia?
Varasin ensi viikolle alkuraskauden ultran. Varsinkin näin esikoista odottaessa haluaa mahdollisimman pian tietää oman mielenrauhankin vuoksi, että kaikki on masuasukilla hyvin ja kaikki on niin kuin pitääkin.
Rauhallisia odotuspäiviä kaikille! : )
-KimpaleKultaa82- 6+3
Nyt se alkoi,kaiketi.Nimittäin se paha olo.
Viime raskaudessa minulla ei ollut mitään,hyvä että tiesin olevani edes raskaana,ennenkuin poika ensimmäisen kerran liikkui mutta nyt..
Join äsken kaksi kuppia kahvia ja apuuva mikä olo nyt.Väristyksiä tulee koko ajaj että kohta lentää pyttis.Tuntuu ihan kurkunpäällä tämä yökötys.Ja minä luulin että jos jotain tulee,niin vasta viikolla 8 ja siitä eteenpäin ja minä olen vasta viidennellä.
Mulla on eka lääkäriaika 21.9, ja siellä ultrataan. Joten joudun vielä odottamaan jonkin aikaa. Kovasti tekisi mieli nähdä jo nytten että kaikki on ok.
Minä nukuin viime yönä10 tuntia ja pojan kanssa vielä reilun tunnin päikkärit. Voisin nukkua vaikka koko päivän jos voisin. Ihan hirveä väsymys iskenyt.
Kun odotin meidän poikaa niin mulle iski paha olo viikolla 5 ja sitä jatkui kaksi viikkoa (onneksi niin vähän aikaa vaan). Nytten ei ole ainakaan vielä muuta kuin lievästä ällö olo.
Bonnie rv 5+2
Jos tästä uskaltaisi liittyä tähän pinoon :)
Olen siis (luullakseni) raskaana. Neuvolaan en ole saanut vielä aikaa, mutta olisi mukava saada vielä vähän varmuutta tähän asiaan.
Mitäs mieltä olette? Viime sunnuntaina olisi pitänyt menkkojen alkaa. Tein maanantaina testin ja siihen tuli testiajan sisällä aivan haalea viiva, mutta kuitenkin selvä viiva. Tätähän minä en uskonut, vaan tein keskiviikkona uuden testin. Tällä kertaa negatiivinen. Tänä aamuna aamupissasta viiden minuutin aikana vegatiivinen, mutta ennen 30 minuutin "mitätöitymisaikaa" ilmestyi taas tosi haalea viiva.
Kaikki nämä testit olivat eri merkkisiä ja tosiaan tämä viimeisin jokin tosi tarkka. Ohjeessa sanottiin että tuloksen pitäisi näkyä viiden minuutin sisällä mutta sen voi lukea vielä puolen tunnin ajan. Sen jälkeen testiin ei ole uskomista.
No, menkkoja ei ole kuulunut, mutta ei minulla ole paljoa oireitakaan. Paitsi tuo väsymys.
Toivotaan nyt että ihmisen alku siellä kasvaisi. Olisi mukavaa saada taas vauva, kun esikoinen on jo kuusi vuotias. Olo on kuin ensiodottajalla :)
LA on toivottavasti sitten 17.5.
OuMamma 4+4 (kai)
Heips!
Uusi vanha täällä!
Minäkin tein eilen testin,vaikka olin melko varma etten minä mitään raskaana voi olla mutta varmistin kuitenkin.
Testiin ilmestyi heti kaksi vahvaa viivaa..ei meinattu kyllä miehen kanssa uskoa tätä todeksi.
En ole esikoisen(07/08) jälkeen ollut kovinkaan kirjanpidollinen menkoistani mutta l.a on näillä näkymin toukokuun 17-20.päivä.2009
eli ihan alussa ollaan mutta toivon kuitenkin että kaikki menee hyvin ja meidän perhe kasvaa uudella jäsenellä.