Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
Meillä paistaa komiasti aurinko =)
Eilen kävin miehen kanssa elokuvissa ja oli ihanaa pitkästä aikaa!
Kolmena aamuna on tullut kaikki ulos ja sen jälkeen on helpottanut pahaolo. Kuitenkin päivän aikana tulee ällötys oloa. Tuntuu varsinkin iltaisin vieläkin että palellun ja vaatetta on päällä tosi paljon. Väsymys on vähän jo hellittänyt, onneksi.
Pitää lähteä jo eteeenpäin ja illalla on muskari. Aurinkoista päivää kaikille!
-tulppa ja n.7+2-
Me päästiin varhaisultraan ihan omalle tk:n lääkärille kun mul on ollu kaiken näköistä täs matkan varrella.. on tuulimunaa -99, sit kaksi tervettä poikaa -00 ja -03 ja nyt viimeksi rypäleraskaus -06 (en sit toivo kyseistä kenellekkään). Ja nyt uusi tuloillaan ja tarkastettiin et onko oikeassa paikassa ja et ei rypäleraskaus uusinut.
Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut muuta oiretta kun väsy, paitsi tuo rr -06 jossa kammottava pahaolo alkoi jo 4+? ja älyttömän voimakas (johtuu kuulemma raskaushormoonin äkillisestä noususta.)
Mut nyt on sit kaikki mahdollinen... väsy, palelu, ällöolo (oksentaa ei ole tarvinnut), rinnat TOSI arat, ja nyt vielä kaupan päälle FLUNSSA. Et eikoöhän se siitä.. Joku joku epäili et tyttöä ootellaan kun on oireet noin valtavat ja pojista ei ole ollut mitään... Se jää nähtäväksi..
Onko muuten teillä muilla kokemuksia rypäleraskaudesta ? ? ?
Olisi kiva kuulla kuinka sujunut...
- Tärpäntikkeli 7+6
Voihan hurja sinikellonen, kylläpäs meillä samanlainen "raskaushistoria"; Mulla keskenmeno 3/08 viikolla 9+ (kehittyminen pysähtynyt n. 6+4), ja vihdoin viime torstaina sain testiin kaksi viivaa, laskelmien mukaan mulla nyt rv 5+0 ja la siis 25.5 :O)))!!!
Nyt aika vauhkona tarkkailen oireetomuutta/oireita, ja joka toinen päivä olen varma että tämä kaveri on tullut jäädäkseen ja joka toinen päivä kärvistelen, että on varmaan tällä kertaa sitten tuulimuna... Hulluksi meinaa välillä tulla, mutta ahdistelen sitten aina ystäviä tuskissani ja mieli kevenee aina kummasti :O)))!!
Mulla oireet kanssa jotenkin erilaiset, tai koko olo on erilainen, tissit ei ole aivan yhtä kipeät ja turvonneet, kun km-raskaudessa oli jo reilusti ennen plussaa, mutta ilostusta aiheuttavaa etomista ja tutinaa/heikotusta on ilmaantunut kolmena viimepäivänä, ja kohdun seudulla etenkin iltaisin sellaista kasvukipumaista jomotusta/jäytämistä, ei vars. kipua. Mielialatkin vaihtelee sormia napsauttelemalla.
Kuitenkin menin sitten varaamaan ultra-ajan 1.10., silloin olis vasta 6+2, jolloin kyllä viime raskaudessa todettiin syke, mutta joku tällä kertoi ettei ollut vielä tuolla viikolla löytynyt, nyt sitten pähkäilen että kannattaako sitä lähteä hermojaan rastamaan, jos ei nimittäin sitä sykettä löydykkään...
Voi kääk, pitäis vaan osata nyt relata, mutta kun muistissa vielä ikävä juttu keväältä, mitä ei kyllä toiste toivoisi kohdalle, toisaalta tuntuu ettei se salama kahdesti iske, mutta onko sittenkin niitä epäonnisia joilla toistuvia keskenmenoja..
Jaahans, se on mulla taas tälläinen kipuilu-hetki, nyt kahville ja ajatuksille hankkimaan uutta suuntaa :O)!!!
Voimia siskot pitkäpiinaiseen alkuodotukseen!!!
Pari viikkoa olen viettänyt palstahiljaisuutta, kun on tämä olo ollut NIIN kamala, etten ole oikein mitään jaksanut tehdä, paitsi tietysti hoitaa esikoista. Olipa tänne tullut paljon tekstiä ja uusia odottajia! Pitäisiköhän meidän kohta jakautua kahteen ryhmään, jos uusia tulee mukaan vielä paljon?
Tosiaan oksentelu jatkuu ja jatkuu täällä, pian 5 viikkoa jo pöntön halailua takana :( Tänään onkin ollut poikkeuksellinen päivä, kun kello on pian 12, enkä ole kertaakaan vielä sännännyt vessaan! :) Voi kun tämä jo helpottaisi! Väsymys ei näytä kuuluvan tähän raskauteen ollenkaan, olen voimaton mutta virkeä. Hyvä niin, sillä mies on tämänkin viikon töissä+koulussa, eli yksin olen pojan kanssa kotona 7-19...
Eka neuvola oli mulla viime viikolla. Ruokatottumuksia yms. siellä käytiin läpi, ei paljoa muuta. Mun oli pakko ottaa esikoinen mukaan sinne ja oikeastaan koko tunti vierähti 1v3kk pojan perässä juostessa. :) Nla-lääkäri on lokakuun lopulla, samoin ensimmäinen np-ultra. Kamalan kauan täytyy siis vielä odotella, että pääsen ekan kerran sydänääniä kuuntelemaan! Onneksi esikoisen kanssa viikot vierähtävät semmoista vauhtia, että taitaa toukokuu olla käsillä jo ihan liian nopeasti... ;)
Jotain piti vielä sanoa, mutta pää on nyt ihan tyhjä ja pyykitkin odottavat pesijäänsä..
Täytyykin siihen yahoo-groupsiin tutustua!
Miimi, 8+1
Mitenkäs sen kanssa on? Olen rekisteroitynyt, lähettänyt meilin sinne minne pitikin, mutta en löydä ko. grouppia yahoosta eikä se näy "omalla sivullani". Missähän olen sössinyt?
Paha olo on aivan megalomaanista... En ole oksentanut, kun en ole sitä tyyppiä, mutta etoo, kuvotta, yököttää, heikottaa aivan koko ajan. Nukkuessakin herään siihen kun on niin merisairas olo. Esikoisen kanssa oli oli vaan hieman krapulainen olo. Ja esikoinen on tyttö. Onko täältä tulossa kaksostytöt sitten? Tai sitten aika kultaa muistot ja sitä on jo unohtanut mitä se oli silloin.
Kaverit, joilla on jo useampi lapsi sanovat, että eka oli helmpompi kun voi levätä kun siltä tuntuu ja mieskin paijailee vaan sua. Meillä ei levätä ei...
Jaksamista ja tsemppiä kaikille. Kun olis tää alku jo ohi!
leppis 6+3
Kiitos Tärpäntikkeli vastauksesta, aattelinkin että tuo oli varmaan mulle :)
Olen itse jotenkin tosi huolettomalla mielellä, vaikka tämä onkin ensimmäinen raskaus. Pahoinvointi on alkanut ja pahenee, en vielä oksenna mutta huono olo tulee jos olen yhtään pidempään syömättä, rinnat on kipeät jne. Joten vaikka keskenmeno ja sykkeen puuttuminen oikeasti on varmasti yhä mahdollinen niin kuitenkin olo tuntuu ihan raskaalta ja uskon kaiken olevan hyvin :)
Jos ei ole, murehdin sitä sitten. Seuraava aika on viikon päästä tiistaina.
Ja joo ultrissa ollaan niin aikaisin siksi, että ollaan kai aika moni menty yksityisille. Musta oli kiva mennä, eikä haittaa vaikka ei maltettu mennä tarpeeksi myöhään ja siksi täytyy nyt mennä uudestaan, tarkistamaan niin syke kuin mahdollinen kaksosraskaus :) En tiedä toimisinko samoin toisessa raskaudessa, mutta nyt toimin. Ja vaikka äiti kysyi olenko "hysteerinen" niin en ole. Olen ihan luottavaisin ja rennoin mielin vaikka ylimääräisen ultran halusinkin.
Hyvää vointia kaikille!!
Satelma
6+4 tai 6+6, jotain sinne päin :)