Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukotoiveista totta 2009

28.08.2008 |

Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.

Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...

Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...

Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.

Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.

LA olis muuten 3.5.

AngaT 4+4

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisen veritestin mukaan hcg-arvot ovat niin korkeat että raskaana ollaan! Varasin varmuuden vuoksi varhaisajan ultran rv 7, jolloin jo nähdään sydänäänet. Jos tässä ultrassa kaikkin on kunnossa, laskee keskenmenon riski alle 10 %:n.

Tulppa: En kirjoitellut täällä odottavien palstalla ollenkaan vaan plussanneiden lapsettomien puolella lokamassujen pinossa.

La oli 30.10, mutta meni sitten yliajaksi ja tyttö syntyi 9.11. Ei siis ole kuin pari päivää ikäeroa :o) Missa sairaalassa synnytit? Olis se tosi hassu sattuma jos toisetkin lapset syntyisivät ihan lähekkäin...

Ilmoittele miten lääkärissä meni, uskon että mahtaa jännittää! Uskomatonta että ollaan tässä tilanteessa näin pian uudelleen.

Tosi kiva kun täällä on paljon muitakin. En ole oikein ehtinyt kommentoida muille, kun on ollut tämä omannavanjännitys niin kova, lisäsuolana vielä kova kiire töissä. Pakko on kuitenkin ollut tänne kurkkia vähän väliä :o)

Muille ilmoitetaan kun ollaan käyty tuo rv7 ultra, joka on onneksi vajaan kolmen viikon päästä. Yksi ystävä jo tietää, mutta vannotin olemaan hiljaa.

Vierailija
42/146 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta on yritystä takana ja tämän vuoden keväällä oli hoitoja kolmen kierron ajan, mutta eivät auttaneet. Nyt sitten tärppäsi ihan luomusti!! :D Mentiin naimisiin 8.8.08 ja laskurin mukaan hedelmöitys on tapahtunut 9.8.08! Eikä siinä vielä kaikki; tänään tuon massuasukin sydän alkoi lyömään ja on mun nimipäivä ja miehen synttärit! Hupaisaa! :p

Mulla on aika 10.9. naistentautien polille, jossa ramppasin hoitojen takia, nyt olis puhuttu keinohedelmöityksestä. Soitin sit sinne eilen ja muutin tapaamisen aiheen, pyydän samalla, että ultraavat. Hihii! Jänskättää kovasti!

La on 2.5.09

Milla ja 5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

++ meillekin tuli maanantaina. Toinen lapsi tulossa :) Ja tää mamma on onnellinen!! Esikoinen ehtii täyttää 2 onneksi, ei ole niin kauean pieni enää :)

Raskauden tajusin ennen plussaa :D Saatiin lapsenvahti ja lähdin kaverille istumaan iltaa. Eihän siinä sitten mitään voinut yhden pullon lisäksi juoda kun oksennus meinasi lentää. :)

Sama homma oli esikoisen aikaan.

Aamupahoinvoinnista en kärsi, mutta sitten illalla senkin edestä tulee huono olo :)

äiti87poika07 ja LA 5.5 :)

Vierailija
44/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne oireethan multa unohtu kertoilla. Tissit kipeyty viime viikon tiistaina ja sunnuntaina tein testin, johon ilmesty jo minuutin päästä vahva viiva. Jotenki jo ennen testiä tiesin, että nyt se on menoa, mutta en uskaltanu testailla. On tullu testailtua niin monta kertaa turhaan. Hajut tuntuu myös kovin voimakkaasti.

Vierailija
45/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Callaway! Kuukautisten mukaan olenkin jo 6+1! No, päivät kyllä vähenee, kun pääsen ultraan. Kuutisen viikkoa pitäisi sinnitellä!

Vierailija
46/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen se sitten alkoi! Karsean etova ja pahoinvoiva olo! Töissä meinasi ihan tuskaa olla. Tänään hieman parempi fiilis, pitää muistaa vain syödä parin tunnin välein, se kuulemma edes hieman auttaa. Mutta pahasta olosta en valita, koska syy on niin ihana. ;)

Ensimmäisen neuvolankin jo varasin, 23.9. päästään tutustumaan neuvolan tätiin ja neuvola juttuihin. Milloinkahan on ensimmäinen ultra...? Sitä ei millään jaksaisi odottaa!

Kenellekään ei olla vielä vauvauutisia kerrottu. Kerrotaan sitten lähempänä 12 viikkoa tai vasta ekan ultran jälkeen.

Mukavaa päivää kaikille!

-KimpaleKultaa82- 5+3

Vierailija
47/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olo ihan liian hyvä ollakseen totta... aikaisemmissa rankka pahoinvointi, ja nyt ei mitään. Kävin ostamassa raskaus multitabseja, kun alkoi niin uuvuttaa eilen... jospa se auttaisi väsymykseen, se onkin ainut oire, ja sekin tuntuu olevan ohimenevää... viikkoaj 5+3

Vierailija
48/146 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myllerrystä. Mielialat vaihtelee jaiks. Väsymystä ja epämääräistä juilintaa. Mua kyllä ahdistaa jo etukäteen viikon parin päästä alkava pahoinvointi, koska se vetää ihan sänkypotilaaksi. Pahimmillaan 5krt/pvä oksentamista. YÖKS Jouluun asti sitä sitten mikäli sikäli asukki pysyy matkassa niin kauan sitten saakin alkaa pelkäämään synnytystä. :)

Taida kertoa kenellekään tulevasta vauvasta. Kahdesta viimeistä on saanut kuulla jo kommentteja, että TAAS!!! meinaatteko yksin täyttää koko maailman ..ja muuta kivaa. Huoks.

Pitää nauttia vielä normaalista olotilasta kun pystyy kohta sitä halaillaan vessanpönttöa aamusta iltaan ja valitettavasti joka raskaudessa pahaolo on jatkunut aina vaan pidempään ja pidempään.

*Sabella* ..4+9

Vierailija
49/146 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein positiivisen testin ja kuukautisten mukaan la olisi 9.5, mutta taitaa ultrassa siirtyä muutaman päivän eteenpäin, sillä ovis oli vasta kp 18.

Kolmonen meillä on nyt tulossa (entuudestaan pojat 04/04 ja 06/08) ja kummasti sen jotenkin jo tiesi ennen kuin viivat testiin paukahti, että on tainnut tärpätä. Kohtu alkoi jotenkin "tuntumaan" jo muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eihän sitä yleensä muuten mitenkään tiedosta, että tuolla sisällä mitään on. Ja kun iltalämmöt on ollut koholla, niin osasin aavistella, että plussa sieltä tulee. Jee!

Mies oli vielä eilen duunimatkalla ja sain sitten tilata tuliaisia masuasukillekin. Kyllä sitä näköjään yhä höyrähtää raskautuessaan, vaikka jo kolmas onkin tulossa. :p

Nyt vaan odottelen lisäoireita, että alkais tämä raskaus tuntua todellisemmalta...

Tiuhti-Viuhti 5+0 (tai jotain)

Vierailija
50/146 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka poika on siis vm 08/06 eikä tämän kesän vauvoja. Hups.

Vierailija
51/146 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on kylläkin vuosimallia 08/06, ei sentään viime kesän vauva.

Tiuhtis

Vierailija
52/146 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun hyvin, hyvin varovaisesti kurkkaamaan tälle puolelle.. Kauan kaivattu, odotettu ja toivottu plussa tuli perjantaina (yk 5). Aluksi luulin menkkojen olevan vain myöhässä, mutta tässä kävikin paremmin kuin hyvin. Tunteet ovat aika pinnassa, toisaalta olen suunnattoman iloinen, toisaalta en ole varmaan vielä edes sisäistänyt koko asiaa ja toisaalta pelottaa, onko kaikki hyvin. Täytyy vain toivoa kovasti, että kaikki tosissaan menisi hyvin ja nyytin saisi toukokuussa syliin asti.. Laskurin mukaan la olisi 10.5.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Christina 5+0

Vierailija
53/146 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo. Alkoi kolmisen päivää sitten pahenemaan perus pikku kuvotuksesta. Nyt olen vain maannut kaksi ja puoli päivää. Perjantaina oli pakko lähteä töistä aikaisemmin, kun en meinannut tolpillani pysyä. Tänään pitäisi mennä hetkeksi töihin, ja sissinä aion sen tehdäkin. Pelottaa vaan ensi viikko, kun töitä olisi ihan hirveästi, mutta olosta ei osaa sanoa yhtään mitään. En tiedä pitäisikö peruuttaa aamujen työkeikat kun aamulla se on myöhäistä. Mutta en haluaisi, kun rahaa on niissä kiinni. Argh. Ja tiistaina saapuu apteekkiin tilaamani pahoinvointirannekkeet, rukoilen, että niistä olisi apua.

Joku kyseli, koska kerrotaan muille. Olen kertonut työnantajalleni kun voin niin tuhottoman huonosti loppuviikosta, peruutin lauantain vuoronkin sen takia. Oli Oikein ihana ja ymmärtäväinen, ja soitti la-illalla vielä, että haluanko siirtää alkuviikon vuorojakin, tai tuleeko paha olo tiettyyn aikaan, että tekisi töitä sen mukaan.. Koitan mennä töihin ja sinnitellä. Eihän tässä nyt voi viikkotolkulla poiskaan olla. Ainakaan nyt, kun vielä johonkin kykenee :)

Ratsastuksenopettajalleni kerroin, jotta osataan tehdä tunnit sen mukaan, ettei tule mitään yllätyksiä. Hän sanoikin, että istukka on vaarassa irrota alkuraskauden aikana, mikäli mennään kovaa höykytystä. ELi nyt mennään rauhassa vaan. Tosin tunnitkin olen nyt perunut, kun on niin voipunut olo.

Tarkoitus oli kertoa perheelle ja kavereille ekan neuvolan jälkeen (23.9) mutta jos olo jatkuu tällaisena niin pitänee kertoa aiemmin. Alkavat vielä toden teolla huolestua. Tai sitten arvaavat jo.

Mutta. Sinnitellään! Iloista suununtaita kaikille!

Pikku-Ruu

6+2

Vierailija
54/146 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laskujeni mukaan kp 7+2 menossa ja laskettu aika 1.5.

Alkavan viikon keskiviikkona käyn yksityisellä tarkastamassa sykkeen - toivottavasti kaikki hyvin!

Raskaus tosin "lievä järkytys", koska tärppäsi samantien kun pillerit jätettiin pois. Ja se, että ylipäänsä annettiin kolmannelle "lupa" tulla, oli yllätys, koska aika tiukasti oltiin päätetty, että lapsiluku jää kahteen. Mutta tässä sitä nyt ihmetellään... :) Meillä siis ennestään pian 4- ja 6-vuotiaat pojat.

Ja ikää minulla on 34 vuotta; vauvan syntyessä 35.

ps. Onko "toukotoiveille" jo perustettu omaa "suljettua" listaa (esim. yahoo:seen)?

Vierailija
55/146 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaudun mukaan. Ensimmäistä odotan ja vieläkin on aikamoinen epäusko, että todella olen raskaana. Varsinkin kun tärppäsi heti ensimmäisestä yrityksestä :)

Nyt rv 5+0. Laskettu aika 13.5. Ensimmäinen haamu tuli viikko sitten, siitä parin päivän päästä selkeitä plussia. Vatsaa nipistelee, metallin makua on ollut suussa ja vatsa toimii koko ajan - huoh :)

Aika epätodellista yhä. Odotan vaan että alkaisi rintojen särky ja pahoinvointi niin tuntuisi todellisemmalta mutta ilmeisesti aina, ainakaan tässä vaiheessa, niin ei vain käy.

Ikää on 27, toukokuussa olisi sitten omatkin synttärit ja ikää 28 :)

Vierailija
56/146 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut vatsapöpö vaan pieni uusi asukki! Ihan erilaiset oireet vaan ollut kuin edellisessä raskaudessa, nin vielä tuntuu vähän epäuskoiselta. Ja vielähän tässä voi sattua vaikka mitä.

Nyt vaan kaikille pienille plussille tsemppiä ja toivotaan että pysyvät matkassa kevääseen saakka!

Laskurin mukaan la 15.5.

Leppis 4+3

Vierailija
57/146 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänneähän on tullut paljon uusia! Ihanaa ja tervetuloa vaan kaikille uusille ja kovasti onnea!!

Itse ollut jonkun aikaa poissa. Ollut aivan hirveä flunssa koko viimeviikon ja se veikin sitten kaikki mehut. Nyt taas paranemaan päin, joten jotakin positiivista. Itsellä ei vieläkään mitään sen ihmeempiä oireita. Hiukan tulee aina iltaisin kuvottava olo, mutta menee nopeasti ohi. Vessassa juoksen useammin kuin normaalisti ja yöllä herään kans aina käymään vessassa. Muuten ollut yllättävän hyvä olo. Ainoa mistä ei meinaa tulla loppua on väsymys, siis miten ihminen voikin olla näin väsynyt vaikka nukkuu monta tuntia ja vielä välillä jos ehtii niin illalla pienet päikkärit. No, kait se tästä. Ensi maanantaina 15.9 olis ensimmäinen neuvolakäynti, saas nähdä mitä siellä tapahtuu. Onhan tämä kaikki niin uutta ja jännää. Itse en kyllä vielä ole varmaan sisäistänyt edes koko asiaa, mutta ehkä se sitten jossain vaiheessa käy todemmaksi.

Täytynee taas jatkaa töitä..

Terveisin,

Murunen82

rv 6+3

Vierailija
58/146 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin sitten Dorothea sama la! :) Mutta oletko ihan varma noista viikoista, kun mun kiekon mukaan on seitsemäs viikko, eli viikkoja nyt 6+3? Mutta joka tapauksessa paljon onnea! ;)

Vierailija
59/146 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hitaasti menee tämä aika kun odottaa ekaa ultraa. Täällä se tehdään rv6-7. Jos kaikki on ok ultrassa , ajattelin kertoa uutiset lähipiirille.

Mulla ei ole ollut huonoa oloa pariin päivään, ei kait kannata valittaa mutta pelotti aluksi kun se raskausoire noin vain katosi. Mutta rinnat ovat ihan älyttömän kipeitä joten eiköhän siellä masussa ole jotain tapahtumassa.

Hyvää tiistaita kaikille!

Bonnie rv 5+0

Vierailija
60/146 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pikku-Ruuta, kovasti tsemppiä pahoinvointiin! Itse olen nyt kolme viikkoa majaillut pää pöntössä ja nyt kyllä alkavat omat voimat olemaan ihan lopussa. :( Kamalan paha mieli on esikoisen puolesta, kun äitiä vaan kiukuttaa ja väsyttää... Pari kertaa päivässä jaksan onneksi vielä kerätä itseni kokoon ja raahautua pojan kanssa lähipuistoon n. tunniksi riehumaan. Vähän olen miettinyt, että uskaltaisiko sitä jo isovanhemmille kertoa, niin saisi enemmän hoitoapua tuon vintiön kanssa... Ensi viikolla on eka neuvola, joten ehkä siihen asti odotamme...

Onneksi tosi moni on vielä säästynyt pahoinvoinnilta! Itse oksentelen 5-10 kertaa päivässä, mikään ei oikein pysy sisällä, paitsi viinimarjamehu! Onneksi edes se :)

Miimi, 6+2