Toukotoiveista totta 2009
Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.
Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...
Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...
Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.
Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.
LA olis muuten 3.5.
AngaT 4+4
Kommentit (146)
saako jokin muukin toukokuussa vauvan kuin me!?;)
Eilen ilouutista juhlittu, kakunkin leivoin ennen kun mies tuli töistä, eikä ihmetellyt mitään...kyseessä ensimmäinen lapsemme,toivottavasti ei viimeinen,
Oireet kuin menkkoja ennen, rinnat kipeät ja turvonneet ja lieviä menkkakipuja vatsalla. Tein kuitenkin testin ja heti tuli vahva viiva. Nyt juuri tuota röyhtäily/närästystä ja ruoka maistuu. Kuumeilua ja ripulia viime viikolla,ilmeisesti tähän liittyivät, koska en koskaan lämpöile.Jännityksellä odotan minkälainen olo parin viikon päästä.
LA olisi 6.5. neuvolaan soittelen kai ens viikolla.
Onnea ja tsemppiä kaikille toukoäideille!
hipsin joukkoonne :) Flunssa päällä. Ei mitään raskausoireita vielä. Kokoajan vain tunne, että menkat alkaa. Parin viikon päästä sitten onkin jo täys kuvotus päällä. Oi voi :) Sitä ihanuutta kestääkin sitten aina viikoille 20 asti mikäli vanhat merkit paikkansa pitää ja tietty. Niin pienillä viikoilla ollaan että parempi olla miettimättä vielä kovin pitkälle.
Onnea vaan kaikille plussanneille!
Vieläkö mahtuu mukaan?
Tein eilen testin ja plussaa näytti:) Menkkojen olisi pitäny alkaa lauantaina, mutta ei alkanu, tein testin: näytti negaa...Maanantaina ei menkoista kuulunu tein uuden testin. näytti plussaa. :) Laskurin ´mukaan laskettu aika olisi 13.5.09 :) Lapsi on meille toinen.
Väsymystä, rintojen arkuutta on..muuten ei mitään.
Terkuin: salamatkustaja 3+6 :)
Tulen teidän kanssa kuumeilemaan toukovauvaa. Tarkkaa laskettua aikaa en osaa sanoa, mutta epäilen 6.5, joka ei kauas heitä. Mulla ei ole ollut menkkoja ollenkaan synnytyksen jälkeen. Heinäkuun puolessa välissä oli jotain rusehtavaa vuotoa kolmena aamuna mut ei muuta. Imetyksen lopetin 30.7. ja poika täyttää ensi viikolla 10kk:tta.
Täällä on ollut puhetta oireista. Mulla on välillä huono-olo mutta se menee ohi kun syö. Tisseissä ei tunnu mitään,kun ei tuntunut pojankaan aikana. Yläien on ollut jo kerran tulehtunut, kuten oli viime vuonna. Jos viikolla kahdeksan alkaa aamulla tulla ruoka ulos, niin voin olla varma että toinen poika on tulossa. VÄSYTTÄÄ välillä tosi paljon......
Menen päikkäreille kun poikakin nukkuu....
-tulppa, rv 4+6-
mun la on 4.5. ja varhaisultra on viikolle 13, eli odottavan aika on tunnetusti pitkä. Ikää 35 ja aikaisemmat lapset syntyneet: 00/01/03. neljäs lapsi siis tulossa UO:n kanssa...synnytyssairaala tulee olemaan TAYS!
kovasti tässä oireita oon odotellut, niin tuntuisi todellisemmalta... parina aamuna lievää kuvotusta, ei mitään pahoinvointia kuitenkaan varsinaisesti. Sensijaan mielialanmuutoksia on ollut, ja maha on sekaisin, ripulilla... koskaan aikaisemmin moista ole ollut, mutta nyt näemmä on.
Saa laittaa YV:tä, ja erityisesti ne, joiden synnytyssairaala sama
Ihan pikkuisen uskallan jo tänne pinoon kurkata... En ole vielä edes testiä tehnyt kun vasta mennään kp26/28, mutta kun on niin tuhottoman paha olo ollut jo muutaman päivän.. ja sitten ne kaikki hajut! Tänään kun tuli töihin niin haistoin (!) kopiokoneen, pc:t jne...
Edellisessä raskaudessa oireet alkoivat vasta joskus vkolla 5-6. No, jokainen raskaus kai lienee omanlaisensa ja ehkä sitä nyt osaa vielä herkemmin tulkita oireitaan.
Ihanaa jos tästä tulee meille kevätvauva! Puolileikillään "buukattiin" tämä vauva kalenterista kun sopisi niin hyvin meidän perheen kuvioihin. Aivan uskomatonta jos se nyt tuli tilauksesta!
Onnea kaikille toukovauvan odottajille. Minäkin ilmoittelen kun saan testin tehtyä että oliko tämä sitä vai vaan joku vatsapöpö ;)
Testi naytti plussaa viikko sitten ja laskettu aika olisi nailla nakmin 3.5. Mutta ollaan viela niin alussa... Voi kun nama ekat viikot menisi nopeasti niin uskaltasi asiasta oikein innostuakin. Hieman yllattyneita ollaan miehen kanssa, oltiin varauduttu pitkaan yrittamiseen. Kyseessa meille toinen lapsi. Esikoinen tayttaa lokakuussa kolme. Ei olla kellekaan asiasta viela kerrottu, mutta onneksi taalta loytyy kohtalontovereita, joiden kanssa asiaa marehtia ;) Mitaan oireita ei viela ole, mita nyt rinnoissa tuntuu, mutta pahoinvoinnista ei merkkiakaan. Viime raskaudessa sita oli jonkin verran.
Toihin pitaisi keskittya, mutta eihan tasta mitaan tule. Kaikki sanovat, etta toinen raskaus sujuu nopeammin kuin eka, mutta ainakin nyt odottavan aika tuntuu mahdottoman pitkalta...
tsemppia kaikille, jotka viela jannaavat testitulosta ja pidetaan peukkuja muillekin jo plussanneille.
BT
Mie tilasin eilen ajan neuvolaan, sain päiväx 29.9! höh, kauhian pitkä odotus! Miten tää aika menee näin kiduttavan hitaasti! Ultraan sain kanssa jo ajan, se olis 28.10..
En millään myöskään malttais keskittyä töissä, mut toisaalta siellä menee ainaskin aika nopsaan eikä kokoajan pysty aatteleen vauvajuttuja;)
Nyt nukkumaan, kivaa viikkoa kaikille:)
T: myrsky
Kyllä taas tärisytti kun aamulla avasi silmät. Ei varsinaisesti oksettava olo, mutta tosi heikko. Ensimmäiseksi juostava jääkaapille hakemaan lasillinen greippimehua, joka on just ihanan kirpeää ja helpottaavaa!!Kisikkatomaatit ovat kanssa mahtava apu mulle. Asiaa ei auttanut yhtään että nuorimmainen nukkui huonosti yöllä, joten väsynyt päivä edessä. Jospa pienille päiväunille pääsisi. Onneksi esikoinen on kerhossa.
Raskaus on hassua aikaa kun aika menee sekä nopeasti että hitaasti. Mietin just että missä vaiheessa sitä ryhtyy ympäristölle kertomaan. Mulla kun raskauden huomaa tosi aikaisin jos tarkkaan katsoo kun yleensä ei ole yhtään mahaa ja jos se on yhtään pömpöllä, porukat huomaa ainakin. Vieraat ei niinkään. Menis nyt tää ekat 10 vkoa niin olisi jotenkin enemmään raskaana :)
Plussaaminen on ihanaa, mutta se ensimmäinen ultra on jotenkin aina yhtä uskomaton. Että mun sisällä tosiaan taas kasvaa ihme! Niin ja ne ensimmäiset liikeet. Musta on ollut ihanaa kahden ekan kanssa iltaisin aina keskittyä ennen nukkumaanmenoa vain massuun ja sen asukkiin. Sen liikkeisiin ja kaikkiin omiin tuntemuksiin!! Oih!
Ihanaa päivää kaikille, Callaway ja papunen
:x
Nyt se sitten alkoi, se järjetön tissi kipu ;)
Väsyttäis vain. En ole vielä tilannut neuvola aikaakaan....vasta ensi viikolla varailen..TYHMÄ KYSYMYS: soitettiinko sitä terveysasemalle että on raskaana ja ne sieltä ohjaa vai miten se meni? ei enää muista..noloa
ONNEA kaikille plussanneille...toivotaan että kyydissä pysytään. :x
t. salamatkustaja ja rv tänään tasan 4 viikkoa :D
Hienoa, että tänne alkaa kasaantua porukkaa :)
Voisitteko jeesata raskaupäivien kanssa? Mulla kp28 testi oli nega, kp34 haalea viiva ja kp37 kunnon viiva. Kierto oli siis pidempi kuin 28 päivää, mutta miten monta päivää?
Kabuki 4+ jotain?
Aamulla kävin veritestissä ja nyt pitää piinailla kahteen asti, jolloin voin soittaa tuloksen. Eilen ei raskaustestin viiva ollut vahvistunut edellisestä päivästä, joten pieni huoli tässä on päällä. Toivottavasti arvot ovat niin isot, ettei epäilyksen varaa jää!
Tulppa, meillä hyvin samanlainen tarina. Tyttö täyttää ensi viikolla 10 kuukautta ja minulla on ehtinyt olla kahdet kuukautiset tässä välissä. Ensimmäiset kuukautiset tulivat melko pian lapsen kiinteisiin siirtymisen jälkeen, kierto vain oli epäsäännöllinen, viimeksi 40 vrk pituinen.
Oireita ovat repäisykivut, eipä muuta. Rinnat ovat muutenkin arat kun vielä osa-aikaimetän (sekin taitaa pian loppua), pahoinvointia ei ole tullut.
Ihan kamalasti jännittää, en edes uskaltanut vielä laittaa esittelyä toukokuisten esittelypinoon.
Heipä hei!
Tupsahdan tänne aivan uutukaisena. Testi näytti plussaa toissapäivänä ja ensimmäinen neuvola käynti varttu 22.9. La näillä näkymin 2.5 . =)
Huh....täällä jo pari viikkoa rinnat kipeänä ja menkka kipuja alavatsalla viikon verran. Kuvotusta hyökkää paikalle heti jos ei syö tarpeeksi usein.
Onnea kaikille ja mahdollisimman hyvää vointia.
:x :
Paljon on uusia toukovauvan odottajia tullut mukaan, hienoa!
Itsellä paha olo vaan jatkuu ja jatkuu, aamu(päivä)pahoinvointi on nyt siirtynyt iltapahoinvoinniksi :( Eilen en meinannut millään päästä nukkumaan, kun oli jatkuvasti juostava vessaan oksentamaan.. :( Toisaalta alkaa olemaan tämä oksentaminen jo niin tuttu juttu, ettei se enää harmita niin kuin aluksi.. Turvotus ja väsymys vaivaavat täällä, voisin nukkua jatkuvasti ja olenkin nyt monena päivänä nukkunut pojan kanssa yhteispäikkärit.
Milloin te muut aiotte kertoa toukovauvasta muille? Esikoiselle tietysti höpötän vauvasta jatkuvasti, mutta eihän tuo 1v2kk vielä ymmärrä semmoisesta mitään. :) Muille todennäköisesti kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, tai sitten kun 12 viikkoa on takana päin, voi kun siihen on vielä kauan!
Neuvolaan en vielä ole varannut aikaa, mutta ehkäpä nyt loppuviikosta sen teen. Meidän neuvolan soittoajat osuvat vaan tosi ikävästi esikoisen ruokailun ja päikkäreille nukutuksen päälle, joten olen tässä odotellut sopivaa hetkeä, mutta eipä näytä sitä tulevan. Toivottavasti neuvolantäti jaksaa kuunnella väsymystään kiukuttelevaa lasta samalla kun yritän omia asioitani selitellä :) Inhoan kaikkia soittoaikoja, kun tuntuu etteivät ne KOSKAAN sovi meidän perheen rytmiin!
Viikonloppuna vaatehuonetta siivotessani löysin Vaukirjan Vauvan odotus-kirjasen (sen jonka saa neuvolasta) ja olipa ihanaa lukea, mitä kaikkea näinkin pienelle masuvauvalle on jo ehtinyt kehittyä. <3
Eipä tässä kummempia nyt tällä kerralla! Tarrasukkia matkaan kaikille! :)
Miimi, rv5+3
Marvik: Oletko kirjoitellut marrasvauvoissa? Mones päivä marraskuuta teidän lapsi on syntynyt? Meillä poika syntyi 7.11 just laskettuna päivänä.
Soitin tänään neuvolaan ja ensi torstaina on lääkärillä käynti että varmistaavat lasketunajan, kun ei ole noita menkkoja ollut. Kauheasti rupesi jännittämään ja pelottamaan. Entä jos kaikki ei ole kunnossa..... Sain pojalle hoitajan siksi aikaa. Sanoin serkulle että käyn lääkärissä normitarkastuksessa ja papa-kokeessa ;)
Oireista sen verran että vain väsyttää ja helposti tulee nälkä. Muistaakseni esikoisen kanssa oli samalla tavalla, kun katsoin muistiin panoja.
Hyvää vointia tälle illalle!
-tulppa-
Tein plussatestin eilen, oli vasta kp 26/26-30 mutta heti pamahti plussa ruutuun. Laskettu aika olisi 12.5
Meillä on lokakuussa 3v täyttävä poika jota "tehtiin" reilu vuosi ja tämä plussa yllätti yrityskerrasta nro 2!
Oireita rupesi olemaan pari päivää ennen testin tekoa. Huono olo ja kauhea väsymys. Eilen alkoi sitten rintojakin arastamaan.
Olen nytten varovaisesti iloinen emmekä ole myöskään kertonut kenellekkään asiasta.
Babytalk : jotenkin toi sun nimimerkki kuulostaa tutulta, olitko jollain palstalla silloin kun odotit esikoistasi? Kun meidän lapset ovat syntyneet samassa kuussa ..?
Nytten päikkäreille pojan kanssa!
Tsemppiä kaikille plussanneille ja plussaa odottaville!
Bonnie rv 4+1
Bonnie: minahan siella lokamammojen joukossa kirjoittelin myos. AIka hauska sattuma, etta molemmilla esikoiset niin lahekkain ja nyt tokatkin menee samaan kuuhun! Ma vaan viela jannitan, etta onko taa totta, kun oireita niin vahan. UA on 18.9. Siihen saakka taytyy odottaa. Tanaan tosin ehka aavistuksen pahaa oloa. tai sitten ma vaan kuvittelen... Missa pain maailmaa talla hetkella asustelette Bonnie?
Milloin kerrotaan muille: ma yritan pitkittaa sinne ekan kolmanneksen loppupuolelle. tai sitten jos nakyy aiemmin niin tietty taytyy myontaa. Viime raskaudessa mulla oli tosi pieni masu niin sen perusteella ei ainakaan pystynyt arvaamaan. Tytolle, joka siis kohta 3v en voi puhua viela, kun se on sellainen pikku lorpottelija :) Kertois heti tarhassa opettajille. Tosin yli puolet sen jutuista on talla hetkella ihan hopsoa tarinaa vaan :D
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!
BT
rv 5+3 (toivottavasti)
Heippa! Mulla on vähän sama juttu. Tämä raskaus on meille ihana yllätys, sillä ollaan aika tarkkaan katsottu etten tulisi raskaaksi ihan vielä. Eli kierto oli sitten mitä oli. Mulla kans plussaa vasta monta päivää oletettujen kuukautisten alkamispäivästä. Vähän sitä ihmettelin kun ekan ja tokakanssan ovat olleet kirkasta plussaa jo päivää ennen.
Luulin että menkat alkaa ihan ajallaan kun tuli hienoista vuotoa, mutta kaiken järjen mukaan olikin vasta kiinnittymisvuotoa, joten ovis tosiaan ollut myöhässä. Laskettu aika lasketaan edellisten menkkojen alkamispäivästä kunnes se sitten tarkennetaan ultrassa, jolloin päivä saattaa varhentua tai mennä pidemmälle. Näin olen käsittänyt. Joten ei kun ultraa odottamaan ja katsotaan kumpikin sitten tarkka la :)
Kiva kun koko ajan joukkomme lisääntyy!!!
-Callaway
muutettiin miehen työn perässä Dubaihin 2 vuotta sitten ja täällä ollaan hyvin viihdytty. Eipähän tarvi ostaa paljon erilaisia vaatteita lapselle kun sortseissa ja t-paidassa pärjää melkein koko ajan :) Täällä asuu aika paljon suomalaisia perheitä joten kivasti järjestetään tapaamisia ja tapahtumia.
BT, eiks se ollut niin että asustelitte USAssa? Vai muistanko ihan väärin?
Minä ajattelin kertoa vauvasta vanhemmille sitten kun ollaan käyty ekassa ultrassa ja muille sitten lähempänä rv12.
Milloin suomessa on yleensä se eka neuvola? Mietin itse että ei varmaan ihan vielä kannata tilata aikaa lääkärille, vai?
Hyvää illan jatkoa kaikille!
Bonnie
Tein jo viikko sitten positiivisen raskaustestin. La olisi 4.5. Eka neuvola 24.9. Jänskättää hirmusti... Oireina on ollu rintojen arkuutta, välillä etoo jotkut asiat, hiukan mieli herkillä.
Ekaa siis odotellaan, toivottavasti pysyy pikkutoukka kyydissä. En oikeen vieläkään tahdo uskoa, että tämä on oikeest totta!!!
Onnea kaikille plussanneille, on kiva suerata masukkien kasvua yhdessä!
terv. Susmuru ja pikku salamatkustaja 5+0