Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko lapsenne autokoulun ja muuton?

Vierailija
09.05.2023 |

Kiinnostaisi tietää miten nykyään toimintaan. Maksaako kuinka moni lapsensa autokoulun ja omilleen muuton? (Takuuvuokra, huonekalut ym) Omassa nuoruudessani vanhemmat maksoivat molemmat mutta kaikkien ystävieni piti itse nuo kustantaa. Säästivät kesätöistä omilleen muuttoon ja autokoulun kävivät myöhemmin kun oli rahaa.

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika täytti juuri 16v.kunhan koulu kohta päättyy niin saa lähteä omilleen.poitsu on tehnyt iltaisin hommia jo 4 vuotta.

mitään ei tarvitse antaa.kaiken hän hommaa itse.ajokortit,mopon,moottoripyöränkin osti juuri..koulut ei kiinnosta joten painukoon omilleen vaan.

Vierailija
282/287 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai koulu kiinnosta, jos 12 vuotiaana jo töitä on alkanut tekemään. Ei siinä jaksa läksyjä tehdä, eikä keskittyä koulussakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan autokoulun ja muuttokuluissa autan (jos ei saa kelasta) Yleensäkin autan ja panostan lapsiini, ostelen vaatteita ym vaikka ois jo "omillaan"

Omilleni haluan kaikkea ihanaa 

Vierailija
284/287 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme maksaneet autokoulun ja auton sekä hän pääsee muuttamaan, nyt kun opiskelee, omistamaamme osakkeeseen lähellä yliopistoa.

Vierailija
285/287 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoimme mieheni kanssa yhdessä autokoulun. Muutto tulossa armeijan jälkeen, ja kyllä sekin maksetaan. Hänellä oli säästössä 800€ omilleen muuttoa varten, mutta ne kaikki ovat huvenneet. On ollut abi-risteilyä ja kavereiden kanssa reissuja, ja ottanut aina säästötililtä ylimääräisiin menoihin. Minä olen hänelle säästänyt vielä 500€ ylimääräistä, jotka on minun tililläni. Se ei riitä yhtään mihinkään Suomessa, mutta ajattelin antaa tuparilahjaksi kunhan lähtee kotoa. On jo ostettuna monenlaista: pieni määrä astioita, pyyhkeitä, matto, pieni pöytä ja tuolit jne. 

Minulle on kotoa maksettu autokoulu ja myös muutto omaan kotiin ja niin on kaikille minun ystävillenikin. Työläisperheet usein maksavat. En tarkoita niitä perheitä, joissa työttömyyttä, vaan nimenomaan jos on 2 työssä käyvää vanhempaa, ja vaikka olisi pienipalkkaisiakin, niin kyllä ainakin minun tuttavapiirissä kaikille on nuo maksettu.

Vierailija
286/287 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidän poika täytti juuri 16v.kunhan koulu kohta päättyy niin saa lähteä omilleen.poitsu on tehnyt iltaisin hommia jo 4 vuotta.

mitään ei tarvitse antaa.kaiken hän hommaa itse.ajokortit,mopon,moottoripyöränkin osti juuri..koulut ei kiinnosta joten painukoon omilleen vaan.

Koulu ei kiinnosta? Miksi se kiinnostaisi, jos lapsena joutuu jo töihin. Siis 12-vuotiaana joutunut iltatöihin ja sitten ihmettelet, kun koulu ei kiinnosta. Meillä on aina opetettu, että koulu on lapsen työ. Kesätöihin on saanut mennä, jos jotain on itse hankkinut, mutta koulu on se päätyö, ja siitä ollaan myös rahallisesti palkittu, jos sujuu hyvin.

Vierailija
287/287 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan normaalia että lapsia autetaan rahallisestikin ajokortissa eikä jätetä heitteille ja syrjäytetä yhteiskunnasta heti alussa. Jokainen lapsestaan välittävä vanhempi niin tekee, ja kuka ei tekisi ellei ole köyhä kuin kirkonrotta? Ajokorttit ja halvimmat autot ei ole mielestäni köyhällekään este jos on säästäväinen ja lapsi menee omien humputuksien edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi