Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko lapsenne autokoulun ja muuton?

Vierailija
09.05.2023 |

Kiinnostaisi tietää miten nykyään toimintaan. Maksaako kuinka moni lapsensa autokoulun ja omilleen muuton? (Takuuvuokra, huonekalut ym) Omassa nuoruudessani vanhemmat maksoivat molemmat mutta kaikkien ystävieni piti itse nuo kustantaa. Säästivät kesätöistä omilleen muuttoon ja autokoulun kävivät myöhemmin kun oli rahaa.

Kommentit (287)

Vierailija
221/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat maksoi lahjaksi kortin.

Vierailija
222/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin itse lukio- ja opiskelukuluni, myös vaatteeni lukioaikana. Opiskeluaikana minulla oli isän maksama autonräppänä, jonka korjaukset ja kulut maksoin itse.

Omille lapsille maksan ajokortin (itse opettaen) ja lukiokulut. Muuttaessa vievät sängyn ja jotain pientä mukanaan. Kodinkoneita olen tarvittaessa ostanut, ja ruokakasseja vienyt. Kolmelle on nämä kustannettu, neljä lasta vielä asuu kotona. Ollaan työssä käyvä, ei mitenkään suurituloinen perhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulun maksoimme, TIETYSTI. Muutoissakin olemme avustaneet, vaikka lapsi käy töissä. Mielestäni vanhempien tehtävä on tukea lastaan, myös täysi-ikäisenä. 

Hän ajaa myös omistamaamme autoa. Maksaa itse bensat. Me hoidamme vakuutukset ja korjaukset sekä ajoneuvoverot. 

Vierailija
224/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti maksettiin lapsen säästötilille hänen syntymästään asti säästetyistä rahoista ja autokoulun ajo-opetuksen annoimme itse. Lapsi sai 18 vuotta täytettyään käyttöönsä rahaston, jossa oli noin 13000 e, säästötilin, jossa oli ajokorttilaskujen jälkeen noin 3000 e, sekä osakesäästötilin, jossa oli noin 1000 e. Rahat on säästetty pienistä summista, noin 20-50 e/kk. Muutossa ja sen jälkeen autamme tarpeen mukaan.

Hienoa , että on vielä vastuullisiakin vanhempia. Liian moni lapsi joutuu syntymään vastuuttomaan kelatukien varassa elävään perheeseen jollaiseen ei kenenkään kuuluisi joutua syntymään.

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on mitään mahdollisuutta pärjätä elämässä.

Tunnen montakin eroperhettä ja uusioperhettä, joiden lapsilla on kaikki hyvin; opiskelut, vakituinen työpaikka, oma asunto, auto ja ajokortti, pitkäaikainen parisuhde, ym.

Jotka kirjoittelevat/puhuvat edellisen kirjoittajan kaltaisia, eivät tunne ketään vastaavista perheistä yleensä. Ennakkoluulot voivat olla todella loukkaavia ja vääristeltyjä.

Vierailija
225/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan maksettu esikoiselle autokoulu ja muutto. Sekä huonekalut että kodinkoneet kun muutti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Varmaan on kaiken kaikkiaan kustannuksia tullut n.8000e. Nuorimmaisella on kohta sama ruljanssi edessä.

Vierailija
226/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Omille lapsille maksan ajokortin (itse opettaen) ja lukiokulut. Muuttaessa vievät sängyn ja jotain pientä mukanaan. Kodinkoneita olen tarvittaessa ostanut, ja ruokakasseja vienyt. Kolmelle on nämä kustannettu, neljä lasta vielä asuu kotona. Ollaan työssä käyvä, ei mitenkään suurituloinen perhe. 

Lisäys:takuuvuokrat, puhelinlaskut ja suoratoistopalvelut maksamme edelleen kotoa muuttaneille. Itsellä on vaatimaton okt jo maksettuna, ja asumiskulut ovat pienet. 

Vierailija
227/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten yhteiskunnan varoilla elävät kadehtivat tavallisten työssäkäyvien veronmaksajien kovalla työllä ansaittujen rahojen käyttämistä oman lapsen hyvinvointiin. Heidän kersojensa taskuun nekinkö rahat pitäisi lahjoittaa? Hävetkää edes vähän!

Vierailija
228/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa autettu hyvästä sydämestä, koska itseänikin on autettu, vaikkei äveriäitä ollakaan, mutta säästäväisiä.

Hyvä kannattaa panna kiertämään

Vierailija
229/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sossupummiväki, me normaali ihmiset maksamme teidänkin lastenne ruuat ja elämisen kulut. Maksamme myös teidän puhelinlaskunne,ruokanne,vuokranne,sähkönne ja jopa ne pirkka oluenne. Miksi me emme saisi lisäksi huolehtia omista lapsistamme ja maksaa heidän kulujaan?

Vierailija
230/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa voi monella lailla, myös antamalla omastaan.

Turha siis köyhien tai saitojen vanhempien jälkeläisten kadehtia ja olla katkeria osastaan.

Vierailija
231/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan kortit ja 18 täytettyään saavat käyttöönsä varat, joita säästetty rahastoon syntymästä saakka.

Vierailija
232/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti maksettiin lapsen säästötilille hänen syntymästään asti säästetyistä rahoista ja autokoulun ajo-opetuksen annoimme itse. Lapsi sai 18 vuotta täytettyään käyttöönsä rahaston, jossa oli noin 13000 e, säästötilin, jossa oli ajokorttilaskujen jälkeen noin 3000 e, sekä osakesäästötilin, jossa oli noin 1000 e. Rahat on säästetty pienistä summista, noin 20-50 e/kk. Muutossa ja sen jälkeen autamme tarpeen mukaan.

Hienoa , että on vielä vastuullisiakin vanhempia. Liian moni lapsi joutuu syntymään vastuuttomaan kelatukien varassa elävään perheeseen jollaiseen ei kenenkään kuuluisi joutua syntymään.

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on

He ovat niitä fiksuja lapsia jotka ovat osanneet välttää vanhempiensa tekemät virheet.

Vierailija
233/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin kyllä  kos pystyisin, mutta totaaliyksinhuoltajana takuueläkkeellä ei ole varaa. Lapset joutuvat selviytymään omillaan.

Vierailija
234/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sossupummiväki, me normaali ihmiset maksamme teidänkin lastenne ruuat ja elämisen kulut. Maksamme myös teidän puhelinlaskunne,ruokanne,vuokranne,sähkönne ja jopa ne pirkka oluenne. Miksi me emme saisi lisäksi huolehtia omista lapsistamme ja maksaa heidän kulujaan?

Oletko tosissasi?? Kyllä se on lainsäädäntö joka määrää verotuksen ja yhteiskunta joka jakaa tarvittaessa etuudet. Ei ole suoraa tulonsiirtoa sinulta ja kaltaisiltasi kenellekään. Ja mikä ihmeen sossupummiväki? Kuulostaa vi__hapuheelta ....Ällöttää kun veroja enemmän maksavat keulivat pe..rkelee..

Vierailija
235/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa betalar -väkeä linjoilla. Tottakai piltin pitää saada uusi autokin. Automaattivaihteinen.

Kyllä meidän tytölle kelpasi ihan käytetty halpa 15 th euron autokin ensiautoksi. Miksi kuvittelit heti ,että normaalit lapset olisivat jotain kermaperseitä? Kyllä heillä on ihan elämän realiteetit ja rahan arvo tiedossa.

Mä oon 57v ja mulla ei ole koskaan ollut yli 15 k maksavaa autoa. Hienoa, että teidän opiskelijallekin "kelpaa"! Ja miksipä ei kelpaisi? Autohan ei ole mitään muuta kuin väline, jolla siirrytään paikasta A paikkaan B. Sen ei tarvitse olla kallis. Pitää vaan osata valita oikein. 

Vierailija
236/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin itse kuopuksen ajamaan, miehellä ei riittänyt hermo. Esikoinen miettii vielä ajaako korttia vai ei. 

Teorian ja inssin maksoi nuori itse plus muutaman tunnin ajokoulussa varmuuden vuoksi. 

Muutossa autamme kun aika on. Nyt olen jo ostellut tavaroita jemmaan. 

Vierailija
237/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa, mummo testamenttasi lapselle rahaa ja sillä on kymmeniä tuhansia.

Vierailija
238/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksoi autokoulun, isä opetti ajamaan. Muuttohommat maksoin itse ylioppilaslahjarahoista. Tavaraa sain jotain kotoa ja oman sängyn ym tietenkin. Sen jälkeen olen ollut omillani, enkä ole muuta odottanut tai kaivannut, ei ole hirveän hyvävaraisia vanhemmatkaan. Aina joskus huomasin että isä oli laittanut tilille muutaman kympin ruokarahaa.

Vierailija
239/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on mitään mahdollisuutta pärjätä elämässä.

Mitä helv =D no ainakin itellä on kaikki hyvin, samoin mun lapsilla. Vaikka ollaankin eroperheestä. Joskus se semmonen saa aikaan sisuuntumisen , eikä taantumisen. Ei oo ollut ongelmaa elättää itteesä tai lapsia. Fiksut pärjää aina. 

Vierailija
240/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun ja takuuvuokran oon maksanut. Huonekalut on vienyt lapsuudenkodin huoneestaan ja lisää on itse ostellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän