Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko lapsenne autokoulun ja muuton?

Vierailija
09.05.2023 |

Kiinnostaisi tietää miten nykyään toimintaan. Maksaako kuinka moni lapsensa autokoulun ja omilleen muuton? (Takuuvuokra, huonekalut ym) Omassa nuoruudessani vanhemmat maksoivat molemmat mutta kaikkien ystävieni piti itse nuo kustantaa. Säästivät kesätöistä omilleen muuttoon ja autokoulun kävivät myöhemmin kun oli rahaa.

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autokoulu maksetaan sekä ostetaan autokin. Mitä ihmettä tuollaisia kukaan edes kyselee? Me autoimme tytärtämme muutossakin kun hän sai työpaikan toiselta paikkakunnalta ja vuokrasimme hänelle sieltä kaksion. Sehän on ihan luonnollista, että turvataan ja helpotetaan oman lapsen elämää.

M42

Vierailija
202/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti maksettiin lapsen säästötilille hänen syntymästään asti säästetyistä rahoista ja autokoulun ajo-opetuksen annoimme itse. Lapsi sai 18 vuotta täytettyään käyttöönsä rahaston, jossa oli noin 13000 e, säästötilin, jossa oli ajokorttilaskujen jälkeen noin 3000 e, sekä osakesäästötilin, jossa oli noin 1000 e. Rahat on säästetty pienistä summista, noin 20-50 e/kk. Muutossa ja sen jälkeen autamme tarpeen mukaan.

Hienoa , että on vielä vastuullisiakin vanhempia. Liian moni lapsi joutuu syntymään vastuuttomaan kelatukien varassa elävään perheeseen jollaiseen ei kenenkään kuuluisi joutua syntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti maksettiin lapsen säästötilille hänen syntymästään asti säästetyistä rahoista ja autokoulun ajo-opetuksen annoimme itse. Lapsi sai 18 vuotta täytettyään käyttöönsä rahaston, jossa oli noin 13000 e, säästötilin, jossa oli ajokorttilaskujen jälkeen noin 3000 e, sekä osakesäästötilin, jossa oli noin 1000 e. Rahat on säästetty pienistä summista, noin 20-50 e/kk. Muutossa ja sen jälkeen autamme tarpeen mukaan.

Hienoa , että on vielä vastuullisiakin vanhempia. Liian moni lapsi joutuu syntymään vastuuttomaan kelatukien varassa elävään perheeseen jollaiseen ei kenenkään kuuluisi joutua syntymään.

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on mitään mahdollisuutta pärjätä elämässä.

Vierailija
204/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri opettamassa molempia ajamaan. Tarkoitus saada kesän aikana hoidettua ennen kuin opiskelija lähtee vaihtoon.

Olemme myös maksaneet esikoisen opintoja. Hän asuu yhä kotona ja säästää asuntoon. Maksamme kaikki hänen menonsa paitsi matkalipun ja satunnaisen huvittelun.

Vierailija
205/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsen ajokortin voisi maksaa kun ei kela suostu edes minun ajokorttiani maksamaan? Nykyään ei saa enää edes bussikorttia! 

Vierailija
206/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on mitään mahdollisuutta pärjätä elämässä.

Ei ole yh äitien kasvattamista au lapsista yleensä kovinkaan kummoisia ihmisiä koskaan kasvanut.

Vierailija
207/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin vanhempia, jotka ei anna lapsilleen euroakaan. Ennemmin pitävät jotain puudelilaumaa, jota paapovat. 

Vierailija
208/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori saa itse aloittaa kesätyöt 15- vuotiaana jotta saa säästettyä rahat. Maksamme erotuksen jos jotakin jää. Ymmärrän että avustetaan esim kalusteiden hankinnassa mutta en kyllä sitä että aikuiselle ihmiselle kustannetaan kännykkälaskut, auto, vakuutusmaksut jne. Ei ihme ettei opita olemaan aikuisia ja säätelemään omaa rahan kulutusta. On tärkeää myös oppia käsittelemään rahan puutetta, kukaan ei tiedä milloin se omalle kohdalle sattuu. Ei ihme että nuoret masentuvst kun ovat tottuneet ettei elintaso laske rahatilanteesta riippumatta. 

Olen saanut paljon avustusta kotoa, mutta ymmärrän kyllä rahan arvon ja olen opiskellut ihan hyvän ammatin. En näe mitenkään tärkeänä, että pitäisi opetella käsittelemään rahan puutetta. Sitten, kun osuu kohdalle, niin siinähän sitten oppii. En näe mitään syytä, että jotain köyhyyttä pitäisi etukäteen opetella, jos siihen ei ole tarvetta. 

Vierailija
209/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar -väkeä linjoilla. Tottakai piltin pitää saada uusi autokin. Automaattivaihteinen.

Vierailija
210/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsen ajokortin voisi maksaa kun ei kela suostu edes minun ajokorttiani maksamaan? Nykyään ei saa enää edes bussikorttia! 

Miksi teit lapsen jota sinulla ei ole varaa elättää ja ylläpitää? Älä nyt vaan sano, että lapsesta aiheutuvat kulut tulivat yllätyksenä. Mietitkö koskaan mitään? Mitä jos saisit ajokortin? Sitten yllättyisit auton hinnasta sekä ylläpitokuluista ja taas huutaisit kelaa apuun?! Sinun kaltaisten ihmisten tähden sosiaalitukia on ollut pakko vähentää.

Vierailija
211/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa betalar -väkeä linjoilla. Tottakai piltin pitää saada uusi autokin. Automaattivaihteinen.

Kyllä meidän tytölle kelpasi ihan käytetty halpa 15 th euron autokin ensiautoksi. Miksi kuvittelit heti ,että normaalit lapset olisivat jotain kermaperseitä? Kyllä heillä on ihan elämän realiteetit ja rahan arvo tiedossa.

Vierailija
212/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole lapset ekalla kerralla ihan hirveitä muuttokuormia tarvinneet kun opiskelemaan ovat lähteneet. 

Yaris Versolla kulki jopa sänky, koska ne sai purettua. Samaten työpöydät jne mahtui ihan siihen henkilöautoon. Toki me ne kuskasimme ja kannoimme.

Kaiken tarvittavan saivat kotoa mukaansa. Kukkaruukkuja ja taikinakulhoja myöten. Mitään ei tarvinnut jos ei välttis halunnut.

Vierailija
213/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme juuri opettamassa molempia ajamaan. Tarkoitus saada kesän aikana hoidettua ennen kuin opiskelija lähtee vaihtoon.

Olemme myös maksaneet esikoisen opintoja. Hän asuu yhä kotona ja säästää asuntoon. Maksamme kaikki hänen menonsa paitsi matkalipun ja satunnaisen huvittelun.

Mun vanhemmat kustansivat myös huvitteluni opiskeluaikana. Isä antoi aina 500 markkaa huvittelurahaa, kun menin käymään kotona. Koti oli maalla ja taksiin meni jo pari sataa, kun tuli baarista kotiin. Tuo 500 markkaa oli vain huvituksiin tarkoitettu. Lisäksi vanhempani maksoivat vuokrani ja kustansivat kaikki opiskelureissut ympäri maailmaa. Opiskelin alaa, jossa tehtiin excursioita erityisiin kohteisiin maailmalla. Minähän sitten matkustin ja samalla otin kaiken opin vastaan. Tosi isot kiitokset vanhemmille kaikesta siitä tuesta mitä heiltä sain. He sitten kuolivat, kun olin hieman yli 30-vuotias, ja sitten perin maat ja mannut eikä ole ollut rahahuolia sen jälkeen, kun vanhemmillani oli metsätila. Valmistuin myös ammattiin ja tienaan ihan hyvin nykyisessä työssäni. Eipä tarvinnut opiskeluaikana kituuttaa pienellä budjetilla vaan sain nauttia yltäkylläisestä opiskelijaelämästä täysin siemauksin. En usko, että minusta olisi tullut mitenkään parempi ihminen, jos olisin joutunut köyhänä opiskelijana kärsimään pienellä budjetilla. 

Vierailija
214/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kommentti. Täällä on uusperhe, jossa ainokaiselle on ostettu kaikki kortit ja menopelit ja säästetty rahaa opiskeluja varten, ettei tarvitse opintolainaa nostaa.

Vierailija
215/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehmettiä?? Eihän autokoulu maksa kun reilusti alle tonnin. Järkikäteen taas siellä. 5-6 kuukauden bussikortin verran vain.

Vierailija
216/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun kyllä mutta muutossa on enimmäkseen ostanut itse huonekalut. Olemme ostaneet astioita, mattoja ja vastaavaa, mutta sängyn ja sohvan osti nuori itse.

Vierailija
217/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tavallaan. Uskoisin, että noihin menee antamia i rahoja. Olen jo pitkään antanut esim synttärilahjoista ainakin osan rahana. Lukiosta kun valmistui, annoin 2000€. 

Tällä hetkellä vanhemmalla lapsella on säästössä yli 13.000€. On säästäväinen. Viimeksi annoin nuoremmalle synttärilahjaksi 270€ ja ostin jotain pientä lahjaksi. Hänkin säästää rahojaan tulevaisuutta varten. 

Olen yksinhuoltaja, tosin lapset alkaa olla jo aikuisia.  Maksan toistaiseksi asumisen, ruoan, vakuutukset, puhelimen ja muita kuluja. Molemmat pääosin mun luona asuu. Tuen niin kauan ja niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
218/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat kustansivat myös huvitteluni opiskeluaikana. Isä antoi aina 500 markkaa huvittelurahaa, kun menin käymään kotona. Koti oli maalla ja taksiin meni jo pari sataa, kun tuli baarista kotiin. Tuo 500 markkaa oli vain huvituksiin tarkoitettu. Lisäksi vanhempani maksoivat vuokrani ja kustansivat kaikki opiskelureissut ympäri maailmaa. Opiskelin alaa, jossa tehtiin excursioita erityisiin kohteisiin maailmalla. Minähän sitten matkustin ja samalla otin kaiken opin vastaan. Tosi isot kiitokset vanhemmille kaikesta siitä tuesta mitä heiltä sain. He sitten kuolivat, kun olin hieman yli 30-vuotias, ja

Muistan kun olin intissä, niin sain vanhemmiltani joka viikko 400-500 ja inttikaverit pitivät sitä jonain ihmeenä, vaikka ei siinä minusta ollut mitään normaalista poikkeavaa.

Vierailija
219/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa niitä lapsiraukkoja jotka elävät eroperheissä tai vielä pahempaa, uusioperheissä. Niillä lapsilla harvemmin on

jaa minun AU-lapsista YH-kasvatteina tuli luokanopettaja ja toisesta tuomari. Ihan mielestäni onnistuin kasvattamaan, vaikka kummankaan isä ei omilta kuvioitaan juurikaan ehtinyt muuta, kuin elatusapumaksut maksamaan. 

kaikki yh-äidit eivät ole nolla-koulutuksella olevia pubi-ruusuja. Meitä on kovassa asemassa olevia, fiksuja ja pärjääviä naisia. Pari lasta kasvattaa mennen tullen ja käy vielä 100% töissä. Yhteiskunnan palvelut mahdollistavat sen. 

Vierailija
220/287 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun maksoimme, TIETYSTI. Muutoissakin olemme avustaneet, vaikka lapsi käy töissä. Mielestäni vanhempien tehtävä on tukea lastaan, myös täysi-ikäisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme