Miksei rikkaiden ja varakkaiden lapsilisiä poisteta?
Siitä tulisi mittavat säästöt, kun ne otettaisi leikkauksen kohteeksi. Itseäni ei ainakaan veronmaksajana kiinnosta kustantaa varakkaiden lasten rahastosalkkujen kasvattamista tai muhkean pesämunan kasvattamista säästötilille ensiasuntoa varten.
Kommentit (573)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsilisiin pitäisi saada jonkinlainen tuloraja eli vanhempien tulot lasketaan yhteen ja jos ylittää X summan niin lapsilisiä ei maksettaisi. Se onko tuloraja kuukaudessa 5000e,6000e tai 7000e bruttona on sitten se asia mihin en osaa näin äkkiseltään vastata. Itse ajattelen niin että lapsilisä on lisä joka maksetaan sellaisille vanhemmille jotka sitä tarvitsevat lapsen elättämiseen ja hyvätuloiset perheet sitä ei tarvitse vaan monet niistä säästää kyseisen lisän. Lapsilisä myös luo epätasa-arvoa perheiden välille koska monet hyvätuloiset perheet antavat lapsilisät lapselle kun se täyttää 18 vuotta kun taas köyhillä perheillä tätä mahdollisuutta ei ole kun lapsilisä menee lapsen elättämiseen.
Minä taas näen, että lapsilisä on juuri reilu tällaisena, sama maksu jokaiselle lapselle valtiolta. Sen sijaan kehnoa vanhemmuutta on, jos sen lapsen rahan hassaa menemään eikä säästä. Omatkin vanhempani säästivät lisät aikanaan minulle ja me oltiin kyllä tosi köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelisit varakkaan? Ja kauanko hänen pitää olla varakas, katsottaisiinko esim vuosi kerrallaan palkkatulot ja säästötilin saldo?
Lapsilisien tarkoitus on tasata ansiomenetyksiä niiden välillä jotka tekevät lapsia ja niiden jotka eivät. Onko tavoitteena että vain köyhät lisääntyisivät?
Vahempien yhteistulot yli 10k€/kk tai omaisuuden arvo yli 300k€. Silloin ei tukia tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää kuka on rikas, mihin raja vedetään? Omaisuuteen vai tuloihin vai mihin. Mistä ne tiedot otetaan kun monilla on niitä ulkomailla. Kuollut ajatus.
Kaikkiin muihinkin Kelan etuuksiin on laskurit valmiina. Hallitus voisi määrittää tulorajan lapsilisän saannille, niinhän rajat on muillekin etuuksille.
Ja joka vuosiko tämä aina tarkistettaisiin? Kuten esitäytetty veroilmoitus?
Kyllä. Kelan tuet ja esim. kotihoidon maksut tarkistetaan vuosittain. Hakija on velvollinen täyttämään tarkistuslomakkeen. Myös jos tulot vaihtelevat kuukausittain ja ne ilmoitetaan kelalle. Myös tiliotteet toimitetaan kelalle.
Tämä lippulappurumba(tosin netissä nykyisin) on ihan tuttua meille köyhille, jos me sen osaamme niin kyllä yks rikaskin siihen oppii. Voisi olla uusi opettavainen kokemus jos on tottunut siihen että seinästä tulee rahaa automaattisesti.
Sama homma myös terveydenhoidon maksuihin. Jos on rikas niin hoitomaksut kalliimmiksi. Sari Essayah esim. sai syöpähoidot samalla hinnalla kuin me köyhätkin. Jos hän vaatii köyhille tiukennuksia niin voisi myös hänentuloisilleen laittaa tiukennuksia myös.
"Tottunut että seinästä tulee rahaa"
Miten jollain tukien varassa elävällä on varaa sanoa näin työssäkäyville, hemmetisti veroja maksaville - heille jotka tekevät rankkaa työtä elättääkseen perheensä ja SINUT? Jotta SINÄ saat sieltä seinästä rahaa ensinkään.
Kuule, pienipalkkainen ihminen tekee paljon enemmän työtä kuin sinä.
Sinä et elätä minua, minä en elä tukien varassa mutta minä ymmärrän köyhien tilanteen vaikka olen itsekin kultalusikka suussa elänyt ja maksanut hurjasti veroja.
En ole nostanut tukia edes silloin kun olisin ollut niihin oikeutettu vaan olen sen sijaan painanut kolmea työtä.
Kyllä köyhääkin ihmistä rangaistaan isoista tuloista, miksei myös sinua? Miksi olet noin ahne ja itsekäs?
Mitä sitten ruikutat ja edes vastaat minulle, ellei kritiikkini kohdistu sinuun. Sinä itsekäs hölmö ihminen.
Lapsilisä on rikkaille pelkkä symbolinen ele, mitäänhän he eivät oikeasti sillä rahalla tee. Olen itse keskituloinen ja lapsilisät rahoittavat pienen osan lasten harrastusmaksuista. Mitään ei todellakaan jää säästöön. Silti kun valtio on velkaantunut ja säästöjä on välttämätön tehdä, niin mieluummin säästetään hyvin toimeentulevien lapsilisistä kuin vaikkapa koulujen rahoituksesta. Onko tärkeämpää, että lapsilla on oppikirjat vai että se rikas saa lapsilisän?
En ole koskaan ymmärtänyt tätä lapsilisäkeskustelua. Tottahan hyvässä tilanteessa on hienoa, jos valtio pystyy tasaamaan tuloeroja mutta nyt ollaan kriisissä, jossa on oikeasti vietävä salaatit sairaaloiden ruoista tai lapsilisillä säästetyt osakesalkut rikkailta. Kyllä siihen säästökuuriin on nyt osallistuttava kaikkien, myös niiden, joiden mielestä rahalla on symbolinen merkitys.
Kuka sitten on riittävän rikas tai hyvätuloinen? Alkuun varmasti kaikki, jotka yltävät keskituloisiksi. Jos perheen yhteenlasketut tulot ylittävät esimerkiksi 6000 euroa, niin varmasti perhe on hyvätuloinen ja lapsilisät ovat pelkkä symbolinen ele. Tämä siis voisi olla aika hyvä mittari. Lapsilisien saaminen voitaisiin linkittää edellisen vuoden verotukseen, ja takaisinmaksua tulee, jos tuloraja ylittyy. Tiedot siis tulevat verotoimistolta, lähteekö lapsilisää vai ei ja keneltä sitä karhutaan takaisin tai ei. Itse asiassa verotuksen yhteydessä voitaisiin karhuta ne liikaa maksetut lisät takaisin.
Toinen keino säästää on puolittaa hyvätuloisilta lapsilisä. Näin saavat edelleen sen symbolisen rahan, joka tuntuu niin mielettömän tärkeältä joillekin hyvätuloisille mutta säästöä tulee edes vähän. En siis kannata, että lapsilisistä säästyneet rahat jaettaisiin pienituloisille vaan käytettäisiin valtion velan maksuun eli säästökuuriin. Näin myös varakkaat osallistuvat säästötalkoisiin eikä leikkauksia tule vain pienituloisille/sairaille.
Toki samalla tavalla pitäisi leikata myös ylisuuria eläkkeitä. Anoppini ansaitsee enemmän eläkettä kuin minä tai mieheni palkkaa ja olemme siis keskituloisia molemmat. On mukavaa, että pystyy elämään ahkeran raaannan jälkeen hyvää elämää, mutta kyllä siinä hyvää elämää pystyisi elämään, ,vaikka tulot eivät ylittäisikään keskituloisen palkkaa. Eläkkeille pitäisi tosiaan saada katto.
Miksei vasemmistohallitus poistanut niitä rikkailta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin varakkaiden ihmisten tuloista maksetaan verot, joista puolestaan maksetaan lapsilisät. Tutustu progressiiviseen verotukseen, missä koyhät lähtökohtaisesti maksavat veroja todella vähän. Alle 18000 vuodessa tienaavat eivät edes maksa kuntaveroa.
Toiseksi tasa-arvo. Jos ihminen on opiskellut ja hoitanut asiansa hyvin miksi hänen pitäisi kärsiä siitä. Taas yksi tukimuoto ja tulonsiirto, jonka rahoittamiseen varakkaat osallistuisivat, mutteivat hyödy siitä mitään.
Jos sinulla on hyväpalkkainen työ niin se ei ole sinun omaa ansiotasi vaan hyvää tuuria. Monet ihmiset opiskelevat PALJON enemmän kuin sinä ja hoitavat asiansa paljon paremmin kuin sinä MITTAVIEN paineiden. rasitusten(esim. sairas perheenjäsen) alla ja päätyvät köyhiksi.
Jonkun pitää myös hoitaa pienipalkkaiset alat tai osa-aikaiset tai tuntityöt. Esim. viulunsoitonopetus Pirjopetterille, viuluope on varmasti enemmän opiskellut kuin sinä mutta ei välttämättä saa kuin tuntityötä talvella, kesällä oman onnensa nojassa.
Ihan uskomattomia kermaperseitä tällä palstalla! Synnytty kultalusikka suussa ja eletty helppoa elämää, ja halutaan itselle helppoa ja mukavaa elämää ja muille kurjuutta. Eikö teitä edes hävetä?
Osa ihmisistä - lukeutunet tähän joukkoon - ei ymmärrä, että rivakampi soutaminen ei vie nopeammin perille, jos veneen keula osoittaa väärään suuntaan. Tiedän vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka ajattelevat itse tehneensä paljon, mutta ovat käyttäneet aikansa tehottomasti. Hyvä esimerkki ovat vaikka nämä, jotka lukevat miljoona tutkintoa ammattiopistosta AMK:n kautta yliopistoon ja alkavat tekemään joskus 40-vuotiaana samaa hommaa, mitä hieman strategisemmin asiansa miettinyt on alkanut tekemään 25-vuotiaana. On tehty töitä joo, mutta turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, teen 70h työviikkoa varallisuuteni eteen. Olen maksanut lapsilisät itselleni. Menisit sinäkin töihin!
Minä käyn töissä, maksan veroja enkä saa lapsilisä enkä oikeastaan mitään tukia yhteiskunnalta. Miksi maksan veroja kun niistä en mitään hyödy? Minä haluan että suomessa verotusta kevennetään.
Alvin voi tiputtaa vaikka 24%->14%, tuloverotusta kevennettävä vaikka 10%,autoilun verotusta kevennettävä huomattavasti... Verotusta kun kevennettäisiin niin siitä hyötyisi jokainen ihminen suomessa.
M32
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on rikkaille pelkkä symbolinen ele, mitäänhän he eivät oikeasti sillä rahalla tee. Olen itse keskituloinen ja lapsilisät rahoittavat pienen osan lasten harrastusmaksuista. Mitään ei todellakaan jää säästöön. Silti kun valtio on velkaantunut ja säästöjä on välttämätön tehdä, niin mieluummin säästetään hyvin toimeentulevien lapsilisistä kuin vaikkapa koulujen rahoituksesta. Onko tärkeämpää, että lapsilla on oppikirjat vai että se rikas saa lapsilisän?
En ole koskaan ymmärtänyt tätä lapsilisäkeskustelua. Tottahan hyvässä tilanteessa on hienoa, jos valtio pystyy tasaamaan tuloeroja mutta nyt ollaan kriisissä, jossa on oikeasti vietävä salaatit sairaaloiden ruoista tai lapsilisillä säästetyt osakesalkut rikkailta. Kyllä siihen säästökuuriin on nyt osallistuttava kaikkien, myös niiden, joiden mielestä rahalla on symbolinen merkitys.
Kuka sitten on riittävän rikas tai hyvätuloinen? Alkuun varmasti kaikki, jotka yltävät keskituloisiksi. Jos perheen yhteenlasketut tulot ylittävät esimerkiksi 6000 euroa, niin varmasti perhe on hyvätuloinen ja lapsilisät ovat pelkkä symbolinen ele. Tämä siis voisi olla aika hyvä mittari. Lapsilisien saaminen voitaisiin linkittää edellisen vuoden verotukseen, ja takaisinmaksua tulee, jos tuloraja ylittyy. Tiedot siis tulevat verotoimistolta, lähteekö lapsilisää vai ei ja keneltä sitä karhutaan takaisin tai ei. Itse asiassa verotuksen yhteydessä voitaisiin karhuta ne liikaa maksetut lisät takaisin.
Toinen keino säästää on puolittaa hyvätuloisilta lapsilisä. Näin saavat edelleen sen symbolisen rahan, joka tuntuu niin mielettömän tärkeältä joillekin hyvätuloisille mutta säästöä tulee edes vähän. En siis kannata, että lapsilisistä säästyneet rahat jaettaisiin pienituloisille vaan käytettäisiin valtion velan maksuun eli säästökuuriin. Näin myös varakkaat osallistuvat säästötalkoisiin eikä leikkauksia tule vain pienituloisille/sairaille.
Toki samalla tavalla pitäisi leikata myös ylisuuria eläkkeitä. Anoppini ansaitsee enemmän eläkettä kuin minä tai mieheni palkkaa ja olemme siis keskituloisia molemmat. On mukavaa, että pystyy elämään ahkeran raaannan jälkeen hyvää elämää, mutta kyllä siinä hyvää elämää pystyisi elämään, ,vaikka tulot eivät ylittäisikään keskituloisen palkkaa. Eläkkeille pitäisi tosiaan saada katto.
Ei siinä säästy yhtään mitään, koska rikkaat maksavat tuet itse itselleen. Köyhät ovat nettosaajia. Jos tuet poistetaan rikkailta niin käytännössä joudutaan laskemaan vastaavasti tuloverotusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa lapsilisät pois rikkailta, ensin pitäisi määritellä rikas ja köyhä perhe, ja muut siltä väliltä. Sitähän ei ilmeisesti moni ymmärrä. Kyseessä on siis perhe, ei yksilö, eikä henkilö. Vaan perhe.
Niin ja tästähän se ongelma tulee. On monenlaisia perheitä. Välttämättä kaikki perheenjäsenet ei asu yhdessä ja paljon on uusiopetheitä, joissa on sinun minun ja meidän lapsia. On etävanhempia, jotka osallistuu lasten elatuksen ja niitä, joiden puolesta Kela maksaa elatustukea. On niitä, jotka pitää lapsiaan 50-50 systeemillä ja niitä, jotka ei ole missään tekemisissä ja kaikkea tältä väliltä .Kenen tulot näissä tapauksissa pitäisi huomioida lapsilisää myönnettäessä.
Lapsilisä ei tule automaattisesti. Jos kokee olevansa hyvin toimeentuleva sen voi jättää hakematta.
Jos se otettaisiin pois pakolla, alkaisi kauhea vinkuminen, koska vain muilta saa leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää kuka on rikas, mihin raja vedetään? Omaisuuteen vai tuloihin vai mihin. Mistä ne tiedot otetaan kun monilla on niitä ulkomailla. Kuollut ajatus.
Kaikkiin muihinkin Kelan etuuksiin on laskurit valmiina. Hallitus voisi määrittää tulorajan lapsilisän saannille, niinhän rajat on muillekin etuuksille.
Kyllä. Kelan tuet ja esim. kotihoidon maksut tarkistetaan vuosittain. Hakija on velvollinen täyttämään tarkistuslomakkeen. Myös jos tulot vaihtelevat kuukausittain ja ne ilmoitetaan kelalle. Myös tiliotteet toimitetaan kelalle.
Tämä lippulappurumba(tosin netissä nykyisin) on ihan tuttua meille köyhille, jos me sen osaamme niin kyllä yks rikaskin siihen oppii. Voisi olla uusi opettavainen kokemus jos on tottunut siihen että seinästä tulee rahaa automaattisesti.
Sama homma myös terveydenhoidon maksuihin. Jos on rikas niin hoitomaksut kalliimmiksi. Sari Essayah esim. sai syöpähoidot samalla hinnalla kuin me köyhätkin. Jos hän vaatii köyhille tiukennuksia niin voisi myös hänentuloisilleen laittaa tiukennuksia myös.
Tarkoitatko, että olisi olemassa yhteiskunta, jossa osa porukasta käy työssä, yrittää, kouluttautuu ja tekee uraa. Sitten on toinen porukka, joka ei tätä tee. Ja sitä ensimmäistä porukkaa ei koskisi esim. lapsilisät tai edes syöpähoidot, mutta samaan aikaan maksaisivat ne tuolle tuottamattomalle sakille. Ja oletat, että tuo ensimmäinen porukka suostuu tätä toista herrakansaa elättämään ja maksamaan niiden mukuloille iphonet ja syöpähoidot?
Näet vain että on kaksi porukkaa: ihmiset jotka käy töissä, yrittää, kouluttautuu ja ne jotka eivät tee muuta kuin makaavat sohvalla.
Sinulla on siinä mielessä vääristynyt kuva, olet päässyt helpolla kun olet opiskelujen jälkeen saanut hyvän työn ja pidät sitä omana ansionasi, olethan opiskellut! Monet kuitenkin hyvän koulutuksenkin jälkeen, esim. yliopisto joutuvat pienipalkkaiseen työhön.
Eli sinun mielestäsi ihminen on silloin vain arvokas kun tienaa paljon rahaa ja köyhät joutaa kärsimään, kunhan sinulla itselläsi on kivaa. Kuule sinäkin voit ykspäivä olla työtön.
Ne pienipalkkaiset joita halveksit tekevät sinunkin elämästäsi helpompaa monin tavoin niin että arkesi sujuu ruoasta työmatkoihin. Ja tekevät ihan yhtä paljon töitä kuin sinäkin ja ehkäpä ovat kouluttautuneetkin enemmän kuin sinä.
Et ole varmaan kovin korkealle kouluttautunut kun olet noin sivistymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, teen 70h työviikkoa varallisuuteni eteen. Olen maksanut lapsilisät itselleni. Menisit sinäkin töihin!
Minä käyn töissä, maksan veroja enkä saa lapsilisä enkä oikeastaan mitään tukia yhteiskunnalta. Miksi maksan veroja kun niistä en mitään hyödy? Minä haluan että suomessa verotusta kevennetään.
Alvin voi tiputtaa vaikka 24%->14%, tuloverotusta kevennettävä vaikka 10%,autoilun verotusta kevennettävä huomattavasti... Verotusta kun kevennettäisiin niin siitä hyötyisi jokainen ihminen suomessa.
M32
Perheverotus olisi Suomessa reilumpi ratkaisu kuin tuet. Siinä huomioituisi se, että yksi aikuinen on työttömänä ja on lapsia. Toki sakki, joka ei veroja maksa, ei hyötyisi, mutta pitääkö hyötyäkään?
Vierailija kirjoitti:
Miksei vasemmistohallitus poistanut niitä rikkailta?
Woke-hommat kiinnostivat enempi. Sitä paitsi vasemmistohallituksen ykköstykit ovat kaikki huipputuloisia, jotka nostavat lapsilisiä paraikaa itsekin.
En kannata poistoa, tulorajat olisi kuitenkin niin tiukat että jo pienillä tuloilla jäisi ilman lapsilisää tai määrä vähenisi.
Parempi että kaikki saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Suomessa kasvanut 32vuotoas on saanut valtavasti tukea eli veroista maksettuja palveluita. Kaikki verovähennykset ovat tukea rikkaille. Köyhä ei edes hyödy kotitalousvähennyksestä. Ennnen meni omistusasujien verovähennyksiin paljon enemmän tukea, kuin vuokra-asujien asumistukeen. Korkotuki on edelleen volemassa, mutta en tiedä nyt sen suhdetta asumistukeen.
Rikkaiden tuet on piilotettu. Jopa työterveyshuolto tuetaan, ja silti ihmiset ajattelee että eivät käytä terveyspalveluita.
En ymmärrä miten kukaan Suomessa kasvanut voi sanoa, ettei ole saanut tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että olisi olemassa yhteiskunta, jossa osa porukasta käy työssä, yrittää, kouluttautuu ja tekee uraa. Sitten on toinen porukka, joka ei tätä tee. Ja sitä ensimmäistä porukkaa ei koskisi esim. lapsilisät tai edes syöpähoidot, mutta samaan aikaan maksaisivat ne tuolle tuottamattomalle sakille. Ja oletat, että tuo ensimmäinen porukka suostuu tätä toista herrakansaa elättämään ja maksamaan niiden mukuloille iphonet ja syöpähoidot?
Näet vain että on kaksi porukkaa: ihmiset jotka käy töissä, yrittää, kouluttautuu ja ne jotka eivät tee muuta kuin makaavat sohvalla.
Sinulla on siinä mielessä vääristynyt kuva, olet päässyt helpolla kun olet opiskelujen jälkeen saanut hyvän työn ja pidät sitä omana ansionasi, olethan opiskellut! Monet kuitenkin hyvän koulutuksenkin jälkeen, esim. yliopisto joutuvat pienipalkkaiseen työhön.
Eli sinun mielestäsi ihminen on silloin vain arvokas kun tienaa paljon rahaa ja köyhät joutaa kärsimään, kunhan sinulla itselläsi on kivaa. Kuule sinäkin voit ykspäivä olla työtön.
Ne pienipalkkaiset joita halveksit tekevät sinunkin elämästäsi helpompaa monin tavoin niin että arkesi sujuu ruoasta työmatkoihin. Ja tekevät ihan yhtä paljon töitä kuin sinäkin ja ehkäpä ovat kouluttautuneetkin enemmän kuin sinä.
Minä olen tuplamaisteri enkä on niin törkeä, että alkaisin ehdottaa työssäkäyville kalliimpia syöpähoitoja kuin työnvieroksujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta sanoisin, että ehkä 25 % oikeasti kannattelee ja edistää yhteiskuntaan, 50 % on kontribuutioltaan +/- 0 ja loput 25 % käytännössä sluibaa, roskaa, varastelee, pahoinpitelee ja muuten purkaa yhteiskuntaa. Ei katso minusta varsinaisesti tuloja, vaikkakin kaikenmaailman skinirasistit ja takkutukka-anarkistit ovat pääosin sitä yhteiskunnan persaukisempaa laitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Suomessa kasvanut 32vuotoas on saanut valtavasti tukea eli veroista maksettuja palveluita. Kaikki verovähennykset ovat tukea rikkaille. Köyhä ei edes hyödy kotitalousvähennyksestä. Ennnen meni omistusasujien verovähennyksiin paljon enemmän tukea, kuin vuokra-asujien asumistukeen. Korkotuki on edelleen volemassa, mutta en tiedä nyt sen suhdetta asumistukeen.
Rikkaiden tuet on piilotettu. Jopa työterveyshuolto tuetaan, ja silti ihmiset ajattelee että eivät käytä terveyspalveluita.
En ymmärrä miten kukaan Suomessa kasvanut voi sanoa, ettei ole saanut tukea.
Miten on matemaattisesti mahdollista, että jokainen on yhteiskunnassa nettosaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakaan ei veronmaksajana kiinnosta maksaa laiskojen ihmisten ylläpitoa tai kouluttamattomien asumistukia. Saati maahantunk täällä riehujien hyvää elintasoa,
Mutta meiltähän ei kysytä, ei multa eikä sulta ap.
Onneks saan sentään lapsilisät. Se mitä ap et tajua on, että saadakseni näin hyvät tulot kitkutin vuosia opiskelijana ja töissä samalla. Rakensin firmaa todella kovalla työllä. Ja nyt maksan kaikenmaailman pellejen elämää maksamalla hirveät verot. Sitten taas ulos verenimijä huutaa etten saa saada edes lapsilisää, kun mun kuuluu vaan jakaa omistani muille! Kyllä!
Kuule kyllä muutkin ovat kitkuttaneet opiskellen töissä kuin sinä ja tehneet kovaa työtä. Sinulla vain on ollut parempi tuuri, ehkä parempi itsetunto ja -riittoisuus ja vahvuus.
Hyvinvointivaltio ei voi olla kuin viidakko jossa vahvin voittaa.
Lapsilisällä tasataan tuloeroa lapsiperheiden ja lapsettomien kotitalouksien välillä, koska lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa n. 130 000 e. Yhteiskunta ja lapsettomatkin hyötyvät lapsista tulevina verojen ja eläkkeiden maksajina, sekä palveluiden ja hyvinvoinnin tuottajina.
Yhteiskunta siis hyötyy lapsista. Siksi lapsia toivotaan. Hyvätuloinen todennäköisesti maksaa tuhansia euroja kuukaudessa veroja. Eli jos minä maksan veroja 1000 e/kk ja joku toinen 8000 e/kk, niin kyllä minun mielestäni tuo toinen maksaa 7000 e/kk enemmän veroja kuin minä. En hirveän kateellinen olisi 94 eurosta, jonka hän saa takaisin.