Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EUTANASIA, kannatatko sen laillistamista Suomessa?

Vierailija
05.05.2023 |

Mikä on mielipiteesi?

EUTANASIA, kannatatko sen laillistamista Suomessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (316)

Vierailija
61/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa aktiivinen eutanasia on rikos ja siitä voi saada kahdeksan vuotta vankeutta. Suomen Lääkäriliitto suhtautuu eutanasiaan kielteisesti. Liiton varatoiminnanjohtaja Halilan mukaan potilas ei välttämättä ole vaikeassa masennuksessa täysissä mielen voimissaan.

- Ajattelen, että Belgian tapauksessa yksilön harkinta on kyseenalainen. Mieli voi vielä muuttua, ja hän voi nähdä myöhemmin mahdollisuuksia elämään, Halila sanoo.

Kahdeksan vuotta siitä, että auttaa kärsivää?? Ihmiskauppiaatkaan eivät saa noin kovia tuomioita.

Vierailija
62/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti. Olen nähnyt näitä kidustuskuolemia ja siitä on ihmisyys ja inhimillisyys kaukana. Tätä eutanasiaahan ei vastusta kuin uskovaiset ja niillä on verissä tuo ihmisen rääkkääminen.

Uskovaiset saavat ilmeisemmin nautintonsa toisen ihmisen kivun ja kärsimyksen seuraamisesta ja tuottamisesta.

Tähän johtopäätökseen olen vakaasti päätynyt lukemalla ja kuuntelemalla heidän julmia, sadistisia ja epäinhimillisiä näkemyksiään eutanasian kieltämiseksi.

Itseasiassa olen oppinut vihaamaan, siis aidosti vihaamaan, nykyään uskovaisia tämän heidän pohjattoman julmuutensa ja pahuutensa johdosta.

Paholaisen lapset.

Kyllä ja julmimpia perkeleitä ovat "uskovaiset" lääkärit ja hoitajat. Hyi hitto.

Oikeasti joskus mietin seuraavatko nämä muna kovana tahi emätin märkänä ihmisten kärsimyksiä?

Olipa sairas kommentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti. Olen nähnyt näitä kidustuskuolemia ja siitä on ihmisyys ja inhimillisyys kaukana. Tätä eutanasiaahan ei vastusta kuin uskovaiset ja niillä on verissä tuo ihmisen rääkkääminen.

Uskovaiset saavat ilmeisemmin nautintonsa toisen ihmisen kivun ja kärsimyksen seuraamisesta ja tuottamisesta.

Tähän johtopäätökseen olen vakaasti päätynyt lukemalla ja kuuntelemalla heidän julmia, sadistisia ja epäinhimillisiä näkemyksiään eutanasian kieltämiseksi.

Itseasiassa olen oppinut vihaamaan, siis aidosti vihaamaan, nykyään uskovaisia tämän heidän pohjattoman julmuutensa ja pahuutensa johdosta.

Paholaisen lapset.

Nämä himokristityt voisivat kyllä ajatella omilla aivoillaan, eikä ottaa Raamatun tekstejä kirjaimellisesti. Mutta toki kristityissä on myös hyviä ihmisiä.

Tämä on teoriassa mahdollista, mutta onko käytännössä?

Missä nämä yksisarviset piileskelevät, kun en heitä koskaan ole missään tavannut vaikka olen etsimällä etsinyt jo pidempään? ( kaksi vanhempaa naiskristittyä ainoana poikkeuksena satojen "kristittyjen" ja useiden kymmenien pappien joukossa).

Vierailija
64/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristittynä vastustan eutanasiaa. Mur haaminen on kiellettyä Raamatussa, myös itsensä mur haaminen. Jumala päätää elämästä ja kuolemasta

Sinä olet hyvin sairas ja paha ihminen.

Tottakai ateistit ovat tuota mieltä. Jeesuskin sanoi että maailma tulee vihaamaan Hänen omiaan

Vierailija
65/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan. Ajatelkaapa mitkä säästöt tällä saavutetaan!

- - - -

Säästöt eivät kuulu eutanasiakeskusteluun.

Äärimmäisen vaikea aihe. Omalla kohdallani kuitenin toivoisin mahdollisuutta eräänä päivänä painaa muutaman kerran läppärin "Enter" -näppäintä ja 'sammuttaa valot' lopullisesti.

Sen verran saattohoitoja nähneenä yritän itse hoitaa Grande Finalin jotenkin muuten, kuin kehnoon kipupumppuun kytkettynä. Jo ajatuksena ahdistava ja puheet ihmisarvoisesta saattohoidosta ovat sen pienen näkemäni pohjalta pelkkää hevonkukkua.

Vierailija
66/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristittynä vastustan eutanasiaa. Mur haaminen on kiellettyä Raamatussa, myös itsensä mur haaminen. Jumala päätää elämästä ja kuolemasta

Tottakai ateistit ovat tuota mieltä. Jeesuskin sanoi että maailma tulee vihaamaan Hänen omiaan

Minä en ole ateisti.

- kirjoittaja-

Vierailija
67/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmissahan eutanasia on hyvä ja kaunis asia. Emme valitettavasti elä unelmamaailmassa, eikä eutanasian laillistamiseen liittyvät ongelmat poistu sillä, ettei niihin haluta perehtyä.

Vierailija
68/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesusko rakastaa ihmishirviöitä, jotka haluavat estää kärsiviltä ihmisarvoisen lopun?

Te "uskovaiset" olette kyllä harvinaisen sekaisin päästänne.

p.s muista nämä näkemyksesi myös siinä vaiheessa kun itse teet kuolemaa hirvittävien kipujen keskellä. Muistathan? Sitten punnitaan aatteesi vahvuus.

Vierailija
69/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesusko rakastaa ihmishirviöitä, jotka haluavat estää kärsiviltä ihmisarvoisen lopun?

p.s muista nämä näkemyksesi myös siinä vaiheessa kun itse teet kuolemaa hirvittävien kipujen keskellä. Muistathan? Sitten punnitaan aatteesi vahvuus.

Jeesus rakastaa kaikkia. Mutta synti on syntiä ja synti on uskallettava myös sanoa synniksi

Vierailija
70/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen lapset.

Kyllä ja julmimpia perkeleitä ovat "uskovaiset" lääkärit ja hoitajat. Hyi hitto.

Oikeasti joskus mietin seuraavatko nämä muna kovana tahi emätin märkänä ihmisten kärsimyksiä?

Olipa sairas kommentti

Kommenttiko sinua nyt järkytti?

Eikö sinua yhtään järkytä se, että tälläkin hetkellä Suomessa makaa satoja tai tuhansia ihmisiä tekemässä kuolemaa kärsien kamalia kipuja ja suurta ahdistusta sekä toivoen vain kaiken äkillistä loppumista, lepoa ja rauhaa , lääkäreiden ja hoitajien seuratessa tätä kärsimysnäytelmää vierestä vailla tarkoitustakaan auttaa kärsivää lähimmäistä.

Siinä nimittäin olisi todellista syytä sinulle järkyttyä, tekopyhä teeskentelijä.

Vierailija
71/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholaisen lapset.

Olipa sairas kommentti

Kommenttiko sinua nyt järkytti?

Eikö sinua yhtään järkytä se, että tälläkin hetkellä Suomessa makaa satoja tai tuhansia ihmisiä tekemässä kuolemaa kärsien kamalia kipuja ja suurta ahdistusta sekä toivoen vain kaiken äkillistä loppumista, lepoa ja rauhaa , lääkäreiden ja hoitajien seuratessa tätä kärsimysnäytelmää vierestä vailla tarkoitustakaan auttaa kärsivää lähimmäistä.

Siinä nimittäin olisi todellista syytä sinulle järkyttyä, tekopyhä teeskentelijä.

Olen empaattinen ihminen ja ylipäätään kaikenlainen kärsimys järkyttää minua. Mutta uskovana ihmisenä en voi olla Jumalaa vastaan vaikka en aina ymmärräkään Hänen sallimiaan asiosita, esim kuolevien kärsimys. Tottakai toivon ettei kenenkään tarvitsisi kärsiä ja rukoilen kaikkien kärsivien puolesta

Vierailija
72/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa uusi laki alle12v saa eutanasian ,jos pyytää.

Vierailija
73/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Siinä on liian suuri mahdollisuus painostukselle, manipuloinnille jne. Eutanasian sallimisen jälkeen vanhukset, pitkäaikaissairaat, vaikeasti vammaiset, dementikot eivät enää ole turvassa. Ehdoton ei eutanasialle.

Vierailija
74/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sinun kristittynä tuntevan sellaisen asian kuin armo. Eutanasia on tietyissä tilanteissa mitä suurinta armollisuutta kuolevalle, kunnioitusta ihmistä ja hänen elämäänsä kohtaan. Elämän jatkaminen keinolla millä hyvänsä pitkittää kuolevan kärsimystä.

Vierailija
75/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa on isot eettiset riskit. Valitettavasti ei ole niin, että olisi vain selkeitä tapauksia, vaan on valtava joukko heitä, jotka haluaisivat, mutta eri syistä ei ole hyvä toteuttaa. 

Esimerkiksi masentuneet nuoret, he voivat saada eutanasian Hollannissa. Kätevää, ei tarvitse huolehtia kalliista mielenterveyspalveluista ja -terapioista. Mutta ei se niin saisi olla. 

Vierailija
76/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista armollisuutta olisi lopettaa lääkkeiden myynti kokonaan, näin saavutettaisiin oikea luonnonvalinta johon moni tähänkin ketjuun tähtäävä mitä ilmeisimmin halajaa. Vahva yksilö ei hoitomenetelmiä kaipaa.

Vierailija
77/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävät kivut kuoleman hetkellä /ennen sitä on kauheita asioita, onneksi ei kuitenkaan tavallisin tapa kuolla. Pikemminkin pitäisi kehittää kivunlievitystä, ja nytkin on se sedaatio käytettävissä, miksi sitä säästellään? 

Syyllistät nyt ikävästi, ihan kuin kipu olisi meidän uskovaisten syytä.

Vierailija
78/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sinun kristittynä tuntevan sellaisen asian kuin armo. Eutanasia on tietyissä tilanteissa mitä suurinta armollisuutta kuolevalle, kunnioitusta ihmistä ja hänen elämäänsä kohtaan. Elämän jatkaminen keinolla millä hyvänsä pitkittää kuolevan kärsimystä.

Elämää ei tule tietystikään jatkaa keinolla millä hyvänsä. Mutta kuten sanottua, en voi asettua Jumalaa vastaan. Koska Jumala kieltää tap pa misen niin en minä voi tap pa mista hyvällä omalla tunnolla kannattaa vaikka inhimillisistä syistä eutanasia tuntuisikin joissakin tapauksissa armolliselta

Vierailija
79/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hirviö vastustaa eutanasiaa.

Hjallis Harkimo vastustaa. Pumpulissa kasvanut.

Vierailija
80/316 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää ei tule tietystikään jatkaa keinolla millä hyvänsä. Mutta kuten sanottua, en voi asettua Jumalaa vastaan. Koska Jumala kieltää tap pa misen niin en minä voi tap pa mista hyvällä omalla tunnolla kannattaa vaikka inhimillisistä syistä eutanasia tuntuisikin joissakin tapauksissa armolliselta

Ota järki käteen, äläkä jeesustele.