Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Elämää tukien varassa - Sara ja Marika elävät täysin tukien varassa

Vierailija
05.05.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009562723.html

Kaikesta huolimatta Marika pitää itseään onnekkaana.

On perheitä, joissa vanhempien pienet tulot ovat juuri sen kokoiset, etteivät he saa toimeentulotukea. Uskon, että heillä on vielä vaikeampaa.

:D Näinhän se on. Hyvä kun työttömätkin sen tajuaa, ja varmaan silloin ovatkin tosissaan ottamassa vastaan jotain pienipalkkaista työtä?

Kommentit (1222)

Vierailija
1141/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ois pokkaa omalla nimellä ja naamalla valittaa iltalehdessä ettei 2300e riitä edes vaippoihin.

1142/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en esim voi tänä kesänä ottaa töitä, koska en saa pieniä koululaisia mihinkään hoitoon, eikä niitä voi jättää yksin kotiin tuntikausiksi. Ja koulun kesäloma kestää sen 2,5 kuukautta. Eikä mulla ole puolisoa joka maksais puolet laskuista ja kattois lasten perään osan ajasta, niinkuin sulla

Aina löytyy jokin tekosyy, miksi ei voi mennä töihin. Onhan olemassa paljon yksinhuoltajia, jotka tekevät vuoden ympäri vuorotyötä ja myös viikonloppuisin töitä, on heidänkin kouluikäiset lapset silloin yksin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsettomat pohtivat tukia täällä? ette saisi yhtä paljon työttöminä kuin kahden lapsen yh vanhempi.

Minä saan työttömänä 2 lapsen äitinä 760e.

juu varmaan.eli et saa asumistukea lapsilisää tai elareita? toimeentulotukea? Jos sinulla on varallisuytta et saa tt tukea mutta asumistukea lapsilisää 300 e ja elareita kyllä...

ne on laskettu tuossa jutussa mukaan tuloiksi

En saa asumistukea, toimeentulotukea tai elareita. Puoliso on pienipalkkainen.

Elareita 😂😂

Vierailija
1144/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä viittä asiaa ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan

-Olisinpa elänyt kuten itse halusin, en niin kuin muut odottivat.

-Olisinpa tehnyt vähemmän töitä

-Olisinpa uskaltanut ilmaista tunteitani.

-Olisinpa pitänyt yhteyttä ystäviin.

-Olisinpa antanut itseni olla onnellisempi.

Eli työ ei oikein sovi joukkoon

Vierailija
1145/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ja ihmisten kylmät kommentit tässä kertovat kyllä ajastamme ja Suomen nykytilasta kaiken oleellisen. Äänestäkää vaan sitä upeaa ihmeellistä Kokoomustanne ja muistakaa se erityisesti sinä päivänä kun leikkaukset osuvatkin omaan nilkkaanne. Kylmää kyytiä nimittäin on luvassa.

Kaikki ei kuulkaas aina ole muutenkaan niin mustavalkoista. Työtön ei automaattisesti "makaa kotona" eikä mielenterveysongelmista kärsivä työtön ole vain joku mielikuvienne nahjus, jonka kaikki asiat ratkeaisivat vain "menemällä töihin että on hyödyllistä tekemistä".

Keksikää ylipäätään jotain muuta kuin tuntemattomien ihmisten asioiden ronkkiminen ja arvostelu.

Pitäiskö alkaa säälimään ?.onhan siellä nyt persut hallituksessa

Vierailija
1146/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni haluaa palkata 2 lapsen yksinhuoltajan joka on mielenterveysongelmainen? Jos olette työnantajia palkkaatteko?

Vierailija
1147/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta niitä ei saa työttömät jotka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta moni eläkeläinen saa sähkölämmitykseen ja lääkkeisiin.

Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa verorahoista ja eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Miksi aina pitää vetää eläkeläiset mukaan näihin työttömyys juttuhin? Eritelkää edes eri lokeroihin ne eläkeläiset, jotka tehneet raskaan uran elämässään ja ne , jotka ovat mielenterveysongelmaisia ja ovat jo eläkkeellä kolmikymppisenä tai jopa alle. Olisihan minunkin aikana ollut heitä, mutta ei sen perusteella mitään eläkettä olisi saanut vaan töitä piti paiskoa. Harmittaa vain tuo yleistäminen eläkeläisistä, koska mielestäni olen ansainnut ainakin oman eläkkeeni 45 vuoden työurani jälkeen. Työmatkakin oli päivisin 100km. Periodityö, joten joka neljäs vuosi oli vapaana jouluisin tai juhannuksena. Vieläpä raskas keittiöala. Suurin osa nuorista ei tuohon enää lähtisi, koska "työ ei ole mielekästä", "minulle ei jäisi tarpeeksi omaa vapaa-aikaa", "työ on liian raskasta", "minua ei kiinnosta lähteä vieraalle paikkakunnalle töihin", "minulla ei ole autoa". Näitä selityksiä on kuultu jopa yleisiltä kanavilta. Ei minullakaan ollut uusin mersua autona. Kaikki vain piti järjestellä parhaansa mukaan, koska näitä AVUSTUKSIA EI OLLUT. Matkakorvauksia sai vähentää verotuksessa. 

N68v.

Varmaan siksi otetaan mukaan keskusteluun, koska eläkeläisiin menee paljon rahaa. Ja taloudella menee huonosti. Pakko miettiä, että miten on varaa maksaa kenellekin. Sinullakin on helposti vielä 30 vuotta elinaikaa jäljellä, niin onhan siinä eroa, maksetaanko sinulle 30 vuoden ajan 5000€ eläkettä vai 1000€ eläkettä.

Se on sinun ennuste minun elää helposti 98 vuotiaaksi. 3 vuotta olen kerennyt olla eläkkeellä ja lääkäri ennuste pitää varmasti enemmän paikkansa kuin sinun. Taas yleistetään, että kaikki elää terveenä pitkään eläkkeelle jäädessään. Tuskin olet aidosti kateellinen minun 1500e netto eläkkeestä. Mietippä!

N68v.

Vierailija
1148/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä viittä asiaa ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan

-Olisinpa elänyt kuten itse halusin, en niin kuin muut odottivat.

-Olisinpa tehnyt vähemmän töitä

-Olisinpa uskaltanut ilmaista tunteitani.

-Olisinpa pitänyt yhteyttä ystäviin.

-Olisinpa antanut itseni olla onnellisempi.

Eli työ ei oikein sovi joukkoon

Itsekin lopetin työnteon hyvissä ajoin jotta on aikaa myös elämälle eikä tarvitse kuolinvuoteella äimistellä :D

Vierailija
1149/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pitäisi rajoittaa niin, että aikuinen saa max 500e/kk vuokran päälle. lapsille 150e.

Mitään muita tukia ei tulisi, jos ei ole varaa pitää lapsia niin lapset sitten huostaan.

Onhan toi naurettavaa, että naiset voi pyöräyttää lapsia ja olla yhteiskunnan elättinä, miehenä taas pitää taistella elämän läpi, kehittää itseään ja tehdä vaikka mitä ja täyttää naisten kymmenet kriteerit että on edes joku mahdollisuus perustaa perhettä. 

Itsellä ei paljoa tuota enempää jää korkeakoulutettuna nettona käteen kuin tuolla toisella naisella. Niin onhan tämä töissäkäyntikin vitsi, kyllä töissä käymällä pitäisi jäädä monta kertaa enemmän käteen kuin tukien varassa oleville, riippumatta onko perhettä vai ei.

Sitten jos miehenä haluat perheen, niin eipä onnistu pamahtaa paksuksi ekan halukkaan kanssa kuten naisilla, vaan pitää jaksaa tutustua vuosia ja toivoa ettei nainen keksi pettää tai jättää vaikka tekisit mitä. 

Kyllähän ne tuet onkin rajoitettu. Googlaa toimeentulotuen perusosa.

Vierailija
1150/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helkkaria? Toisella jää 700€ kk vuokran jälkeen kuussa ja lapset vaan joka toinen viikonloppu luonaan, eikä rahat riitä?! Tuohan on hyvä summa!

Ja toinen saa tukia 2265€ kk ja 2 pientä lasta, luulisi hyvin riittävän.

Ei voi olla totta. Onko nämä naiset jotain shoppailumaanikoita tai päihteiden käyttäjiä vai mikä mättää rahankäytössä?

ihmettelen samaa monella ei ole edes tili noin iso

Edes yksinasuvalle ei riitä 700e ja teidän mielestä sillä pitäisi vielä elättää lapset kahdesti kuussa sekä osallistua muihin lapsien kustannuksiin.

Öööö, miksi sitten opintotuki ja kotihoidontuki on murto-osa tuosta? Niillä pitäisi itsensä ja lapsensa elättää kuitenkin.

Korotukset liian pieniin tukiin (edellämainitut) ja turhat ja ylisuuret tuet pois. Tt-tuen on tarkoitus olla viimesijainen tuki, mutta siitä on tullut nyt enemmän sääntö kuin poikkeus ja siinä on ihan liian suuri tuo perusosa.

Ei niiden opintotukien kuulukkaan riittää yksinasuvalle. Se opintotuki on ajateltu, että se riittää siihen opiskeluun, ei elämiseen. Jos tahtoo asua yksin ja opiskella, pitää ottaa laina tai ottaa töitä sen lisäksi. Kotihoidontuki taas ajateltu, että sen toisen vanhemman palkka korvaa ylijäävän osuuden. Kumpikaan tuki ei ole tarkoitettu kattamaan kokonaan elämistä.

Perustuslaissa taitaa lukea että valtion tulee taata kaikille perustoimeentulo. Sinne pitäisi lisätä poikkeus ettei koske opiskelijoita.

Ota opintolaina ja valmistu ammattiin nopeasti. Sitte duuniin ja laina maksuun. Jotain tässä maassa pitää ihan itse tehdä.

Vierailija
1151/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkeyhtiöiden maksamista eläkkeistä päinvastoin maksetaan veroja tolkuton määrä siihen vielä kulutusverot päälle.

Veikkaan että tulevaisuudessa yhä suurempi joukko eläkeläisiä siirtyy halvempiin maihin asumaan ja kuluttamaan koska täällä eläminen ja asuminen ei eläkeverojen jälkeen kohta ole mahdollista jää nekin verotulot Suomelta saamatta. Ja jos eläkejärjestelmään puututaan vie se nykyisin töissä olevilta uskon eläkejärjestelmän pysyvyyteen tulevaisuudessa jos sitä voidaan muuttaa , tulevia eläkkeitä aina voidaan muuttaa esim eläkeikä ja eläkemaksut.

Ja sitten kun tulette tänne hoidettavaksi sieltä ulkomailta sairaalaan niin me ei hoideta teitä.

Kyllä me vanhuksetkin osaamme olla v..tumaisia. Veljeni asuu jenkeissä, mutta Suomen kansalainen. Tuli Suomeen sydämmen pallolaajennukseen. Toipumisen jälkeen palasi taas takaisin. Revi siitä pelihoususi.

Vierailija
1152/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin haastatteluihin ikinä löydetä oikeasti IHAN TAVALLISIA ihmisiä. Siis nyt kärjistäen: ei ole mt-puolen ongelmia, joihin vedota, jäänyt työttömäksi esim. yt-neuvotteluiden kautta, yrittää koko ajan hakea töitä ja ehkä kouluttautua lisää, jotta saisi niitä töitä. 

Näillä mimmeillä ei ole mitään aikeitakaan mennä töihin ja sitten itketään, kun ei pääse lomailemaan samallalailla kuin työssäkäyvät. Velkaa on vaikka kuinka ja paljon ja silti on lapsia väännetty ja toisella ainakin oli kissakin lemmikkinä. Ihmettelin myös sitä, jos toisella on 4 vee ja 2 vee lapset ja rahat eivät välillä riitä molempien vaippohin?! Tarvitseeko tuon ikäisistä välttämättä kumpikaan enää vaippoja.. Nyt, kun on niiden kanssa kotona niin voisi opetella kuiviksi, vai? Vai pitäisikö yhteiskunnan tuohonkin tarjota apua ilmaiseksi? 

Ei haluta löytää tavallisia ihmisiä. Tällaisilla jutuilla saa tavallisen kansan tappelemaan keskenään, että ns eliitti saa porsastella rauhassa. Vastuutakaan ei tarvitse hirvittävästi kantaa, kun huomio on muualla. Ketjun viesteistä päätellen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.

Juuri näin. Ja hei: mielenterveysongelmia ON ihan tavallisilla ihmisillä. Ne eivät ole mitään epätavallista.

Jep, mutta useimmat tekevät joka päivä töitä, huolehtivat lapsistaan ja maksavat itse laskunsa niistä huolimatta.

Itse olen sairastanut vakavaa masennusta toistakymmentä vuotta, ehkä pidempäänkin. En ikinä uskaltaisi jäädä kotiin makaamaan, en pääsisi enää sängystä ylös! Siksi pidän itseni aktiivisena ja uupumuksesta huolimatta elän täyttä elämää. Toisin sanoen tiukalla niska-perseotteella kiinni elämästä

Vierailija
1153/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ja ihmisten kylmät kommentit tässä kertovat kyllä ajastamme ja Suomen nykytilasta kaiken oleellisen. Äänestäkää vaan sitä upeaa ihmeellistä Kokoomustanne ja muistakaa se erityisesti sinä päivänä kun leikkaukset osuvatkin omaan nilkkaanne. Kylmää kyytiä nimittäin on luvassa.

Kaikki ei kuulkaas aina ole muutenkaan niin mustavalkoista. Työtön ei automaattisesti "makaa kotona" eikä mielenterveysongelmista kärsivä työtön ole vain joku mielikuvienne nahjus, jonka kaikki asiat ratkeaisivat vain "menemällä töihin että on hyödyllistä tekemistä".

Keksikää ylipäätään jotain muuta kuin tuntemattomien ihmisten asioiden ronkkiminen ja arvostelu.

Tässä jutussa saralla on työpaikka mihin voisi mennä mutta kun tuet on isommat mitä palkka.

Niin? Ihan ymmärrettävää, että hän tässä tilanteessa valitsee tuet, kun kerran palkalla ei pärjää. Kun ei se pyhä työnteko ole koko maailmassa ainut autuaaksi tekevä asia.

No nytkö se on ymmärrettävää kun ainahan työttömät on haukuttu muiden rahoilla eläviksi loisiksi.

Kuka on haukkunut? Ei ainakaan kukaan järkevä, humaani ihminen ole haukkunut työttömiä miksikään tai varsinkaan niputtanut kaikki työttömiä yhdeksi samaksi massaksi, joka ei muuta teekään "loisii muiden rahoilla". Työtön voi olla lukemattomista erilaisista syistä ja työttömyys jopa pitkäaikaistyöttömyys voi olla kenellä tahansa vastassa.

Tällä palstalla työttömät haukutaan aina. Myös ne haukutaan jotka haluavat töihin mutta eivät pääse ja saavat pelkän työmarkkinatuen.

Minutkin on haukuttu monta kertaa vaikka jouduin sairauden takia työttömäksi.

Enpä ole huomannut.

Itse en missään tapauksessa arvostelisi ansiosidonnaisella olevia - suurin osa heistä työllistyy muutamassa kuukaudessa. Enkä niitäkään joka aktiivisesti hakevat mutta ovat jo pudonneet ansiosidonnaiselta. Enkä esim oman perheen "ulkkiksia" jotka taistelivat useamman vuoden ennenkuin työllistyivät Suomessa - mitään tt tukia eivät saaneet työttömyyden aikana.

Mutta nämä kotona makaajat jotka eivät parin satasen takia viitsi persustaan nostaa🖕

Vierailija
1154/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi edes harkita ottavani vastaan pienipalkkaista työtä, kun voin nauttia mukavasta elämästäsi? Olen ylpeä "hyvinvointiparasiitti". Miksi vaivautua tekemään työtä ja ansaitsemaan, kun voin elää muiden ihmisten kustannuksella?

Todellakin, pidän itseäni onnekkaana. Olen löytänyt täydellisen keinon välttää vastuuta ja nauttia mukavasta elämästäni, kun muut raatavat päivät pitkät töissä. Minun ei tarvitse huolehtia taloudellisista velvollisuuksista tai murehtia rahasta. Nauran huvittuneena niille, jotka tekevät työtä ja kustantavat minulle etuuksia.

Elämäni on täynnä vapautta ja iloa. Minulla on aikaa tehdä mitä haluan, nauttia elämästäni ja nauraa niille, jotka orjuutuvat työelämään. Joten jatka sinä vain raatamista, kun minä nautiskelen hyvinvoinnistani.

Vierailija
1155/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi edes harkita ottavani vastaan pienipalkkaista työtä, kun voin nauttia mukavasta elämästäsi? Olen ylpeä "hyvinvointiparasiitti". Miksi vaivautua tekemään työtä ja ansaitsemaan, kun voin elää muiden ihmisten kustannuksella?

Todellakin, pidän itseäni onnekkaana. Olen löytänyt täydellisen keinon välttää vastuuta ja nauttia mukavasta elämästäni, kun muut raatavat päivät pitkät töissä. Minun ei tarvitse huolehtia taloudellisista velvollisuuksista tai murehtia rahasta. Nauran huvittuneena niille, jotka tekevät työtä ja kustantavat minulle etuuksia.

Elämäni on täynnä vapautta ja iloa. Minulla on aikaa tehdä mitä haluan, nauttia elämästäni ja nauraa niille, jotka orjuutuvat työelämään. Joten jatka sinä vain raatamista, kun minä nautiskelen hyvinvoinnistani.

Nautippa sitten

Vierailija
1156/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta niitä ei saa työttömät jotka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta moni eläkeläinen saa sähkölämmitykseen ja lääkkeisiin.

Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa verorahoista ja eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Miksi aina pitää vetää eläkeläiset mukaan näihin työttömyys juttuhin? Eritelkää edes eri lokeroihin ne eläkeläiset, jotka tehneet raskaan uran elämässään ja ne , jotka ovat mielenterveysongelmaisia ja ovat jo eläkkeellä kolmikymppisenä tai jopa alle. Olisihan minunkin aikana ollut heitä, mutta ei sen perusteella mitään eläkettä olisi saanut vaan töitä piti paiskoa. Harmittaa vain tuo yleistäminen eläkeläisistä, koska mielestäni olen ansainnut ainakin oman eläkkeeni 45 vuoden työurani jälkeen. Työmatkakin oli päivisin 100km. Periodityö, joten joka neljäs vuosi oli vapaana jouluisin tai juhannuksena. Vieläpä raskas keittiöala. Suurin osa nuorista ei tuohon enää lähtisi, koska "työ ei ole mielekästä", "minulle ei jäisi tarpeeksi omaa vapaa-aikaa", "työ on liian raskasta", "minua ei kiinnosta lähteä vieraalle paikkakunnalle töihin", "minulla ei ole autoa". Näitä selityksiä on kuultu jopa yleisiltä kanavilta. Ei minullakaan ollut uusin mersua autona. Kaikki vain piti järjestellä parhaansa mukaan, koska näitä AVUSTUKSIA EI OLLUT. Matkakorvauksia sai vähentää verotuksessa. 

N68v.

Ei noilla viesteillä minun ymmärtääkseni ole tarkoitus mitenkään vähätellä tai mollata eläkeläisiä. Niillä halutaan vain tuoda esille, miten vähän sosiaalimenoista menee työttömien etuuksiin.

Ja syy tähän on tietysti se, että täällä haukutaan työttömiä jatkuvasti ja annetaan virheellisesti ymmärtää, että he kaikki saavat valtavia tukia ja "loisivat veronmaksajien rahoilla". Jotkut kommentoivat siihen tyylin kuin että verorahoja ei käytettäisi mihinkään muuhun kuin "elämäntapatyöttömien" elättämiseen.

On ihan hyvä, että joku ottaa esille myös faktoja. Sosiaalimenot ovat tietenkin vain osa siitä, mihin verorahoja käytetään ja sosiaalimenoistakin työttömyyden hoitoon menee vain n. 8 %. Siksi tämä viha työttömiä ja heidän tukiaan kohtaan on outoa ja aika käsittämätöntä. 

Tämä on sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta:

https://thl.fi/documents/10531/165924/Tr15_22_+%282%29.png/5b197020-340…

Katsoppa aiemmat lainaukset. Siellä nimeenomaan alettiin arvostelemaan eläkeläisiä. että miten he ovat taakka yhteiskunnalle.

Vierailija
1157/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pitäisi rajoittaa niin, että aikuinen saa max 500e/kk vuokran päälle. lapsille 150e.

Mitään muita tukia ei tulisi, jos ei ole varaa pitää lapsia niin lapset sitten huostaan.

Onhan toi naurettavaa, että naiset voi pyöräyttää lapsia ja olla yhteiskunnan elättinä, miehenä taas pitää taistella elämän läpi, kehittää itseään ja tehdä vaikka mitä ja täyttää naisten kymmenet kriteerit että on edes joku mahdollisuus perustaa perhettä. 

Itsellä ei paljoa tuota enempää jää korkeakoulutettuna nettona käteen kuin tuolla toisella naisella. Niin onhan tämä töissäkäyntikin vitsi, kyllä töissä käymällä pitäisi jäädä monta kertaa enemmän käteen kuin tukien varassa oleville, riippumatta onko perhettä vai ei.

Sitten jos miehenä haluat perheen, niin eipä onnistu pamahtaa paksuksi ekan halukkaan kanssa kuten naisilla, vaan pitää jaksaa tutustua vuosia ja toivoa ettei nainen keksi pettää tai jättää vaikka tekisit mitä. 

on kyllä iso vitsi että joku akateeminen mies on kateellinen 2 lapsen yksinhuoltajalle. tiedätkö kuinka rankkaa on olla yksin vastuussa lapsista? Ja tiedätkö kuinka kallista on ottaa lapset huostaan? moninkettaisesti kalliimpaa kuin tukea vanhempia. tuntuu että olet ylipäätään kateellinen naisille kun voivat tulla raskaaksi.

Vierailija
1158/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni haluaa palkata 2 lapsen yksinhuoltajan joka on mielenterveysongelmainen? Jos olette työnantajia palkkaatteko?

huhuu työnantajat?

Vierailija
1159/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en esim voi tänä kesänä ottaa töitä, koska en saa pieniä koululaisia mihinkään hoitoon, eikä niitä voi jättää yksin kotiin tuntikausiksi. Ja koulun kesäloma kestää sen 2,5 kuukautta. Eikä mulla ole puolisoa joka maksais puolet laskuista ja kattois lasten perään osan ajasta, niinkuin sulla

Aina löytyy jokin tekosyy, miksi ei voi mennä töihin. Onhan olemassa paljon yksinhuoltajia, jotka tekevät vuoden ympäri vuorotyötä ja myös viikonloppuisin töitä, on heidänkin kouluikäiset lapset silloin yksin kotona.

Oikeat syyt ei ole tekosyitä. Kyllä minä teen töitä nytkin toukokuun loppuun. Mutta kesällä en tee, koska en aio jättää lapsiani heitteille koko kesäksi, vaikka joku muu niin tekisi. Ja sanoin että minulla on PIENET kouluikäiset eli eka- ja tokaluokkalainen, on vähän eri asia jättää seiskaluokkalainen yksin kotiin

Mitään työttömyystukea tai tt-tukea en kesällä saa. Saan asumistuen ja lapsilisät, isältä tulee pienet elarit, loput rahoitan säästöillä tai velkarahalla.

Mutta sitä vaan, että ei se alle 70€/ lapsi yh-korotus ole mikään iso raha, mistä kannattaa olla kateellinen. Ei se mitenkään paikkaa sitä että perheestä puuttuu toinen aikuinen joka huolehtii lapsista ja maksaa laskuja.

Vierailija
1160/1222 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huhuu työnantajat?

Eivät työnantajat lue sairaskertomuksia eikä niille tarvi tehdä yksityiskohtaista selvitystä perhekuvioista. Toki pitkä poissaolo töistä voi tulla puheenaiheeksi.

Kannattaa hakea esim hoitoalalle niin ei siellä paljoa kysellä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän