Mies löysi uuden vain viikko meidän eron jälkeen
Seurustelimme lähes viisi vuotta. Kumpikin asui tahoillaan, mutta kaikki vapaa-aika usein arkikin vietettiin yhdessä.
Joulun aikoihin ymmärsin tarvitsevani omaa tilaa asioiden miettimiseen: mikä on minun elämäni suuntana ja mitä oikeasti haluan. Sovittiin että vappuun mennessä päätetään jatketaanko yhdessä parina vai erikseen ystävinä. Tuona aikana ei tavata toisiamme mutta viestitellä ja soitella voidaan jos on jotain tärkeää.
Hyvissä ajoin ennen vappua eli noin kaksi viikkoa sitten ilmoitin miehelle puhelimitse, etten halua jatkaa yhdessä. Syy on ettemme kohtaa ajatusmaailmojemme tasolla.
Vappuna mies oli päivittänyt statuksensa ja seurustelee jonkun uuden kanssa.
Tuli aika petetty olo. Ei varmaan ihan viikossa löydy uusi elämänkumppani.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap ymmärtänyt että tauon ilmoittamalla oot purkanut omalta osaltasi sitoutumisen mieheen. Tottakai miehellä on oikeus hakea seuraa kun ap on hänet jättänyt. Sitä paitsi mistä se mies on tietänyt ap:n motiivin tauolle. Todennäköisesti on tullut siihen johtopäätökseen että ap:lla on ollut toinen.
Kyllä minä kysyisin mistä tuulee enkä olettaisi ja sanoisin sitten oman ratkaisuni.
Kyllä se uusi voi löytyä nopeasti, ei tarvitse olla valmiiksi katsottuna.
Minulle kävi niin, että viestittelimme naisen kanssa pitkään. Hänellä oli "ero päällä" ja hän halusi nähdä vasta sitten kun ero oli ohi. Päätimme viestittelyn, ja sovittiin, että hän ottaa yhteyttä kun ero on lopullisesti ohi. Emme siis kertaakaan fyysisesti tavanneet emmekä edes soitelleet.
Viikko meni, ja sattumalta tutustuin toiseen naiseen. Meillä alkoi aika kiihkeä suhde. Muutama päivä meni, ja tältä etäsuhde-naiselta alkoi tulla melko levottomia ja kontrolloivia viestejä sekä soittoja. Erokin oli vielä kesken...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin miehen uudelle kumppanille
Eiköhän tuo tilanne ole hänelle ihan selvillä. Luultavasti ovat tavanneet ja alkaneet tutustua tuon 4kk tauon aikana ja kun ap on virallisesti kertonut päätöksensä, on suhde lähtenyt kunnolla lentoon.
No ei kannata jäädä miettimään asioita siltä kannalta että jää olettamuksien varaan. Itse vielä infoaisin uutta kumppania niin saa hän tehdä omat päätökset, haluaako tuollaisen miehen itselleen ottaa :)
Eli sen lisäksi että olisit pitänyt löysässä hirressä miestä, haluaisit tuhota hänen uuden suhteensa? Sairas olet.
itsepä mies on soppansa keittänyt
Nainen tässä on soppansa keittänyt ja muhikoon nyt liemissään...
Vierailija kirjoitti:
Flegmaattinen tarina :D
Koska tämä on kirjoituskilpailu, mun stoori menee näin:
Erosin 2016. Tapasin kiinnostavan miehen (eronnut myös 2016) marraskuussa 2022. Kutsuin hänet kaffelle joulun ja uudenvuoden välissä ja siitä lähtien on oltu yhdessä ja harrastettu seksiä 1-3 kertaa päivässä ja alusta saakka ihmetelty, miten samalla tavoin me asioista ajatellaan.
Nyt hän haluaa kihloihin ja muuttaa luokseni kesäkuun alusta ja siirtää mulle osan palkastaan.
On jo esitellyt minut useille sukulaisilleen, mm. aikuisille pojilleen. On tavannut minun tyttäreni ja isäni ja vakuuttanut, että haluaa pitää minusta huolta ja tehdä minut onnelliseksi.
Ap ja suhteensa on flegmaattisuuden huippu. Veikkaan että olet nuorempi kuin me (58 ja 54). No, kun ikää karttuu ja eräpäivä lähestyy, lakkaa tuhlaamasta aikaa ja alkaa elää täysillä.
Puolen vuoden panemisen jälkeen kihloihin.
Vaikkuttaa ihan lupaavalta. Ei kun...
Missä ja ketä mkies mahtoikaan viihdyttää sen viikon ajan? Montako naista olikan sillä välin jo koekäytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo tilanne ole hänelle ihan selvillä. Luultavasti ovat tavanneet ja alkaneet tutustua tuon 4kk tauon aikana ja kun ap on virallisesti kertonut päätöksensä, on suhde lähtenyt kunnolla lentoon.
No ei kannata jäädä miettimään asioita siltä kannalta että jää olettamuksien varaan. Itse vielä infoaisin uutta kumppania niin saa hän tehdä omat päätökset, haluaako tuollaisen miehen itselleen ottaa :)
Eli sen lisäksi että olisit pitänyt löysässä hirressä miestä, haluaisit tuhota hänen uuden suhteensa? Sairas olet.
Kyllä minä haluaisin tietää olevani laastari vain ja lopettaisin suhteen. Ei tuossa ajassa ole ehtinyt eroa käsitellä.
Mistä sä tiedät miten nopeasti kukin pääsee yli toisesta tai eron käsittelee? Mikä on raja yleensäkään eron käsittelylle? Milloin saa löytää toisen ilman että on laastari?
Vaikka joku vielä vituttaisi tai surettaisi, saahan sitä uuden kanssa olla.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies kyseessä, kun vasta virallisen eron jälkeen muutti statuksensa uudelleen varatuksi.
No kaukana herrasmiehestä. Etsii seuraa vaikka ero ei ole vielä virallinen. Olisi iso pettymys, jos tuosta kuulisi jälkeenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä haluaisin tietää olevani laastari vain ja lopettaisin suhteen. Ei tuossa ajassa ole ehtinyt eroa käsitellä.
Mistä sä tiedät miten nopeasti kukin pääsee yli toisesta tai eron käsittelee? Mikä on raja yleensäkään eron käsittelylle? Milloin saa löytää toisen ilman että on laastari?
No en haluaisi mitään suhdetta aloitta tuollaisen kanssa, koska mies ei ensinnäkään ole halunnut erota ja tauko on vain ap:n ehdotus. Mies ei siis ole ajatellut eroa laisinkaan vaan lähti samatien uutta etsimään tauosta huolimatta.
Kun joku kysyi asiaa, niin en ollut mieheen yhteydessä sen jälkeen, kun jouluna sovittiin tauosta. Seuraavan kerran sitten kun soitin huhtikuun puolivälissä ja kerroin päätökseni. En siis mitenkään stalkannut häntä, mutta toki olin hänen kavereissa.
Mies halusi muuttaa yhteen, naimisiin, perhettä. Minusta ei ollut ajankohtaista.
Olin jouluna minun siskon kanssa Thaimaassa ja siellä oli aikaa miettiä ja jutella asioita rauhassa. Että onko tämä nyt se loppuelämän suhde jonka haluan? Itse asiassa siskoni keksi, että voittehan te pitää taukoa muutaman kuukauden niin näette sitten kaipaatteko te toisianne.
Jos oikeasti välittää sen huomaa eron aikana. Mulla ei tullut mitään fiiliksiä puoleen eikä toiseen.
Että kyllä, sinänsä jännä että reagoin nyt näin voimakkaasti miehen uuteen seurusteluun. Lähinnä tuli se pettymys että käytin viis vuotta ton rotan kanssa, joka kohtelee mua näin. Eli alkaa uuden suhteen harkinta-aikana.
Ap
Valitettavasti kävi klassikko, kun miehellä on vientiä niin ero alkaakin harmittaa. Ehkä opit tästä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en haluaisi mitään suhdetta aloitta tuollaisen kanssa, koska mies ei ensinnäkään ole halunnut erota ja tauko on vain ap:n ehdotus. Mies ei siis ole ajatellut eroa laisinkaan vaan lähti samatien uutta etsimään tauosta huolimatta.
Byyhyy. Sitä nyt etsii ihmistä niin halutessaan ja toisille löytyy, toisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei siis oikeesti jos ootte ollu jo vuosia yhdessä niin mihin ihmeeseen tarviit kuukausitolkulla omaa aikaa miettiä jatkoja. Ettehän edes asuneet yhdessä joten sulla on varmaan ollu sitä omaa aikaa.
Mies kyllä ymmärsi yskän jo silloin joulukuussa, kohteliaasti odotti että olet valmis nk päätöksesi kanssa.
Kohteliaampaa olisi ollut kertoa suoraan, ettei ole odottamassa. Niin minä ainakin tekisin noin monen vuoden seurustelun jälkeen.
No miksei Ap kertonut sitä heti vaan odotti huhtikuun puoliväliin asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byyhyy. Sitä nyt etsii ihmistä niin halutessaan ja toisille löytyy, toisille ei.
Niin, mutta toivottavasti mies on ollut rehellinen uudelle kumppanilla koko tilanteesta eikä ole salannut asiaa häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Kun joku kysyi asiaa, niin en ollut mieheen yhteydessä sen jälkeen, kun jouluna sovittiin tauosta. Seuraavan kerran sitten kun soitin huhtikuun puolivälissä ja kerroin päätökseni. En siis mitenkään stalkannut häntä, mutta toki olin hänen kavereissa.
Mies halusi muuttaa yhteen, naimisiin, perhettä. Minusta ei ollut ajankohtaista.
Olin jouluna minun siskon kanssa Thaimaassa ja siellä oli aikaa miettiä ja jutella asioita rauhassa. Että onko tämä nyt se loppuelämän suhde jonka haluan? Itse asiassa siskoni keksi, että voittehan te pitää taukoa muutaman kuukauden niin näette sitten kaipaatteko te toisianne.
Jos oikeasti välittää sen huomaa eron aikana. Mulla ei tullut mitään fiiliksiä puoleen eikä toiseen.
Että kyllä, sinänsä jännä että reagoin nyt näin voimakkaasti miehen uuteen seurusteluun. Lähinnä tuli se pettymys että käytin viis vuotta ton rotan kanssa, joka kohtelee mua näin. Eli alkaa uuden suhteen harkinta-aikana.
Ap
Rotan? Eihän tässä tarinassa ole kuin yksi rotta, sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei siis oikeesti jos ootte ollu jo vuosia yhdessä niin mihin ihmeeseen tarviit kuukausitolkulla omaa aikaa miettiä jatkoja. Ettehän edes asuneet yhdessä joten sulla on varmaan ollu sitä omaa aikaa.
Mies kyllä ymmärsi yskän jo silloin joulukuussa, kohteliaasti odotti että olet valmis nk päätöksesi kanssa.
Kohteliaampaa olisi ollut kertoa suoraan, ettei ole odottamassa. Niin minä ainakin tekisin noin monen vuoden seurustelun jälkeen.
No miksei Ap kertonut sitä heti vaan odotti huhtikuun puoliväliin asti?
No eikö hän tarvinnut harkinta-aikaa selvittääkseen päänsä? Kyllä minäkin mietin jonkin aikaa ennen kuin tein lopullisen päätöksen erosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan lähes jokainen jolle toinen ilmoittaa haluavansa omaa aikaa, vieläpä ulkomaanreissun jälkeen, olettaa että ero sieltä on tulossa. Eikä se oletus ollut nytkään väärin, eroon päädyit, eron halusit, mies ehkä arvasi tämän ja ehkä alkoi hakea uutta suhdetta. Jos omisitkin (normaalista poiketen) halunnut jatkaa, olisit sen varmaan nopeasti huomannut. Kenenkää ei pidä jäädä odottelemaan kuukausitolkulla toisen päätöstä, pikemminkin kannattaa itse lähteä jos vastapuolen tunteet on niin kevyet.
Olet itse luonut koko tilanteen joka on edennyt täysin loogisesti ja odotusten mukaan, turha haukkua tai arvostella ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.
No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.
Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?
Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.
Jos minulle alettaisiin asetella ihan ihmeellisiä ehtoja parisuhteessa, niin voisi hyvinkin olla, että kyrsiintyisin asiasta sen verran, etten ehkä pelaisikaan ihan tarkalleen niiden mukaan. Hassu homma, mutta harva tykkää olla tossun alla, ja etenkin epävakaan persoonallisuuden kanssa voi olla parempi vain nyökytellä ja hiljaa alkaa katsella pakotietä kuin ottaa suoraan kaikki paska niskaan. Nytkin miehelle kävi hyvin: hullu nainen päätti vajaan puolen vuoden löysässä hirressä pitämisen jälkeen erota joten mies todennäköisesti pääsi paljon vähemmällä draamalla kuin jos olisi heti jouluna todennut että "ei sitten, adios!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta toivottavasti mies on ollut rehellinen uudelle kumppanilla koko tilanteesta eikä ole salannut asiaa häneltä.
Mitä väliä sulle tai aplle? Pikkasen menee yli toi girl code. Se ei koske tuntemattomia exn uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä neuvo.
Ap halusi jouluna olla kuukausikaupalla erossa, jotta hän osaisi päättää, haluaako olla miehen kanssa. Huhtikuussa Ap ilmoitti, ettei halua. Nyt sinun mielestäsi Ap:n pitäisi kokeilla tärvellä vielä miehen seuraavakin suhde.
Oikeasti mies erosi 4 kk sitten. Siinä ajassa löytää uuden kumppanin. Ja vaikka olisikin kiltisti eronnut vasta ap:n ilmoituksen jälkeen niin voi siinä Wappuna löytyä niin hyvä nainen että tulee silkasta ilosta ilmoittaneeksi uudesta seurustelusuhteesta. Eihän se vielä tarkoita että oltas naimisissa.