Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies löysi uuden vain viikko meidän eron jälkeen

Vierailija
04.05.2023 |

Seurustelimme lähes viisi vuotta. Kumpikin asui tahoillaan, mutta kaikki vapaa-aika usein arkikin vietettiin yhdessä.

Joulun aikoihin ymmärsin tarvitsevani omaa tilaa asioiden miettimiseen: mikä on minun elämäni suuntana ja mitä oikeasti haluan. Sovittiin että vappuun mennessä päätetään jatketaanko yhdessä parina vai erikseen ystävinä. Tuona aikana ei tavata toisiamme mutta viestitellä ja soitella voidaan jos on jotain tärkeää.

Hyvissä ajoin ennen vappua eli noin kaksi viikkoa sitten ilmoitin miehelle puhelimitse, etten halua jatkaa yhdessä. Syy on ettemme kohtaa ajatusmaailmojemme tasolla.

Vappuna mies oli päivittänyt statuksensa ja seurustelee jonkun uuden kanssa.

Tuli aika petetty olo. Ei varmaan ihan viikossa löydy uusi elämänkumppani.

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Vierailija
62/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oma puoliso sanoisi mulle että tarvitsee miettimisaikaa neljä kuukautta ja ilmoittelee sitten päätöksensä niin kyllä minä eroaisin henkisesti ja tunnetasolla jo sillä hetkellä.

Mutta varmaan kertoisit heti, että kyllä tämä oli tässä nyt? 

En ole tuo kirjoittaja, mutta minä en ainakaan kertoisi. Jos on pokkaa ehdottaa jotain tuollaista, niin sitten saa kyllä rauhassa elää omien ehtojensa mukaisesti. Ei kuuluis mulle.

No ei ole myöskään kiva sitä uutta kohtaa olla kertomatta. Kyllä minä loukkaantuisin, jos saisin kuulla, että itse asiassa ollaankin oltu vain harkitsemiskatkolla ja toinen puolisko miettii siellä vielä suhdetta. 

Onhan mies voinut ihan avoimesti kertoa uudelle exän pelleilystä? Etenkin jos ovat tunteneet kauemminkin.

Varmasti on kertonutkin, siksi virallista vasta nyt. Kauhea haloo siitä olisi syntynyt jos olisi virallistanut suhteen vaikka *Me siis oltiin vaan tauolla ja nyt sit kuitenkin uusi vaikka mä en siis omg saanut sanottua viimeistä sanaa*. Koskaan kelpaa mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin miehen uudelle kumppanille

Eiköhän tuo tilanne ole hänelle ihan selvillä. Luultavasti ovat tavanneet ja alkaneet tutustua tuon 4kk tauon aikana ja kun ap on virallisesti kertonut päätöksensä, on suhde lähtenyt kunnolla lentoon.

Vierailija
64/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Ap sen tauon halusi ja olla se, joka ratkaisun tekee. Mitä hän nyt valittaa?

Vierailija
65/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin antanut miettiä ihan rauhassa tuon neljä kuukautta. Ei tartte ottaa edes sillä viestillä tai soitolla yhteyttä. Mulle suhde olisi kuollut ja ihminen poistettu tuossa vaiheessa. En luultavasti edes vastaisi viesteihin tai sitten vastaisin kuten muille tuntemattomille. Mua ei yksinkertaisesti kohdeltaisi noin. Eläisin kuin sinkku ja en enää ikinä tulisi näkemään tuollaista itsekeskeistä ihmistä. Jos toinen tarvitsee lomaa minusta kun asutaan erillään niin saa mun puolesta viettää. Yhdessä jos asutaan niin asia olisi hieman eri ja silloin ei puhuta tauosta tai muusta.

Miksi et sanoisi tuota heti?

Jos toinen noin kovin määrittelee suhdettamme niin en mä siinä vaiheessa puolustele. Tuo olisi se hetki kun toteaisin, että nyt ollaan jo niin kovin tossun alla, että mun sanoilla ei ole merkitystä ja vaikenen lopullisesti. Sen kun toinen käsittelee eronsa tuolla tavalla.

Vierailija
66/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni otti aikoinaan asumuseron ja perusteli sen sillä, että voi myöhemmin tulla takaisin luokseni. Minä en aidosti tiennyt, palaako hän enää koskaan, ja tunteeni olivat todella sekaisin. Ihastuin toiseen sillä aikaa, ja jouduin vakavasti miettimään, odotanko puolisoa takaisin ja unohdan ihastukseni, vai ilmoitanko puolisolle että suhde on ohi, ja alan tavoitella ihastustani. Pettäminen ei tullut kysymykseen tuossa tilanteessa, koska mielestäni se kertoo tilanteessa kuin tilanteessa todella alhaisesta moraalista.

Puoliso kävi toisinaan luonani ja syytti minua monista asioista, joita en tunnistanut tehneeni. Ääni kellossa muuttui siinä kohdassa, kun lopulta kerroin hänelle että olen ihastunut toiseen. Näytti siltä että hänen silmänsä avautuivat, eikä mennyt enää kauan että hän palasi luokseni ja oli halukas työstämään suhteessa olleita ongelmia. Minä puolestani katkaisin kaikki kontaktit tähän ihastukseeni ja aloin keskittyä osaltani eheyttämään parisuhdetta. Vuosien taistelu kuitenkin opetti että suhteessa oli niin pahoja ongelmia, että lopulta sitten päädyimme eroamaan pysyvästi.

Mitä tässä tuli opittua? Ensinnäkin se, kuinka herkästi tuollaisessa tilanteessa ihastuu toiseen, kun oma puoliso on poissa eikä tiedä, tuleeko hän enää takaisin. En ole koskaan elämäni aikana pettänyt parisuhteessa, mutta tuo aika on jäänyt mieleeni sellaisena, kun todella taistelin sitä vastaan etten tekisi tunteiden vallassa mitään sellaista, mistä en voisi kertoa puolisolleni. Ja toiseksi on jäänyt mieleen se, kuinka puolisoni oli minua kohtaan todella vihamielinen ja sanoi minussa olevan vikaa aina siihen asti, kunnes kuuli minun olevan ihastunut toiseen. Se herätti hänet tajuamaan, että parisuhde on kriisissä ja että vaatii molempien panostusta saada suhde uudelleen toimimaan. Kun parisuhteessa oleva ihastuu toiseen, niin sitähän se on, että oireillaan siitä kun suhde voi huonosti.

Uskonkin siis, että tuo oma eksäsi ihastui toiseen, kun ei tiennyt että palaatko enää. Neljä kuukautta jaksaa kyllä odottaa silloin, jos toinen lähtee vaikka pidemmäksi aikaa ulkomaille ja on varmaa, että hän myös palaa vielä kotiin. Mutta se epävarmuus sekoittaa ihmisen pään ja saa alitajuisesti jo miettimään, miten elämä jatkuu jos toinen ei palaakaan. Sen kuitenkin aika näyttää, löysikö eksäsi nyt uuden pitkäaikaisen kumppanin vai laastarisuhteen.

Mieti rehellisesti, miten olisit reagoinut jos olisit kuullut jo tuon mietintätaukosi aikana, että miehesi on ihastunut toiseen? Jostain se kyllä kertoo, että otit sen nyt selkeästi aika raskaasti kun miehelläsi on heti eronne jälkeen uusi. Olisiko suhteen voinut sittenkin vielä pelastaa?

Siltä vaikuttaa, että miehellesi ero tuli jo silloin kun aloitit mietintätaukosi, mutta sinulle se tuli vasta nyt. Miehellesi kyse ei ole niin uudesta jutusta kuin se sinulle on.

Erittäin vaikeita asioita parisuhteissa nämä tauot, joissa toiselle ilmoitetaan ettei ole varmuutta, jatkuuko suhde enää. Toinen jää ikään kuin loukkuun, kun ei tiedä että kannattaako odottaa toisen paluuta, ja että muuttuuko suhde sen paluun jälkeen onnelliseksi, vai pitäisikö sittenkin unohtaa toinen ja jatkaa omaa elämäänsä eteenpäin. Jos asiaa ajattelee tällä tavalla toisen näkökulmasta, ei sen pitäisi olla iso yllätys että tällaisen tauon ottaminen on iso riski, mikäli haluaisi vielä jatkaa parisuhdetta ja mikäli tuntuu ajatuksena pahalta, että toinen löytääkin jonkun uuden.

Vierailija
67/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo tilanne ole hänelle ihan selvillä. Luultavasti ovat tavanneet ja alkaneet tutustua tuon 4kk tauon aikana ja kun ap on virallisesti kertonut päätöksensä, on suhde lähtenyt kunnolla lentoon.

No ei kannata jäädä miettimään asioita siltä kannalta että jää olettamuksien varaan. Itse vielä infoaisin uutta kumppania niin saa hän tehdä omat päätökset, haluaako tuollaisen miehen itselleen ottaa :)

Vierailija
68/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota miehen uuteen kumppaniin yhteyttä!

Vierailija
69/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo aika paljon ihmisestä jos ei muutamaa kuukautta voi olla yksin

Vierailija
70/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sen tauon halusi ja olla se, joka ratkaisun tekee. Mitä hän nyt valittaa?

Minä ajattelisin, että ap on masentunut ja sillä on nyt kriisejä. Sen takia jo sanoisin suoraan, että sori en halua pitää neljän kuukauden taukoa. Minusta se olisi rehellistä sanoa, jos itse niin ajattelee. He ovat kuitenkin olleet jo viisi vuotta yhdessä. Todella outoa, jos toinen nyt ehdottaa tuollaista ja toinen vain olisi tuppisuuna, että siinähän pidä taukosi. 

Vierailija
71/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihellä oli vaihtoehtoja tarjolla. Hän ei tarttunut niihin kun olitte yhdessä. Eikö se ollut hyvä juttu?

Vierailija
72/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata jäädä miettimään asioita siltä kannalta että jää olettamuksien varaan. Itse vielä infoaisin uutta kumppania niin saa hän tehdä omat päätökset, haluaako tuollaisen miehen itselleen ottaa :)

Eli sen lisäksi että olisit pitänyt löysässä hirressä miestä, haluaisit tuhota hänen uuden suhteensa? Sairas olet.

Vierailija
73/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yhdessä juu. Kuulostaakin just siltä :-D

Vierailija
74/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä uutta kumppania myös kiinnostaa tietää että on ollut vain laastari

Vierailija
75/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika jätätti itsensä eikä sekään sit ollut hyvä?

Vierailija
76/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oma puoliso sanoisi mulle että tarvitsee miettimisaikaa neljä kuukautta ja ilmoittelee sitten päätöksensä niin kyllä minä eroaisin henkisesti ja tunnetasolla jo sillä hetkellä.

Mutta varmaan kertoisit heti, että kyllä tämä oli tässä nyt? 

En ole tuo kirjoittaja, mutta minä en ainakaan kertoisi. Jos on pokkaa ehdottaa jotain tuollaista, niin sitten saa kyllä rauhassa elää omien ehtojensa mukaisesti. Ei kuuluis mulle.

No ei ole myöskään kiva sitä uutta kohtaa olla kertomatta. Kyllä minä loukkaantuisin, jos saisin kuulla, että itse asiassa ollaankin oltu vain harkitsemiskatkolla ja toinen puolisko miettii siellä vielä suhdetta. 

Onhan mies voinut ihan avoimesti kertoa uudelle exän pelleilystä? Etenkin jos ovat tunteneet kauemminkin.

Kuka täysjärkinen sotkeentuisi tuohon eroon? Ihan selvästi kyseessä on laastarisuhde seurustelutauon aikana. 

Vierailija
77/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajalle voisi sanoa: otitko miehesi tarpeet huomioon eli otitko suihin

moni suhde on kaatunut naisen ymmärtämättömyyteen suuseksin välttämättömyydestä miehelle parisuhteessa

Vierailija
78/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis jo teidän suhteen aikana serustellut :D

Vierailija
79/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sen lisäksi että olisit pitänyt löysässä hirressä miestä, haluaisit tuhota hänen uuden suhteensa? Sairas olet.

itsepä mies on soppansa keittänyt

Vierailija
80/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miltä nyt tuntuu kun ymmärrät, ettei maailma pyöri sinun ympärilläsi?