Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies löysi uuden vain viikko meidän eron jälkeen

Vierailija
04.05.2023 |

Seurustelimme lähes viisi vuotta. Kumpikin asui tahoillaan, mutta kaikki vapaa-aika usein arkikin vietettiin yhdessä.

Joulun aikoihin ymmärsin tarvitsevani omaa tilaa asioiden miettimiseen: mikä on minun elämäni suuntana ja mitä oikeasti haluan. Sovittiin että vappuun mennessä päätetään jatketaanko yhdessä parina vai erikseen ystävinä. Tuona aikana ei tavata toisiamme mutta viestitellä ja soitella voidaan jos on jotain tärkeää.

Hyvissä ajoin ennen vappua eli noin kaksi viikkoa sitten ilmoitin miehelle puhelimitse, etten halua jatkaa yhdessä. Syy on ettemme kohtaa ajatusmaailmojemme tasolla.

Vappuna mies oli päivittänyt statuksensa ja seurustelee jonkun uuden kanssa.

Tuli aika petetty olo. Ei varmaan ihan viikossa löydy uusi elämänkumppani.

Kommentit (280)

Vierailija
121/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku kysyi asiaa, niin en ollut mieheen yhteydessä sen jälkeen, kun jouluna sovittiin tauosta. Seuraavan kerran sitten kun soitin huhtikuun puolivälissä ja kerroin päätökseni. En siis mitenkään stalkannut häntä, mutta toki olin hänen kavereissa.

Mies halusi muuttaa yhteen, naimisiin, perhettä. Minusta ei ollut ajankohtaista.

Olin jouluna minun siskon kanssa Thaimaassa ja siellä oli aikaa miettiä ja jutella asioita rauhassa. Että onko tämä nyt se loppuelämän suhde jonka haluan? Itse asiassa siskoni keksi, että voittehan te pitää taukoa muutaman kuukauden niin näette sitten kaipaatteko te toisianne.

Jos oikeasti välittää sen huomaa eron aikana. Mulla ei tullut mitään fiiliksiä puoleen eikä toiseen.

Että kyllä, sinänsä jännä että reagoin nyt näin voimakkaasti miehen uuteen seurusteluun. Lähinnä tuli se pettymys että käytin viis vuotta ton rotan kanssa, joka kohtelee mua näin. Eli alkaa uuden suhteen harkinta-aikana.

Ap

Sinä tässä se rotta olit kun vaadit että mies odottelee sun päätöstä ja haahuiluasi. Kuulostaa siltä ettei sulla ole tunteita ollutkaan ennen kuin pikku leikkikalusi ei enää suostunut leikkiin mukaan. Leiki siskosi kanssa nyt, olette samanoloisia.

Vierailija
122/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Jos minulle alettaisiin asetella ihan ihmeellisiä ehtoja parisuhteessa, niin voisi hyvinkin olla, että kyrsiintyisin asiasta sen verran, etten ehkä pelaisikaan ihan tarkalleen niiden mukaan. Hassu homma, mutta harva tykkää olla tossun alla, ja etenkin epävakaan persoonallisuuden kanssa voi olla parempi vain nyökytellä ja hiljaa alkaa katsella pakotietä kuin ottaa suoraan kaikki paska niskaan. Nytkin miehelle kävi hyvin: hullu nainen päätti vajaan puolen vuoden löysässä hirressä pitämisen jälkeen erota joten mies todennäköisesti pääsi paljon vähemmällä draamalla kuin jos olisi heti jouluna todennut että "ei sitten, adios!"

Jaa minä ajattelisin, että parempi lopettaa samantien ja sanoisin asian suoraan. Voisin myös ehdottaa pariterapiaa, että saisi ajatuksensa kasaan ja miksi todellisuudessa tämä tauon nyt haluaisi. Ehkä kyseessä on masennus tai joku muu asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku kysyi asiaa, niin en ollut mieheen yhteydessä sen jälkeen, kun jouluna sovittiin tauosta. Seuraavan kerran sitten kun soitin huhtikuun puolivälissä ja kerroin päätökseni. En siis mitenkään stalkannut häntä, mutta toki olin hänen kavereissa.

Mies halusi muuttaa yhteen, naimisiin, perhettä. Minusta ei ollut ajankohtaista.

Olin jouluna minun siskon kanssa Thaimaassa ja siellä oli aikaa miettiä ja jutella asioita rauhassa. Että onko tämä nyt se loppuelämän suhde jonka haluan? Itse asiassa siskoni keksi, että voittehan te pitää taukoa muutaman kuukauden niin näette sitten kaipaatteko te toisianne.

Jos oikeasti välittää sen huomaa eron aikana. Mulla ei tullut mitään fiiliksiä puoleen eikä toiseen.

Että kyllä, sinänsä jännä että reagoin nyt näin voimakkaasti miehen uuteen seurusteluun. Lähinnä tuli se pettymys että käytin viis vuotta ton rotan kanssa, joka kohtelee mua näin. Eli alkaa uuden suhteen harkinta-aikana.

Ap

Epäasiallista haukkua kyllä toista rotaksi. Taitaa olla provo vaan tämä nyt sitten. 

Vierailija
124/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hyvä olla 'joku'.   Ja joillakin pari, hyvä tyyppi puolisona ja hyvää sek.siä toisaalla   :D

Vierailija
125/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmies kyseessä, kun vasta virallisen eron jälkeen muutti statuksensa uudelleen varatuksi.

No kaukana herrasmiehestä. Etsii seuraa vaikka ero ei ole vielä virallinen. Olisi iso pettymys, jos tuosta kuulisi jälkeenpäin 

Kyllä se on ero jo siinä vaiheessa, kun sovitaan että mietitään eikä pidetä yhteyttä.

En oikeasti ymmärrä, miten VOI tuntea itsensä vähääkään kaltoinkohdelluksi, jos ITSE kuukausia aiemmin halunnut taukoa  ja sen saanut.  Tietoinen riski. 

Ja jos itse päättänyt, että ei halua jatkaa niin mikä ihmeen itsetuntokolaus tuo edes voisi olla kelleen muulle kuin sille miesparalle, jota on roikotettu puoli vuotta varalla ja sitten tylysti sanottu, että mietin kuukausitolkulla ja päätin ettet kelpaa?  Joskus näin naisenakin hävettää meidän naisten logiikka ja suunnaton itsekkyys

Vierailija
126/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tarve vain hallita?   

Vierailija
127/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kanssa juttelit.....eikö parisuhdeasiat kannattaisi keskustella juuri sen puolison kanssa suoraan? Jäisi tämmöinen turha säätäminen ihmisiltä. 

Vierailija
128/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin statuksen, kun oltiin muutettu yhteen. Seurustelua muutama vuosi takana

Mun veikkaus oli jo valmiina

Vierailija
129/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis halusi viiden vuoden seurustelun jälkeen perustaa perheen, mutta sinä et. Mitä se kertoo siitä, mitä mies halusi suhteelta, ja miten sinun torjuva asenteesi mahtoi tähän vaikuttaa?

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo kiittänyt sisartasi tästä aivan nerokkaasta Thaimaan ideasta?

Vierailija kirjoitti:

Eli sinullekin paljastui se, minkä mies aivan varmasti tajusi jo viime vuoden joulukuussa: sinulla ei ole tunteita etkä välitä hänestä.

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kukahan tässä toista on tunteettomasti ja huonosti kohdellut ja kuka on se rotta?

Vierailija
130/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen, että hänellä on joku jota rakastaa, sinä et halunnut olla se joku.

Vierailija
131/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Jos minulle alettaisiin asetella ihan ihmeellisiä ehtoja parisuhteessa, niin voisi hyvinkin olla, että kyrsiintyisin asiasta sen verran, etten ehkä pelaisikaan ihan tarkalleen niiden mukaan. Hassu homma, mutta harva tykkää olla tossun alla, ja etenkin epävakaan persoonallisuuden kanssa voi olla parempi vain nyökytellä ja hiljaa alkaa katsella pakotietä kuin ottaa suoraan kaikki paska niskaan. Nytkin miehelle kävi hyvin: hullu nainen päätti vajaan puolen vuoden löysässä hirressä pitämisen jälkeen erota joten mies todennäköisesti pääsi paljon vähemmällä draamalla kuin jos olisi heti jouluna todennut että "ei sitten, adios!"

Jaa minä ajattelisin, että parempi lopettaa samantien ja sanoisin asian suoraan. Voisin myös ehdottaa pariterapiaa, että saisi ajatuksensa kasaan ja miksi todellisuudessa tämä tauon nyt haluaisi. Ehkä kyseessä on masennus tai joku muu asia. 

En erikseen tarvitse elämääni konfliktia ja draamaa, joten toimisin eri tavalla kuin sinä. Pariterapiaa en ehdottaisi kuin vihamiehilleni.

Vierailija
132/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erikseen tarvitse elämääni konfliktia ja draamaa, joten toimisin eri tavalla kuin sinä. Pariterapiaa en ehdottaisi kuin vihamiehilleni.

Niin me ollaan erilaisia. Minä haluaisin asiat heti selväksi enkä jättäisi mitään roikkumaan ja samalla auttaisin toista, että hänkin pääsee erosta yli. 

Vierailija
133/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oma puoliso sanoisi mulle että tarvitsee miettimisaikaa neljä kuukautta ja ilmoittelee sitten päätöksensä niin kyllä minä eroaisin henkisesti ja tunnetasolla jo sillä hetkellä.

Mutta varmaan kertoisit heti, että kyllä tämä oli tässä nyt? 

Jos toinen osapuoli haluaa 4kk aikaa "miettiä mitä haluaa", niin miksei se toinenkin sitä 4 kuukautta saisi käyttää tarkoitukseen?

Tulee mieleen oma kumppani kun oli tapailumme alussa tahollaan suhteessa, josta eroaminen ei käynytkään ihan käden käänteessä. Hän esitti tuollaisia pyyntöjä, että jos vielä joulun yli odottaisin, tai pari kuukautta jos vielä hän saisi työstää asiaa. Juu saa ilman muuta, se ei tosin sitten tarkoita sitä, että minä odottelen kädet helmoissa kotona. Sitten oli ihme kyyläämistä ja mielen pahoittamista jos menin kavereiden kanssa juhlimaan tai olin liian pitkään watsapissa aktiivisena.

Ei toista ihmistä voi omistaa, eikä se omistaminen ole mitään rakkautta tai välittämistä, milloin tämä opitaan???

Vierailija
134/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika rottamaista se sinultakin on vaatia neljän kuukauden taukoa. Yhden kuukauden tauon vielä ehkä ymmärtää, mutta että neljän? Sinä itse tuossa pelasit valtapeliä kun halusit pystyä vapaasti pohtimaan kaikessa rauhassa haluatko olla yhdessä miehen odottaessa kiltisti vastausta.

On todella väärin yrittää roikottaa toista noin kauan löysässä hirressä. Mies ei ehkä tehnyt oikein mutta on sinulta tosi tyhmää odottaa, että mies ei mitenkään asiaan reagoi jos et tuona taukoaikana ottanut kertaakaan edes yhteyttä.

Vierailija
135/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olisin antanut miettiä ihan rauhassa tuon neljä kuukautta. Ei tartte ottaa edes sillä viestillä tai soitolla yhteyttä. Mulle suhde olisi kuollut ja ihminen poistettu tuossa vaiheessa. En luultavasti edes vastaisi viesteihin tai sitten vastaisin kuten muille tuntemattomille. Mua ei yksinkertaisesti kohdeltaisi noin. Eläisin kuin sinkku ja en enää ikinä tulisi näkemään tuollaista itsekeskeistä ihmistä. Jos toinen tarvitsee lomaa minusta kun asutaan erillään niin saa mun puolesta viettää. Yhdessä jos asutaan niin asia olisi hieman eri ja silloin ei puhuta tauosta tai muusta.

Miksi et sanoisi tuota heti?

Jospa miettimisaikaa kaipaava kumppani on sellainen, että olisi alkanut riehua ja draamailla, eikä olisikaan jättänyt rauhaan.

Näinhän se olisi mennyt, että taukoon joko suostutaan tai sitten olet itsekäs p*a kun et anna toiselle tilaa. Nyt vain kävi niin, että mies ei ole nähnyt mahdottomana, etteikö tauon jälkeen vielä voitaisi palata yhteen, muttei toisaalta mahdottomana myöskään, ettei palattaisikaan. Hänellä oli jo seuraava katsottuna.

Vierailija
136/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta "yhdessä" mutta asuneet eri osoitteissa osoittaa mielestäni pelkoa sitoutumisesta.

Minkälaista esim viimeiset 6kk suhteesta on ollut? Onko näkemiset jääneet vähemmälle ja rakkaus laimentunut? Me miehet ollaan pääsääntöisesti lojaaleja koiramaisia ja lapsellisesti uskotaan, että väljähtynyt suhdekkin muuttuu paremmaksi.

Mutta on se varsinainen nyrkinisku vasten naamaa, jos toinen lähtee Thaimaaseen ilman kumppania ja ilmoittaa tämän jälkeen, että tauko. On varmasti miehelläkin konkretisoitunut viimeistään tämän aikana, että suhde on ohi, vaikka olisikin jaksanut uskoa parempaan. Ei toisia saa roikottaa, varsinkaan noin pitkän aeurustelun jälkeen, se rikkoo. Mies on sitä asiaa käsitellyt aikansa ja oman henkisen hyvinvoinnin takia ottanut askeleen. Kaikkea hyvää teille molemmille, älkää olko katkeria

Vierailija
137/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uuden naisen itselleni 2 päivää sen jälkeen kun eksä halusi erota. Lähdin baariin ryyppäämään ja siellä tapasin naisen. Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta kesällä.

Jos nainen sanoo että haluaa miettimistauon suhteessa niin pidän sitä erona joten sen takia lähdin baariin hakemaan lohtua. Olen mies joka ei haliua elää sinkkuna.

Vierailija
138/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kohtelisi viiden vuoden jälkeen noin paskasti, en välttämättä vastaisi enää edes puhelimeen.

Vierailija
139/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis hukkasi 5 vuotta elämästään johonkin taivaanrannan maalariin, vaikka olisi itse halunnut vakiintua ja perustaa perheen.

Toivon hänelle kaikkea hyvää uuden kumppanin kanssa.

Vierailija
140/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi hyvänen aika mikä valittava vässykkä sinä olet.

Kuvittelit kai, että saa sille eksällesi jotenkin paskat fiilikset kertomalla, että muuten enää kiinnosta.

Itse olet päätöksesi tehnyt. Älä ulise. Ymmärrän kyllä vitutuksesi sekä katkeruutesi, kun asiat ei menneet sun tahtosi mukaan.