Onko teidän mielestä oikein, että lapseni isä sanoo minulle näin:
Mä en voi sua auttaa. Sun pitää soittaa sosiaalihuoltoon.
Olen ehkä kaksi kertaa viiden vuoden aikana pyytänyt häneltä apua, kun lapsen tilanne on ollut todella vaikea. Silloin hän on tuon lauseen minulle lausunut. Olemme siis eronneet ja lapsi asuu suurimman osan ajastaan kanssani. Isällä on uusi perhe.
Mietin, onko tunteeni jotenkin väärä, kun tuo lause tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta ja epäempaattiselta.
Kommentit (47)
Eihän se ole oikein, mutta tuollaisia monet isät on. Omien lasteni isä on tuonut ilmi, että nykyisen vaimon lapset on paremmat ja omat lapsensa on oikeastaan hylännyt. Ei mitään huolto tai taloudellista vastuuta ole ottanut lapsistaan.
Ja kumminkin tuollaisen epäempaattisen miehen kanssa pyöräytit lapsen
Kuulostaa todellakin väärältä ellei sitten kyseessä ole jotkin hyvin pahat tai spesifit ongelmat lapsella, joissa kukaan maallikko ei voi auttaa. Silti lapsen vanhemman pitäisi tietenkin osoittaa kiinnostusta!
Vierailija kirjoitti:
Ja kumminkin tuollaisen epäempaattisen miehen kanssa pyöräytit lapsen
no sä olet myös sellainen, epäempaattinen. Toivottavasti kukaan ei ole tehnyt lasta sun kanssa.
Mitä sanoo asiaan lapsenvalvoja? Miten elatusmaksut sovittu? Vanhemmuus tuo mukanaan velvoitteita siihen asti että lapsi on täyttänyt ihan riippumatta siitä onko isällä uutta perhettä.
Jos ei kerran kykene auttamaan, koska tilanne on niin vaikea. Soita sitten sossuille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoo asiaan lapsenvalvoja? Miten elatusmaksut sovittu? Vanhemmuus tuo mukanaan velvoitteita siihen asti että lapsi on täyttänyt ihan riippumatta siitä onko isällä uutta perhettä.
Maksaa tällä hetkellä elatusmaksuja. Välillä kela on ne hoitanut. Ei se raha minua sureta, vaan ennemminkin se, että toisella vanhemmalla on oikeus valita olla välittämättä
Ilmeisesti asia on sellainen, ettet itsekään pysty lasta auttamaan. Miksi isän pitäisi pystyä? Et avaa yhtään mistä asiasta on kyse. Täysin irrallisena en sanoisi, että tuossa isän puheessa on mitään väärinkään.
Minkä ihmeen vuoksi naiset tekee tuollaisten kultakimpaleiden kanssa lapsia? Eikö se miehen luonne tule esiin jo seurusteluvaiheessa? Vai onko seurustelusuhde liian lyhyt ja heti pykätään lapsi?
Seuraava vaihe on se, kun yh:t valittaa tukien pienuutta, asumistuki laskee jne.Lapset ei pääse Hop Lopiin eikä Linnanmäelle eikä kenkiäkään ole.
Kela maksaa elatustuen.
Mikset itse kykene auttamaan lastasi?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti asia on sellainen, ettet itsekään pysty lasta auttamaan. Miksi isän pitäisi pystyä? Et avaa yhtään mistä asiasta on kyse. Täysin irrallisena en sanoisi, että tuossa isän puheessa on mitään väärinkään.
Onko sinun mielestä oikein, että vain toinen vanhempi aina hoitaa kaiken? Olen kaikesta itse selviytynyt. Ne kerrat kun olen apua pyytänyt, on vastaus ollut tuo
Niin. Et voi asialle mitään. Jos ei välitä, niin ei välitä. Parasta mitä voit tehdä, on olla ajattelemaatta onko se oikein, vaan päästää irti.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen vuoksi naiset tekee tuollaisten kultakimpaleiden kanssa lapsia? Eikö se miehen luonne tule esiin jo seurusteluvaiheessa? Vai onko seurustelusuhde liian lyhyt ja heti pykätään lapsi?
Seuraava vaihe on se, kun yh:t valittaa tukien pienuutta, asumistuki laskee jne.Lapset ei pääse Hop Lopiin eikä Linnanmäelle eikä kenkiäkään ole.
Kela maksaa elatustuen.
Jotkut osaa teeskennellä ja kun on narsistisia piirteitä niin pystytään hylkäämään lapset. Sitten vielä julmasti leikitään perheenisää uuden perheen kanssa. Ei terve ihminen tuollaiseen kykene. Näitä isiä on paljon, kun itsekin tiedän muutamia.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse kykene auttamaan lastasi?
Minähän pääsääntöisesti autan AINA lasta.
Ihmiset sanoo, että pitäisi mennä terapiaan. Ei se terapeutti voi asiaa korjata. Ainoa asia mitä voin tehdä on hyväksyä asia.
minkä takia ihmiset tarjoavat aina terapiaa lääkkeeksi kaikkeen?
Eihän se oikein ole, mutta et sinä voi sille mitään, että kaikki ihmiset eivät välitä toimia oikein.
Asiantuntijat voi paremmin auttaa, jos ei vanhemmat pysty siihen.
En pitäisi yhtään yhteyttä. En yhtään (paitsi elarit) Lapsi kun isästään kysyy, voi sille näyttää vaikka valokuvaa, et tossa sun isä. En tiedä missä isäsi on. Kai sulla muita tukiverkkoja on? Vanhempasi vaikka?