Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löysi uuden vain viikko meidän eron jälkeen

Vierailija
04.05.2023 |

Seurustelimme lähes viisi vuotta. Kumpikin asui tahoillaan, mutta kaikki vapaa-aika usein arkikin vietettiin yhdessä.

Joulun aikoihin ymmärsin tarvitsevani omaa tilaa asioiden miettimiseen: mikä on minun elämäni suuntana ja mitä oikeasti haluan. Sovittiin että vappuun mennessä päätetään jatketaanko yhdessä parina vai erikseen ystävinä. Tuona aikana ei tavata toisiamme mutta viestitellä ja soitella voidaan jos on jotain tärkeää.

Hyvissä ajoin ennen vappua eli noin kaksi viikkoa sitten ilmoitin miehelle puhelimitse, etten halua jatkaa yhdessä. Syy on ettemme kohtaa ajatusmaailmojemme tasolla.

Vappuna mies oli päivittänyt statuksensa ja seurustelee jonkun uuden kanssa.

Tuli aika petetty olo. Ei varmaan ihan viikossa löydy uusi elämänkumppani.

Kommentit (280)

Vierailija
141/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmiset eivät enää rakastu vaan ovat yhdessä jonkun kanssa vain tavan vuoksi. 

Vierailija
142/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Jos minulle alettaisiin asetella ihan ihmeellisiä ehtoja parisuhteessa, niin voisi hyvinkin olla, että kyrsiintyisin asiasta sen verran, etten ehkä pelaisikaan ihan tarkalleen niiden mukaan. Hassu homma, mutta harva tykkää olla tossun alla, ja etenkin epävakaan persoonallisuuden kanssa voi olla parempi vain nyökytellä ja hiljaa alkaa katsella pakotietä kuin ottaa suoraan kaikki paska niskaan. Nytkin miehelle kävi hyvin: hullu nainen päätti vajaan puolen vuoden löysässä hirressä pitämisen jälkeen erota joten mies todennäköisesti pääsi paljon vähemmällä draamalla kuin jos olisi heti jouluna todennut että "ei sitten, adios!"

Jaa minä ajattelisin, että parempi lopettaa samantien ja sanoisin asian suoraan. Voisin myös ehdottaa pariterapiaa, että saisi ajatuksensa kasaan ja miksi todellisuudessa tämä tauon nyt haluaisi. Ehkä kyseessä on masennus tai joku muu asia. 

En erikseen tarvitse elämääni konfliktia ja draamaa, joten toimisin eri tavalla kuin sinä. Pariterapiaa en ehdottaisi kuin vihamiehilleni.

Niin me ollaan erilaisia. Minä haluaisin asiat heti selväksi enkä jättäisi mitään roikkumaan ja samalla auttaisin toista, että hänkin pääsee erosta yli. 

Niin, mutta mehän emme voi mitään sille ettei Ap niin tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku mies löysi naisen, niin mitä sitten?

Vierailija
144/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon kanssa juttelit.....eikö parisuhdeasiat kannattaisi keskustella juuri sen puolison kanssa suoraan? Jäisi tämmöinen turha säätäminen ihmisiltä. 

Tarina on malliesimerkki siitä, kun ei itse pystytä päättämään asioistaan. Jutellaan siskojen tai kavereiden kanssa ja tehdään päätökset sen jälkeen. Ja vituiksi meni taas. Aikuinen ihminen olisi puhunut puolisonsa kanssa.

Vierailija
145/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä red flag tuo ap.

Vierailija
146/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Haluaisin toki tsempata siskoa hädässä mutta ei tätä naista vain pysty.

Tarina on ihan järkyttävä kun miettii, että mies on sydämestään rakastanut AP:ta. Hän on halunnut 5 vuoden jälkeen naimisiin ja lapsia. Loppuelämän yhdessä.

Tuollaisia mies kun puhuu, niin sehän on käytännössä kosinta.

Mitä tekee tarinamme marttyyri? Ei suostu vaan päinvastoin häipyy reissuun ilman miestä, jotta saa "etäisyyttä" ja "omaa aikaa".

Sitten takaisin tultuaan ilmoittaa, että on niin epävarma tunteistaan koko suhteesta, että haluaa olla yksinään lähes puoli vuotta.

AP, sinä olet särkenyt tämän miehen sydämen. Vieläpä jouluna. Olet toiminut todella ikävästi ja hyvin itsekkäästi.

Minusta mies ei ole tehnyt mitään väärää.

Hän on ollut vakavissaan kanssasi ja ymmärtänyt ihmisen biologian. Loputtomiin ei voida leikkiä kaksin, vaan päätös perheestä ja sen mukaiset teot on tehtävä tietyssä aikaikkunassa.

Sinä olet luullut että voit lopun elämääsi pitää miestä varalla mahdolliseksi elämänkumppaniksi, sittemmin rikkoa toisen sydämen ja sitten vielä saisit puoli vuotta pelata niillä palasilla.

Elämä ei mene niin ja sinulla on AP tosi paljon oppimista ja kasvamista tässä.

Sana prinsessa ei ollut ollenkaan liioiteltu. Olet toiminut ihan älyttömän itsekkäästi ja loukkaavasti ja vielä mangut ja uhriudut täällä.

Tätä mieltä ja ihan nainen olen.

Vierailija
147/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on siinä mikäli suhde pitää laittaa tuumintatauolle.

Tuo taukoaika onnkuitenkin yhteisestä laatuajasta pois ja osoittaa että jompikumpi vielä etsii parempaa itselleen.

Vierailija
148/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ei edes kerro, mitä tunteita ap:n ex on käynyt läpi: hyljätyksi tulemisen voimattomuuden ja menetyksen tuskan, murheen hukatuista vuosista turhien tulevaisuuden haaveiden vuoksi.

5 vuoden seurustelu tarkoittaa sitä, että todennäköisesti ikääkin on sen verran, että voi olla hyvä aika ja parhaat vuodet perhe-elämää ajatellen.

Vierailija
149/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu neljä kuukautta olitte erossa, ei kai se ihme ole että uusi löytyy. Ja eikö miehelläkin ollut oikeus ilmoittaa vappuna että tämä teidän touhu on nyt ohi? Ette todellakaan tainneet kohdata millään tasolla.

Ei mulla muuta, mutta onko 4 kuukautta muka jonkun mielestä pitkä aika??

Vierailija
150/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kanssa oltiin läheiset ja tehty yhteiset lomasuunnitelmat. Juuri ennen lomaa hän kertoi, että nyt on elämässä vaikeaa ja tarvitsee tilaa olla yksin. Alkoi kirjoittaa viestejä tosi harvoin ja vain muutama sana kirjakielellä. Nähdä ei halunnut. Tein korvaavat lomajärjestelyt.

Meni 4 kk ja hän tuli takaisin tyyliin olet tärkeä ja rakas ja nyt hän taas haluaisi seuraani. Minä, rotta, olin tuossa välissä surrut suruni siitä, että läheinen ystävyys kaatui täysin yllättäin ja toisen sanellessa ehdot.

Ap, katse peiliin!

Vierailija
151/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ero tapahtui jouluna. Vappuna päätit, ettet halua yrittää uudelleen. Mies oli tehnyt päätöksen jo aiemmin, mutta odotti sinun sanelemasi ajan ennen kuin julkisti suhteensa.

Vain mies tietää, olisiko hän lempannut tämän uuden naisen, jos olisit halunnutkin takaisin.

Vierailija
152/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se löysässä hirressä roikkumiseen. Onneksi kyseinen mies ei siihen tyytynyt.

Vierailija
153/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jonkun mielestä myös niiin pitkä aika, ettei ihme kun mies löysi jo uuden. Mun mielestä tuo on niin lyhyt aika, ettei ehdi edes ajatella, että mitä oikein haluaa. Ellei ole pakkomielteinen suhteilija, jolla on koko ajan oltava edes JOKU..

Vierailija
154/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mikäli tarkoitus on olla yhdessä ja seurustella. Siinä ajassa ehtii kyllä ja on aiheellistakin löytää uusi seurustelukumppani mikäli seurustella haluaa ja aikoo.

Vierailija
155/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo opin ettei kannata luottaa. Minäkin olin muka ainut kenet toinen halusi ja kas kun parissa viikossa oli myös jo parisuhteessa kun se ei kestänytkään. Eli siellä on monella varalla aina joku puoliksi lämmitelty ettei vaan tyhjän päälle tipahda.

Vierailija
156/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mikäli tarkoitus on olla yhdessä ja seurustella. Siinä ajassa ehtii kyllä ja on aiheellistakin löytää uusi seurustelukumppani mikäli seurustella haluaa ja aikoo.

No on tuo tosi lyhyt aika, jos on haaveillut toisen kanssa naimisiin menosta. Joidenkin on näköjään löydettävä uusi mahdollisimman nopeasti 

Vierailija
157/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ai siskon kanssa sovitte Thaikkulassa, että sinä ja miehesi pidätte suhteessanne taukoa?

Ja anna mä arvaan, tämän ilmoitit miehelle tekstarilla jouluaattoiltana?

Oletpa ihanan voimaantunut!

Kaikki pee, mitä saat niskaas on sulle vain oikeus ja kohtuus.

Vierailija
158/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jonkun mielestä myös niiin pitkä aika, ettei ihme kun mies löysi jo uuden. Mun mielestä tuo on niin lyhyt aika, ettei ehdi edes ajatella, että mitä oikein haluaa. Ellei ole pakkomielteinen suhteilija, jolla on koko ajan oltava edes JOKU..

Onneksi tarinan mies tiesi arvonsa. Hirressä roikuttaja kuljeskelee nyt katuja yksin eikä pääse ikinä yli siitä miten asiat menivat. Alkaa varmaan stalkkaamaan eksäänsä ja vainoamaan uutta naista.

Vierailija
159/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, jätä se sika

Vierailija
160/280 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä kertoisin jo aiemmin, jos uusi löytyy tuossa välissä.

Miksi? Oli sovittu että pidetään taukoa eikä raportoida itsestään mitään, miksi olisit raportoinut?

Jos yhdessä on sovittu, että pidetään taukoa niin ei kai silloin uutta ala etsiä? Jos omasta mielestä ei kuitenkaan halua sitä taukoa vaan heti eron, niin luulis sen heti kertovan.

Jos minulle alettaisiin asetella ihan ihmeellisiä ehtoja parisuhteessa, niin voisi hyvinkin olla, että kyrsiintyisin asiasta sen verran, etten ehkä pelaisikaan ihan tarkalleen niiden mukaan. Hassu homma, mutta harva tykkää olla tossun alla, ja etenkin epävakaan persoonallisuuden kanssa voi olla parempi vain nyökytellä ja hiljaa alkaa katsella pakotietä kuin ottaa suoraan kaikki paska niskaan. Nytkin miehelle kävi hyvin: hullu nainen päätti vajaan puolen vuoden löysässä hirressä pitämisen jälkeen erota joten mies todennäköisesti pääsi paljon vähemmällä draamalla kuin jos olisi heti jouluna todennut että "ei sitten, adios!"

Jaa minä ajattelisin, että parempi lopettaa samantien ja sanoisin asian suoraan. Voisin myös ehdottaa pariterapiaa, että saisi ajatuksensa kasaan ja miksi todellisuudessa tämä tauon nyt haluaisi. Ehkä kyseessä on masennus tai joku muu asia. 

En erikseen tarvitse elämääni konfliktia ja draamaa, joten toimisin eri tavalla kuin sinä. Pariterapiaa en ehdottaisi kuin vihamiehilleni.

Niin me ollaan erilaisia. Minä haluaisin asiat heti selväksi enkä jättäisi mitään roikkumaan ja samalla auttaisin toista, että hänkin pääsee erosta yli. 

En tiedä, missä maassa heti on 4 kuukautta 🧐

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä