Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämänvoiman katoaminen keski-iässä

Vierailija
02.05.2023 |

Onko biologinen merkki kuolemasta? Minä olen aivan lopussa.

Kommentit (294)

Vierailija
241/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

estrogeenilaastarit palauttaa elämänilon ja onnen :D

Vierailija
242/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kauneus on mennyt..mitä jää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori ja pääsin uuteen työpaikkaan, ihmettelin, miten väsyneesti vanhat työntekijät suhtautuivat työmenetelmien uudistuksiin. "Tätä on ko kokeiltu vuosia sitten" ja "taasko pitää kokeilla tätä samaa ideaa kuin 15 vuotta sitten".

Kun elää tarpeeksi kauan, huomaa, miten vähän hyödynnetään jo aiemmin kertynyttä tietoa. Onhan se vähän masentavaa.

Ja sitten kun omat vanhemmat kuolevat, huomaa, miten vähän heitäkin muistetaan, miten vähän jää jäljelle ihmisen elämästä loppujen lopuksi.

Sarjam.urhaajista tehdään elokuvia.

Vierailija
244/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ja tyhjjä pää?

Vierailija
245/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut liikaa. Olen täysin ulkona. Ei kiinnosta enää eläytyä nykyhulluuteen.

Mutta tekemistä voi silti keksiä, maailman ulkopuoleltakin. Mihin sinä sitä maailmaa tarvitset?

Juu, monella on nykyään aika vilkas oman pään sisäinenkin elämä, joista saadaan esimerkkejä säännöllisesti uutisotikoiden muodossa.

Eli kyllä se ihan suositeltavaa on avartua vähän muihin ihmisiinkin päin.

Vierailija
246/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanjärjestys on luonnoton. Ihmistä ei ole luotu olemaan nykyisen kaltaisessa työelämässä ja arjen oravanpyörässä. Ja elämään siten ja siellä, mitä joku viranomainen käskee. Tai sarjadeittailemaan, keskittymään pelkästään itseensä, haalimaan materiaa ja rahaa. Puuttuu vapaus, omaehtoisuus, hidastahtisuus, yhteisöllisyys ja luonnollisuus.

Minkäslainen oravanpyörä se ennen oli kun koko valoisa aika meni joko ruuan keruuseen tai ruumiillisern työhön. Sinä olet vain romantisoinut ajat ennen "oravanpyörää"

Joku tutkija sanoi että ihmiset elävät nykyään jopa puolta kauemmin kuin aikaisemmin ja vieläpä "nuorina" ja hyväkuntoisina.

Kivikaudella ihmiset olivat ikäloppuja jo vähän päälle 30v. Ihmisen "henkinen" elinikä tulee kuulemma päätökseen jo 40v. Ihmistä ei "henkisessä mielessä" ole tarkoitettu elämää n yli 50v. Ehkä tämä sitten aiheuttaa jotain psykologisia ongelmia. Keho ja kasvot voi nyky-50v.llä olla nuoremman näköiset kuin esivanhemmilla kolmekymppisinä mutta henkisellä tasolla maailmanmeno ei enää jaksa kiinnostaa. Kaikki on nähty ja "uudistumiseen" ei löydy henkistä energiaa. Ei jaksa "hyppiä seinille" kuten nuorena. Maailma tuntuu vieraalta ja epäsopivalta uusine "hypetys-energioineen".

Tämän huomaa esim. työnvälitystoimistossa missä nuori konsultti "into piukalla" yrittää valaa inspiraatiota yli 50v. työttömään, joka ei jaksa lähteä enään "uusille urille" innostumaan ja uudistumaan.

Mut sillä 50 sellä on 30 sen kroppa ja naama? Mitä höpötät?

Ole hiljaa

Vierailija
247/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahamieli

Vierailija
248/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, ja mä taas tunnen vain puhkeavani kukkaan vuosi vuodelta! Olen nyt 51, ja elämä on ihanampaa kuin koskaan.

Lapset on jo aika pitkälti itsenäistyneet ja mulla on vihdoin paljon aikaa itselleni. Ehdin oikeasti paneutua niihin harrastuksiin, joita kerkesin vain vähän tehdä silloin, kun piti koko ajan laittaa ruokaa, pyykätä ja huolehtia toisten menoista. On ihanaa tehdä kotona asioita omaan tahtiin ja suunnitella viikonlopun menoja tai kotihommia ihan vain omista lähtökohdista.

Nuorena aina jotenkin jännitin sosiaalisissa tilanteissa, mutta enää ei niin kiinnosta, mitä muut minusta ajattelee, joten olen nykyään paljon rennompi ja vapautuneempi myös niissä harvoissa menoissa, joihin viitsin lähteä. Nautin niistä kunnolla!

Elämä on ihanaa <3

n51

Niin. Avainsanat tuossa uuden elämänilon vaiheessasi ovat:

"Lapset on jo aika pitkälti itsenäistyneet ja mulla on vihdoin paljon aikaa itselleni. Ehdin oikeasti paneutua niihin harrastuksiin, joita kerkesin vain vähän tehdä silloin, kun piti koko ajan laittaa ruokaa, pyykätä ja huolehtia toisten menoista. On ihanaa tehdä kotona asioita omaan tahtiin ja suunnitella viikonlopun menoja tai kotihommia ihan vain omista lähtökohdista."

Terveisin elämäniloton 53 v, jolla on lapset vielä kotona, ei omaa aikaa ja jatkuvasti pitää elää muille, tehdä ruokaa, pyykätä siivota, huolehtia.

Kirsikkana kakussa äitini on mennyt huonoon kuntoon ja tarvitsee päivittäistä apua, kun ei enää pärjää yksin.

Eilen nukkumaan mennessä mietin, että jos kuolisin, niin pääsisi eroon tästä kaikesta.

Vierailija
249/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta 25h vuorokaudessa auttaa kummasti. Jep.

Vierailija
250/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Mä oon elämäni kunnossa vaikka ikää kohta 58 ja taas tuli menkatkin. Johtuneeko tuoresta suhteesta ihanan miehen kanssa vaiko 1-3 kertaa vuorokaudessa harrastamastamme orgastisesta seksistä? En tiedä. Ehkä tää mies halusi minut koska elän, ehkä minä halusin hänet samasta syystä.

Tehkääpä muutoksia elämään jos se ryydyttää. Muuttakaa, erotkaa, teettäkää remppa. Vaihtakaa auto seksikkäämpään.

Vierailija
251/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta 25h vuorokaudessa auttaa kummasti. Jep.

🤣

Vierailija
252/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menis elämänhalu ruikuttelijoita kuunnellessa. Keksikää muuta sisältöä, tehän hapatatte itsenne ja ympäristönne.

Kuuntelen valivali fibromyalgia seliseli ylipaino ruikun ruikun sikapossupuoliso-jupinaa max. 20 sekuntia.

Vierailija
253/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, ja mä taas tunnen vain puhkeavani kukkaan vuosi vuodelta! Olen nyt 51, ja elämä on ihanampaa kuin koskaan.

Lapset on jo aika pitkälti itsenäistyneet ja mulla on vihdoin paljon aikaa itselleni. Ehdin oikeasti paneutua niihin harrastuksiin, joita kerkesin vain vähän tehdä silloin, kun piti koko ajan laittaa ruokaa, pyykätä ja huolehtia toisten menoista. On ihanaa tehdä kotona asioita omaan tahtiin ja suunnitella viikonlopun menoja tai kotihommia ihan vain omista lähtökohdista.

Nuorena aina jotenkin jännitin sosiaalisissa tilanteissa, mutta enää ei niin kiinnosta, mitä muut minusta ajattelee, joten olen nykyään paljon rennompi ja vapautuneempi myös niissä harvoissa menoissa, joihin viitsin lähteä. Nautin niistä kunnolla!

Elämä on ihanaa <3

n51

Niin. Avainsanat tuossa uuden elämänilon vaiheessasi ovat:

"Lapset on jo aika pitkälti itsenäistyneet ja mulla on vihdoin paljon aikaa itselleni. Ehdin oikeasti paneutua niihin harrastuksiin, joita kerkesin vain vähän tehdä silloin, kun piti koko ajan laittaa ruokaa, pyykätä ja huolehtia toisten menoista. On ihanaa tehdä kotona asioita omaan tahtiin ja suunnitella viikonlopun menoja tai kotihommia ihan vain omista lähtökohdista."

Terveisin elämäniloton 53 v, jolla on lapset vielä kotona, ei omaa aikaa ja jatkuvasti pitää elää muille, tehdä ruokaa, pyykätä siivota, huolehtia.

Kirsikkana kakussa äitini on mennyt huonoon kuntoon ja tarvitsee päivittäistä apua, kun ei enää pärjää yksin.

Eilen nukkumaan mennessä mietin, että jos kuolisin, niin pääsisi eroon tästä kaikesta.

Se on ok vaihtoehto. Myöskin voit miettiä, KUKA pakottaa passaamaan muita. Ihan itse sinä sen teet, koska nautit marttyyrinkruunusta.

Vierailija
254/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette oman itsenne ja sädekehänne vankeja 😂

N 58

Vierailija
255/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan samaa. Mikään ei kiinnosta. Ei ole unelmia ei projekteja. Rahaa olisi mutta ei mitään mihin sitä kiinnostaisi kuluttaa..

N53

Mua kiinnostaisi tehdä paljon kaikkea, mutta olen vaan niin väsynyt että en jaksa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Mä oon elämäni kunnossa vaikka ikää kohta 58 ja taas tuli menkatkin. Johtuneeko tuoresta suhteesta ihanan miehen kanssa vaiko 1-3 kertaa vuorokaudessa harrastamastamme orgastisesta seksistä? En tiedä. Ehkä tää mies halusi minut koska elän, ehkä minä halusin hänet samasta syystä.

Tehkääpä muutoksia elämään jos se ryydyttää. Muuttakaa, erotkaa, teettäkää remppa. Vaihtakaa auto seksikkäämpään.

Mä olen tästä pitkälti samaa mieltä. Mulla vaan kävi niin, että kun lapset aikuistuvat, mä käytin entistä enemmän aikaani töissä. Koska mähän pystyin, kun mulla ei ollut enää pieniä lapsia. Ja sitten pitkän työpäivän jälkeen ei jaksanut tehdä enää mitään muuta. Jos nyt voisin palata siihen aikaan, en todellakaan käyttäisi lapsilta vapautunutta aikaani ylitöihin vaan johonkin sellaiseen, mitä joko en ole ennen tehnyt tai mitä olin tehnyt joskus nuorempana, mutta lasten synnyttyä en enää voinut. Pidempään jatkuneesta ryytymisestä kun just seuraa se, ettei enää keksi mitään kivaa tekemistä. Ei enää keksi, minkä muutoksen voisi tehdä. Tai vaikka keksisikin, muutoksen tekemiseen ei riitä motivaatio. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan samaa. Mikään ei kiinnosta. Ei ole unelmia ei projekteja. Rahaa olisi mutta ei mitään mihin sitä kiinnostaisi kuluttaa..

N53

Mua kiinnostaisi tehdä paljon kaikkea, mutta olen vaan niin väsynyt että en jaksa.

Onko sulla mitattu D-vitamiinitaso? Mulla löytyi ihan vahingossa D-vitamiinin puutos vuosia sitten ja yhtenä oireena mulla oli väsymys. 

Vierailija
258/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-v ja juuri valmistunut uuteen ammattiin. Kolmanteen. Aloitin tietokonepelaamisen ja nyt 2-v käynyt jokainen arkipäivä salilla. Uudet asiat kiinnostaa ja innolla aina niiden kimppuun mutta kyllä nuo nuoruuden hullutukset on kokolailla jääneet taka-alalle eli juhliminen ja seksi.

Vierailija
259/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N53

"Rahaa on"   : D

No mikäs tuossa naurattaa? Olen velaton ja palkkani on hyvä. Lapset omillaan. Säästöön jää enemmän kuin on ostettavaa. On ollut toisenlainen aika. Kun piti laskea joka markka eikä ollut rahaa esim talvikenkiin. Vähän epäreilua..nuorena olisi ollut tarpeita ja kiinnostuksen kohteita monenmoisia. Nyt ostan osakkeita. Eikä sekään sydäntä sykähdytä. Tässä iässä ei enää eria inko tilillä 10 000 vai 100 000 kun ei sitä kuitenkaan käytä. Penskat perii..

N53

Jos mulla olis aidosti ylimääräistä rahaa, ostaisin sellaisia elämyksiä joihin nyt ei raski laittaa

- Kuukauden reissu Italiaan, jonne palkkaan itselleni henk koht kieltenopettajan

- Palkkaisin bändin joka levyttäisi kanssani biisin

- Haamukirjoittaja kirjoittamaan sanelemani kirja

- Reppureissu maailman hämyisiin ja erikoisiin kolkkiin niin, että olen palkannut henkivartijan varjostamaan minua (olen nainen)

- Hienoja juhlia ja konsertteja jonne lennätän lempiartistejani

- Joku toteuttamaan suunnittelemani korumallisto

- Tekisin toinen toistaan ihmeellisempiä taideprojekteja joihin pakkaisin työryhmiä.

Teiltä puuttuu mielikuvitusta.

Sä kuullostat tosi lapselliselta!

Eri mutta haha sä kuullostat tosi AIKUISELTA (vink vink).. huokaus

Vierailija
260/294 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira