Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on todella vahvatahtoinen lapsi joka vetää aina sä et rakasta mua- kortin esille

Vierailija
30.04.2023 |

Isän luona lapsi saa paljon tavaraa, materiaa, herkkuja ym. Tahtonsa läpi melko kaikessa. Mitään ei juurikaan myöskään vaadita siellä, esim hammaspesua. Lapsi on myös perusluonteeltaan vahvatahtoinen ja isän toiminta vahvistaa tätä piirrettä hänessä ja minusta tuo rajattomuutta. Olen tästä puhunut neuvolassa, kouluterkkarilla, täällä jne ja se asia minun pitää kuulemma vain hyväksyä, koska isä saa kasvattaa tavallaan eikä se minulle kuulu loppupeleissä.

No, lapsi tulee tänne joka viikko ja me käydään päivittäin valtavia taisteluita ostamisesta, vaatetuksesta, hammaspesusta yms jota lapsi haluaisi tai jota häntä ei huvita tehdä. Hän haluaa koko ajan kaikkea, ihan oikeasti laskin että yksi päivä hän kinuaa 23:a asiaa minua joko ostamaan tai tekemään. Hän on kuitenkin jo 8-vuotias Ja jos hän jotain saakin, ei ole asiasta monesti kuin ehkä 2 minuuttia kiinnostunut/kiitollinen.

Rangaistukset ei paljoa paina, kun isän luona saa kuitenkin. Olen mm. takavarikoinut leluja ja tavaroita, ottanut kännykän pois, perunut kivoja menoja.

Juttelu ja yhdessä sopiminen ja asioiden selittäminen ei tuo yleensä sen kummempaa tulosta. Haluaminen on hänellä niin vahvaa (+pitkäjänteinen ymmärtäminen iän puolesta heikkoa), ettei kiinnosta onko äitillä rahaa ostaa jotain tai meneekö hampaat piloille kun ei pese niitä. Hän haluaa just nyt just näin ja se siitä. Meillä on yhteiset säännöt jääkaapin ovessa ja tilanteet missä lapsi saa käyttää päätösvaltaa, mutta ei auta.

Ja kun näitä suuria taisteluita meillä sitten käydään, missä en anna periksi, niin lapsi huutaa ja ulvoo kurkku suorana että en rakasta häntä (sanottakoon että olen selittänyt hänelle monesti että rakastan mutta minun ei tarvitse toteuttaa hänen kaikkia toiveitaan), sekä sanon että rakastan joka ilta kun peittelen nukkumaan.

Minulla lähtee oikeasti kohta järki, arki on mennyt hänen kanssaan nyt todella raskaaksi. Teini-iässä tilanne arvatenkin vain pahenee.

Mitä oikeasti voin tehdä tai mistä saada apua tähän?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* tulee joka toinen viikko tänne minun luo.

Ja anteeksi sekava teksti, siitä poistui näköjään osa pilkkuja ja pisteitä kun lähetin sen 🤔

Vierailija
2/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saamiseen pitäisi kyllä suorittaa jokin ajokoe ja älykkyystesti.

Miksi olet tehnyt lapsen tuollaisen miehen kanssa?

Ei kait vaa tämä kuuluisa

"Mies oli ihan erilainen ennen lapsen saamista, muuttui yhtäkkiä ihan kuspääksi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on vaikeaa kun olette eronneet ja sä vaan vänkää ja vänkäät sen kanssa. Ei tossa mistään materiasta ole kyse. Ota se syliin ja sano että rakastat.

Vierailija
4/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ystävällisesti ja ehdottoman rauhallisesti lapsellesi, että rakkaus on rajoja.

Vierailija
5/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on jo 8, olet kenties myöhässä. Jos on keskusteluyhteys isän kanssa, niin siitä pitää aloittaa. Jos ei, niin itse en ottaisi lasta enää vuoroviikoiksi, vaan ainoastaan joka toinen viikonloppu, jolloin voi sitten antaa periksi kaikeksi. Mies kantakoon vastuun kasvatuksensa tuloksista.

Vierailija
6/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvitsee koulutusta lapsen kanssa toimimiseen. Hän selkeästi hakee riitaa. En tarkoita, että kaikki pitäisi ostaa tai mitään ei tarvitse tehdä vaan ihan diyä, että jokin on pielessä vuorovaikutuks3ssa, kun kokoajan menee sukset ristiin. Eikä se syy ole isän.

Vierailija
7/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä naiivi neuvo, mutta tuli mieleen:

Kun lapsi ulvoo, ettet rakasta häntä, sano, ettet lähde tuohon leikkiin mukaan ja ole sen jälkeen vain hiljaa. Lapsi näkee, että syyllistäminen tehoaa sinuun. Älä anna sen tehota.

Voit myös tarkistaa, annatko kuitenkin periksi liian monissa asioissa. Taistelunsa saa valita, mutta lapselle pitää kuitenkin tulla selväksi, kenen säännöillä kodissa eletään.

Vierailija
8/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi on jo 8, olet kenties myöhässä. Jos on keskusteluyhteys isän kanssa, niin siitä pitää aloittaa. Jos ei, niin itse en ottaisi lasta enää vuoroviikoiksi, vaan ainoastaan joka toinen viikonloppu, jolloin voi sitten antaa periksi kaikeksi. Mies kantakoon vastuun kasvatuksensa tuloksista.

Tässä viestissä kuvastuu hyvin kosto ja hylkäys. Jos et tee kuten haluan, minä hylkään sinut.

On kyllä vanhemmuustaifot hukassa!

Vierailija
9/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies oli ihan erilainen ennen lapsen saamista, muuttui yhtäkkiä ihan kuspääksi"

Neuvo takautuvasta abortista ei päde. Miksi tätä ei tajua juuri kukaan.

Vierailija
10/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvo takautuvasta abortista ei päde. Miksi tätä ei tajua juuri kukaan.

Mutta voi olla hyvä miettimisen aihe toiselle joka miettii että hankkisiko lapsia...

Vierailija
11/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä naiivi neuvo, mutta tuli mieleen:

Kun lapsi ulvoo, ettet rakasta häntä, sano, ettet lähde tuohon leikkiin mukaan ja ole sen jälkeen vain hiljaa. Lapsi näkee, että syyllistäminen tehoaa sinuun. Älä anna sen tehota.

Voit myös tarkistaa, annatko kuitenkin periksi liian monissa asioissa. Taistelunsa saa valita, mutta lapselle pitää kuitenkin tulla selväksi, kenen säännöillä kodissa eletään.

Eli kerro vaan suoraan, ettet rakasta lasta ja ala kiristää ruuvia. Näin suomalainen kasvatus on jo ikiaikoja tuhonnut meidät.

Klassikko.

Vierailija
12/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ero käyty läpi lapsen kanssa? Onko hän saanut vapaasti ilmaista tunteensa siitä? Vai onko tämä taas niitä "kun äiti on onnellinen, lapsikin on" -tarinoita, joissa lapsen kokemuksilla ja tunteilla ei ole väliä? Ero satuttaa lasta AINA, kuvittelivat aikuiset mitä muuta hyvänsä.

Vierailija
13/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä että lapset ei synny valmiina vaan niitä pitää kasvattaa???!

Vierailija
14/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neuvoja mutta sylin täydeltä sympatiaa - mitä se sitten auttaakaan. Teet hienoa työtä lapsen kanssa/eteen, toivottavasti hän sen joskus tajuaa.

Vierailija
15/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit yrittää keskustella lapsen kanssa siitä, mitä rakkaus on. Onko se lapsen mielestä sitä, että ostetaan kivoja tavaroita ja täytetään lapsen kaikki toiveet? Nyt olisi aika opettaa lapselle vähän arvoja.

Vierailija
16/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on tyytymätön lapsi noinkin iso 8v jo, ja kokoajan kinuaa jotain. Ei onnistuisi meillä. Tuossa näkee kun kaikki on pyörinyt vaan lapsen ympärillä, ja kaikki saatu mitä vaadittu 0>8v.

Vierailija
17/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen persoonallisuushäiriö kehittyy ikävuosien 4-8 aikana ja jos silloin ei laita lapselle mitään rajoja niin tulevaisuus on synkeä. Hän käyttää jo osaavasti manipulointia ( et rakasta minua jos et suostu kaikkeen mitä haluan ) ja kiristämistä mitä on huutaminen ja muu agressiivinen käytös jolla pyrittään pelottelemaan ja alistamaan kohde suostuvaksi.  Narsistisen persoonallisuushäiriön kehittyminen vaatiin trauman ja hylkäämisen kokemuksen mitä eronne selkeästi lapselle oli sekä vanhempien rajattomuutta tai liiallista hylkäämistä, kurittamista. Teille on kasvamassa se versio mikä saa kaiken mitä ikinä haluaa, koska vanhemmat ei ole jaksaneet pitää rajoja. Ne on veemäisiä aikuisiakin ja loppuelämän helvetti. Pidä vain niitä rajoja, tosin saatat hävitä taistelun.

Vierailija
18/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on oppinut manipuloimaan. Hän on oppinut isän luona miten tehoaa kun sanoo "et rakasta minua" ja isä ei osaa osoittaa sitä muulla tavalla kun antamalla periksi.

Olisiko mahdoton ajatus että sopisit yhdessä ex miehesi kanssa edes jotkin yhteiset perussäännöt, jotka on yhteiset molemmissa kodeissa? Vaikka minkä verran lapsi saa rahaa käyttöön viikossa, hampaiden pesun ym. normaalit jutut. Voisitte vaikka kirjoittaa nuo säännöt listaksi ja laittaa jääkaappien oviin. Ne olisi vain muistilistat vanhemmille mutta lapselle voisi selittää, että niiden mukaan toimitaan. Listan ei tarvitse olla pitkä ja on molempien oma asia kuinka tarkkaan sitä noudatetaan, mutta olisi edes pyrkimys normaaleihin rutiineihin ja normaaliin rahankäyttöön molemmissa kodeissa.

Vierailija
19/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä dg lapsen isällä on? Onko lapsi tutkittu? Antaisin tuollaisen lapsen kokonaan isälleen.

Vierailija
20/151 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä viestissä kuvastuu hyvin kosto ja hylkäys. Jos et tee kuten haluan, minä hylkään sinut.

On kyllä vanhemmuustaifot hukassa!

Totta kyllä. Mutta keneltäköhän lapsi on tämän kiristämistaktiikan oppinut? Niinpä juuri. Nyt pitää vain sietää sitä uhmaa ja epäsuosituksi joutumista. Lapsi ei myöskään ole mikään voimakastahtoinen, vaan oppinut siihen, että voi hyppiä silmille. Yrittää saada vanhemmat riitelemään keskenään, koska kärsii erosta. Tietysti. Olisin ennemminkin huolissani siitä, miten nämä puutteelliset vuorovaikutustaidot vaikuttavat lapsen kaverisuhteisiin. Suhtautuuko näin muihin lapsiinkin, vaiko lammastelee ja purkaa pahan olonsa kotona? Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän