Käytetyt lataushybridit ovat kallista roskaa
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html
Eli onko parempi isoakkuinen täyssähköauto tai polttomoottoriauto eikä hybridi?
Kommentit (69)
Polttomoottoriautot vaikuttavat edelleen parhaalta vaihtoehdolta Suomen isosta autoverosta huolimatta.
Polttomoottoriautolla selviää helposti 20 vuotta ilman, että missään vaiheessa tulisi mitään äkillistä 10000-20000 euron korjaustarvetta.
Hybridi on kyllä pahin mahdollinen valinta. Siinä yhdistyy molemmat tekniikat ja molempien riskit. Polttis on edelleen varmin pidemmän päälle ja etenkin käytettynä. Katsotaan niitä sähkäreitä sitten tulevaisuudessa. Olen niihin kyllä rahallisesti sijoittanut.
Itse ostan sähköauton sitten kun niiden arvonalenema normalisoituu ja niitä voi käyttää pidempään kuin vain 8 vuotta. Ei oo järkeä ostaa autoa jonka arvosta häviää 10-15k vuodessa.
Siinä jää bensan tai dieselin hinta pieneksi tuohon verrattuna.
Vaihdoin lataushybridin vastaavaan polttomoottori malliin ja polttoaineen kulutus tipahti melkein puolitoista litraa per 100km. Hybridi oli kiva kyllä kaupungissa, mutta maantieajossa kulutus hirvitti.
Osta joko polttomoottori tai sähköauto, mutta älä mitään välimalleja. Hybridissä et saa kummankaan hyviä puolia, mutta molempien huonot puolet kylläkin. Herkkiä hajoamaan molempien tekniikoiden osalta. Polttomoottori kärsii, kun sitä pyrkii ajamaan taloudellisesti pelkällä sähköllä. Sähkö taas on niin vajavainen, että kun sitä pyrkii käyttämään, niin se ei pidemmän päälle kestä. Jos taas ajaa sitten pääasiassa bensalla, niin koko hybridin idea on täysin turha ja maksat turhasta. Eli osta joko bensa tai sähkö, mutta älä hybridiä.
Onko tämä taas joku Pietrin trollin oksennus?
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriautot vaikuttavat edelleen parhaalta vaihtoehdolta Suomen isosta autoverosta huolimatta.
Polttomoottoriautolla selviää helposti 20 vuotta ilman, että missään vaiheessa tulisi mitään äkillistä 10000-20000 euron korjaustarvetta.
Pelkällä bensalla kulkevia autoja myydään alle 5 % kaikista myydyistä uusista autoista. Selvästi suuri enemmistö on yksimielisiä siitä, että niiden aika on historiaa.
Haitaristi soittaa jos sillä vaan on haitari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriautot vaikuttavat edelleen parhaalta vaihtoehdolta Suomen isosta autoverosta huolimatta.
Polttomoottoriautolla selviää helposti 20 vuotta ilman, että missään vaiheessa tulisi mitään äkillistä 10000-20000 euron korjaustarvetta.
Pelkällä bensalla kulkevia autoja myydään alle 5 % kaikista myydyistä uusista autoista. Selvästi suuri enemmistö on yksimielisiä siitä, että niiden aika on historiaa.
Ei ne ole historiaa mutta suomalaisilla ei ole varaa maksaa niiden autoveroja joka voi helposti kohota kymppitonneihin co2 autoverotuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Hybridi on kyllä pahin mahdollinen valinta. Siinä yhdistyy molemmat tekniikat ja molempien riskit. Polttis on edelleen varmin pidemmän päälle ja etenkin käytettynä. Katsotaan niitä sähkäreitä sitten tulevaisuudessa. Olen niihin kyllä rahallisesti sijoittanut.
Sähköautosta ja sijoituksesta puhuminen samassa lauseessa on provoilua.
- On ihmisiä jotka ostavat uusia autoja Suomessa.
- On ihmisiä jotka vinkuvat hybrideistä ja sähköautoista.
Mielenkiintoinen kahtiajakautuminen näiden kahden kesken. Eikä näytä minkäänlaista ristipölytystä tapahtuvat. Ne jotka netissä vinkuu hybridestä ei ole niitä jotka muutenkaan ostaisi yhtään minkäänlaista uutta autoa.
osta Tesla model y, niin ainakin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridi on kyllä pahin mahdollinen valinta. Siinä yhdistyy molemmat tekniikat ja molempien riskit. Polttis on edelleen varmin pidemmän päälle ja etenkin käytettynä. Katsotaan niitä sähkäreitä sitten tulevaisuudessa. Olen niihin kyllä rahallisesti sijoittanut.
Sähköautosta ja sijoituksesta puhuminen samassa lauseessa on provoilua.
Kai ymmärrät mitä osakkeet ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin lataushybridin vastaavaan polttomoottori malliin ja polttoaineen kulutus tipahti melkein puolitoista litraa per 100km. Hybridi oli kiva kyllä kaupungissa, mutta maantieajossa kulutus hirvitti.
Kerro mikä automerkki ja malli on kyseessä niin tarkastetaan pitääkö sun tarina paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridi on kyllä pahin mahdollinen valinta. Siinä yhdistyy molemmat tekniikat ja molempien riskit. Polttis on edelleen varmin pidemmän päälle ja etenkin käytettynä. Katsotaan niitä sähkäreitä sitten tulevaisuudessa. Olen niihin kyllä rahallisesti sijoittanut.
Sähköautosta ja sijoituksesta puhuminen samassa lauseessa on provoilua.
Teslan kurssi raketoi kun Trump valittiin.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriautot vaikuttavat edelleen parhaalta vaihtoehdolta Suomen isosta autoverosta huolimatta.
Polttomoottoriautolla selviää helposti 20 vuotta ilman, että missään vaiheessa tulisi mitään äkillistä 10000-20000 euron korjaustarvetta.
Eihän kukaan enää osta polttista uutena ?
Ollaan ajeltu jo 3 vuotta Tesla Model Y:llä . Aion vaihtaa pehreen kauppakassinkin sähköiseksi. Esteenä on ollut vaan sopivien mallien puute. Malljea on tuullut kuitenkin koko ajan lisää. Ei vaan huvita ostaa mitään kiinalaista kun kiinalainen laiva katkoi kaapeleita.
Meidän taloyhtiössä Helsingissä kukaan ei aja enää bensa-autolla.
Kaikille on asennettu jo sähköauton laturi.
Tammielokuussa uusia henkilöautoja rekisteröitiin noin 60 000. Rekisteröinneistä ylivoimaisesti eniten tehtiin yrityksissä.
Muutos aikaisempaan on suuri, sillä lähes puolet eli 47 prosenttia uusista autoista toimitettiin yrityksille.
Helsinki suunnittelee polttomoottoiautoille jo ajokieltoja keskustaan ja täällä joku intoilee ostavansa uuden polttiksen ? Tukholmassa tulee nyt ensi vuonna voimaa polttomoottoriautojen ajokielto keskustassa.
Haloo, tajuatteko missä mennään ?
Polttomoottoriautoja ei saa jälleenmyytyä enää kuin korkeintaan Venäjälle ja sinnekin on raja kiinni vielä pitkään. Ehkä 20 vuotta.
Viime aikoina on tosiaan tullut paljon samankaltaisia juttuja joissa on päädytty samaan lopputulokseen: Ei hybridiä.
Hybridit tuntuisivat olevan ok vain sille ensimmäiselle omistajalle jolla on kaikki takuut voimassa mutta sen jälkeen niihin ei tule koskea.
Eihän tämä ole mitenkään "kestävää kehitystä" tällaisten kertakäyttöromujen tuottaminen.