Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"No kun en tiiä mitä pitää siivota"

Vierailija
29.04.2023 |

Miten tässä pääsis rakentavasti miehen kanssa tilanteeseen, että hän oma-aloitteisesti tekisi kotitöitä?

Aina kun yritän puhua siivoamisesta, niin suuttuu/vastaus on otsikon mukainen tms. Ja siivoaa sitten monesti silmin nähden vihaisena. Joskus luovutan ja siivoan vaan itse kaiken. Kyseessä aikuinen kolmivitonen mies. Joudun tehtävä kerrallaan sanomaan mitä pitää tehdä esim. (Imuroisitko portaat tai pesasisitko lavuaarin) ja kun hän on yhden asian tehnyt, niin palaa yleensä sohvalle kännykkää selaamaan tms. Mulla on ollut monta viikkoa paha tilanne töissä ja siivoukset on jäänyt, koska olen ollut niin väsynyt ylitöiden vuoksi. Lakanoita ei olla vaihdettu, pölyjä pyyhitty, lattioita imuroitu ja vessoja ja lavuaareja pesty ja sellaista ihan todella perusjuttuja. Astiapesukoneen täyttöön ja tyhjentämiseen mies osallistuu oma-aloitteisesti yhtä paljon kuin minäkin. Mutta kaikessa muussa, jos minä en ole vaatimassa siivoamista (huom. ensin pyydän kauniisti -> mitään ei tapahdu. Monesti ei tule edes vastausta. Sitte pitää alkaa pikku hiljaa painokkaammin vaatimaan. Ja mitään tärkeää en keskeytä. Tv:n katselua vaan) ja luettelemassa mitä pitää tehdä, niin mitään ei tapahdu. Tänään taas sama homma. Siivoamisen tarve on ilmiselvä, paitsi miehelle. Alan tulla ihan hulluksi, enkä tiedä mitä tehdä tämän siivousasian kanssa. Tätä on jatkunut 10 vuotta.

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Teemu Keskisarja ei tee kotitöitä, niin en tee minäkään.

Sitäpaitsi minulla on jo kaikki universumin ongelmat tässä ratkottavana.

Mitä te vielä vaaditte? Kysyn vaan. Eikö mikään riitä?

Älä puhu paskaa, siinä jutussa kerrottiin että Keskisarja tekee tietyt kotityöt ja vaimo tietyt ja jako toimii heillä hyvin.

Vierailija
22/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa syy sille, miksi yhteenmuutto ja isompi yhteinen asunto ei ole miesten mielestä järkevä valinta. Omassa kodissa saa elää haluamaansa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen: tunne rajasi!

Vierailija
24/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska ketju, koska just eilen veli valitti sitä, että vaimonsa ei anna hankkia heille siivoojaa, vaikka veli maksaisi kaikki kulut. Kuulemma heille ei vieras ihminen tule siivoamaan, koska se ei kuitenkaan tiedä, miten hän (siis käly) haluaa siivouksen hoidettavan eikä veljellä ole mitään oikeutta laistaa velvollisuuksistaan hakkimalla joku siivoamaan puolestaan.

Kyse ei ole siisteydestä, kyse on vallasta.

Vierailija
25/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siivoaa ketä häiritsee.

Se kyllä kertoo ihmisestä tarpeeksi, jos ei sotku ja likaisuus häiritse. Yleensä tällaiset ihmiset kärsivät jostain mt-ongelmista.

Vierailija
26/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pitää tulla muutos, muuten on turha jatkaa suhdetta. Sano se miehelle.

Toiseksi, olen havainnut muutaman hyvän konstin. Tehkää lista siivouksista, jotka on suoritettava joka viikko. Sitten sovitte, että molempien on tehtävä listalta puolet tehtävistä. Kuka ehtii ensin saa vslita tehtävän ja merkatkaa vaikka listaan, kun tehty ja pvm.

Se, joka ei tee puolta tehtävistä, maksaa kotisiivouksen.

Listaan kuulumattomat työt sovitaan yhdessä. Parhaiten miehiin ja lapsiin toimii 2 vaihtoehdon taktiikka. Eli anna miehelle 2 vaihtoehtoa: pesetkö matot vai ikkunat? Toinen täytyy valita ja suorittaa. Se, joka ei suorita, maksaa kotisiivouksen.

Vierailija
27/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa, siinä jutussa kerrottiin että Keskisarja tekee tietyt kotityöt ja vaimo tietyt ja jako toimii heillä hyvin.

"Keskisarja osallistuu lastensa harrastuksiin, mutta ruokaa hän ei laita.

– Enkä ole nykyisessä avioliitossani käynnistänyt kertaakaan tiskikonetta tai pyykkikonetta. Enkä käyttänyt imuria. Minua ei kiinnosta sellainen elämäntapa." Lainaus IS:n jutusta 20.4.

Minuakaan ei kiinnosta sellainen elämäntapa. 

Vierailija
28/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska ketju, koska just eilen veli valitti sitä, että vaimonsa ei anna hankkia heille siivoojaa, vaikka veli maksaisi kaikki kulut. Kuulemma heille ei vieras ihminen tule siivoamaan, koska se ei kuitenkaan tiedä, miten hän (siis käly) haluaa siivouksen hoidettavan eikä veljellä ole mitään oikeutta laistaa velvollisuuksistaan hakkimalla joku siivoamaan puolestaan.

Mikä sillä sun veljellä on vikana, ettei osaa siivota? Sukuvika?

Vierailija
29/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko jos ei taho.

Vierailija
30/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut mies eläissään siivota mitään jos ei oma-aloitteisesti osaa tehdä? Jos pytty on vauhtirantuja täynnä, miehellä ei mikään kello kilahda joka kertoisi että asialle pitäisi tehdä jotakin?

Vierailija
31/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Toiseksi, olen havainnut muutaman hyvän konstin. Tehkää lista siivouksista, jotka on suoritettava joka viikko. Sitten sovitte, että molempien on tehtävä listalta puolet tehtävistä. Kuka ehtii ensin saa vslita tehtävän ja merkatkaa vaikka listaan, kun tehty ja pvm.

Listaan kuulumattomat työt sovitaan yhdessä. Parhaiten miehiin ja lapsiin toimii 2 vaihtoehdon taktiikka. Eli anna miehelle 2 vaihtoehtoa: pesetkö matot vai ikkunat? Toinen täytyy valita ja suorittaa. Se, joka ei suorita, maksaa kotisiivouksen.

Ja vierelle lista siitä, miten monta euroa kumpikin on laittanut yhteiselle taloustilille, onhan se 50/50 eikä tulojen suhteessa?

Vierailija
32/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan tee niitä töitä itse! Puolet sille ukolle ja piste. Suuttukoon kunnes oppii tekemään oman osansa pyytämättä.

Tai tilaatte siivoojan.

Vierailija
33/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sillä sun veljellä on vikana, ettei osaa siivota? Sukuvika?

Työ, tekee 12 tunnin työvuoroja eikä ymmärrä, miksi perjantaina illalla pitää siivota, vaikka hän tulee töistä kotiin vasta klo 21. Mutta kun kälyn lapsuudenperheessä siivottiin perjantaina, niin sitten siivotaan heilläkin. Yhdessä.

Vierailija
34/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Keskisarja osallistuu lastensa harrastuksiin, mutta ruokaa hän ei laita.

– Enkä ole nykyisessä avioliitossani käynnistänyt kertaakaan tiskikonetta tai pyykkikonetta. Enkä käyttänyt imuria. Minua ei kiinnosta sellainen elämäntapa." Lainaus IS:n jutusta 20.4.

Minuakaan ei kiinnosta sellainen elämäntapa. 

Ei kai sitä enää riitä virtaa joutaviin askareisiin, jos joutuu miettimään päivät pitkät eläimiin sekaantumista 1700-luvun Suomessa.

Vierailija
35/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tainnut mies eläissään siivota mitään jos ei oma-aloitteisesti osaa tehdä? Jos pytty on vauhtirantuja täynnä, miehellä ei mikään kello kilahda joka kertoisi että asialle pitäisi tehdä jotakin?

Äiti aina siivonnut jäljet puolesta eikä ole vaadittu mitään, tai ehkä kasvanut sotkuisessa kodissa.

Vierailija
36/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää siivota tai ylipäätään koska naiset oppivat, että he eivät ole puolison tai asuinkumppanin äiti, jolla on valta  määrätä ja komentaa. Jos miehelle likaiset lakanat on OK, niin miksi naisen pitää vaatia, että vaihda ne?

Vierailija
37/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko jos ei taho.

Tämä, ei ole onneksi pakko jäädä huonoon suhteeseen jos ei taho.

Vierailija
38/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Ja vierelle lista siitä, miten monta euroa kumpikin on laittanut yhteiselle taloustilille, onhan se 50/50 eikä tulojen suhteessa?

Tietenkin on 50/50, nyt on kato 2023 vuosiluku ja molemmat tienaa nykyään suunnilleen saman verran.

Kannattaa ostaa uus kalenteri kerran vuodessa niin pysyy kärryillä😂

Vierailija
39/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti teillä on tosi siistiä. Mun äiti on yltiösiisti. Kun hän alkaa puhua, että hänen pitäisi siivota, mä en näe, että hänen kodissaan on vielä mitään siivottavaa.

Vierailija
40/156 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitää siivota tai ylipäätään koska naiset oppivat, että he eivät ole puolison tai asuinkumppanin äiti, jolla on valta  määrätä ja komentaa. Jos miehelle likaiset lakanat on OK, niin miksi naisen pitää vaatia, että vaihda ne?

Ehkä siksi, ertä parisuhteessa usein nukutaan samassa sängyssä? Mut hyvä Idea tietty että hankitaan sit erilliset sängyt, joiden lakanat kumpikin vaihtaa omassa tahdissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme