Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän suunnittelu ei onnistu miehen kanssa ollenkaan

Vierailija
27.04.2023 |

Onkohan tämä yleinenkin ongelma? Ja mikähän ratkaisuksi? Ennen me pystyttiin helpostikin suunnittelemaan elämää ja tulevaisuutta, niin kodin hankintaa kuin vaihtoakin, lomamatkoja, perheen perustamista jne. Asioista puhuttiin ja niitä toteutettiin. No nyt on lapset tehtynä (kaksi vielä pientä) ja enää mikään elämän suunnittelu ei onnistu. Asiat junnaa paikallaan, tulevaisuudesta ei pystytä edes puhumaan koska joko mies ei puhu mitään tai sitten alkaa kauhea paasaus, minun syyllistäminen ja lopulta riita. Eli mitään ei voida myöskään toteuttaa, nykyinen asuntokin on vähän epäsopiva mutta eihän tästä päästä minnekään kun aiheesta ei voi edes keskustella. Viime kesänä ei käyty missään lomalla eikä varmaan tänä kesänäkään, kun eihän ne suunnittelematta ja puhumatta tietenkään toteudu.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistämättä se elämä muuttuu kun tulee niitä lapsia. 

Vierailija
22/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies sen kieltääkin, niin on silti mahdollista, että ero tuosta tulee.

T. Saman kokenut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tarvitset siihen miestä, että käyt jossakin?

Kun on kaksi pientä lasta niin olisihan ne perheen lomamatkat helpompi ja kivempi toteuttaa kahden vanhemman voimin. Ap

Hän tyrmää kaikki sinun ehdotukset?

Ei niistä synny keskustelua, hän ei vastaa oikein mitään, yleensä vaihtaa puheenaihetta. Jos alan vaatimaan vastausta niin alkaa paasata jostain ja tulee lopulta riita.

Ap

Okei, mies on tehnyt selväksi ettei matka nyt kuulu hänen suunnitelmiin TEIDÄN tulevaisuudessa. Nyt on sinun vuorosi tehdä omat ratkaisusi. 

Vierailija
24/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että miehellä on vain väsymystä arkeen ja ehkä jonkinlaista alakuloa. Muistan omankin miehen kohdalla ajan jolloin tuntui että hän oli ihan jämähtänyt paikoilleen eikä halunnut kuullakaan mistään joka olisi vaatinut yhtään ylimääräistä vaivaa. Ensin se ärsytti minua suunnattomasti ja ajattelin että tällainenko se mies sitten oikeasti on. Tajusin sitten kuitenkin vähitellen että mies oli vain sen verran kuormittunut lapsiperheen arjesta (oli erittäin osallistuva isä ja sen lisäksi kuskasi paljon lapsia harrastuksiin) että ei vain halunnut elämään mitään joka olisi vielä lisännyt kuormaa. Siinä missä minä olisin kokenut uudet asiat voimavarana, hän koki ne rasitteena.

Onneksi tuosta vaiheesta meillä selvittiin ja nyt mies on taas innolla suunnittelemassa uutta ja on taas se oma entinen itsensä.

Vierailija
25/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mies sen kieltääkin, niin on silti mahdollista, että ero tuosta tulee.

T. Saman kokenut

Se ero ole mikään hetkenmielijohde. Ei kai kukaan vastaa että haluaa erota kun se kysymys tulee täysin puskista?

Vierailija
26/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että mies on yleistyytymätön elämäänsä, eikä siksi kiinnosta suunnitella mitään. Se että voiko ap tehdä asialle mitään, tuskin. Miehen pitää itse saada käsiteltyä asiaa jotenkin.

Vierailija
27/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajattelee ettet ole kuitenkaan koskaan tyytyväinen. Haluat aina "eteenpäin" isompaa parempaa jne. On sama mitä hän tekee tai hankkii, valitat kuitenkin ja tahdot enemmän.

Ole tyytyväinen siihen mitä NYT on!!

En halua aina isompaa parempaa, enkä valita usein.

Ap

Ihminen on yleensä sokea omalle käytökselleen. Koska te olette oikeasti ottanut aikaa keskustelulle niin, että lapset ovat hoidossa? 

Vierailija
28/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette sentään saaneet aikaiseksi muuttaa yhteen, olette matkustelleet ja tehneet lapsia. Itselläni on tilanne että miehen kanssa ei voi suunnitella ollenkaan yhteistä elämää tai se suunnittelu on oikeastaan sitä että mies tokaisee katsotaan muutaman vuoden päästä. Mies haluaisi lapsia tulevaisuudessa ja ei tunnu tajuavan että minä vanhenen enkä halua saada lasta 40 vuotiaana, puhumattakaan siitä onko se edes mahdollista enää.

Vierailija
29/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että mies on yleistyytymätön elämäänsä, eikä siksi kiinnosta suunnitella mitään. Se että voiko ap tehdä asialle mitään, tuskin. Miehen pitää itse saada käsiteltyä asiaa jotenkin.

Voi olla noin. Mutta minun ja lasten elämä junnaa paikoillaan. Nykyinen asuntokin on epäsopiva ja muutto toiseen olisi tarpeen (samanhintainen mutta eri sijainnilla ja ominaisuuksilla), mutta ei se onnistu miehen takia, se on oikeasti jo aika hankala asia kun mikään tärkeä ei mene eteenpäin. Ap

Vierailija
30/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ajattelee ettet ole kuitenkaan koskaan tyytyväinen. Haluat aina "eteenpäin" isompaa parempaa jne. On sama mitä hän tekee tai hankkii, valitat kuitenkin ja tahdot enemmän.

Ap

Just sanoit, että teillä tulee toistuvasti riitaa esim matkasta puhumisesta. 

Vierailija
31/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
32/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihminen on yleensä sokea omalle käytökselleen. Koska te olette oikeasti ottanut aikaa keskustelulle niin, että lapset ovat hoidossa? 

Lapset menee nukkumaan joka päivä klo 20, me aikuiset klo 23:30, meillä on joka ilta hyvää aikaa keskustella. Ap

Vierailija
33/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla noin. Mutta minun ja lasten elämä junnaa paikoillaan. Nykyinen asuntokin on epäsopiva ja muutto toiseen olisi tarpeen (samanhintainen mutta eri sijainnilla ja ominaisuuksilla), mutta ei se onnistu miehen takia, se on oikeasti jo aika hankala asia kun mikään tärkeä ei mene eteenpäin. Ap

Minä ostin nykyisen taloni ja kysyin muuttaako mies mukana. Muutti se. 

Vierailija
34/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oltais ikinä tehty yhtään lomamatkaa, jos se miehestä olisi kiinni. Minä ilmoitan, että viikolla X lähdemme paikkaan Y ja sitten lähdemme. Tai jos tarvitaan uusi sohva, kerron että lähden kaupoille päivänä x, tuleeko hänkin mukaan valitsemaan vai teenkö minä päätöksen. Kaikki ratkaisut täytyy esittää miehelle mahdollisimman valmiina, niin asiat hoituu.

Vierailija
35/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja minun elämäni...

Vierailija
36/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapset menee nukkumaan joka päivä klo 20, me aikuiset klo 23:30, meillä on joka ilta hyvää aikaa keskustella. Ap

Tämä selittää paljon. Teillä aikuisillakin pitäisi olla jotain omaa kuin vain ne lapset ja se arki. 

Vierailija
37/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja minun elämäni...

Kenen elämä sitten? 

Vierailija
38/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just sanoit, että teillä tulee toistuvasti riitaa esim matkasta puhumisesta. 

Ei vaan sanoin että mies alkaa paasaamaan jostain ja syyllistää minua lopulta tulee riita. Hän alkaa siis paasaamaan jostain ihan muusta, joka ei edes matkaan liity ja kun aikani olen kuunnellut sitä paasaamista ja syyllistämistä niin lopulta hermostun siihen ja sitten tulee riita. Minusta tuntuu että tuo paasaaminen on vain tapa vaihtaa puheenaihetta.

Ap

Vierailija
39/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ala vaan toteuttamaan suunnitelmia. En minä jaksaisi montaa kertaa kysyä samoja kysymyksiä saamatta niihin mitään vastauksia vaan alkaisin toimimaan niinkuin parhaaksi itse näen.

Vierailija
40/139 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on oikeasti todella vähän aikaa siihen, että toinen ihan oikeasti puhuu ja toinen kuuntelee ku nukkumaan meno painaa päälle. Mikä se miehen rooli lasten elämässä? Hän on jossain siellä taustalla perheen varavanhempana, eikä hänellä oikein sitä roolia ole teidän perheessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi