Elämän suunnittelu ei onnistu miehen kanssa ollenkaan
Onkohan tämä yleinenkin ongelma? Ja mikähän ratkaisuksi? Ennen me pystyttiin helpostikin suunnittelemaan elämää ja tulevaisuutta, niin kodin hankintaa kuin vaihtoakin, lomamatkoja, perheen perustamista jne. Asioista puhuttiin ja niitä toteutettiin. No nyt on lapset tehtynä (kaksi vielä pientä) ja enää mikään elämän suunnittelu ei onnistu. Asiat junnaa paikallaan, tulevaisuudesta ei pystytä edes puhumaan koska joko mies ei puhu mitään tai sitten alkaa kauhea paasaus, minun syyllistäminen ja lopulta riita. Eli mitään ei voida myöskään toteuttaa, nykyinen asuntokin on vähän epäsopiva mutta eihän tästä päästä minnekään kun aiheesta ei voi edes keskustella. Viime kesänä ei käyty missään lomalla eikä varmaan tänä kesänäkään, kun eihän ne suunnittelematta ja puhumatta tietenkään toteudu.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ajattelee ettet ole kuitenkaan koskaan tyytyväinen. Haluat aina "eteenpäin" isompaa parempaa jne. On sama mitä hän tekee tai hankkii, valitat kuitenkin ja tahdot enemmän.
Ole tyytyväinen siihen mitä NYT on!!
En halua aina isompaa parempaa, enkä valita usein.
ApIhminen on yleensä sokea omalle käytökselleen. Koska te olette oikeasti ottanut aikaa keskustelulle niin, että lapset ovat hoidossa?
Lapset menee nukkumaan joka päivä klo 20, me aikuiset klo 23:30, meillä on joka ilta hyvää aikaa keskustella. Ap
Kuulostaa aika lapsivoittoiselta elämältä. Väsyneenä tulee sitä riitaa rakentavan keskustelun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tarvitset siihen miestä, että käyt jossakin?
Kun on kaksi pientä lasta niin olisihan ne perheen lomamatkat helpompi ja kivempi toteuttaa kahden vanhemman voimin. Ap
Ei ne lomamatka pienten lasten kanssa herkkua ole kahdenkaan aikuisen kanssa.
Lasten kanssa mennään väkisin veren ja p:n maku suussa, se kuuluu elämään.
Miestä varmaan väsyttää. Hän tahtoisi rauhoittua jossain hetken aikaa. Tunteiden ja tarpeiden kartoitus ei ole aina helppoa.
Huomioni kiinniittyy siihen että kyse saattaa olla rahasta.
Muistan saman, ennen lapsia reissattiin paljon ja rahaa oli. Sitten tuli kaksi lasta niin kyllä se vaikutti niin kovin rahatilanteeseen että seuraavan kerran käytiin kun kuopus oli 3,5v.
Ja nyt on vielä vuodessa kaikki kallistunut. Ehkä miestä ahdistaa kun ei olekaan varaa enää samanlaiseen elämäntyyliin kuin ennen lapsia.
Tai sitten se lapsiperhearki vie mehut, toiset kestää sitä huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että mies on yleistyytymätön elämäänsä, eikä siksi kiinnosta suunnitella mitään. Se että voiko ap tehdä asialle mitään, tuskin. Miehen pitää itse saada käsiteltyä asiaa jotenkin.
Voi olla noin. Mutta minun ja lasten elämä junnaa paikoillaan. Nykyinen asuntokin on epäsopiva ja muutto toiseen olisi tarpeen (samanhintainen mutta eri sijainnilla ja ominaisuuksilla), mutta ei se onnistu miehen takia, se on oikeasti jo aika hankala asia kun mikään tärkeä ei mene eteenpäin. Ap
Minä ja minun elämäni...
Kenen elämä sitten?
Yrityksen nimeltä Perhe Ab.
Se tavallinen tarina-mieslapsi ei ota mitään vastuuta mistään, ennen kuin naisella on laukut pakattuina ja lapset eteisessä lähtövaatteissaan. Ole hyvä, ap, äläkä anna tuon kotiterroristin imeä itsestäsi elämänhalua kuten niin monelle muulle on käynyt. Tiukat ehdot ja keskustelut, tee vaikka lista asioista joista on puhuttava ja joihin miehen annettava vastaus (teet siinäkin jo sellaisen kädenojennuksen, että vähän liikaa, mutta ainahan voi yrittää..) ja mies joko kantaa vastuun sekä keskustelee tai lähdette eri osoitteisiin, koska niin on sinulle joka tapauksessa loputa helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ajattelee ettet ole kuitenkaan koskaan tyytyväinen. Haluat aina "eteenpäin" isompaa parempaa jne. On sama mitä hän tekee tai hankkii, valitat kuitenkin ja tahdot enemmän.
ApJust sanoit, että teillä tulee toistuvasti riitaa esim matkasta puhumisesta.
Ei vaan sanoin että mies alkaa paasaamaan jostain ja syyllistää minua lopulta tulee riita. Hän alkaa siis paasaamaan jostain ihan muusta, joka ei edes matkaan liity ja kun aikani olen kuunnellut sitä paasaamista ja syyllistämistä niin lopulta hermostun siihen ja sitten tulee riita. Minusta tuntuu että tuo paasaaminen on vain tapa vaihtaa puheenaihetta.
Ap
Paasaa? Mitä jos koettaisit kuunnella mitä sillä on sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJust sanoit, että teillä tulee toistuvasti riitaa esim matkasta puhumisesta.
Ei vaan sanoin että mies alkaa paasaamaan jostain ja syyllistää minua lopulta tulee riita. Hän alkaa siis paasaamaan jostain ihan muusta, joka ei edes matkaan liity ja kun aikani olen kuunnellut sitä paasaamista ja syyllistämistä niin lopulta hermostun siihen ja sitten tulee riita. Minusta tuntuu että tuo paasaaminen on vain tapa vaihtaa puheenaihetta.
ApAlat kiukuttelemaan kun pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun mies ei sano niitä sanoja joita sinä haluaisit kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Se tavallinen tarina-mieslapsi ei ota mitään vastuuta mistään, ennen kuin naisella on laukut pakattuina ja lapset eteisessä lähtövaatteissaan. Ole hyvä, ap, äläkä anna tuon kotiterroristin imeä itsestäsi elämänhalua kuten niin monelle muulle on käynyt. Tiukat ehdot ja keskustelut, tee vaikka lista asioista joista on puhuttava ja joihin miehen annettava vastaus (teet siinäkin jo sellaisen kädenojennuksen, että vähän liikaa, mutta ainahan voi yrittää..) ja mies joko kantaa vastuun sekä keskustelee tai lähdette eri osoitteisiin, koska niin on sinulle joka tapauksessa loputa helpompaa.
Mies on yksin parisuhteessa? Pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan pitäisi aina miettiä olikohan kummassakin "vikaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ala vaan toteuttamaan suunnitelmia. En minä jaksaisi montaa kertaa kysyä samoja kysymyksiä saamatta niihin mitään vastauksia vaan alkaisin toimimaan niinkuin parhaaksi itse näen.
Jos nykyinen koti on puoliksi omistettu asunto, niin miten toinen omistaja (minä) voi vain alkaa myymään sitä? Ei mitenkään.
Ap
Oletko ajatellut että omistusasunnon vaihto maksaa vaikka uusi olisikin samanhintainen?
Varainsiirtovero, kiinteistövälittäjä, muutto, uusi pankkilaina uudet ehdot - siinä on monta muuttujaa ja myös monta stressin aihetta ennenkuin koko homma on maalissa. Ja uutta kotia on melkein pakko vähän sisustaa ja huonekalujakin ehkä pitää uusia kun vanhat eivät istu uuteen pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kaksi pientä lasta niin olisihan ne perheen lomamatkat helpompi ja kivempi toteuttaa kahden vanhemman voimin. Ap
Kaksi pientä lasta...klassinen eronajankohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisi kai sen sanoa sitten ääneen jos ei halua lähteä eikä alkaa haastaa riitaa?
Ihan vaan, että "ne lomamatkat lasten kanssa stressaa eikä ole kivoja. Voitaisiinko olla vaan kotona?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ala vaan toteuttamaan suunnitelmia. En minä jaksaisi montaa kertaa kysyä samoja kysymyksiä saamatta niihin mitään vastauksia vaan alkaisin toimimaan niinkuin parhaaksi itse näen.
Jos nykyinen koti on puoliksi omistettu asunto, niin miten toinen omistaja (minä) voi vain alkaa myymään sitä? Ei mitenkään.
ApOletko ajatellut että omistusasunnon vaihto maksaa vaikka uusi olisikin samanhintainen?
Varainsiirtovero, kiinteistövälittäjä, muutto, uusi pankkilaina uudet ehdot - siinä on monta muuttujaa ja myös monta stressin aihetta ennenkuin koko homma on maalissa. Ja uutta kotia on melkein pakko vähän sisustaa ja huonekalujakin ehkä pitää uusia kun vanhat eivät istu uuteen pohjaan.
Tietenkin. Ollaan me vaihdettu kotia ennenkin. Eikä meillä niin tiukkaa rahasta ole etteikö pystyttäisi nousta selviämään. Eikä mieskään nykyisestä kodista hirveästi tykkää vaan kokee epäsopivaksi hänkin tämän.
Ap
Kuulostaa kuin olisin itse kirjoittanut aloituksen. Miehen kanssa ei pysty suunnittelemaan mitään edes unelmoimaan. Tasapaksua arkea päivästä toiseen. Jos ehdotan jotain niin aina ensin tulee sana ei. Hän haluaa et elämä on tuttua ja turvallista eikä koskaan mitään seikkailua tai haaveita.
Vierailija kirjoitti:
Huomioni kiinniittyy siihen että kyse saattaa olla rahasta.
Muistan saman, ennen lapsia reissattiin paljon ja rahaa oli. Sitten tuli kaksi lasta niin kyllä se vaikutti niin kovin rahatilanteeseen että seuraavan kerran käytiin kun kuopus oli 3,5v.
Ja nyt on vielä vuodessa kaikki kallistunut. Ehkä miestä ahdistaa kun ei olekaan varaa enää samanlaiseen elämäntyyliin kuin ennen lapsia.
Tai sitten se lapsiperhearki vie mehut, toiset kestää sitä huonommin.
Miksi naisen tehtävä olisi arvailla mikä kivi siellä miehen kengässä hiertää? Eikö voi vaatia, että sanoo jos ahdistaa taloudellinen tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko ajatellut että omistusasunnon vaihto maksaa vaikka uusi olisikin samanhintainen?
En tiedä missä pahvilaatikossa ap elää kun tällä hetkellä suunnittelee asunnonvaihtoa. Tavattoman monet perheet on nyt maailmantilanteesta johtuen joutuneet laittamaan suunnitelmat odottelemaan sinne taustalle. Mies paasaa samaa? Mut ku mä haluun....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisi kai sen sanoa sitten ääneen jos ei halua lähteä eikä alkaa haastaa riitaa?
Ihan vaan, että "ne lomamatkat lasten kanssa stressaa eikä ole kivoja. Voitaisiinko olla vaan kotona?"
Ehkä se mies on koettanut sanoa, mutta ap pitää sitä turhan päiväisenä paasauksena? Ja kun se vastaus ei miellytä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä pahvilaatikossa ap elää kun tällä hetkellä suunnittelee asunnonvaihtoa. Tavattoman monet perheet on nyt maailmantilanteesta johtuen joutuneet laittamaan suunnitelmat odottelemaan sinne taustalle. Mies paasaa samaa? Mut ku mä haluun....
Meillä olisi varaa toteuttaa asunnon vaihto. Ja minä olen se säästeliäämpi meistä, mies suhtautuu rahaan rennommin kuin minä. Ap
Siis sinä paasaat, eikä mies halua kuunnella. Ja mies paasaa, etkä sinä halua kuunnella. Joo, good luck with that future.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kuin olisin itse kirjoittanut aloituksen. Miehen kanssa ei pysty suunnittelemaan mitään edes unelmoimaan. Tasapaksua arkea päivästä toiseen. Jos ehdotan jotain niin aina ensin tulee sana ei. Hän haluaa et elämä on tuttua ja turvallista eikä koskaan mitään seikkailua tai haaveita.
Ihmiset on yksilö ja kaikki erilaisia. Se ei ole miehen vika, että sinä olet ottanut itsellesi väärän miehen. Mies ei tule koskaan olemaan = sinä.
Ap