Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..
Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta huolehtia eikä se huononna mun elämää yhtään. Elän sellqasta elämää kuim haluankin eli mulle täyeellistä. En kärsi yhtään ja onnellisempi en voisi olla. Miksi pitäisk ostaa esim. uusia vaatteita koska nykyiset riittää mulle. Pukeudun ym. siten kuten haluan enkä muita miellyttääkseni :)
Okei en jaksa enää teitä lukutaidottomia... Vaikka oottekin varmaan se yksi ja sama lukutaidoton perusjamppa... Hauskoja vänkäämisiä!
Ymmärsin oikein hyvin aloituksen ja olen eri kuin muut vastaajat.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole laittautunut työhaastatteluun (toki siistit ja tilanteeseen sopivat vaatteet, mutta en ole meikannut tms) ja töitä olen silti saanut. Ihan yhdenvertaisesti minua on töissä kohdeltu. En koe saaneeni huonompaa kohtelua koska en meikkaa tai muuten panosta ulkonäköön.
Molemmissa tapauksissa jotenkin hävettäisi, jos olisin kaikin tavoin pätevä tai sitten pätemätön, mutta ulkoasu kuten vaatteet ym. ratkaisisi valintani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta huolehtia eikä se huononna mun elämää yhtään. Elän sellqasta elämää kuim haluankin eli mulle täyeellistä. En kärsi yhtään ja onnellisempi en voisi olla. Miksi pitäisk ostaa esim. uusia vaatteita koska nykyiset riittää mulle. Pukeudun ym. siten kuten haluan enkä muita miellyttääkseni :)
Okei en jaksa enää teitä lukutaidottomia... Vaikka oottekin varmaan se yksi ja sama lukutaidoton perusjamppa... Hauskoja vänkäämisiä!
Lisään että vastasin aloitukseen että siksi koska ei kiinnosta sekä että ei huononna elämää olenkaan. Luin siiis täysin oiikein. Itse et nyt ymmärrä aloitusta ja jos olet ap niin et ymmärrä kirjoittamaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kehotti syrjäytyneitä pukeutumaan paremmin niin kaikki järjestyisi hyvin. Syrjäytymättömät sai olla kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kehotti syrjäytyneitä pukeutumaan paremmin niin kaikki järjestyisi hyvin. Syrjäytymättömät sai olla kuin huvittaa.
Jep. Ja alkoi kiukuttelemaan kun ei saanut haluamaansa reaktiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?
Mitä loukkaavaa siinä on, että sanoo totuuden? Olen epämiellyttävän näköinen, eikä kukaan puhu minulle ja naiset ovat jopa käskeneet minun lopettaa itseni, kun olen yrittänyt keskustella heidän kanssaan.
Empä ihmettele. Annetaanhan ihmisten eää kuin haluavat. Ei ole keneltäkään pois. Terveisin mukavuudenhaluinen vapaa sielu. Kkj
Mistä tämä ajatus on tullut, että kauniit vaatteet ovat jotenkin epämukavia? Ihmiset eivät vaan halua käyttää rahoja uusiin vaatteisiin, eikä aikaa niiden ostamiseen. Vaikka 100€ kävisi ostamassa Lidlistä ihan kaikki uudet vaatteet tämän vuoden mallistosta näyttäisi heti paremmalta, niin ihmiset mielummin kulkevat niissä 15 vuotta vanhoissa kuluneissa vaatteissa ja selittävät kuinka vain ne ovat mukavia.
Varsinkin miehiä suosittelisin heittämään ne iänikuiset mustat farkut ja hupparin pois. Ostamaan ne 12€ maksavat chinohousut sieltä Lidlistä ja samalla se 8€ pikeepaita ja se 10€ neule ja samalla siihen ne 10€/3 paria uudet kalsarit ja 5€/3 kpl sukkia ja ehkä jopa se 20€ uusi kevättakki. Ja valita tietysti yhteensopivat värit. Jotkut kivanväriset lenkkarit tai kengät sieltä 20€ ja sen jälkeen voi katsoa peiliin. Pestä hampaat, leikata hiukset ja ottaa pientä kevyttä päivetystä tuplaa kevätauringosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?
Mitä loukkaavaa siinä on, että sanoo totuuden? Olen epämiellyttävän näköinen, eikä kukaan puhu minulle ja naiset ovat jopa käskeneet minun lopettaa itseni, kun olen yrittänyt keskustella heidän kanssaan.
Empä ihmettele. Annetaanhan ihmisten eää kuin haluavat. Ei ole keneltäkään pois. Terveisin mukavuudenhaluinen vapaa sielu. Kkj
Mistä tämä ajatus on tullut, että kauniit vaatteet ovat jotenkin epämukavia? Ihmiset eivät vaan halua käyttää rahoja uusiin vaatteisiin, eikä aikaa niiden ostamiseen. Vaikka 100€ kävisi ostamassa Lidlistä ihan kaikki uudet vaatteet tämän vuoden mallistosta näyttäisi heti paremmalta, niin ihmiset mielummin kulkevat niissä 15 vuotta vanhoissa kuluneissa vaatteissa ja selittävät kuinka vain ne ovat mukavia.
Varsinkin miehiä suosittelisin heittämään ne iänikuiset mustat farkut ja hupparin pois. Ostamaan ne 12€ maksavat chinohousut sieltä Lidlistä ja samalla se 8€ pikeepaita ja se 10€ neule ja samalla siihen ne 10€/3 paria uudet kalsarit ja 5€/3 kpl sukkia ja ehkä jopa se 20€ uusi kevättakki. Ja valita tietysti yhteensopivat värit. Jotkut kivanväriset lenkkarit tai kengät sieltä 20€ ja sen jälkeen voi katsoa peiliin. Pestä hampaat, leikata hiukset ja ottaa pientä kevyttä päivetystä tuplaa kevätauringosta.
Vaatteidenkin kauneus on täysin makuasia. Hinnalla ei ole mitään tekemistä vaatteiden kauneuden kanssa. Vaikka olks joku 10 000e paita niin toki se on kaunkmis joidenkin mielestä mutta ei kaikkien. Makuasioista ei voi kiistellä tai voi mutta ei kanmata koska se kiistely ei muuta kenenkään mielipidettä.
Ulkonäöstä keskusteleminen menee nähtävästi tunteisiin monella :)
Itse kuitenkin olen ajatellut vähän ap:n johdannon mukaisesti, että niin kauan kuin vähän välittää että on hyvä, puhtaat kengät ja vaatteet jotka valinnut sen mukaan mikä näyttää itsestä hyvälle, ja pitää siisteydestäänkin kiinni, niin niin kauan on ainakin mielenterveys kunnossa.
Koska kun se pettää, alkaa ilmeisesti omasta itsestä huolehtiminen ja koko minäkuva jäädä pois ajattelusta, ja se on pelottava ajatus. Siksi on kiva olla huoliteltu, kun tietää elävänsä ja olevansa henkisesti terve. (ei se rahaa vaadi jos osaa hoitaa talouttaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja alkoi kiukuttelemaan kun ei saanut haluamaansa reaktiota
Nimenomaan. AP ei kestä sitä tosiasiaa että monella heistä jotka eivät halua panostaa ulkonäköönsä on elämässä asiat kuten haluavat eli niin hyvin ettei paremmin voisi oĺla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein etänä aspahommia pyjama päällä ja tukka sotkussa. Pääsin töihin koulutukseni sekä cv:n turvin en ulkonäköni. Venaas.. firma sijaitsee ulkomailla. Suomessa haetaan työntekijöitä kaveri staililla. Ulkomaisissa firmoissa arvostetaan taustoja.
En tiedä mistä ulkomaasta puhut ja mihin hommaan sinut on palkattu, mutta toisissa maissa ei ole mitään saumaa tulla valituksi työhän jos olet ruma ja homssuinen. Ellemme puhu tietysti jostain puhelin työstä ja kauhea tarve työvoimalle. Määrättyihin firmoihin ei edes riitä, että olet hyvännäköinen vaan sinun pitää edustaa firman tyylin mukaista hyvännäköistä.
Siinä kävellään persoonan yli että heilahtaa. Mutta jos siitä saa palkkansa ja tunteen että on se valittu. Näkee tuota mutta joistakuista voi vaikuttaa korniltakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuitenkin olen ajatellut vähän ap:n johdannon mukaisesti, että niin kauan kuin vähän välittää että on hyvä, puhtaat kengät ja vaatteet jotka valinnut sen mukaan mikä näyttää itsestä hyvälle, ja pitää siisteydestäänkin kiinni, niin niin kauan on ainakin mielenterveys kunnossa.
Koska kun se pettää, alkaa ilmeisesti omasta itsestä huolehtiminen ja koko minäkuva jäädä pois ajattelusta, ja se on pelottava ajatus. Siksi on kiva olla huoliteltu, kun tietää elävänsä ja olevansa henkisesti terve. (ei se rahaa vaadi jos osaa hoitaa talouttaan)
Ap tumtuu olevan ainoa kenellä meni tunteisiin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varaa on eli ei se rahasta ole kiinni. Ei vaan ole tarvetta olla huoliteltu.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.
Tätä mieltä minäkin olen, mutta moni rekrytoija on valitettavasti eri mieltä. Ulkonäköön kannattaa ainakin työhaastatteluissa panostaa.
Muistanpa kerran kun Ikean perustaja Ingvar Kamprad oli samaan aikaan Lausannen Ikeassa käymässä ja herra käyskenteli siellä rikkinäinen villapaita päällä ja kumikengät jalassa kesähelteellä. Ei päältäpäin olisi uskonut että tyypillä on 80 miljardin omaisuus. Eikä ole ainoa tosi rikas jonka olen nähnyt vetelevän ns. retkut päällä.
Ei se omaisuus aina päälle näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on hygienia kunnossa, eli käy suihkussa, on puhtaat ja ehjät vaatteet, eikä ainakaan ihan järkyttävää määrää ylipainoa tai alipainoa, niin sen pitäisi riittää että näyttää tavalliselta. Mielestäni mitkään meikit tai merkkivaatteet ole kenellekään pakollisia, eikä niillä mitään saavuta.
Tätä mieltä minäkin olen, mutta moni rekrytoija on valitettavasti eri mieltä. Ulkonäköön kannattaa ainakin työhaastatteluissa panostaa.
No jos en kelpaa sellaisena kuin olen niin ei haittaa yhtään jos en työpaikkaa saa. En ala esittäämään muuta kuin oikeasti olen t:eri
Minä olen tämmöinen rönttänainen 90% ajasta. Samat virttyneet verkkarit tai leggarit on aina päällä, uusin sitten kun on niin reikäset ettei päällä pysy. Kyllä minä kun on vaikka nyt ollut terveyskäyntejä niin pistän puhtaat päälle ha kampaan tukan, muuten esim.kaupassa kun käyn niin sotkunuttura on päässä. Itsellä on kyse rahastakin, ostan hyvin harvoin itelle yhtään mitään..ja senkin kirpparilta tai alekorista, toisaalta on vapauttavaakin kun ei oikeesti oo mitään väliä mitä joku ajattelee. Mieskin tykkää eniten kun olen ilman vaatteita niin siihenkään ei tarvii panostaa😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä todellakin saavuttaa! Et kyllä voi verrata jotain verkkaritakkia ja vaikka tyylikästä jakkupukua.
No mitä olet saavuttanut jakkupuvulla? Sehän riippuu työstäkin minkälaiset vaatteet on. Minulla on useitakin jakkupukuja mutta vapaalla en niissä kuljeskele. Tänäänkin olin kaupungilla leveälahkeisissa farkuissa ja SannaMarin tyyppisessä nahkarotsissa. T. N 56v
Se oli esimerkki. En omista jakkupukua. Mutta kun aloin kulkea huolitellun näköisenä siistimmissä vaatteissa, niin kyllä vaan alkoi työtarjouksiakin tulla enemmän, ja parempia.
Ihan hullua jos täällä ei myönnetä ulkonäön ja menestyksen välistä suhdetta, vaikka aiheesta jo yhden tutkimuksenkin tänne linkitin. On aivan selvää, että varsinkin asiakaspalvelutyössä ulkonäkö on yksi tärkeimmistä valintaperusteista työhön. Ja sen kyllä huomaa kun vähän katsoa että minkä näköisiä ihmisiä niissä töissä on. Vaikka itse en tätä kannatakaan. Mutta tällaisessa maailmassa me eletään eikä varmaan kannata tuhlata paukkuu ja sen muuttamiseen suuresti.
Älä välitä, monet suostuvat hyväksymään vain omat näkemyksensä eivätkä välitä faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.
Työttömiä on tarhoissa palkkatuella hoitamassa lapsia. Jos sun taaperolla on yksikin mustelma niin työtön voi tehdä lasun.
Kannattaisi varmaan lopettaa se työttömien haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.
Työttömiä on tarhoissa palkkatuella hoitamassa lapsia. Jos sun taaperolla on yksikin mustelma niin työtön voi tehdä lasun.
Kannattaisi varmaan lopettaa se työttömien haukkuminen.
Onko pankinjohtajan taaperolla mustelma, sehän on lasun paikka. Ei kai kotona lyödä lasta?
En tiedä mistä ulkomaasta puhut ja mihin hommaan sinut on palkattu, mutta toisissa maissa ei ole mitään saumaa tulla valituksi työhän jos olet ruma ja homssuinen. Ellemme puhu tietysti jostain puhelin työstä ja kauhea tarve työvoimalle. Määrättyihin firmoihin ei edes riitä, että olet hyvännäköinen vaan sinun pitää edustaa firman tyylin mukaista hyvännäköistä.