Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..
Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ja ahaa ja okei.
Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂
Ei ole mitään näistä. Miksi olet ilkeä?
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!
No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.
Ihan omakohtaisin perustein kysyn, miten määrittelet "kunnon vaatteet".
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ja ahaa ja okei.
Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂
Ei mitään noista.
M32
Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei kaipaa muiden mielipiteitä ulkonäöstään. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että jos on itsetunnossa paha aukko, pyrkii täyttämään aukkoa ulkonäköön panostamisella.
Itse pidän niistä ihmisistä, jotka uskaltavat olla ryysyissä jos ne hyvältä tuntuvat. Tämä tarkoittaa sitä, että kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä on kravatin yläpuolella pään sisällä.
Ei paljon ulkonäkö jaksa kiinnostaa, kun on suurempiakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?
Olen varmasti itse paljon huono-osaisempi ihminen kuin sinä, mutta luultavasti myös kiltimpi ja henkilöön katsomattomampi. Haluan kertoa muillekin siitä mikä muutti oman elämäni paljon paremmaksi.
Jos on huono osainen, niin ensimmäinen askel parempaan on, että ei enää NÄYTÄ huono-osaiselta. Vaatteita nyt on joka tapauksessa pakko ostaa niin sama edes ostaa hyvännäköisiä! Kirppareilta löytyy kun jaksaa vähän etsiä. :)
Miksi muiden ulkonäkö merkkaa niin paljon, että pitää alkaa moralisoimaan omaa ulkonäköpainettaan muiden niskoille? Jos ulkonäkö ei ole itselle tärkeä, niin tottahan se alkaa ärsyttämään, kun ulkopuolelta aletaan sitten painostamaan, että kyllä sunkin pitäisi kuule nyt alkaa vähän panostamaan tuohon pukeutumiseen ja meikkaamiseen sun muuhun pinnalliseen. Silloin on valitusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä loukkaavaa siinä on, että sanoo totuuden? Olen epämiellyttävän näköinen, eikä kukaan puhu minulle ja naiset ovat jopa käskeneet minun lopettaa itseni, kun olen yrittänyt keskustella heidän kanssaan.
En minä ole työnhakuun ulkonäöstä huolehtimista tarvinnut. Aina olen saanut töitä ihan tällaisena kuin olen. Toki hygienia on kunnossa ja puhtaat vaateet päällä, mutta hiukset ovat täysin luonnon tilassa ja meikkiä en käytä ikinä enkä ole nyppinyt kulmia tms. Kasvot pesen vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omakohtaisin perustein kysyn, miten määrittelet "kunnon vaatteet".
Voi vaikka vähän selailla muotilehtiä kaupan lehtiosastolla...
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Hei ap, Ylilauta soitti ja halusi väsyneet provonsa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole työnhakuun ulkonäöstä huolehtimista tarvinnut. Aina olen saanut töitä ihan tällaisena kuin olen. Toki hygienia on kunnossa ja puhtaat vaateet päällä, mutta hiukset ovat täysin luonnon tilassa ja meikkiä en käytä ikinä enkä ole nyppinyt kulmia tms. Kasvot pesen vedellä.
Hyvä juttu sinulle, olet varmaan luonnonkaunis! Mutta kyllä ulkonäöstä huolehtimattomia ihmisiä meidän yhteiskunnassa silti sorsitaan.
Luulenpa, että tässä avauksessa tarkoitettiin naisten ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä loukkaavaa siinä on, että sanoo totuuden? Olen epämiellyttävän näköinen, eikä kukaan puhu minulle ja naiset ovat jopa käskeneet minun lopettaa itseni, kun olen yrittänyt keskustella heidän kanssaan.
Mä tein etänä aspahommia pyjama päällä ja tukka sotkussa. Pääsin töihin koulutukseni sekä cv:n turvin en ulkonäköni. Venaas.. firma sijaitsee ulkomailla. Suomessa haetaan työntekijöitä kaveri staililla. Ulkomaisissa firmoissa arvostetaan taustoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden ulkonäkö merkkaa niin paljon, että pitää alkaa moralisoimaan omaa ulkonäköpainettaan muiden niskoille? Jos ulkonäkö ei ole itselle tärkeä, niin tottahan se alkaa ärsyttämään, kun ulkopuolelta aletaan sitten painostamaan, että kyllä sunkin pitäisi kuule nyt alkaa vähän panostamaan tuohon pukeutumiseen ja meikkaamiseen sun muuhun pinnalliseen. Silloin on valitusoikeus.
Kysymyksessä oli puhdas tiedonhalu, halu ymmärtää asioita. Olen elämästä ja sen ilmiöistä kiinnostunut ihminen.
Jaaha, ja ahaa ja okei.