Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..

Vierailija
26.04.2023 |

Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..

Kommentit (380)

Vierailija
341/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun se on kova pala teille meikkipelleille, että toiset meistä on luonnonkauniita joten meikkiä ei välttämättä tarvita.

Ei se ettei meikkaa, tee ihmisestä automaattisesti rumaa ja huonoa ihmistä todellakaan.

Ihme pakotusta.

Sitten on vielä meitä luonnonkauniitakin, jotka meikkaavat, vaikkei "tarvitsisikaan". Ei ole kova pala.

Vierailija
342/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ihan älyttömästi vaatteista ja ostan niitä paljon, mutta en silti arvostele muiden.

Jokainen saa tehdä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole tarvetta huolehtia eikä se huononna mun elämää yhtään. Elän sellqasta elämää kuim haluankin eli mulle täyeellistä. En kärsi yhtään ja onnellisempi en voisi olla. Miksi pitäisk ostaa esim. uusia vaatteita koska nykyiset riittää mulle. Pukeudun ym. siten kuten haluan enkä muita miellyttääkseni :)

Okei en jaksa enää teitä lukutaidottomia... Vaikka oottekin varmaan se yksi ja sama lukutaidoton perusjamppa... Hauskoja vänkäämisiä!

Ymmärsin oikein hyvin aloituksen ja olen eri kuin muut vastaajat.

Ap kehotti syrjäytyneitä pukeutumaan paremmin niin kaikki järjestyisi hyvin. Syrjäytymättömät sai olla kuin huvittaa.  

Juu :D Syrjäytymiseen liittyen näin sivumainintana että jotkut haluaa olla syrjäytyneitä kuten minä ja syrjäytyneenä tulen pysymään. Yksin viihyn parhaiten . Ei se syrjäytyminen ole kaikille joku ongelma ja huono asia kuten moni luulee.

Vierailija
344/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?

Mitä loukkaavaa siinä on, että sanoo totuuden? Olen epämiellyttävän näköinen, eikä kukaan puhu minulle ja naiset ovat jopa käskeneet minun lopettaa itseni, kun olen yrittänyt keskustella heidän kanssaan.

Mä tein etänä aspahommia pyjama päällä ja tukka sotkussa. Pääsin töihin koulutukseni sekä cv:n turvin en ulkonäköni. Venaas.. firma sijaitsee ulkomailla. Suomessa haetaan työntekijöitä kaveri staililla. Ulkomaisissa firmoissa arvostetaan taustoja.

En tiedä mistä ulkomaasta puhut ja mihin hommaan sinut on palkattu, mutta toisissa maissa ei ole mitään saumaa tulla valituksi työhän jos olet ruma ja homssuinen. Ellemme puhu tietysti jostain puhelin työstä ja kauhea tarve työvoimalle. Määrättyihin firmoihin ei edes riitä, että olet hyvännäköinen vaan sinun pitää edustaa firman tyylin mukaista hyvännäköistä.

No, tuossa asiassa suomalaiset on koko maapallon huonoimpia.

Suomalaiset maksaa isoa asuntolainaa ja matkustaa, mutta ovat vaatetukseltaan resupekkoja. Vain muutama Suomessa satsaa pukeutumiseen.

Vierailija
345/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole korvannut ulkonäön kyvyillä niin aina olen pärjännyt työelämässä vaikka olen ruma kuin perkele

Vierailija
346/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sitten "hompsuinen ja kulahtanut" tai "ylilaitettu botox huuli" tai sitten jotain näiden väliltä, aina löytyy arvostelijoita. Milloinkaan ei ole hyvä. Mutta tässä on se poikkeus että arvostelijat sivaltaa kovemmin naisia ja miehille annetaan enemmän anteeksi ulkonäkö asioissa.

Mietin että mitä arvostelun takana on. Millainen ihminen arvostelee muita. Onko tälläisellä ihmisellä oma mieli ihan balansissa.

Eihän arvostelut kerro yleensä kohteesta paljoakaan vaan enemmän arvostelijasta itsestään.

Vierailija
347/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden ulkonäkö merkkaa niin paljon, että pitää alkaa moralisoimaan omaa ulkonäköpainettaan muiden niskoille? Jos ulkonäkö ei ole itselle tärkeä, niin tottahan se alkaa ärsyttämään, kun ulkopuolelta aletaan sitten painostamaan, että kyllä sunkin pitäisi kuule nyt alkaa vähän panostamaan tuohon pukeutumiseen ja meikkaamiseen sun muuhun pinnalliseen. Silloin on valitusoikeus.

Kysymyksessä oli puhdas tiedonhalu, halu ymmärtää asioita. Olen elämästä ja sen ilmiöistä kiinnostunut ihminen.

Kyllä minua kiinnostaa ihan muut asiat kuin toisten pukeutuminen ja syyt miksi siten pukeutuvat.

Vierailija
348/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on järkeviäkin ihmisiä nykyään paljon jotka eivät osta koko ajan uusia vaatteita tai kierrättävät. Älytöntä tuhlausta ostella koko ajan. Vaatteet ovat iso jäteongelma.

Vierailija
349/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu olevan vallalla että on hienoa olla välittämättä ulkonäöstä.

Vierailija
350/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on järkeviäkin ihmisiä nykyään paljon jotka eivät osta koko ajan uusia vaatteita tai kierrättävät. Älytöntä tuhlausta ostella koko ajan. Vaatteet ovat iso jäteongelma.

Yksi ulkomaanmatka lentokoneella tehtynä vastaa vuoden autoilua. Hävetkää

Vierailija
351/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus on aika provosoivaan sävyyn kirjoitettu, niin on siinä silti perää. Vaikka sitä toivoisi, ettei ulkonäkö merkkaisi vaan pelkkä luonne ja käytös, niin eihän se niin mene. Ihmiset pitävät automaattisesti enemmän viehättävistä ihmisistä, tämä ei ole mikään tietoinen päätös, vaan evoluution tuoma taipumus meidän ajattelussa. Ihan henkilökohtaisessa elämässäni huomaan tämän siinä, että saan parempaa palvelua, ihmiset vastaavat minulle kohteliaammin ja hymyilevät vuorovaikutuksessa enemmän silloin kun olen laittautunut nätisti vs. kun olen laittautumaton. Vaikka ihan sama ihminen olen molemmissa tapauksissa. Olen samaa mieltä tuosta, että ulkonäköön panostaminen kohentaisi monen elämänlaatua. Se voisi tapahtua sekä sen kautta miten muut kohtelevat sinua, että itsetunnon kautta. Mutta ymmärrän täydellisesti sen, että heikossa asemassa oleva ja esim. masentunut ihminen ei vaan jaksa panostaa ulkonäköön.

Vierailija
352/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä yhtään. Neljäs reissu ensi viikolla.

Vierailija
353/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhoat lapsilta maapallon. Juuri katselin dokumenttia kuinka tulvat lisääntyvät ja toisissa paikoissa kuivuus.

Espanjassa loppuu vesi 2 kuukauden sisällä koska nyt keväällä on jo 40 astetta lämmintä ja kuivaa. Talvella ei ole satanut tarpeeksi. Myös maastopalot lisääntyvät eli osalta menee koti.

Vierailija
354/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö minä nyt miehenä kelpaakaan näin? Vaatteita hankin maksimissaan muutaman kerran vuodessa, vain silloin kun on tarve. Leikkaan hiukset säännöllisesti, sekin on naisen mielestä väärin. Käyn salilla kyllä, mutta mitään muuta en tee. En tupakoi, en juo. En omista mitään hajuvesiä. Hygieniasta huolehdin ihan tavallisesti. Minulta ei esi. löydy pukua tai mitään hienoja arjen asukokonaisuuksia. Menen samoilla farkuilla, jos on tarpeen. Töissä ja koulussa on onneksi omat "pukukoodit". 

Vierailija
355/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan vallalla että on hienoa olla välittämättä ulkonäöstä.

Ruma se vaatteillaan koreilee.

Vaatimattomuus kaunistaa.

Parempi suora sileä kuin ruma kruunattu.

Vierailija
356/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aloitus on aika provosoivaan sävyyn kirjoitettu, niin on siinä silti perää. Vaikka sitä toivoisi, ettei ulkonäkö merkkaisi vaan pelkkä luonne ja käytös, niin eihän se niin mene. Ihmiset pitävät automaattisesti enemmän viehättävistä ihmisistä, tämä ei ole mikään tietoinen päätös, vaan evoluution tuoma taipumus meidän ajattelussa. Ihan henkilökohtaisessa elämässäni huomaan tämän siinä, että saan parempaa palvelua, ihmiset vastaavat minulle kohteliaammin ja hymyilevät vuorovaikutuksessa enemmän silloin kun olen laittautunut nätisti vs. kun olen laittautumaton. Vaikka ihan sama ihminen olen molemmissa tapauksissa. Olen samaa mieltä tuosta, että ulkonäköön panostaminen kohentaisi monen elämänlaatua. Se voisi tapahtua sekä sen kautta miten muut kohtelevat sinua, että itsetunnon kautta. Mutta ymmärrän täydellisesti sen, että heikossa asemassa oleva ja esim. masentunut ihminen ei vaan jaksa panostaa ulkonäköön.

Itse en ole havainnut eroa palvelussa, työasioissa tai ylipäätään missään olipa miten tahansa pukeutunut ja laittautunut tai ei. Money talks, bullshit walks.

Vierailija
357/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, että Suomessa kulttuuri on vapautunut niin, että jokainen saa pukeutua ihan vapaasti niinkuin haluaa ja olla niin luonnollinen ja rento kuin haluaa. Omassa suvussa mummot ja tädit olivat suoraan sanoen raivostuttavia tiukkojen puku- ja käytöskoodiensa kanssa. Nykyinen käytännöllinen rento tyyli sopii paremmin.

Vierailija
358/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!

No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.

Älä levitä typerää väärää tietoa! ei ole huostaanoton peruste vanhempien ulkonäkö

Vierailija
359/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhoat lapsilta maapallon. Juuri katselin dokumenttia kuinka tulvat lisääntyvät ja toisissa paikoissa kuivuus.

Espanjassa loppuu vesi 2 kuukauden sisällä koska nyt keväällä on jo 40 astetta lämmintä ja kuivaa. Talvella ei ole satanut tarpeeksi. Myös maastopalot lisääntyvät eli osalta menee koti.

Eiköhän moni muukin asia saastuta kuin matkailu, esim. sodat. Ja niissäkin käytetään myös lentokoneita. Rakentaminen, maanraivaus, tehtaat, laivaliikennekin.

Vierailija
360/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ja ahaa ja okei.

Sulla varmaan irtoripset, ankkahuulet, hiuspidennykset ja tekopeffa, ja oot vielä luonnonkauniskin 😂

Ei mitään noista.

M32

Voi surkeutta! Miten pärjäät, kun et ole edes luonnonkaunis? Koreilet vaatteilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme