Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät välitä ulkonäöstään ollenkaan? Eivätkö he ymmärrä, miten paljon se huonontaa heidän elämäänsä?..

Vierailija
26.04.2023 |

Usein samat ihmiset, jotka eivät millään tavalla huolehdi ulkoisesta olemuksestaan ovat samalla myös niitä joita potkitaan päähän, syrjitään työelämässä yms yms. He myöskin kärsivät tästä ja valittavat tästä. Eivätkö he näe yhteyttä näiden asioiden välillä, vai miksi he eivät esim. hanki kunnon vaatteita?.. ulkonäön vaikutusta asemaan yhteiskunnassamme ei kyllä voida kieltää. Onhan se varmaan väärin, mutta eikö helpompi elämä olisi mukavampi?..

Kommentit (380)

Vierailija
361/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?

Olen varmasti itse paljon huono-osaisempi ihminen kuin sinä, mutta luultavasti myös kiltimpi ja henkilöön katsomattomampi. Haluan kertoa muillekin siitä mikä muutti oman elämäni paljon paremmaksi.

Jos on huono osainen, niin ensimmäinen askel parempaan on, että ei enää NÄYTÄ huono-osaiselta. Vaatteita nyt on joka tapauksessa pakko ostaa niin sama edes ostaa hyvännäköisiä! Kirppareilta löytyy kun jaksaa vähän etsiä. :)

No vähän riippuu, minkä kokoinen ja -muotoinen sattuu olemaan. Minulle ei todellakaan löydy mitään kirppareilta. Ainoat istuvat vaatteet löydän Marimekolta ja Nansolta. Ovat sen verran hintavia, etten ihan joka käänteessä viitsi käydä ostamassa uusia, vaan käytän vaatteet loppuun. Voi hyvin olla, että sun mielestäsi näytän typerältä Marimekon raitapaidassa, mutta vielä paljon typerämmältä näyttäisin menkkahaukan liian lyhyissä ja muutenkin väärän mitoituksen paidoissa.

Toinen ongelma on sitten kengät. Leveä ja rintava jalka, ja koko sen verran iso, että kenkiä saattaa tosi hyvällä tuurilla löytyä miesten puolelta (olen nainen). Naisten puolella koot loppuvat kesken, joten sieltä on turha etsiä. Kyn löydän sopivat kengät, ne ostetaan ja niitä käytetään, riippumatta siitä, kuinka paljon muotitietoiset nyrpistelevät neniään. Ei nimittäin ole vaihtoehtoa, kun en kylmällä säällä viitsi paljain jaloinkaan kulkea.

Vierailija
362/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ap:n loukkaavia sanoja vähäosaisia kohtaan. Jos on esim. ollut työtön monta vuotta, ei hakemuksista huolimatta ole saanut töitä. Jos hän työttömyyskorvauksella maksaa vuokran, sähköt ja ruoan, niin jääkö rahaa enää vaatteisiin, parturille ym. ulkoiseen hapatukseen? On aina helppo sanoa toisille, että miltä pitää näyttää ja olla ym.? Varsinkin, kun ei itse ap ole asiaa ehkä kohdannut tai sitten tämä oli pelkkä provo?

Aina voi olla siisti ulkonäkö oli vaikka köyhä. Turha valittaa, jos ei muka ole varaa. Tuo on niin turha tekosyy, ettei voisi vaikka tukkaansa siistiä. Minusta tuntuu, että toiset neuvovat jo toisia, etteivät työnantajat ottaisi töihin epäsiistejä hakijoita.  

Tietenkin jokin hiphop kaiken maailman parantaja osaa laistaa työhaastattelun, koska eihän hän ole kiinnostunut töistä, vaan ilmastonmuutoksesta. On heitäkin käynyt ja jopa huvittaa, miten he laistavat aatteensa vuoksi työpaikan. Ihan outoa porukkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi olla siisti ulkonäkö oli vaikka köyhä. Turha valittaa, jos ei muka ole varaa. Tuo on niin turha tekosyy, ettei voisi vaikka tukkaansa siistiä.

Mä voin siistiä tukkani kotoa lähtiessäni, mutta jos ulkona on kostea ilma, hiuskuontaloni on hetken päästä pörrössä. Mitään muotovaahtoja tai hiuslakkaa en suostu käyttämään, koska silloin hiukset pitäisi pestä joka ilta ja ohut hiuslaatuni ei kestä sitä.

Vierailija
364/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajallahan ei ole mitään haisua siitä miltä näytän töissä ja miltä näytän muulloin. Töihin meikkaan ja työvaatteet on erikseen, fiksuja ja siistejä vaatteita, tukka siististi. Kaiken muun ajan sitten mukavissa vaatteissa, collareissa tai ulkoiluvaatteissa, meikittä, ja tukka sojottaa minne sattuu. Mukavuus ennen kaikkea. Onneksi töissä täytyy käydä paikanpäällä vain pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
365/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi olla siisti ulkonäkö oli vaikka köyhä. Turha valittaa, jos ei muka ole varaa. Tuo on niin turha tekosyy, ettei voisi vaikka tukkaansa siistiä.

Mä voin siistiä tukkani kotoa lähtiessäni, mutta jos ulkona on kostea ilma, hiuskuontaloni on hetken päästä pörrössä. Mitään muotovaahtoja tai hiuslakkaa en suostu käyttämään, koska silloin hiukset pitäisi pestä joka ilta ja ohut hiuslaatuni ei kestä sitä.

Voi mitä selityksiä?!!! 

Onko tuo enää normaalia?

Vierailija
366/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjityksi tulee ap:n kaltaisten taholta joille vaatteet on kaikki kaikessa. 

Vierailija
367/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tarkoittaa ehkä ihmisiä, joiden ulkoinen olemus on huomattavan rähjäinen, mutta on myös niin, että nykyään ei naiselle sellainen normaali itsestään huolehtiminen enää riittäisi varsinkaan tietyillä ammattialoilla. Tämä luo hirveästi ulkonäköpaineita, vaikeuttaa yhä enemmän vanhempien naisten työllistymistä ja myös eriarvoistaa työnhakijoita näiden taloudellisen tilanteen perusteella. Se, mitä pidetään ns. asiaankuuluvana ulkonäkönä, karkaa yhä kauemmaksi siitä, mihin suunnilleen jokaisella on mahdollisuus. Nykyvaatimusten mukainen ulkonäkö, johon esimerkiksi ikääntymisen merkkien häivyttäminen olennaisena osana kuuluu, vaatii jo paljon vaivannäköä sekä rahaa. Esimerkiksi pistoshoidot ovat jo jossain päin maailmaa suunnilleen meikkaamiseen verrattavissa oleva ns. itsestäänselvyys ja meilläkin ollaan menossa samaa kohti. Kaikilla ei sellaiseen todellakaan ole edes rahaa.

Vierailija
368/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan omakohtaisin perustein kysyn, miten määrittelet "kunnon vaatteet".

Voi vaikka vähän selailla muotilehtiä kaupan lehtiosastolla...

TYRSKISTÄ 😀

ohis

Vierailija
369/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Viimeisen kerran...!!!! Veetäkö sulle ihmisten vaatteet ym. Pidä huoli omista asioistasi.!!!!!!

Vierailija
370/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mitä sinulta on pois miltä ihmiset pukee tuu yms. Vastaa saatana.

Vierailija
371/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei vaan jaksa. On sairauksia itsellä ja läheisillä, on vastoinkäymisiä. Siis ihan oikeita, suuria sellaisia. Silloin vain yrittää selvitä elävänä jokaisesta päivästä ja jotenkin järjissään, päivä kerrallaan, tunti kerrallaan. Silloin ei jaksa murehtia jos kengässä on reikä tai hiukset ovat likaiset. Nykyään mielenterveyden ongelmiin ei saa ajoissa apua.

Olkaa onnellisia, jos teillä on energiaa ja aikaa miettiä mukavia asukokonaisuuksia. Omianne, saati sitten muiden! :)

Vierailija
372/380 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat oikeasti niin rumia ulkonäöltään ettei meikki tai uusi kampauskaan sitä pelasta :(

Vierailija
373/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kiinnostavaa, kuinka tärkeää tietoa!

No onhan onnellisuus tärkeää. Moni on menettänyt lapsensakin lastensuojelulle vain siksi, että näyttää homssuiselta.

Onko? Jokaisella on oikeus näyttää siltä, miltä näyttää. On sivistymätöntä alkaa jakaa neuvoja pukeutumisesta/ulkonäöstä/ihan mistä tahansa yksityisyyteen kuuluvasta.

Niin on, toiselle ei voi sanoa tuota suoraan, mutta täällä yleisesti voi laukoa ilmaan tuon aloituksen. Ei ole henkilökohtainen loukkaus. Onhan tuo kylmä totuus, että ulkoisilla seikoilla on väliä melko useissa tilanteissa. Olen ehkä saanut töitä osaksi myös huolitellun ulkonäköni perusteella, CV kunnossa ja aukoton, mutta lopetan päivittäisen laittautumisen heti, kun jään eläkkeelle. Tykkään pukeutua kivasti ja huolehdin ilman muuta hygieniasta, mutta seerumit, värivoiteet, korut yms. sitten vain erityistilanteisiin.

Vierailija
374/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla panostaa etten vaan " asking for it".

Vierailija
375/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran töihin meikittä ja kysyttiin olenko sairas..

Vierailija
376/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ison kansainvälisen firman talouspäällikön, joka ei mielestäni kyllä panosta ulkonäköönsä lainkaan.

Liekö sitten kuitenkin niin että osaamisella on väliä..

Vierailija
377/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei kaipaa muiden mielipiteitä ulkonäöstään. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että jos on itsetunnossa paha aukko, pyrkii täyttämään aukkoa ulkonäköön panostamisella.

Itse pidän niistä ihmisistä, jotka uskaltavat olla ryysyissä jos ne hyvältä tuntuvat. Tämä tarkoittaa sitä, että kiinnitän enemmän huomiota siihen mitä on kravatin yläpuolella pään sisällä.

Oon "ryysyroope". Olen aina ollut muttei heijasta minusta mitään. Olen hyvin toimeentuleva, perheellinen yms. En vain näe vaatteita statussympoleina. Ulkoinen habitus on mielestäni heikkojen ihmisten hommaa. Ryysyillä saa saman palvelun kuin normaalistikin. Ellei. Pitäköön tunkkinsa... Ovat monesti katuneet...

Vierailija
378/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä. Next.

Vierailija
379/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti itse paljon huono-osaisempi ihminen kuin sinä, mutta luultavasti myös kiltimpi ja henkilöön katsomattomampi. Haluan kertoa muillekin siitä mikä muutti oman elämäni paljon paremmaksi.

Jos on huono osainen, niin ensimmäinen askel parempaan on, että ei enää NÄYTÄ huono-osaiselta. Vaatteita nyt on joka tapauksessa pakko ostaa niin sama edes ostaa hyvännäköisiä! Kirppareilta löytyy kun jaksaa vähän etsiä. :)

No vähän riippuu, minkä kokoinen ja -muotoinen sattuu olemaan. Minulle ei todellakaan löydy mitään kirppareilta. Ainoat istuvat vaatteet löydän Marimekolta ja Nansolta. Ovat sen verran hintavia, etten ihan joka käänteessä viitsi käydä ostamassa uusia, vaan käytän vaatteet loppuun. Voi hyvin olla, että sun mielestäsi näytän typerältä Marimekon raitapaidassa, mutta vielä paljon typerämmältä näyttäisin menkkahaukan liian lyhyissä ja muutenkin väärän mitoituksen paidoissa.

Toinen ongelma on sitten kengät. Leveä ja rintava jalka, ja koko sen verran iso, että kenkiä saattaa tosi hyvällä tuurilla löytyä miesten puolelta (olen nainen). Naisten puolella koot loppuvat kesken, joten sieltä on turha etsiä. Kyn löydän sopivat kengät, ne ostetaan ja niitä käytetään, riippumatta siitä, kuinka paljon muotitietoiset nyrpistelevät neniään. Ei nimittäin ole vaihtoehtoa, kun en kylmällä säällä viitsi paljain jaloinkaan kulkea.

Marimekkoa ja Nansoa myydään kirppiksillä ihan suht edulliseen hintaan.

Vierailija
380/380 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran töihin meikittä ja kysyttiin olenko sairas..

Minulta on kysytty tätä myös. Ja tiedän sen johtuvan vaaleudestani. Sen takia minulla on nykyään aina värjätyt kulmat + ripset, ettei tarvitse aina meikata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän