Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SE TOIMII. Kannattaa oikeasti jättää akateeminen tutkinto pois työhakemuksista.

Vierailija
25.04.2023 |

Nyt vasta alkoi tulla kutsuja hanttihommien haastatteluihin. Se nyt ei vielä tietysti takaa, että noita töitä saa, ja silti valtaosaan hakemuksista ei saa mitään vastausta, mutta aiemmin sain kutsuja 0, joten muutos on valtava.

Näköjään mieluummin halutaan töisin täysin kouluttamattomia kuin korkeasti koulutettuja. Uskomatonta.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "hanttihommiin" haluttaisiin ylimielinen akateeminen valittamaan, kuinka hänen arvolleen ei sovi kakkaduunit ja, kuten on nähty, saattaa itkeä jopa valtakunnalliselle medialle, miten hän ansaitsee parempaa?

Vierailija
2/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi "hanttihommiin" haluttaisiin ylimielinen akateeminen valittamaan, kuinka hänen arvolleen ei sovi kakkaduunit ja, kuten on nähty, saattaa itkeä jopa valtakunnalliselle medialle, miten hän ansaitsee parempaa?

Täh, kuka itkee valtakunnallisessa mediassa?

Minä haluan "hanttihommiin" koska haluan rahaa ja osaan tehdä töitä. Ei sen kummempaa. Tuntuu vain huvittavalta, että täytyy jättää omat taustat kokonaan pois hakemuksista jotta niitä saa, ikään kuin olisi häpeällistä ja suorastaan rikollista olla akateeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan "hanttihommiin" koska haluan rahaa ja osaan tehdä töitä. Ei sen kummempaa. Tuntuu vain huvittavalta, että täytyy jättää omat taustat kokonaan pois hakemuksista jotta niitä saa, ikään kuin olisi häpeällistä ja suorastaan rikollista olla akateeminen.

On noita ollut.

Eikä se humppatieteidenmaisterin arvo kerro, että osaat tehdä töitä alasi ulkopuolella. Mutta se kertoo, että etsit aktiivisesti ulospääsyä "hanttihommista", eli työnantaja ei voi olla varma oletko seuraavalla viikolla töissä.

Vierailija
4/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt, kuka on itkenyt valtakunnalliselle medialle. En ole tällaisiin törmännyt.

Vierailija
5/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sulla oo hirveä aukko sit cv:ssä? Mulla näyttäisi että oon nuoruuden hanttihommien ja äitiysvapaiden lisäksi ollut parikymmentä vuotta tyhjäntoimittajana, mahtaisiko haastattelukutsuja herua tuollaisella cv:llä?

Vierailija
6/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita ollut.

Eikä se humppatieteidenmaisterin arvo kerro, että osaat tehdä töitä alasi ulkopuolella. Mutta se kertoo, että etsit aktiivisesti ulospääsyä "hanttihommista", eli työnantaja ei voi olla varma oletko seuraavalla viikolla töissä.

No nämä hakemani työt ovat pätkätöitä muutenkin, en minä etsi mitään vakituista paikkaa.

Ymmärrän, ettei historiani ole mikään etu hakiessa töitä muilta aloilta, mutta ilman tätä historiaa olen täysin kysymysmerkki. Mistä ihmeestä työnantaja tietää, olenko vaikka viime vuodet linnassa istunut narkkari. Silti kysymysmerkkinä saa kutsuja haastatteluun, rehellisesti koulutuksesta kertovana ei. Se on minusta hassua.

Vierailija
7/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niin peukalo-keskellä-kämmentä -tyyppinen ylväs akateemikko, etten usko hänen edes soveltuvan suorittavaan työhön, jossa tarvitsee jotain osatakin.

Jatka vain niiden konttorirottahommien hakemista.

Vierailija
8/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita ollut.

Eihän kenestäkään voi olla varma. Ihan yhtä hyvin matalammin koulutettu voi haluta uusia haasteita. 

Vierailija
10/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks sulla oo hirveä aukko sit cv:ssä? Mulla näyttäisi että oon nuoruuden hanttihommien ja äitiysvapaiden lisäksi ollut parikymmentä vuotta tyhjäntoimittajana, mahtaisiko haastattelukutsuja herua tuollaisella cv:llä?

Tiiäkkö jos oikeita hanttihommia hakee, ne mitään cv-juttujen välivuosia tutki. Hanttihommissa aloilla joihin tarvitaan työvoimaa välivuosilla ei ole merkitysta

Vierailija
11/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä :D Tyhjäntoimittajaa esittämällä olen saanut ainoat haastattelukutsut tämän puolen vuoden aikana, kun olen ollut työttömänä. Uskomatonta mutta totta.

-ap

Vierailija
12/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Akateemikon tutkinto", joopa joo. 

https://www.aka.fi/suomen-akatemian-toiminta/tutkimuksen-tekijoita/tiet…

Kuka tässä on sanonut "akateemikoista" mitään? Aloituksessa mainittiin akateeminen tutkinto. Yliopistotutkinto.

Vierailija
13/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiiäkkö jos oikeita hanttihommia hakee, ne mitään cv-juttujen välivuosia tutki. Hanttihommissa aloilla joihin tarvitaan työvoimaa välivuosilla ei ole merkitysta

Mutta kun tässä on huvittavaa se, että olen näitä samanlaisia hommia - osa-aikaisia pätkiä töistä, joihin ei vaadita mitään koulutusta - hakenut monta kuukautta. Aluksi rehellisellä CV:llä. Sitten tyhjällä CV:llä. Vasta tyhjällä CV:llä olen alkanut saada kutsuja haastatteluun. Eikö se ole sinusta yhtään koomista? Jos on huutava työvoimapula, miksi ihmeessä se täsmälleen sama ihminen yliopistotutkinnolla varustettuna ei kelvannut?

Vierailija
14/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Akateemikon tutkinto", joopa joo. 

https://www.aka.fi/suomen-akatemian-toiminta/tutkimuksen-tekijoita/tiet…

Kuka tässä on sanonut "akateemikoista" mitään? Aloituksessa mainittiin akateeminen tutkinto. Yliopistotutkinto.

Kirjoittaja viittasi kommentillaan edelliseen kommenttiin.

Vierailija
15/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM humanistiselta alalta. Päädyin aikoinani samaan ratkaisuun kuin aloittaja eli jätin opiskeluni mainitsematta, koska niillä oli ja on negatiivinen arvo kaikissa sellaisissa oikeissa töissä, joista saa oikeaa rahaa apurahalla loisimista kun ei lasketa. Hanttihommien kautta sain vakipaikan ja pääsin lopulta konttorin puolelle.

Humanistin ottaisin itse töihin vain siinä tapauksessa, ettei hän puhu tutkinnostaan mitään ja osaa tehdä jotakin. On kuitenkin melko harvinaista, että näistä kahdesta ehdosta edes jompikumpi täyttyisi.

Vierailija
16/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tuo on ihan yleistä.

Vierailija
17/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FM humanistiselta alalta. Päädyin aikoinani samaan ratkaisuun kuin aloittaja eli jätin opiskeluni mainitsematta, koska niillä oli ja on negatiivinen arvo kaikissa sellaisissa oikeissa töissä, joista saa oikeaa rahaa apurahalla loisimista kun ei lasketa. Hanttihommien kautta sain vakipaikan ja pääsin lopulta konttorin puolelle.

Humanistin ottaisin itse töihin vain siinä tapauksessa, ettei hän puhu tutkinnostaan mitään ja osaa tehdä jotakin. On kuitenkin melko harvinaista, että näistä kahdesta ehdosta edes jompikumpi täyttyisi.

Siis tuo on mielestäsi harvinaista, vaikka itsekin olet humanisti? Kuinka harvinaislaatuinen tapaus oikein koet itse olevasi?

Vierailija
18/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa tuo on ihan yleistä.

Kuule ihan pitkin Suomea. Tai ainakin täällä Länsi-Suomessa ollut näin.

Vierailija
19/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin diplomi-insinööri on moto kuskina ja hyvin hommansa hoitaa. Otti lopputilin inssi hommista.

Vierailija
20/127 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse käsittänyt, että CV:eisiin ylipäänsä kannattaa laittaa vain ne työpaikat/tutkinnot joista on hyötyä siinä paikassa jonne haet. Jos haet raksalle, tuskin heitä kiinnostaa sun akateemiset tutkintosi tai mahd. entiset paikkasi jossa olet ollut kyseiesellä tutkinnolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi