Ärsyttää ihmisten pinnallisuus deittailussa. Esim. ite en oo töissä ja...
...moni nainen ajattelee että se kertoo musta jotain. Joo se kertoo sen että oon ollut liiankin suorittajaluonne ja yrittänyt pyrkiä pitkälle, minkä vuoksi otin riskin joka johti työttömyyteen. Jos olisin kunnianhimoton, niin ihan varmasti olisin nyt töissä.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut ilmeisesti vain pari kk työttömänä? Jos sun mielestä se, että työtön on ainoa pointti, ettei deittailusta tule mitään, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sun logiikalla sun olisi pitänyt työllisenä saada kumppani. Joten siksi, työttömyys ei ole se ongelma vaan syy miksi sinut potkittiin pois koeajalla (mt-ongelmat) ja sehän se oikea syy on, miksi deittailu ei onnaa.
Kuten sanoin, mulla ei ole terveysongelmia enää. Ja en ole kertonut että millaisista terveysongelmista on kyse, joten tuo kommentti mt-ongelmasta on asiaton. Et myöskään tiedä että kauanko olen ollut sinkku. Siinäkin luulosi voi olla täysin väärä.
AP
Aloituksesi on asiaton. Kenenkään ei tarvitse sinua deittailla, olit sitten työtön tai työssäkäyvä tai terveyshuolilla tai ilman.
Kyllä näitä asioita saa kritisoida siinä missä sitäkin, jos joku hylkää lihoneen puolisonsa.
AP
Nämä eivät ole toisiaan vastaavia tilanteita. Minä en olisi sinkkuna ollessani lähtenyt treffailemaan kumpaakaan, en työtöntä enkä ylipainoista ihmistä. Enkä myöskään esimerkiksi mielenterveysongelmaista. Jos taas oma, pitkäaikainen, rakas puolisoni jäisi työttömäksi, lihoisi, sairastuisi tms, niin en minä häntä tietenkään jättäisi. Toki kellään ei ole velvollisuutta sen enempää deittailla kuin myöskään pysyä suhteessa missään noista tilanteista, mutta pointti nyt on, että puolison hylkääminen on eri asia kuin se ettei halua ehdoin tahdoin lähteä suhteeseen täysin eri elämäntilanteessa olevan tai epäviehättäväksi kokemansa ihmisen kanssa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Moni nainen deittailee tavoitteenaan löytää pitkäaikainen parisuhde. Kenties muuttaa jonain päivänä yhteen ja hankkia lapsiakin. Vaikka itse vaikutatkin suhtautuvan melko optimistisesti työpaikan saamiseen eli uskot saavasi työpaikan ennenkuin ansiosidonnainen loppuu, tulevaisuuttaan suunnitteleva naiset eivät ole yhtä optimistisia. He katsovat, että on olemassa riski, että tiputkin ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle. Peruspäiväraha ei sitten enää riitä myös asumiskuluihin ja koska asumistukeen vaikuttaa myös samassa taloudessa asuvan puolison tulot, et todennäköisesti saisi asumistukea. Näin ollen asumiskulut jäisivät kokonaan puolison maksettavaksi. Sun pitäisi löytää sellaisia naisia, joiden tavoitteena ei ole parisuhde, yhteinen koti eikä lapset. Sellaisia, jotka deittailevat vai deittailun ilosta.
Ei kun kyllä mun pitää etsiä sellaisia naisia, joilla on samat tavoitteet elämässä kuin mulla. Jotkut fwb-suhteet ovat sitten asia erikseen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Naisille tavismies ei kelpaa.. tavismies on kuin ilmaa naisille.. työttömyys ja velat on turn off naisille ja miehen pitäis olla atleettinen ja akateeminen vaikka nainen olisi ite pullukka.
Joo vain atleettisilla ja akateemisilla miehellä on puoliso. Haloo nyt taas. Koitas mennä vaikka Prismaan ja seuraa minkä näköisiä pariskuntia siellä on. Kyllä se on tuo sun lapsellinen kitinä ja huono itsetunto joka karkottaa naiset.
Mä olen naimisissa ihan tavallisen duunarimiehen kanssa. Miehellä oli velkaa kun tapasimme, mutta enhän mä nyt sitä heti alkuunsa tiennyt. Mies on normaalipainoinen ja harrastaa liikuntaa, mutta ei ole mikään lihaskimppu. Koulutus 2 vuotta kestänyt levyseppähitsaajan tutkinto. Töissä toki oli kun tapasimme, mutta on ollut lomautettuna meidän yhdessäolo aikana.
Christiiina kirjoitti:
Mä haluaisin mahdollisen seurustelukumppanin kanssa tehdä kaikkia kivoja juttuja,esim. Käydä konserteissa, kylpylöissä, leffassa ja ravintolasss syömässä. Että sen verran pitäisi olla kumppanilla maksukykyä, koska minulla ei ole varaa jatkuvasti tarjota toisille ihmisille.
Kertoiko ap haluavansa naisen, joka on aina menossa jonnekin maksaviin aktiviteetteihin? Monille naisille riittävät vähemmätkin keikat ja ulkonasyömiset ym. Ja jos ap saa ansiosidonnaista, niin kyllä siitä varmaan jotain menoja makselee.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun suomalaiset on niin köyhiä, että pitää käydä töissä
Niin missään muualla ei käydään töissä, vain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missään muualla ei käydään töissä, vain Suomessa.
Suomalaisilla on harvemmin omaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun suunnitelmasi sitten on? Kauanko olet ollut työtön? Haetko aktiivisesti töitä ja luuletko työllistyväsi nopeasti? Jos et, niin mikä varasuunnitelmasi on? Oletko muuten aktiivinen vai makaatko vain kotona? Elätkö vain tuilla vai onko sinulla säästöjä ja varallisuutta? Kaikki nämä vaikuttaa siihen, onko työttömyys turn off.
Haen töitä aktiivisesti, mutta luonnollisesti haluttuihin paikkoihin on muitakin hyviä hakojoita. En minä tiedä milloin tulen työllistymään. Kuka sen muka pystyisi sanomaan? Tai jos hakisin varastoduunia tms., niin varmaan parissa viikossa, mut se nyt ei ole eka askel. Joo teen paljon kaikenlaista elämässä työnhaun ohella. Ansiopäivärahaa nostan tottakai, varallisuudesta en luonnollisesti deiteille puhu mitään.
AP
Tuo se vasta pinnallista on ettei sulle varastoduunit kelpaa vaikka olet työtön. Niitä voisit tehdä siinä samalla kun haet oman alan hommia, mut eipä kelpaa kun katsot duunareita alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun suunnitelmasi sitten on? Kauanko olet ollut työtön? Haetko aktiivisesti töitä ja luuletko työllistyväsi nopeasti? Jos et, niin mikä varasuunnitelmasi on? Oletko muuten aktiivinen vai makaatko vain kotona? Elätkö vain tuilla vai onko sinulla säästöjä ja varallisuutta? Kaikki nämä vaikuttaa siihen, onko työttömyys turn off.
Haen töitä aktiivisesti, mutta luonnollisesti haluttuihin paikkoihin on muitakin hyviä hakojoita. En minä tiedä milloin tulen työllistymään. Kuka sen muka pystyisi sanomaan? Tai jos hakisin varastoduunia tms., niin varmaan parissa viikossa, mut se nyt ei ole eka askel. Joo teen paljon kaikenlaista elämässä työnhaun ohella. Ansiopäivärahaa nostan tottakai, varallisuudesta en luonnollisesti deiteille puhu mitään.
AP
Tuo se vasta pinnallista on ettei sulle varastoduunit kelpaa vaikka olet työtön. Niitä voisit tehdä siinä samalla kun haet oman alan hommia, mut eipä kelpaa kun katsot duunareita alaspäin.
Miksi meillä on ansiosidonnainen jos ei sen takia, että on aikaa etsiä oman alan töitä?
Mitä tarjottavaa sulla ap olisi sille naiselle? Entinen (?) työnarkomaani, joka poltti itsensä ja parisuhteensa loppuun. Mitä takeita sulla olisi sille naiselle, ettei noin käy uudestaan jos ei edes duunarihommat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Moni nainen deittailee tavoitteenaan löytää pitkäaikainen parisuhde. Kenties muuttaa jonain päivänä yhteen ja hankkia lapsiakin. Vaikka itse vaikutatkin suhtautuvan melko optimistisesti työpaikan saamiseen eli uskot saavasi työpaikan ennenkuin ansiosidonnainen loppuu, tulevaisuuttaan suunnitteleva naiset eivät ole yhtä optimistisia. He katsovat, että on olemassa riski, että tiputkin ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle. Peruspäiväraha ei sitten enää riitä myös asumiskuluihin ja koska asumistukeen vaikuttaa myös samassa taloudessa asuvan puolison tulot, et todennäköisesti saisi asumistukea. Näin ollen asumiskulut jäisivät kokonaan puolison maksettavaksi. Sun pitäisi löytää sellaisia naisia, joiden tavoitteena ei ole parisuhde, yhteinen koti eikä lapset. Sellaisia, jotka deittailevat vai deittailun ilosta.
Ei kun kyllä mun pitää etsiä sellaisia naisia, joilla on samat tavoitteet elämässä kuin mulla. Jotkut fwb-suhteet ovat sitten asia erikseen.
AP
Sitten sun pitää etsiä sellaisia naisia, joilla on samat tavoitteet, mutta jotka ovat myös tavoitteidensa suhteen samassa vaiheessa kuin sinäkin olet. Kärjistetty esimerkki: haluat ostaa puolison kanssa omistusasunnon. Sulla on säästössä 2000€. Jos naisella on sama tavoite, mutta säästössä jo 20 000€, niin nainen tuskin jaksaa odottaa siihen asti, että sullakin on 20 000€ säästössä. Ansiosidonnaisesta tai peruspäivärahasta säästäminen on hankalaa ja lisäksi työttömänä et todennäköisesti saisi edes pankista asuntolainaa. Jos olisit töissä, säästäminen sekä lainan saaminen olisi todennäköisempää.
Ärsyttää miesten pinnallisuus deittailussa. Esim. ite oon lihava ja moni mies ajattelee että se kertoo musta jotain. Joo se kertoo sen että minulla oli elämänvaihe, kun ahmin helpottaakseni oloani, kun oma firma kaatui ja parisuhde päättyi. Mutta viimeisten yli 10 vuoden aikana ei ole enää tullut grammaakaan lisää. Jos olisin läski, joka ei hallitse syömistään, niin varmaan olisin lihonut, mutta oikeasti minulla on hyvä itsekuri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarjottavaa sulla ap olisi sille naiselle? Entinen (?) työnarkomaani, joka poltti itsensä ja parisuhteensa loppuun. Mitä takeita sulla olisi sille naiselle, ettei noin käy uudestaan jos ei edes duunarihommat kiinnosta.
Oon käyny terapiassa, voin erittäin hyvin, oon ahkera ja mulla on monenlaista osaamista, kannan vastuuni elämässä, oon yleisesti tasapainoinen ja kykenevä myöntämään virheeni, mulla on hyvät kaverisuhteet, mielenkiinnonkohteita ja yleisesti rikas elämä, mulla on aika ns. kevyt ja positiivinen mieli. Aikoinaan tunsin katkeruutta mm. mua vahingoittaneita perheenjäseniä kohtaan, mutta nykyään en muistele oikein ketään kovin pahalla ja pyrin katsomaan asioiden positiivisia puolia. Musta mulla menee yleisesti ottaen oikein hyvin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä "pinnallisuus" on siis sitä, ettei halua lähtökohtaisesti puolisoa, josta täytyy maksaa? Olisiko ap sinulla halua maksaa puolisosta ja kuinka paljon kuussa?
Miestä ei haittaa vaikka nainen on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää miesten pinnallisuus deittailussa. Esim. ite oon lihava ja moni mies ajattelee että se kertoo musta jotain. Joo se kertoo sen että minulla oli elämänvaihe, kun ahmin helpottaakseni oloani, kun oma firma kaatui ja parisuhde päättyi. Mutta viimeisten yli 10 vuoden aikana ei ole enää tullut grammaakaan lisää. Jos olisin läski, joka ei hallitse syömistään, niin varmaan olisin lihonut, mutta oikeasti minulla on hyvä itsekuri.
En mä usko että miehet ajattelee noin. Kyllähän moni lihava ihminen on hyvinkin ahkera ja kaikki sen näkee. Alaston lihava vartalo ei vaan usein herätä haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny terapiassa, voin erittäin hyvin, oon ahkera ja mulla on monenlaista osaamista, kannan vastuuni elämässä, oon yleisesti tasapainoinen ja kykenevä myöntämään virheeni, mulla on hyvät kaverisuhteet, mielenkiinnonkohteita ja yleisesti rikas elämä, mulla on aika ns. kevyt ja positiivinen mieli. Aikoinaan tunsin katkeruutta mm. mua vahingoittaneita perheenjäseniä kohtaan, mutta nykyään en muistele oikein ketään kovin pahalla ja pyrin katsomaan asioiden positiivisia puolia. Musta mulla menee yleisesti ottaen oikein hyvin.
AP
Eli ainoa ongelmasi on nirsot naiset. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "pinnallisuus" on siis sitä, ettei halua lähtökohtaisesti puolisoa, josta täytyy maksaa? Olisiko ap sinulla halua maksaa puolisosta ja kuinka paljon kuussa?
Miestä ei haittaa vaikka nainen on työtön.
Ketä miestä? Ainakin omaa miestäni olisi haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä usko että miehet ajattelee noin. Kyllähän moni lihava ihminen on hyvinkin ahkera ja kaikki sen näkee. Alaston lihava vartalo ei vaan usein herätä haluja.
Kai tajusit, että tuo oli sarkasmia. Ap:n valitus kuulostaa juuri tuollaiselta.
Jokaisella on oikeus ihan itse päättää, sammuttaako jokin asia kiinnostuksen tai jääkö kiinnostus kokonaan heräämättä jonkin asian takia.
Ap:n mielestä kaikissa muissa on vikaa
Mulle työttömänä naisena ei olisi mikään ongelma se, että myös mies olisi työtön. Voitaisiin yhdessä koittaa saada elämiämme järjestykseen ja yhdessä etsiä töitä. Mutta sähän kelpuutat vain hoikat naiset, eikö? Eli se oikeasti pinnallinen on sinä.
N23