Ärsyttää ihmisten pinnallisuus deittailussa. Esim. ite en oo töissä ja...
...moni nainen ajattelee että se kertoo musta jotain. Joo se kertoo sen että oon ollut liiankin suorittajaluonne ja yrittänyt pyrkiä pitkälle, minkä vuoksi otin riskin joka johti työttömyyteen. Jos olisin kunnianhimoton, niin ihan varmasti olisin nyt töissä.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut ilmeisesti vain pari kk työttömänä? Jos sun mielestä se, että työtön on ainoa pointti, ettei deittailusta tule mitään, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sun logiikalla sun olisi pitänyt työllisenä saada kumppani. Joten siksi, työttömyys ei ole se ongelma vaan syy miksi sinut potkittiin pois koeajalla (mt-ongelmat) ja sehän se oikea syy on, miksi deittailu ei onnaa.
Kuten sanoin, mulla ei ole terveysongelmia enää. Ja en ole kertonut että millaisista terveysongelmista on kyse, joten tuo kommentti mt-ongelmasta on asiaton. Et myöskään tiedä että kauanko olen ollut sinkku. Siinäkin luulosi voi olla täysin väärä.
AP
Aloituksesi on asiaton. Kenenkään ei tarvitse sinua deittailla, olit sitten työtön tai työssäkäyvä tai terveyshuolilla tai ilman.
Kyllä näitä asioita saa kritisoida siinä missä sitäkin, jos joku hylkää lihoneen puolisonsa.
AP
No onnea sulle sitten jatkoon vain.
Deittailu on helppoa ja luonnollista. Ei se mitään tiedettä ole tai taidettakaan. Vaan ihan perus tutustumista ja seurustelua. Työssäoloehtoakaan ei ole, vaan suomessa voi työtönkin lisääntyä ja tehdä lapsia. Enemmän rahaa ei tarkoita onnistumista tai onnellisuutta kaikissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole ongelma fiksulle ihmiselle! Kuka vaan voi joutua työttömäksi milloin vain, myös hyväosaiset. Joten en liikaa perustaisi pelkän työllisyyden varaan mitään. Ja toki myös työllisyys näkymät vaikuttaa esim hesassa helpompi olla työtön kuin karvialla kun enemmän työpaikkoja saatavilla.
Kyllä fiksu ihminen tunnistaa riskin, kun kuulee että toistaiseksi tuntematon ihminen on työttömänä. Siinä vaiheessa ei voi mitenkään tietää, onko toisessa riittävästi aloitekykyä tai edes kiinnostusta elättää itsensä.
Itse jätin tapailun, kun huomasin että työttömyys näytti olevan mieluinen elämäntapa. Ja (miedot) huumeetkin kuvioissa. Noita asioita ei ole kirjoitettu kenenkään otsaan, ne huomaa vasta kun tuntee paremmin. Sinisilmäinen ei pidä olla.
Joo ainahan kaikki työttömät ovat kunnianhimoisia. Siksi ovatkin työttömiä. Ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole ongelma fiksulle ihmiselle! Kuka vaan voi joutua työttömäksi milloin vain, myös hyväosaiset. Joten en liikaa perustaisi pelkän työllisyyden varaan mitään. Ja toki myös työllisyys näkymät vaikuttaa esim hesassa helpompi olla työtön kuin karvialla kun enemmän työpaikkoja saatavilla.
Kyllä fiksu ihminen tunnistaa riskin, kun kuulee että toistaiseksi tuntematon ihminen on työttömänä. Siinä vaiheessa ei voi mitenkään tietää, onko toisessa riittävästi aloitekykyä tai edes kiinnostusta elättää itsensä.
Itse jätin tapailun, kun huomasin että työttömyys näytti olevan mieluinen elämäntapa. Ja (miedot) huumeetkin kuvioissa. Noita asioita ei ole kirjoitettu kenenkään otsaan, ne huomaa vasta kun tuntee paremmin. Sinisilmäinen ei pidä olla.
Niin, toisaalta jokainen yhtään perillä oleva tietää, että vaikka yt:n kautta isokin bossi voi joutua työttömäksi.
Ukko40 kirjoitti:
Sama.
Mua kans ärsyttää, kun naiset ei näe mussa mitään muuta kuin treenatun kropan ja ison kullin.
Vain yksi paikka on lihava ja se on tilipussi, mutta eihän nämä nykyajan naiset piittaa kuin pinnasta...
Niin, että naisten pitäisi nähdä sun lihava tilipussi ja olla rahan perässä? Miten ne naiset muuten heti sun kullin koon näkee? Hillutko joka paikassa alasti?
Vierailija kirjoitti:
Joo ainahan kaikki työttömät ovat kunnianhimoisia. Siksi ovatkin työttömiä. Ei kun...
Jotenkin tässä nyt työttömyyttä enemmän häiritsee nämä kerrotut syyt työttömyyteen, eli tämä mainittu liiallinen kunnianhimoisuus jonka seurausta työttömyys on. Kuulostaa epäilyttävältä selittelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut ilmeisesti vain pari kk työttömänä? Jos sun mielestä se, että työtön on ainoa pointti, ettei deittailusta tule mitään, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sun logiikalla sun olisi pitänyt työllisenä saada kumppani. Joten siksi, työttömyys ei ole se ongelma vaan syy miksi sinut potkittiin pois koeajalla (mt-ongelmat) ja sehän se oikea syy on, miksi deittailu ei onnaa.
Kuten sanoin, mulla ei ole terveysongelmia enää. Ja en ole kertonut että millaisista terveysongelmista on kyse, joten tuo kommentti mt-ongelmasta on asiaton. Et myöskään tiedä että kauanko olen ollut sinkku. Siinäkin luulosi voi olla täysin väärä.
AP
Aloituksesi on asiaton. Kenenkään ei tarvitse sinua deittailla, olit sitten työtön tai työssäkäyvä tai terveyshuolilla tai ilman.
Kyllä näitä asioita saa kritisoida siinä missä sitäkin, jos joku hylkää lihoneen puolisonsa.
AP
Ei saa. Puolisolta voi odottaa tukea ja uskollisuutta. Vieraalta ihmiseltä et voi odottaa mitään. Mikään ei oikeuta sinua esittämään vaatimuksia, miten joku valitsee kumppanin. Joten mikään ei myöskään oikeuta sinua kritisoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei olekaan puhunut kaikista työttömistä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tässä nyt työttömyyttä enemmän häiritsee nämä kerrotut syyt työttömyyteen, eli tämä mainittu liiallinen kunnianhimoisuus jonka seurausta työttömyys on. Kuulostaa epäilyttävältä selittelyltä.
Voi sen aatella niin. Tosiasia kuitenkin on, että vaihdoin työtä päästäkseni uralla eteenpäin vaikka terveydentilan puolesta sitä ei olisi kannattanut tehdä. Oli liian kovat vaatimukset itselle ja ne hämärsivät ajattelun.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Ei saa. Puolisolta voi odottaa tukea ja uskollisuutta. Vieraalta ihmiseltä et voi odottaa mitään. Mikään ei oikeuta sinua esittämään vaatimuksia, miten joku valitsee kumppanin. Joten mikään ei myöskään oikeuta sinua kritisoimaan.
No käytännössä kenelläkään ei ole myöskään velvollisuutta olla epäviehättävänä pitämänaä kumppanin kanssa ja ketään ei voi estää lähtemästä suhteesta.
AP
Pitkäaikaistyöttömän kanssa on vaikeaa olla. Eikä vain rahallisesti. Mutta kyllä ne elämän ympyrät ja puheenaiheet jää kotona ollessa aika pieniksi. Kun tulet pitkän päivän jälkeen kotiin ja haluat käydä läpi asioita, niin puoliso alkaa kertomaan jotain helevetin peurasta minkä oli nähnyt päivällä, niin ei hyvää päivää.
Juttu on tosi.
Mikään ei saisi mua deittailemaan ap:ta. Se, että syyttää muita ettei deittailu onnistu, kertoo ihmisestä aivan kaiken. Kyllä se syyllinen löytyy ihan peiliin katsomalla. Pätee niin ap:hen kuin kaikkiin muihinkin ap:n kaltaisiin sinkkuuden ruikuttajiin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Jos joku antaa pakit niin sanon vaan "ok, heippa". Mutta mulla on ihan täysi oikeus sen jälkeen sanoa kavereilleni että "olipa pinnallinen tyyppi".
AP
Naisille tavismies ei kelpaa.. tavismies on kuin ilmaa naisille.. työttömyys ja velat on turn off naisille ja miehen pitäis olla atleettinen ja akateeminen vaikka nainen olisi ite pullukka.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei saisi mua deittailemaan ap:ta. Se, että syyttää muita ettei deittailu onnistu, kertoo ihmisestä aivan kaiken. Kyllä se syyllinen löytyy ihan peiliin katsomalla. Pätee niin ap:hen kuin kaikkiin muihinkin ap:n kaltaisiin sinkkuuden ruikuttajiin tällä palstalla.
Eli se on mun syy ettei mua ole vielä revitty töihin? Olen tehnyt niin typerästi etten ole kouluttautunut sairaanhoitajaksi, koska silloinhan töitä saisi ihan samantien. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö olisi tehnyt ja tekisi parhaani. Oikeastaan välillä olisi pitänyt tehdä vähemmän ja elää enemmän kun katson elämääni taaksepäin. Aikoinaan yritin olla tehokas aamusta iltaan ja siinä kärsi parisuhdekin pahasti.
AP
Moni nainen deittailee tavoitteenaan löytää pitkäaikainen parisuhde. Kenties muuttaa jonain päivänä yhteen ja hankkia lapsiakin. Vaikka itse vaikutatkin suhtautuvan melko optimistisesti työpaikan saamiseen eli uskot saavasi työpaikan ennenkuin ansiosidonnainen loppuu, tulevaisuuttaan suunnitteleva naiset eivät ole yhtä optimistisia. He katsovat, että on olemassa riski, että tiputkin ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle. Peruspäiväraha ei sitten enää riitä myös asumiskuluihin ja koska asumistukeen vaikuttaa myös samassa taloudessa asuvan puolison tulot, et todennäköisesti saisi asumistukea. Näin ollen asumiskulut jäisivät kokonaan puolison maksettavaksi. Sun pitäisi löytää sellaisia naisia, joiden tavoitteena ei ole parisuhde, yhteinen koti eikä lapset. Sellaisia, jotka deittailevat vai deittailun ilosta.
Tavatessamme mieheni ainut koulutus oli 5 keskiarvolla suoritettu peruskoulu ja oli työtön.
Noilla asioilla ei ollut kuitenkaan väliä, kun noiden lisäksi oli _realistinen_ suunnitelma siitä, mitä aikoo elämällään tehdä (mieheni tapauksessa hakea opiskelemaan sinne minne papereillaan pääsee, mennä opintojen jälkeen töihin ja miettiä sen jälkeen lisää opiskelua mieluisemmalle alalle) ja alkoi toteuttaa tuota suunnitelmaa.
Miksi ei aiemmin tehnyt noita asioita on hyvä kysymys eikä minulla ole siihen täydellistä vastausta tänäkään päivänä. Minulle pääasia on se, että ihminen tekee elämällään jotain ja että se jotain on jotain ihmistä eteenpäin vievää ja realistista.
Mieheni ensimmäinen tutkinto oli epäonnistuminen niin alalle sopivuuden kuin työllisyyden osalta, mutta sen myötä pääsi opiskelemaan sopivammalle ja työllistävälle alalle. Totta kai aikaa ja energiaa meni hukkaan, mutta jostain oli lähdettävä. Olisi kivaa, jos kaikki menisi suoraviivaisesti, mutta maailma ei valitettavasti kaikkien kohdalla toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömän kanssa on vaikeaa olla. Eikä vain rahallisesti. Mutta kyllä ne elämän ympyrät ja puheenaiheet jää kotona ollessa aika pieniksi. Kun tulet pitkän päivän jälkeen kotiin ja haluat käydä läpi asioita, niin puoliso alkaa kertomaan jotain helevetin peurasta minkä oli nähnyt päivällä, niin ei hyvää päivää.
Juttu on tosi.
Itse asiassa ottaisin mieluummin tuollaisen kuin jonkun ylistressaantuneen urahärän, joka ei kykene vapaa-ajalla tekemään muuta kuin kitisemään työnsä rankkuudesta ja jonka elämö on yhtä selviytymistä.
AP