Ärsyttää ihmisten pinnallisuus deittailussa. Esim. ite en oo töissä ja...
...moni nainen ajattelee että se kertoo musta jotain. Joo se kertoo sen että oon ollut liiankin suorittajaluonne ja yrittänyt pyrkiä pitkälle, minkä vuoksi otin riskin joka johti työttömyyteen. Jos olisin kunnianhimoton, niin ihan varmasti olisin nyt töissä.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Se että elämä potkii päähän ja jää tilapäisesti työttömäksi, on täysin ymmärrettävää. Ei vaikuta mun kiinnostukseen mitenkään. Mutta se ettei mukamas vuosien yrityksestä huolimatta mitään työtä nyt vain "löydä", kertoo kyllä enemmän etsijästä. Mä väitän että se on kyllä jollain tavalla elämänasenne. Kerran seurustelin sellaisen miehen kanssa ja vaikka tyyppi olikin alkuun ihana, kyllä toi työttömyys alkoi häiritä pahasti. Mä lähdin töihin ja toinen nukkumaan. Joskus jaksoin kysyä, että no löytyikö tänään työpaikkoja, niin ei muka koskaan. Sitten vaihdettiin puheenaihetta. Pari kertaa yritin auttaakin ja etsiä hyviä paikkoja, mutta aina kaikissa oli jotain vikaa. Jos ei muuta, niin oli "kuullut juttua" että siellä on hirveä esimies tai huono työilmapiiri.
Ja fakta tietty sekin, että mitään ei voinut tehdä ellen minä maksa. Oikeastaan lähtöhalujakaan tuolla miehellä ei kyllä hirveästi ollut, mutta se on toinen stoorinsa. Jossain kohtaa se meni sitten siihen, että mun olisi pitänyt antaa rahaa hänelle omiin projekteihinsa. Näistä tuli sitten ajan myötä jatkuvat riidat. Miehen mukaan minusta tuli "painostava" kun aloin suhteen loppuaikana sanomaan tästä jatkuvasta työttömyydestä ja siitä, ettei hän kotona ollessaan jaksanut hoitaa myöskään kotia. Se suhde oli sitten oikeastaan siinä.
Enää en pitkäaikaistyötöntä kyllä puolisoksi ottaisi.
No kyllähän sinä painostavalta kuulostit ja sinusta miehen oleilu oli varmaan ahdistavaa ja ärsyttävää. Teillä molemmilla oli huono vaikutus toisiinne, hyvä että erositte.
Mulla on ratkaisu jokaiseen ap:n ongelmaan paitsi tuohon että keksii ongelman jokaiseen ratkaisuun.
Se nimittäin on kaikkein vaikein ratkaistavaksi että saa vedettyä päänsä pois berberistään.
Voimia ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mielestä kaikissa muissa on vikaa
Ei nyt kaikissa muissa. Mutta en mä voi itseäni syyllistää kuoliaaksi siitä, että jouduin työttömäksi virhearvion seurauksena. Pitää sallia virheet itselleen. Niiltä ei voi elämässä välttyä, paitsi jos ei koskaan yritäkään mitään.
AP
Anna ihmisten valita deittikumppaninsa vapaasti. Jos koet, että työttömyytesi haittaa pariutumismahdollisuuksia, niin työllisty.
Eli suosittelet menemään töihin varastolle tai kaupankassalle (mihin pääseminen on kiinni puhtaasta halusta)? Vai mitä tarkoitat tuolla "työllisty"? Minulla ei ole niin mahtavia sukukontakteja tms., että saisin koulutusta vastaavan duunin yhdellä puhelinsoitolla.
AP
Niin, jos ongelmasi on työttömyys, niin mikätahansa hanttihomma poistaa tuon suuren ongelman treffirintamaltasi.
Enpä usko että osakkeet kauheasti kohoavat jos menen lidlin kassalle töihin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut ilmeisesti vain pari kk työttömänä? Jos sun mielestä se, että työtön on ainoa pointti, ettei deittailusta tule mitään, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sun logiikalla sun olisi pitänyt työllisenä saada kumppani. Joten siksi, työttömyys ei ole se ongelma vaan syy miksi sinut potkittiin pois koeajalla (mt-ongelmat) ja sehän se oikea syy on, miksi deittailu ei onnaa.
Kuten sanoin, mulla ei ole terveysongelmia enää. Ja en ole kertonut että millaisista terveysongelmista on kyse, joten tuo kommentti mt-ongelmasta on asiaton. Et myöskään tiedä että kauanko olen ollut sinkku. Siinäkin luulosi voi olla täysin väärä.
AP
Aloituksesi on asiaton. Kenenkään ei tarvitse sinua deittailla, olit sitten työtön tai työssäkäyvä tai terveyshuolilla tai ilman.
Kyllä näitä asioita saa kritisoida siinä missä sitäkin, jos joku hylkää lihoneen puolisonsa.
AP
Ei saa. Puolisolta voi odottaa tukea ja uskollisuutta. Vieraalta ihmiseltä et voi odottaa mitään. Mikään ei oikeuta sinua esittämään vaatimuksia, miten joku valitsee kumppanin. Joten mikään ei myöskään oikeuta sinua kritisoimaan.
No käytännössä kenelläkään ei ole myöskään velvollisuutta olla epäviehättävänä pitämänaä kumppanin kanssa ja ketään ei voi estää lähtemästä suhteesta.
AP
Sanoin että kumppanilta voi odottaa asioita. Sinä yrität esittää vaatimuksia ventovieraille. Sinulla ei ole oikeutta vaatia eikä kritisoida.
Kumppaniltasi voit odottaa työttömyytesi hyväksymistä. Toki hän luultavasti lähtee jos alat ryypätä. Mutta vierailta ihmisiltä et voi.
Kyllähän se kertoo sinusta sen, ettei sulla ole työtä ja todennäköisesti enemmän aikaa käytössä kuin jollakulla, joka on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kaikissa muissa. Mutta en mä voi itseäni syyllistää kuoliaaksi siitä, että jouduin työttömäksi virhearvion seurauksena. Pitää sallia virheet itselleen. Niiltä ei voi elämässä välttyä, paitsi jos ei koskaan yritäkään mitään.
AP
Anna ihmisten valita deittikumppaninsa vapaasti. Jos koet, että työttömyytesi haittaa pariutumismahdollisuuksia, niin työllisty.
Eli suosittelet menemään töihin varastolle tai kaupankassalle (mihin pääseminen on kiinni puhtaasta halusta)? Vai mitä tarkoitat tuolla "työllisty"? Minulla ei ole niin mahtavia sukukontakteja tms., että saisin koulutusta vastaavan duunin yhdellä puhelinsoitolla.
AP
Niin, jos ongelmasi on työttömyys, niin mikätahansa hanttihomma poistaa tuon suuren ongelman treffirintamaltasi.
AP
Eli työttömyys ei olekaan se ongelma. Eli olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maksaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä työttömyys on pysyvä tila ja se riskinotto kouluttautumattomuus?
Ei kun riskinotto oli työpaikan vaihtaminen liian huonossa terveydentilanteessa. Koeaika jne. Voit itse miettiä että onko työttömyys kohdallani pysyvä tila vai ei.
AP
Kuinka kauan olet ollut työtön ja onko kyseessä mielenterceysongelmat?
Vastaappa nyt tähän.
Miksi tivaat multa? Olen ollut työtön muutaman kuukauden ja terveystiedoistani en halua puhua suuntaan tai toiseen sen tarkemmin. Jokainen voi arvailla mitä haluaa.
AP
Olet nyt muutaman kuukauden tauolla deittailusta, ei sen kummempaa.
Kuulostaa siltä että sinulla ei ole mikään kiire töihin ja ihmettelet kun arvo naismarkkinoilla on romahtanut. Minusta tässä on mielettömän hyvä tilanne näin maksajan näkökulmasta, on edes joku insentiivi sinullekin työllistyä vauhdilla. Kiitos hyvästä uutisesta.
Miksi kuulostaa siltä ettei mulla ole kiire töihin? Se on mun pääjuttu joka päivä hakea mulle sopivia töitä. En oo mitään muuta väittänyt.
AP
Olen KTM, mutta jos oma työttömyys pitkittyisi niin menisin viimekädessä vaikka varastohommiin mitä tuli opiskellessa tehtyäkin. Jos työrintamalla on todella hiljaista niin kannattaa miettiä että joko uudelleenkouluttautuu tai sitten menee ja etsii muita töitä. Kenellekään on tuskin ongelma jos olet ns. työpaikkojen välissä mutta tämän keskustelun perusteella ongelmaa on vähän muillakin osa-alueilla.
Niin mä menenkin jos se pitkittyy, mutta vielä on aikaista ajatella niin.
AP
Voi voi. Itse olen työtön nainen eikä seurasta todellakaan ole pulaa. Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olen isorintainen, puhelias, hoikka ja mukava blondi. Ei miehiä kiinnosta olenko töissä vai en. Ja niin kauan kun en keneltäkään mitään pyydä, asia ei kenellekään kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
AP
Eli olen tyhmä jos ajattelen että naiset arvostaa yhtä paljon minkä tahansa ammatin edustajia? Tuo nyt on tutkitustikin valetta. Kyllä sillä statuksella ja palkalla on väliä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut ilmeisesti vain pari kk työttömänä? Jos sun mielestä se, että työtön on ainoa pointti, ettei deittailusta tule mitään, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sun logiikalla sun olisi pitänyt työllisenä saada kumppani. Joten siksi, työttömyys ei ole se ongelma vaan syy miksi sinut potkittiin pois koeajalla (mt-ongelmat) ja sehän se oikea syy on, miksi deittailu ei onnaa.
Kuten sanoin, mulla ei ole terveysongelmia enää. Ja en ole kertonut että millaisista terveysongelmista on kyse, joten tuo kommentti mt-ongelmasta on asiaton. Et myöskään tiedä että kauanko olen ollut sinkku. Siinäkin luulosi voi olla täysin väärä.
AP
Aloituksesi on asiaton. Kenenkään ei tarvitse sinua deittailla, olit sitten työtön tai työssäkäyvä tai terveyshuolilla tai ilman.
Kyllä näitä asioita saa kritisoida siinä missä sitäkin, jos joku hylkää lihoneen puolisonsa.
AP
Ei saa. Puolisolta voi odottaa tukea ja uskollisuutta. Vieraalta ihmiseltä et voi odottaa mitään. Mikään ei oikeuta sinua esittämään vaatimuksia, miten joku valitsee kumppanin. Joten mikään ei myöskään oikeuta sinua kritisoimaan.
No käytännössä kenelläkään ei ole myöskään velvollisuutta olla epäviehättävänä pitämänaä kumppanin kanssa ja ketään ei voi estää lähtemästä suhteesta.
AP
Sanoin että kumppanilta voi odottaa asioita. Sinä yrität esittää vaatimuksia ventovieraille. Sinulla ei ole oikeutta vaatia eikä kritisoida.
Kumppaniltasi voit odottaa työttömyytesi hyväksymistä. Toki hän luultavasti lähtee jos alat ryypätä. Mutta vierailta ihmisiltä et voi.
Ei voi esittää vaatimuksia, mutta kritisoida saa aina. Vai itsekö et kiroa tyyppiä joka ghostaa sut 2 kk tapailun jälkeen? Aina saa kritisoida jos on aihetta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Itse olen työtön nainen eikä seurasta todellakaan ole pulaa. Asiaan ehkä vaikuttaa se, että olen isorintainen, puhelias, hoikka ja mukava blondi. Ei miehiä kiinnosta olenko töissä vai en. Ja niin kauan kun en keneltäkään mitään pyydä, asia ei kenellekään kuulu.
Ei sinun ulkonäkösi vaikuta asiaan mitenkään, miehet eivät vaan välitä siitä, että onko nainen työtön vai ei ja siksi saat "seuraa" (munaa?).
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo sinusta sen, ettei sulla ole työtä ja todennäköisesti enemmän aikaa käytössä kuin jollakulla, joka on töissä.
Niin. Olemme molemmat vauvapalstalla klo 13.30. Hieman eri syistä toki.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otit riskin 5v sit?
Voit arvailla että kauanko siitä on. Varmaankin ajattelet että olen pitkäaikaistyötön, alkoholisoitunut ja kuljen reikäisissä vaatteissa.
AP
Jos et pysty olemaan avoin edes anonyymisti niin turha odottaa treffionnea. Tuollainen vastaus on aivan idioottitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
AP
Eli olen tyhmä jos ajattelen että naiset arvostaa yhtä paljon minkä tahansa ammatin edustajia? Tuo nyt on tutkitustikin valetta. Kyllä sillä statuksella ja palkalla on väliä.
AP
Kyllä olet tyhmä, koska aloituksesi koski työttömyyttä. Nyt kyse ei enää olekaan työttömyydestä, vaan siitä, että sun oma pää ei kestä, että kuulut yhtäkkiä ns. alempaan luokkaan. Eli ei käy työttömyys, eikä myöskään duunarihommat. Eli aloituksesi on aivan turha.
Mutta mutta...
Menkää ihmiset takaisin töiden ääreen. Minä olen jo suorittanut te-toimiston antaman työnhakuvelvoitteen tältä kuulta. Teistä osa sen sijaan lorvailee kesken työpäivän ja kritisoi työtöntä, kuin olisitte jotenkin parempia ihmisiä. Katse peiliin.
Ei mulla muuta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae töitä ja laita elämäs kuntoon ennekuin sotket siihen muita ihmisiä.
Elämä on ihan loistavassa kunnossa. Työnsaanti ei ole vain musta kiinni. Vaatii aina myös tuuria että on oikeassa paikassa oikeaan aikaaan. Jos joku "sotkeutuu" tähän mun kammottavaan tilanteeseen, niin sitten se on oma häpeänsä. Mulla ei ole kykyä ketään sotkea tähän, vaan aikuiset täysivaltaiset naiset ovat kykeneviä tekemään omat päätöksensä.
AP
Mä luulin ekan viestin perusteella, että kyseessä oli riski yritystoiminnassa. Et ole mitenkään ainutlaatuinen siinä, että on terveyshaasteita, työttömyyttä ja välillä työsuhde menee katki terveysongelmien takia. Mullekin on käynyt niin. Siihen ei vain voi jäädä vellomaan ja jos on näitä haasteita niin ensin pitäisi saada oma terveys riittävän hyvälle tolalle sekä taloudellisessa mielessä myös se työpaikka.
Jos menee treffeille työttömänä ja terveysongelmaisena niin se nainen voi luulla, että etsit itsellesi elättäjää. Vaikka asia ei olisi näin niin tuollaisen mielikuvan se antaa. Se on kuin maksuhäiriömerkintä: vaikka se miten olisi tullut jonkin hyvän syyn takia niin se leimaa. Eikä sille asialle voi sitten oikein mitään.
Siksi olisi hyvä laittaa ensin oma elämä kuntoon kun lähtee deittailemaan kun sinä itse olet se tyyppi jonka kanssa joudut tulemaan aina toimeen. Kun oma pakka on kunnossa, opiskelee uutta ammattia, käy töissä ja viihtyy omassa seurassaan niin deittailulle on paljon paremmat lähtökohdat. Lisäksi sekään ei ole pakollista jos oppii viihtymään itsekseenkin, kenties huomaa joku päivä, että asia on hyvä niinkin vaikkei kumppania löytyisi. Eikä sekään ole mitenkään varmaa kun maailma on täynnä mukavia sinkkuja joilla ei ole kumppania.
Vierailija kirjoitti:
En halua elättäjäksi, joten en huoli työtöntä puolisoksi.
Aina tämä sama virsi, jolla peitetään totuus siitä, että työtön mies ei ole seksuaalisesti kiinnostava. Ei, vaikka olisi lottovoittaja. Miehen pitää olla aktiivinen ja itsevarma, silloin naiselle ei ole mitään väliä, jos hän joutuu vähän kustantamaan miehen elämää. Sehän on muutenkin aina naisen oma valinta, kyllähän se mies selvisi hengissä ilmankin sinun rahojasi ennen kuin tapasitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Toki, osa meistä on 10 Min kahvitauolla ja sinä olet ollut täällä jo ennen 11.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Toki, osa meistä on 10 Min kahvitauolla ja sinä olet ollut täällä jo ennen 11.
Kuten sanottua, minä teen rahojeni eteen sen mitä kuuluu ja moni täällä ei :D Te tiedätte keitä olette
AP
No tietysti, koska omasta mielestäsi työttömyys on ainoa ongelma nsisettomuuteesi, niin eiköhän olisi kovin loogista mennä töihin., vaikka sinne kauppaan. Oletko jotenkin tyhmä vai mitä?