Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole hankkinut ajokorttia autolla ajamiseksi?

Vierailija
23.04.2023 |

Itse ajattelen niin että jos ihminen on normaalilla älynjuoksulla varustettu, niin kyllähän sen ajokorttiluvan autolla ajamiseensa jokainen hankkii käymällä autokoulun ja läpäisten inssiajokokeen saaden ajokortin.
Ei rahoitus ole ollut ongelma ajokortin hankintaan köyhällekään. Kyllä se raha löytyy ajokortin saamiseksi, jos ihmisellä vaan on älliä korvien välitilassa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti tulee olla. Kuten lukutaitokin.

Ajokorttihan on välttämätön työelämässä.

En palkkaisi koskaan kortitonta.

Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.

Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.

kuinka noin yliviisas ihminen on vauva palstalla

Vierailija
42/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.

ja sinä olet nero? ja omistat ajokortin

Niin sillä ajatuksella, että olen autolla ajamiseeni ajoluvan ja - korttini saanut hankittua, ja se on laillisesti voimassa tänä päivänäkin. Ja olen toki autolla liikkumistani varten sitä paljon tarvinnutkin vuosikymmenien aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen viihdyn auton ratissa, tänä vuonna olen autoillut 32 vuotta. Elämä on vaivattomampaa. Kesärenkailla on kivaa kurvailla. Miten te autottomat tuotte ruokaostokset kotiin, pyörällä. Oli ihanaa, kun pääsi menemään omalla autolla töihin. Maksaa, mutta ei ole tehnyt tiukkaa.

Minulla on ajokortti ollut kauemmin ja ajan kuukaudessa 4000-6000 km, mutta minusta se on tylsää ja erittäin kallista. Auton pääomakulujen lisäksi maksan satoja euroja kuukaudessa ylläpitokustannukset ja päälle vielä polttoaineet.

Ja se mitä laitan rahaa autoon kuukaudessa, voisin tehdä ruoka-ostokset taksilla, laittamatta itse tikkua ristiin, taksikuljettaja jopa kantaisi ostokset ja avaisi auton ovet.

Jos oma auto, saa olla itsensä renki ja huolehtia ihan itse moniin autoon liityyvistä asioista, kuten renkaan vaihdot, katsastus, maksaa sakot, parkkimaksut, parkkipaikat jne. Minunkin parkkipaikka maksaa 160€/kk jota saa säilytettyä auton.

Vierailija
44/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain määrin amerikkalaisten linjoilla tässä asiassa:  ajokortti ja luottokortti ovat eräänlainen osoitus kansalaiskunnosta ja kyllä ne vaan pitää olla.

Minulla ei ole kumpaakaan ja tässä sitä vain ollaan.

Voithan sie olla olemassa, mutta ajokortittomana ja ilman mahdollisuutta ajaa itse autoa liikkuessasi paikoista toisiin on hankalampaa tietyt asiat huomioiden.

Vierailija
45/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.

Ihmettelen kyllä suuresti, jos sinulla on ajokortti! Sanailusi on tosi outoa.

Vierailija
46/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajokorttiluvan autolla ajamiseensa jokainen hankkii käymällä autokoulun ja läpäisten inssiajokokeen saaden ajokortin."

Mainitse ajo vielä muutaman kerran. Ja auto oli siis kyseessä?

Vierailija
47/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jossain määrin amerikkalaisten linjoilla tässä asiassa:  ajokortti ja luottokortti ovat eräänlainen osoitus kansalaiskunnosta ja kyllä ne vaan pitää olla.

Voithan sie olla olemassa, mutta ajokortittomana ja ilman mahdollisuutta ajaa itse autoa liikkuessasi paikoista toisiin on hankalampaa tietyt asiat huomioiden.

Tietyt asiat kuulostaa tekevän elämästä ilmeisen hankalaa ihan ajokortin kanssa.

Vierailija
48/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla pärjää ilman ajokorttia, muualla vaivoin, maaseudulla ei ollenkaan..

Asun maaseudulla, ei ajokorttia, huristelen skootterilla.

Mihin laitat skootteriisi esim. säästöhintaisen ison vessapaperirullapaketin + muut aleruokaostoksesi, tai jonkun ikean koottavan huonekalupkt:n? Jos huristelet skootterillasi talvisessa pakkaskelissä tai kesäisin sadekuuron yllättäessä kauemmaksi kauppaan ja ajelet takaisin kotiisi?

Vierailija
49/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen puolisokea

Vierailija
50/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on selvästi persumies, joka kuvittelee ajokortin ja autolla ajamisen naisilla olevan jotakin rakettitiedettä, ettei naiset siitä suoritu.

Minulla on ajokortti ollut kymmeniävuosia ja ajan n. 5000 km kuukaudessa, ilman mitään ongelmia.

Naisena joudun kohtaamaan paljon haastavampia tehtäviä jo pelkästään kodinkoneissa esim. pyykinpesu- ja astianp. kone, saumuri, ompelukone, kahvinkeitin jne.

Mutta nämä onkin persumiehelle ylitsepääsemättömiä ja rakettitiedettä, jos sanaan on uskominen ja siksi joku pyykinpesu ei onnistu, kun ei osaa käyttää pesukonetta tai imuria.

Kotiliesi: Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei kokkaa, ei tiskaa eikä imuroi

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009532325.html?cs

Vierailija
51/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on ajokortti, mutta olen käyttänyt sitä vain henkilöllisyyden todistamiseen. Autokoulusta ja sen opeista en muista yhtään mitään enkä sitäkään millä keinoilla sen ajokortin aikanaan sain, mutta pakko myöntää, että sitä autoa en osaa ajaa ja minun parempi pitäytyä ohjaamaan vain lihasvoimalla kulkevia kulkupelejä. Välttelen muutenkin kaikkia moottorilla käyviä vehkeitä, saan niillä yleensä vain pelkkää tuhoa aikaiseksi.

Vierailija
52/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei ole tarvetta moiselle.

Stadissa ei ole ollut sellaiselle tarvetta ja rahaahan se maksaa ei ole mitenkään halpa juttu autokoulun käyminen ollut koskaan.  Jos vaikka olisi saanut säästettyä rahat autokouluun niin auton pitäminen vakuutukset ja bensa ovat kalliita.

Vierailija
53/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen viihdyn auton ratissa, tänä vuonna olen autoillut 32 vuotta. Elämä on vaivattomampaa. Kesärenkailla on kivaa kurvailla. Miten te autottomat tuotte ruokaostokset kotiin, pyörällä. Oli ihanaa, kun pääsi menemään omalla autolla töihin. Maksaa, mutta ei ole tehnyt tiukkaa.

Ai mitenkä ruokaostokset kotiin? Olisi se hupaisaa ajaa auto omasta parkkihallista toriparkkiin, joutua kiertämään yksisuuntaisten katujen vuoksi aikamoisen lenkin. Käydä hallissa ostamassa leivät, lihat ja kalat, palata autolle ja ajaa taas muutamien liikennevalojen kautta kotiin. Tämän parin korttelin matkan kun kävelee kolmessa, neljässä minuutissa.

Sama töiden kanssa - kävely 700m, 7min.

Vierailija
54/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ydinkeskustassa. Olen aina asunut ja tulen aina asumaan. Mihin ihmeeseen tarvitsisin korttia?

Jos koko elämä kohdusta hautaan on siinä viiden km säteellä, sit ei varmaan kannata.

Lennätkö ulkomaille omalla autolla?

En, mutta kun olen lähtenyt lentämällä ulkomaille, niin on ollut ihan mukavaa lähteä sinne toisen kaupungin ei ihan niin likellä omaa asuinkuntaani sijaitsevalle Hki-Vantaan lentoasemalle omalla autollani matkalaukut kyydissä. Ja autoni jättäen lentoaseman parkkiin ulkomaanmatkan ajaksi. Ulkomailla ollessani olen vuokrannut auton ajellakseni tarpeen vaatiessa. Kätevää.

Vierailija
55/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.

Ei nyt ap. tarkoittanutkaan sinun kaltaisiasi ajokortin hankkimispuuhiin ryhtymistäkään. Hyvä, kun tiedostat oman kyvyttömyytesi autolla ajamisesi esteeksi, ettet väkisin yritä edes autokoulun suorittamista.

Tuntuu se joillekin olevan ihan oikeassa elämässäkin ongelma. Minä en pääse edes kodissani kulkemaan ilman törmäilyä oven karmeihin, oviin ja seiniin, rikon astioita jatkuvasti kömpelyyteni takia ja silti jotkut ihmiset ei ymmärrä, että ehkä olen ihan hyvän päätöksen tehnyt. 

No, mutta hyvä ihminen, ethän sä saisi edes lääkäriltä todistusta autolla ajamisesi edellyttämään terveytesi tilaasi.

Ei nykyään tarvitse enää lääkärintodistusta, kun hakee ensimmäistä ajokorttia

Vierailija
56/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä autoa kortilla ajeta.

Ei kyllä ilman korttiakaan, ellei halua syyllistyä rikokseen.

Eli mitä halusit sanoa?

Vierailija
57/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitenkä ruokaostokset kotiin? Olisi se hupaisaa ajaa auto omasta parkkihallista toriparkkiin, joutua kiertämään yksisuuntaisten katujen vuoksi aikamoisen lenkin. Käydä hallissa ostamassa leivät, lihat ja kalat, palata autolle ja ajaa taas muutamien liikennevalojen kautta kotiin. Tämän parin korttelin matkan kun kävelee kolmessa, neljässä minuutissa.

Sama töiden kanssa - kävely 700m, 7min.

Tämä siis Kuopiossa.

Vierailija
58/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on terveydelliset syyt esteenä ja tarkemmin sanottuna liian kapea näkökenttä. Töiden tekemistä se tosin ei haittaa ja liikenteessä varmasti on minua huonompia kuskeja.

Eli niin se vain on, että ei kaikilla normaaliälyisillä ja työssäkäyvillä ole mahdollisuutta ajaa autoa. Olen kyllä törmännyt välillä siihen, että ei ole haluttu palkata ajokortitonta. Nykyisellä työpaikalla sillä ei ole väliä, sillä toimisto sijaitsee Suomen mittakaavassa suuren kaupungin keskustassa eikä kukaan työkavereistakaan sinne henkilöautolla kulje. Ja etätöitäkin saa halutessaan tehdä.

Vierailija
59/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.

Ajokortin myöntämisperusteisiin tarvitaan tarpeeksi hyvä silmien näkökyky ja kuulo vaikkakin silmälasien ja kuulolaitteen avuin.

Lääkärin antama todistus terveydentilastaan on ajokortin myöntämisperuste poliisihallinnon viranomaiselta.

Ei ole

Vierailija
60/85 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylä olen päässyt aasta beehen ja joskus ceehenkin ilman ajokorttia! Bussilla, jumilla ja jopa lentokoneilla. Olen asunut usein työpaikan vieressä, ei ole ollut tarvetta autoon. Jos olen ostanut isompaa, kotiinkuljetus on keksitty. Sekään ei maksa sitä yli 200euroa joka auton pito vaatii kuukaudessa. Taksilla menin kerran terveyskeskukseen kun henki ei kulkenut, mutta muuten menen sinne bussilla.

En voi sanoa että oisin kertaakaan tarvinnut autoa ja ajokorttia! Ja joo, aikaahan mulla on, maailman tappiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi