Miksi et ole hankkinut ajokorttia autolla ajamiseksi?
Itse ajattelen niin että jos ihminen on normaalilla älynjuoksulla varustettu, niin kyllähän sen ajokorttiluvan autolla ajamiseensa jokainen hankkii käymällä autokoulun ja läpäisten inssiajokokeen saaden ajokortin.
Ei rahoitus ole ollut ongelma ajokortin hankintaan köyhällekään. Kyllä se raha löytyy ajokortin saamiseksi, jos ihmisellä vaan on älliä korvien välitilassa.
Kommentit (85)
Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.
Asun ydinkeskustassa. Olen aina asunut ja tulen aina asumaan. Mihin ihmeeseen tarvitsisin korttia?
Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.
Mulla oli varaa hankkia ajokortti vasta nelikymppisenä ja ostinkin auton heti mutta sen ylläpito oli niin kallista että ei ollut kannattavaa pitää kun oikeaa tarvetta ei kaupunkiolosuhteissa ollut niin möin pois ja jatkan bussin käyttöä. Rahaa säästyy monta sataa enemmän per kk.
Ajokortti tulee olla. Kuten lukutaitokin.
Ajokorttihan on välttämätön työelämässä.
En palkkaisi koskaan kortitonta.
Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.
Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.
Oikein viet autokouluun. Sinnekin.
Minulla on ajokortti. En ole tarvinnut sitä sitten sen saamisen muuhun kuin hekilöllisyyden todistamiseen. koska en aja autoa.
Olen jossain määrin amerikkalaisten linjoilla tässä asiassa: ajokortti ja luottokortti ovat eräänlainen osoitus kansalaiskunnosta ja kyllä ne vaan pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.
Emme me kaikki työskentele lähihoitajina tai siivoojina joilla kohteet vaihtuvat työvuoron aikana. Olen muuten ollut elämäni aikana melko useassa eri alan duunissa, yhdessäkään en ole tarvinnut autoa eikä ajotaitoa. Mutta tämähän on provoilijoiden täyttämä AV-palsta...
Kysy Riikka Purralta, hänellä ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen jossain määrin amerikkalaisten linjoilla tässä asiassa: ajokortti ja luottokortti ovat eräänlainen osoitus kansalaiskunnosta ja kyllä ne vaan pitää olla.
Minulla ei ole kumpaakaan ja tässä sitä vain ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Provot huononevat päivä päivältä. Yrittäisit edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme me kaikki työskentele lähihoitajina tai siivoojina joilla kohteet vaihtuvat työvuoron aikana. Olen muuten ollut elämäni aikana melko useassa eri alan duunissa, yhdessäkään en ole tarvinnut autoa eikä ajotaitoa. Mutta tämähän on provoilijoiden täyttämä AV-palsta...
Surkeissa työpaikoissa missä on onneton palkka tarvitsee autoa, jos on siivooja. Ei tarvitse ottaa mitään kuraduuneja vastaan kun ei ole korttia. Pääsee siivoamaan huomattavasti paremmalla palkalla, työoloilla ja lomilla kuntapuolelle. Kirjaimellisesti siisti sisätyö vastaan paskaduuni missä saa raataa hiki päässä, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kysy Riikka Purralta, hänellä ei ole ajokorttia.
Ex-liikenneministeri Merja Kyllösellä sentään on, vaikka persujen mielestä ei ollut.
Pääkaupunkiseudulla pärjää ilman ajokorttia, muualla vaivoin, maaseudulla ei ollenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyydillä pääsee 🤩
Ärsyttää ihmiset, joilla olisi kyllä varallisuutta ajokortin hankintaan, ja mahdollisuus ajamiseen autolla, sillä ei sen auton tarvitse olla aina ikioma, niin sitten eivät lähde edes autokouluun yrittämään saadakseen ajolupaansa. Kuitenkin ihmisen elämässä tulee eteen tilanteita, missä sitä autolla ajotaitoa tarvitsisi.
Minusta olisi rasittavaa olla alati pyytelemässä kuskaamaan jotain toista henkilöä itseäni milloin mihinkin, jos minulla ei olisi omaa autoa ja voimassa olevaa ajokorttia, sillä ei joka asuinpaikkakunnalla pelitä julkiset liikennevälineet sujuvasti, ja vaikka ne toimisivatkin, niin ei joka paikkaan pääse esim. metrolla, junalla, bussilla tai raitsikalla ja etenkään oman aikataulun mukaan. Taksiajelut eivät ole halpoja pitkällä juoksulla. Ja vaikka taksilla olisikin varaa ajella, niin omalla autolla ajellessa säilyttää tietynlaisen yksityisyytensä menoistaan.
Edelleen viihdyn auton ratissa, tänä vuonna olen autoillut 32 vuotta. Elämä on vaivattomampaa. Kesärenkailla on kivaa kurvailla. Miten te autottomat tuotte ruokaostokset kotiin, pyörällä. Oli ihanaa, kun pääsi menemään omalla autolla töihin. Maksaa, mutta ei ole tehnyt tiukkaa.
Ei ole tarvetta moiselle.