Olet baaritiskillä, joka on täynnä muitakin janoisia. Kuinka herätät baarimikon huomion, jotta sinua palveltaisiin?

Vierailija

Heilutat pankkikorttia tai seteliä? Nojaat kunnolla eteenpäin, jotta hän huomaisi sinut?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Odotan vuoroani ilman mitään vippaskonsteja..
Tämä. Aloittaja on ilmeisesti joku nuori, joka ei ole tottunut äymään baarissa. Tiskillä odottaminen toimii niin, että otat paikan ja odotat, että baarimikko ottaa sinuun katsekontaktit. Hän ottaa tilaukset vastaan järjestyksessä. Se rahan ja kortin heiluttelu on ihan turhaa ja ainoastaan ärsyttää baarimikkoa.

Vierailija

Hymyilen ja otan rennosti. Työskentelen itse baareissa viikonloppuisin (en tosin baarimikkona, mutta asiakaspalvelussa kuitenkin) enkä varmasti tiedä mitään rasittavampaa kuin että joku viittilöi, vislaa taikka heiluttelee sitä korttiaa nenäni edessä kuin koiralle. Baarimikot ottavat asiakkaansa järjestyksessä jos muistavat, mutta kyllä olen huomannut että olen saanut nopeaa palvelua baareissa kun käyttäydyn kohteliaasti. Moikkaan aina, sanon etukäteen mietityn tilaukseni selkeästi sekä kiitän. Olisiko mitään tympeämpää jos aina tulee asiakkaan suusta vastaus näin; "Mooi, mitäs su-?" -"kalja".

T. 18v. N.

Vierailija

Baarimikot palvelevat järjestyksessä jokaista asiakasta. Olen käynyt baarissa niin paljon etten halua ajatella asiaa, no joka tapauksessa baarimikkoihin voi luottaa tässä asiassa ja palvelua saa. 

.

Uskoisin että tuollainen huitominen on sikailua ja huonoa käytöstä, jolloin palvelun saaminen hidastuu ja portsarikin saattaa tulla jututtamaan, jos ihan överiksi vetää ja käy tiskin päälle kiemurtelemaan.

Baarissa työntekijät ovat usein vähänkin turhankin ylpeitä itsestään ja ammatistaan, sekä portsarit että baarimikot :D Toki on hyviäkin molemmissa ammateissa, mutta ne keskiverrotkin pitävät itseään huippuina. Ei kannata olla epäkunnioittava.

Vierailija

Jos on paljon porukkaa tiskillä niin jo mennessä seuraan onko tiskillä "kuollutta kulmaa" josta baarimikko ei huomaa ottaa tilauksia, en mene sinne. 

Menen toiselle reunalle siitä missä baarimikko ottaa nyt tilauksia, usein yrittävät ottaa tasaisesti joka puolelta jos eivät muista saapumisjärjestystä. Siksi on todennäköisempää saada nopeasti siellä. Vaikea uskoa että kiireessä voivat oikeasti muistaa kaikkia kun ihmisiä hiipii ympärille tiskiä koko ajan. 

Jos nämä ei auta niin sitten vain odottelen, tällä naamalla kun ei pääse jonon ohi. :D

Vierailija

Baarimikot, kertokaa nyt että millä pääsee jonon ohi?

Joojoo, mä tiedän että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti, mutta kuitenkin sitä ohitusta tapahtuu jatkuvasti, niin mitä kannattaa tehdä? Jos siis ei ole sun äiti tai pomo vapaalla juoman puutteessa vaan normi baariasiakas.

Vierailija

Olen huomannut, että kauniit naiset saa nopeampaa palvelua. Sekä alfaurokset, jotka heittää hyvää läppää baarimikon kanssa ja pitää hauskaa tunnelmaa yllä. Hiljaiset hiiret takana sitten saa hitaampaa palvelua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat