Miksi et ole hankkinut ajokorttia autolla ajamiseksi?
Itse ajattelen niin että jos ihminen on normaalilla älynjuoksulla varustettu, niin kyllähän sen ajokorttiluvan autolla ajamiseensa jokainen hankkii käymällä autokoulun ja läpäisten inssiajokokeen saaden ajokortin.
Ei rahoitus ole ollut ongelma ajokortin hankintaan köyhällekään. Kyllä se raha löytyy ajokortin saamiseksi, jos ihmisellä vaan on älliä korvien välitilassa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.
Ihmettelen kyllä suuresti, jos sinulla on ajokortti! Sanailusi on tosi outoa.
Miten niin outoa sanailuni? HAHAHAAAA...Mut joo tekeehän se kipeää, kun osuu ja uppoaa itseesi.Koeta jaksaa ajokortittomuutesi ja olla aina kyyditettävänä, ja kyselemässä kuskia paikkoihin, joihin et julkisilla liikennevälineillä pääsisi tai niiden aikataulutukset eivät sovi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.
Ei nyt ap. tarkoittanutkaan sinun kaltaisiasi ajokortin hankkimispuuhiin ryhtymistäkään. Hyvä, kun tiedostat oman kyvyttömyytesi autolla ajamisesi esteeksi, ettet väkisin yritä edes autokoulun suorittamista.
Tuntuu se joillekin olevan ihan oikeassa elämässäkin ongelma. Minä en pääse edes kodissani kulkemaan ilman törmäilyä oven karmeihin, oviin ja seiniin, rikon astioita jatkuvasti kömpelyyteni takia ja silti jotkut ihmiset ei ymmärrä, että ehkä olen ihan hyvän päätöksen tehnyt.
No, mutta hyvä ihminen, ethän sä saisi edes lääkäriltä todistusta autolla ajamisesi edellyttämään terveytesi tilaasi.
Se lääkärintarkastus sen todistuksen saamiseksi oli ihan vitsi. Autokoulussakin sanoivat siitä vakiolääkäristään että se kirjoittaa todistuksen, jos et ole umpisokea tai -kuuro. Ei siinä mitään
kysymyksiä kyselty muuta kuin näetkö tämän ja kuulitko kun äsken löin käteni yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti tulee olla. Kuten lukutaitokin.
Ajokorttihan on välttämätön työelämässä.
En palkkaisi koskaan kortitonta.
Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.
kuinka noin yliviisas ihminen on vauva palstalla
:D;)tänne palstalle ei tarvita kuin luku- ja kirjoitustaidon omaaminen ja välttävät digitaidot. Ei autoiluun tarvittavaa ajokorttia.
Minun nuoruudessani lukiossa sai käydä autokoulun tosi edullisesti. Poikien jumppa opettaja oli myös autokoulun opettaja.
Toiset oppilaat eivät jääneet loppu iäkseen auton käyttäjiksi, toiset jäivät. On myös hyvä ajaa autoa, että rutiini säilyy. Ajotaidosta on paljon hyötyä elämän varrella. Moni asia jää tekemättä, ilman autoa. Suosittelen ajokorttia jos on kiinnostusta.
Minua harmittaa nyt 60-vuotiaana että en nuorena ole hankkinut ajokorttia, se antais paljon vapautta ja ei oisi muiden kyydeistä riippuvainen.
Nytten oisi rahaa ajokorttiin ja parempaan autoonkin,
mutta en enää tässä iässä uskolla lähteä hankkimaan korttia, luulen että en päräisi tuolla liikenteessä.
Onko kukaan käynyt vanhempana autokoulua?
Ajokortittomat puolustavat tässä ketjussa nyt niin vimmatusti, kun eivät ole sitäkään elämässään saaneet hommattua.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti tulee olla. Kuten lukutaitokin.
Ajokorttihan on välttämätön työelämässä.
En palkkaisi koskaan kortitonta.
Niin hidasta on julkisilla liikkuminen.Oman lapsen toki vien autokouluun, tottakai.
En ole ollut vielä yhdessäkään työpaikassa, jossa ajokortti olisi välttämätön ja olen ollut vakituisesti töissä v1998 lähtien.
Mutta minulla on kuitenkin ajokortti, että sinänsä vähän ohis.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortittomat puolustavat tässä ketjussa nyt niin vimmatusti, kun eivät ole sitäkään elämässään saaneet hommattua.
Taitaa olla sinun ainoa saavutus kun noin paljon painoarvoa sille laitat? lol
Ymmärrän kyllä että oli ihan hieno asia silloin 18-vuotiaana kun sen sai, mutta eiköhän ole jo aika mennä eteenpäin?
Vähän sama kuin ne joille intti oli elämän kohokohta ja tapahtumista puhutaan melkein päivittäin vielä 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla pärjää ilman ajokorttia, muualla vaivoin, maaseudulla ei ollenkaan..
Asun maaseudulla, ei ajokorttia, huristelen skootterilla.
Mihin laitat skootteriisi esim. säästöhintaisen ison vessapaperirullapaketin + muut aleruokaostoksesi, tai jonkun ikean koottavan huonekalupkt:n? Jos huristelet skootterillasi talvisessa pakkaskelissä tai kesäisin sadekuuron yllättäessä kauemmaksi kauppaan ja ajelet takaisin kotiisi?
Siinä vaiheessa jos vessapaperia tarvitaan säkki tolkulla, kannattaa mennä lääkäriin eikä kauppaan.
Meillä molemmilla kortti ja kaksi autoa, kauppa kilometrin päässä ja ruokaostokset tehdään aina kävellen, joka vie aikaa moninverroin vähemmän ja on paljon kätevämpää, kuin etsiä autolle parkkitilaa parkkihallista ja ajaa ruuhkassa. Samalla saa hyötyliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.
Ei nyt ap. tarkoittanutkaan sinun kaltaisiasi ajokortin hankkimispuuhiin ryhtymistäkään. Hyvä, kun tiedostat oman kyvyttömyytesi autolla ajamisesi esteeksi, ettet väkisin yritä edes autokoulun suorittamista.
Tuntuu se joillekin olevan ihan oikeassa elämässäkin ongelma. Minä en pääse edes kodissani kulkemaan ilman törmäilyä oven karmeihin, oviin ja seiniin, rikon astioita jatkuvasti kömpelyyteni takia ja silti jotkut ihmiset ei ymmärrä, että ehkä olen ihan hyvän päätöksen tehnyt.
No, mutta hyvä ihminen, ethän sä saisi edes lääkäriltä todistusta autolla ajamisesi edellyttämään terveytesi tilaasi.
Se lääkärintarkastus sen todistuksen saamiseksi oli ihan vitsi. Autokoulussakin sanoivat siitä vakiolääkäristään että se kirjoittaa todistuksen, jos et ole umpisokea tai -kuuro. Ei siinä mitään
kysymyksiä kyselty muuta kuin näetkö tämän ja kuulitko kun äsken löin käteni yhteen.
Olisikin hyvä tietää kertomasi lääkärin nimi, joka on antanut ajokortin saamisen edellyttävän lääkärin lausunnon laittomiin perustuvien tutkimustensa mukaan.
Sillä ei kylläkään yksikään tiettyjen aivoperäisten diagnoosien kantaja valtiossamme ole ajokorttiin ja lupaa autolla ajamiseen saanut lainkaan. 593
Vierailija kirjoitti:
Auto itse ei aiheuta juuri mitään kustannuksia, suurin osa autonpidon kustannuksista on valtion keinotekoisesti keksimiä maksuja ja veroja, kuten ajoneuvovero, joka autoveron tavoin piti olla vain väliaikainen rasite 90-luvun lamassa, mutta kuten tavallista ahneelle roistovaltiolle, jäi pysyväksi käytännöksi, ja silti stana valittavat rahapulaa!!
Unohdat vakuutukset, kahdet renkaat, katsastukset, parkkipaikka, parkkimaksut, auton pesu, korjaus ja huolto jne. Ja se auton hankintakin maksaa, helposti kymmeniätuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla pärjää ilman ajokorttia, muualla vaivoin, maaseudulla ei ollenkaan..
Mihin laitat skootteriisi esim. säästöhintaisen ison vessapaperirullapaketin + muut aleruokaostoksesi, tai jonkun ikean koottavan huonekalupkt:n? Jos huristelet skootterillasi talvisessa pakkaskelissä tai kesäisin sadekuuron yllättäessä kauemmaksi kauppaan ja ajelet takaisin kotiisi?
Meillä on täällä vain yksi kauppa jonne matkaa 3 km ja josta haen päivittäiset ostokset. Miehen kanssa hoidetaan isommat ostokset. Talvella en aja, sadetakki on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ajokortin myöntämistä Trafilla on oikeus terveystietoihisi, jonka olet joutunut antamaan raksi ruutuun hakemuksesi. Ja vaikka lääkäri olisi antanut moitteettoman lääkärintodistuksen ajokyvystä, Trafi voi sen estää, jos sinulla on jokin pitk.aikainen sairaus tai suurempi riski sairauskohtaukseen. Ja kaikilta ei edes pyydetä lääkärintodistusta, vaan suostumus terveystietoihin riittää.
On ollut ajokortti 27 vuotta ja olen ajanut kolmisen kertaa. Kaupungissa ei tarvitse autoa, eikä sellaista sivistynyt hankikaan.
Asun ulkomailla miljoonakaupungissa, jossa kaupat ja työpaikat ovat lähellä. Julkinen liikenne toimii myös loistavasti, on yksi maailman parhaimpia. Toki jos muuttaisin jonnekin kylään niin sitten varmaan pitäisi ajaa kortti ja hommata auto, mutta toistaiseksi ei ole tarvetta. N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyään edes lääkärintodistusta tarvita, vaan Trafi ja julkisen terv.hoito tekevät yhteistyötä ja oikeus vaihtaa tietoja.
Ihan samalla tavalla kuin muilla julkisilla sidosryhmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä vain yksi kauppa jonne matkaa 3 km ja josta haen päivittäiset ostokset. Miehen kanssa hoidetaan isommat ostokset. Talvella en aja, sadetakki on keksitty.
Skootterissa on tarakka, jalkatilassa koukku kassia varten ja satulan alle mahtuu tavaraa joten aika paljon saa kamaa kuljetettua. Asumme miehen kanssa kahden joten ei tarvitse kovin isoja määriä kerralla ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa nyt 60-vuotiaana että en nuorena ole hankkinut ajokorttia, se antais paljon vapautta ja ei oisi muiden kyydeistä riippuvainen.
Nytten oisi rahaa ajokorttiin ja parempaan autoonkin,
mutta en enää tässä iässä uskolla lähteä hankkimaan korttia, luulen että en päräisi tuolla liikenteessä.
Onko kukaan käynyt vanhempana autokoulua?
Ei autolla ajo ja autokoulu ole mitään rakettitietoa, luulen sinunkin selvinneen paljon vaativimmastakin tehtävistä.
Minun autokoulun opettajani kertoi, kuinka hänellä oli yksi oppilas n. 60-70v maatalon emäntä, jonka mies oli kuollut ja auto pihassa.
Teoria oli mennyt heti läpi, mutta autoa ajamaan ei millään oppinut ja opettaja oli jo haasteita, kunnes keksi kysyä, onko emäntä koskaan ommellut poljettavalla ompelukoneella tai ajanut trattorilla ja olihan nuorena ajanut ja sillä hetkellä hän oli oivaltanut, miten autolla ajetaan ja inssiajon suoritti virheettömästi.
Tässä toinen tapaus
Vierailija kirjoitti:
Asun ydinkeskustassa. Olen aina asunut ja tulen aina asumaan. Mihin ihmeeseen tarvitsisin korttia?
Oletko tyhmä vai muuten vaan hidas? Autolla ajamiseen, tietysti.
Auto itse ei aiheuta juuri mitään kustannuksia, suurin osa autonpidon kustannuksista on valtion keinotekoisesti keksimiä maksuja ja veroja, kuten ajoneuvovero, joka autoveron tavoin piti olla vain väliaikainen rasite 90-luvun lamassa, mutta kuten tavallista ahneelle roistovaltiolle, jäi pysyväksi käytännöksi, ja silti stana valittavat rahapulaa!!