Miksi et ole hankkinut ajokorttia autolla ajamiseksi?
Itse ajattelen niin että jos ihminen on normaalilla älynjuoksulla varustettu, niin kyllähän sen ajokorttiluvan autolla ajamiseensa jokainen hankkii käymällä autokoulun ja läpäisten inssiajokokeen saaden ajokortin.
Ei rahoitus ole ollut ongelma ajokortin hankintaan köyhällekään. Kyllä se raha löytyy ajokortin saamiseksi, jos ihmisellä vaan on älliä korvien välitilassa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.
Ei nyt ap. tarkoittanutkaan sinun kaltaisiasi ajokortin hankkimispuuhiin ryhtymistäkään. Hyvä, kun tiedostat oman kyvyttömyytesi autolla ajamisesi esteeksi, ettet väkisin yritä edes autokoulun suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset, joilla olisi kyllä varallisuutta ajokortin hankintaan, ja mahdollisuus ajamiseen autolla, sillä ei sen auton tarvitse olla aina ikioma, niin sitten eivät lähde edes autokouluun yrittämään saadakseen ajolupaansa. Kuitenkin ihmisen elämässä tulee eteen tilanteita, missä sitä autolla ajotaitoa tarvitsisi.
Minusta olisi rasittavaa olla alati pyytelemässä kuskaamaan jotain toista henkilöä itseäni milloin mihinkin, jos minulla ei olisi omaa autoa ja voimassa olevaa ajokorttia, sillä ei joka asuinpaikkakunnalla pelitä julkiset liikennevälineet sujuvasti, ja vaikka ne toimisivatkin, niin ei joka paikkaan pääse esim. metrolla, junalla, bussilla tai raitsikalla ja etenkään oman aikataulun mukaan. Taksiajelut eivät ole halpoja pitkällä juoksulla. Ja vaikka taksilla olisikin varaa ajella, niin omalla autolla ajellessa säilyttää tietynlaisen yksityisyytensä menoistaan.
Ei siinä ole mitään yksityistä, että joutuisi vuokraamaan auton aina kun jonnekin haluaisi. Nimenomaan auton maksujen loppuminen oli yksi parhaimmista asioista avioerossakin kun sai vihdoin lopettaa toisen auton kustantamisen. Ikinä sellaista rahareikään en itselleni hankkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä autoa kortilla ajeta.
Meinasin sanoa samaa ja sanonkin: autoa ei ajeta kortilla, vaan taidolla...
Sama ikivanha erään kansanryhmän keksimä kulahtanut vitsi, joka viittaa ihmisen rikolliseen käyttäytymiseensä todellisessa yhteiskunnassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on spatiaalisen hahmottamisen häiriö, että jos ei haittaa se että ajan käveliöiden yli, käännyn päällesi risteyksessä ja ajan perääsi niin kaiketi sen sitten voisi ajaa. Lisäksi dissosioin aika reippaasti, joten aivoni on offline tilassa aika ison aikaa päivästä ja ihan muualla, joten kun sinä olet siinä edessäni ja minä karibialla niin sinä kuolet.
Ei nyt ap. tarkoittanutkaan sinun kaltaisiasi ajokortin hankkimispuuhiin ryhtymistäkään. Hyvä, kun tiedostat oman kyvyttömyytesi autolla ajamisesi esteeksi, ettet väkisin yritä edes autokoulun suorittamista.
Tuntuu se joillekin olevan ihan oikeassa elämässäkin ongelma. Minä en pääse edes kodissani kulkemaan ilman törmäilyä oven karmeihin, oviin ja seiniin, rikon astioita jatkuvasti kömpelyyteni takia ja silti jotkut ihmiset ei ymmärrä, että ehkä olen ihan hyvän päätöksen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen viihdyn auton ratissa, tänä vuonna olen autoillut 32 vuotta. Elämä on vaivattomampaa. Kesärenkailla on kivaa kurvailla. Miten te autottomat tuotte ruokaostokset kotiin, pyörällä. Oli ihanaa, kun pääsi menemään omalla autolla töihin. Maksaa, mutta ei ole tehnyt tiukkaa.
Mitenkäs se sinun per ttäsi kutittelee, jos joku pysyy hyvässä kunnossa saadessaan liikuntaa pyörällä ja kävellen? Ajokortti ei ole kansalaisvelvollisuus eivätkä monetkaan autoilijat saisi olla liikenteessä lainkaan-niin sekopäistä käytöstä, vaaratilanteita ja ylimielistä toimintaa liikenteessä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ikivanha erään kansanryhmän keksimä kulahtanut vitsi, joka viittaa ihmisen rikolliseen käyttäytymiseensä todellisessa yhteiskunnassamme.
Ai jaa, olen minäkin ajanut autolla kun kortti oli kuivumassa rattijuoppouden takia. Ihan hyvin onnistui tosiaan ilman sitä korttia ja olen ihan arjalainen.
Nyt olet saanut väärää tietoa, minulla on ollut ajokortti yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen viihdyn auton ratissa, tänä vuonna olen autoillut 32 vuotta. Elämä on vaivattomampaa. Kesärenkailla on kivaa kurvailla. Miten te autottomat tuotte ruokaostokset kotiin, pyörällä. Oli ihanaa, kun pääsi menemään omalla autolla töihin. Maksaa, mutta ei ole tehnyt tiukkaa.
Mitenkäs se sinun per ttäsi kutittelee, jos joku pysyy hyvässä kunnossa saadessaan liikuntaa pyörällä ja kävellen? Ajokortti ei ole kansalaisvelvollisuus eivätkä monetkaan autoilijat saisi olla liikenteessä lainkaan-niin sekopäistä käytöstä, vaaratilanteita ja ylimielistä toimintaa liikenteessä näkee.
Moni autoilija harrastaa liikuntaa, ei ole poissuljettua. Itse pidän kuntoa yllä uimalla. Mukavaa hurauttaa kotiin uimahallista omalla autolla. Miksi tehdä elämä hankalammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin myöntämisperusteisiin tarvitaan tarpeeksi hyvä silmien näkökyky ja kuulo vaikkakin silmälasien ja kuulolaitteen avuin.
Lääkärin antama todistus terveydentilastaan on ajokortin myöntämisperuste poliisihallinnon viranomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla pärjää ilman ajokorttia, muualla vaivoin, maaseudulla ei ollenkaan..
Asun maaseudulla, ei ajokorttia, huristelen skootterilla.
Vierailija kirjoitti:
Asun ydinkeskustassa. Olen aina asunut ja tulen aina asumaan. Mihin ihmeeseen tarvitsisin korttia?
Provo aloitus mutta tämähän se. Kaikki tarvittavat palvelut kävelymatkan päässä ja jos tarve on, niin kauemmas pääsee metrolla tai bussilla. Työpaikallekin kävelen sen ~15 minuuttia.
Olen kyllä harkinnut kortin ajamista mutta aina jää ajatuksen tasolle. En todennäköisesti koskaan ostaisi autoa joten kortin ajaminen olisi minulle käytännössä turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se joillekin olevan ihan oikeassa elämässäkin ongelma. Minä en pääse edes kodissani kulkemaan ilman törmäilyä oven karmeihin, oviin ja seiniin, rikon astioita jatkuvasti kömpelyyteni takia ja silti jotkut ihmiset ei ymmärrä, että ehkä olen ihan hyvän päätöksen tehnyt.
No, mutta hyvä ihminen, ethän sä saisi edes lääkäriltä todistusta autolla ajamisesi edellyttämään terveytesi tilaasi.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.
Ajokortin saa kyllä jokainen, joka viitsii opetella liikennesäännöt. Monin verroin älykkyyttä vaatii alakoulun suorittaminen.
Ajokortti ei tee kenestäkään hyvää kuskia, vaan auton hallinta ja liikenteessä sujuvasti liikkuminen vaatii vuosien kokemusta, eikä sitä saa ajokortin suorittaminen vielä tee, siksi uudet kuskit ovat suuri riski liikenteessä ja maksavat liikennevakuutuksesta 70% enemmän kuin kokeneet kuljettajat.
Mielestäni ajokortin suorittaminen on turhaa, jos ei osta autoa, eikä autolle ole tarvetta, sillä todellisuudessa ajokortin suorittamisen jälkeen vasta alkaa se työ, mitä hyvältä kuskilta vaaditaan ja sitä ei opi kuin vuosien harjoittamisella.
Ja se vaatii rahaa, auton hankinnan lisäksi, ylläpitokustannukset autosta on satoja euroja kuukaudessa ja bensat päälle.
Mitä järkeä, jos julkinen liikenne toimii.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun eräskin itse itseään fiksuna pitämä nainen keksii kaikkea mahdollisia syitä ajokorttittomuuteensa. Mutta itse olen ajatellut hänen kohdallaan autokouluun menemättömyytensä syyksi sen, että hänen tyhmyytensä tulisi ilmi, koska ei hän sitä korttia saisikaan yksinkertaisuutensa huomioiden.
ja sinä olet nero? ja omistat ajokortin
Vierailija kirjoitti:
Asun ydinkeskustassa. Olen aina asunut ja tulen aina asumaan. Mihin ihmeeseen tarvitsisin korttia?
Jos koko elämä kohdusta hautaan on siinä viiden km säteellä, sit ei varmaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, olen minäkin ajanut autolla kun kortti oli kuivumassa rattijuoppouden takia. Ihan hyvin onnistui tosiaan ilman sitä korttia ja olen ihan arjalainen.
Olet siis syyllistynyt rikokseen ajellessasi autolla korttisi ollessa hyllytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koko elämä kohdusta hautaan on siinä viiden km säteellä, sit ei varmaan kannata.
Lennätkö ulkomaille omalla autolla?
Haluaisin luopua autoilusta kokonaan. Jotkut sanovat nauttivansa ajamisesta. Minä en nauti. En kylläkään stressaa ajamista, olen ajanut yli 30 vuotta autoa. Auto on rahareikä ja siirtymäväline paikasta toiseen. En pärjäisi ilman autoa, yksin kun asun.
Peukku kaikille, jotka pärjäävät ilman ajokortin ajamista. Luonto ja kukkaro kiittää.