Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu maksamaan koiran eläinlääkäriä

Vierailija
23.04.2023 |

Perheeseen otettiin kodinvaihtaja pari vuotta sitten, koska lapset halusivat koiran ja minäkin. Saita perheenpää suostui lopulta.edullisuuden takia tähän vaihtoehtoon. Olen kelan pienimmällä työkkärillä ja isällä suuremmat tulot. Koiralle on nyt ilmaantunut ihonalaisia patteja jotka pitäisi näyttää mielestäni lääkärille, sekä eilen sitä tutkiessani ien punoitti ja näytti huonolta yhden hampaan kohdalta. Miehen mielestä sitä ei viedä mihinkään koska eläinlääkärit ovat niin kalliita. Kuulemma sillä on vain harmittomia rasvapatteja ja ien paranee itsestään.
Olen eri mieltä, mutta rahallisesti hänen armoillaan, omat rahani tältä kuultakin on käytetty vuokraan. Mitä voisin tehdä? Osamaksusoppareita ell tuskin saa jos ei ole työtä?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotelkaa vielä pattien kanssa, niin lopulta koira on vietävä eläinlääkäripäivystykseen. Ja se maksaa nelinkertaisesti sen mitä ajanvarauksella. Kysy mieheltä kummin haluaa asian hoitaa: Nyt kiltisti edullisemmin vai päivystyksen kautta, ja hinta on sitten tonneissa.

Vierailija
42/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät tosiaan tulee kohta, siinä toki yksi vaihtoehto minulle. Ja mieheen olen tosi harmistunut ja kyllästynyt, ihan järkyttävää suhtautumista eläimestä huolehtimiseen.

Ap

Provohan tää, mutta niille jotka ei tiedä niin puolisioilla on avioliitossa toisiinsa nähden elatusvelvollisuus. Samoin talouteen pitää molempien osallistua varallisuutensa mukaan. Tämä näyttää olevan jatkuva ongelmien ja epätietoisuuden lähde Porvoon suunnalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on 7v ja minä sekä lapset huolehditaan ulkoilutus. Selvä siis, maksan kulut lapsilisistä ja yritän saada mahd. lisäkuluihin lainaan rahaa joltakin. Mies on tyly, kylmä ja epäempaattinen ja näyttää lapsille huonoa esimerkkiä eläimistä huolehtimisesta. Harkitsen vakavasti jatkoa hänen kanssaan. Ei hän maksa niitä muitakaan lasten harrastuksia sen puoleen, pihiyden huippu.

Ap

Oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu perheestä = tasa-arvo

Vierailija
44/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole paha ihminen. Et vaan ajatellut asiaa tarpeeksi kun koiran otitte. On kyllä kumma mies jos ei edes vähän voisi kustannuksiin osallistua. Eläinlääkärit on kalliita. Maksun ottavat heti.Ei ainakaan täällä saa laskua. Johtuu siitä kun monet ovat jättäneet maksamatta. Eikö sen koiran pitäisi olla koko perheen lemmikki?

Tuossahan on sanottu, että mies vastentahtoisesti suostui sen ottamaan. Eli miestä ei ole ajateltu tässä alunperinkään. Mutta noinhan se monissa perheissä menee. 

Vierailija
45/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole paha ihminen. Et vaan ajatellut asiaa tarpeeksi kun koiran otitte. On kyllä kumma mies jos ei edes vähän voisi kustannuksiin osallistua. Eläinlääkärit on kalliita. Maksun ottavat heti.Ei ainakaan täällä saa laskua. Johtuu siitä kun monet ovat jättäneet maksamatta. Eikö sen koiran pitäisi olla koko perheen lemmikki?

Pitäisi, pitäisi ja pitäisi. Koiran ottamisenkin tulisi olla koko perheen yhteinen päätös. Nyt päätöksen on tehnyt perheen aikuisista vain toinen. 

Vierailija
46/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän miehet ajaisi moottoripyörän pihaan maksaisitteko te sen korjauksen jos mies vetää sen kanssa lipat?

Vierailija
47/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira eläinlääkäriin ja mies pihalle koska on törppö. Ja olen itsekin mies. 

Miksi mies on törppö, eikä tuo nainen joka ottaa eläimen jota ei kykene hoitamaan?

Vierailija
48/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän miehet ajaisi moottoripyörän pihaan maksaisitteko te sen korjauksen jos mies vetää sen kanssa lipat?

Tietysti

-Ap

Vierailija
49/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri maksut ovat aivan karsean kalliita. Paljon kalliimpia kuin ihmisten. Joka on aivan hulluutta.

Rasvapatit eivät ole vaarallisia. Niitä ei tarvitse poistaa, aivan turhaa rahan kulua koiralle sellaista suorittaa. Koira olisi samaa mieltä jos osaisi kertoa.

Hampaita ei tarvitse koirilta pestä, se on aivan naurettavaa nykyajan mielettömyyttä.

Koirat elävät niin vähän aikaa, että puruluut riittävät hampaiden huoltoon. Eihän ihmisetkään pesseet hampaitaan ennen, eikä tarvinnutkaan kun söivät enemmän "kovia" ruokia.

Äly hoi älä jätä.

Vierailija
50/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusta et taida saada tuon ikäiselle koiralle.

Paljonko maksoi koira?

Vierailija
51/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät tosiaan tulee kohta, siinä toki yksi vaihtoehto minulle. Ja mieheen olen tosi harmistunut ja kyllästynyt, ihan järkyttävää suhtautumista eläimestä huolehtimiseen.

Ap

Provohan tää, mutta niille jotka ei tiedä niin puolisioilla on avioliitossa toisiinsa nähden elatusvelvollisuus. Samoin talouteen pitää molempien osallistua varallisuutensa mukaan. Tämä näyttää olevan jatkuva ongelmien ja epätietoisuuden lähde Porvoon suunnalla...

Elatusvelvoillisuus toisiinsa nähden, mutta ei koiriin nähden. Lemmikkieläin ei ole välttämättömyys taloudessa, vaan harrastus.

Vierailija
52/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on 7v ja minä sekä lapset huolehditaan ulkoilutus. Selvä siis, maksan kulut lapsilisistä ja yritän saada mahd. lisäkuluihin lainaan rahaa joltakin. Mies on tyly, kylmä ja epäempaattinen ja näyttää lapsille huonoa esimerkkiä eläimistä huolehtimisesta. Harkitsen vakavasti jatkoa hänen kanssaan. Ei hän maksa niitä muitakaan lasten harrastuksia sen puoleen, pihiyden huippu.

Ap

Miksi olet porsinut tuolle miehelle? Veikö vulvasi ajattelukykysi?

Vierailija
53/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan sitä joka neuvoi pesemään koiran hampaat.

Se todella kannattaa opettaa koiralle ja pestä hampaat joka ilta. Ihan vauvan/pikkulapsen harjalla pesu, harja ei ole kallis hankinta, mutta sillä säästää paljon ell-kuluja.

Puruluut pelkästään ei riitä.

Vierailija
54/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikatikki on hankkia koira perheeseen, jolla ei ole varaa/halua hoitaa koiraa.

Koirakuumeessa/huumassa se unohtuu, että hoito maksaa.

Vierailija
55/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole ellvakuutusta?

Vierailija
56/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli tiesit tämän etukäteen, mutta silti koira oli saatava?

Vierailija
57/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elatusvelvoillisuus toisiinsa nähden, mutta ei koiriin nähden. Lemmikkieläin ei ole välttämättömyys taloudessa, vaan harrastus.

Lässyn lässyn. AP: "Olen eri mieltä, mutta rahallisesti hänen armoillaan, omat rahani tältä kuultakin on käytetty vuokraan."

Eli siis AP:n peruspäivärahat laitetaan vuokraan ja muutoin hän on 100% riippuvainen miehensä tuloista. Koko toi kuvio on täysin killissä. Ei se ole mitään kulujen jakamista jos toisella menee kaikki rahat yhteiseen talouteen ja toiselle jää rahaa vapaasti käytettäväksi. Paitsi Porvoossa.

58/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sulla AP sen verran ole rahaa, että selviät muutaman sadan euron eläinlääkärilaskusta.

Vierailija
59/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotias koira joutaa jo piikille.Sen ikäiselle koiralle ei kannata tehdä mitään kalliita operaatioita,koska tuo ikä (7) on se raja jolloin koiralle alkaa tulla kaikenlaisia vaivoja joka tapauksessa. Saa olla jatkuvasti työntämässä seteleitä eläinlääkärille halutessaan. Ja eläinlääkäri kiittää. Koirien ei kuulu elää pitkää elämää, näin se vain on. On eläirääkkäystä pitää kärsivää eläintä hengissä itsekkäistä syistä, eli sen vuoksi kun ei raaski hävittää.....

Vierailija
60/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mies sen koiran kanssa naimisissa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän