Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu maksamaan koiran eläinlääkäriä

Vierailija
23.04.2023 |

Perheeseen otettiin kodinvaihtaja pari vuotta sitten, koska lapset halusivat koiran ja minäkin. Saita perheenpää suostui lopulta.edullisuuden takia tähän vaihtoehtoon. Olen kelan pienimmällä työkkärillä ja isällä suuremmat tulot. Koiralle on nyt ilmaantunut ihonalaisia patteja jotka pitäisi näyttää mielestäni lääkärille, sekä eilen sitä tutkiessani ien punoitti ja näytti huonolta yhden hampaan kohdalta. Miehen mielestä sitä ei viedä mihinkään koska eläinlääkärit ovat niin kalliita. Kuulemma sillä on vain harmittomia rasvapatteja ja ien paranee itsestään.
Olen eri mieltä, mutta rahallisesti hänen armoillaan, omat rahani tältä kuultakin on käytetty vuokraan. Mitä voisin tehdä? Osamaksusoppareita ell tuskin saa jos ei ole työtä?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenäsi maksaisin kyllä yhden eläinlääkärimaksun - lopettamisesta. Problem solved.

Vierailija
22/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa ainakin ottaa resurs bankin osamaksun, voi anoa jo etukäteen kun menee eläinlääkärille, en tiedä onko tämä kaikilla eläinlääkärillä käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tehtailee näitä provoja, jossa nainen on aina vuosia ollut työtön ja kotona tai on pienituloinen ja taas miehellä paksu lompakko ja isotuloinen..

Tämä ei tutkimusten mukaan vastaa todellisuutta, sillä todellisuudessa naisten työllisyysaste on korkeampi ja se miehen paksulompakko voi heittää romukoppaan, kun sukupuolten tuloerot kasvavat miehillä vasta 50v jälkeen, eikä tuloeroissa miehen ja naisten välillä ole eroa, vaan pitkällä naisten pienemmät tulot tulevat perhevaista, mutta tasa-arvoisessa perheessä ne tasataan perheen sisällä eli mies maksaa osan äitien ansionmenetyksestä.

Esim. 25v ikäryhmässä naisten tulot ovat jopa suuremmat, kuin miesten.

Vierailija
24/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen koira on? Soita kunnalliselle ell. Ei maksa mitään ja kysy neuvoa. Ota heti nyt vakuutus sille. Jos on vanhempi ja näyttää että vaivoja on tulossa.

Vierailija
25/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on tietenkin hoidettava. Anna se jollekin hyväsydämiselle, jolla on rahaa. Mieheen ottaisin tiukkaa etäisyyttä tuollaisen jälkeen. On totta, että ei hänen tarvitse maksaa, mutta ei tarttis saada vakipiparia vaimoltakaan. Kiertoon hänkin. 

Vierailija
26/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Lapset voivat haluta vaikka mitä vain eivätkä tajua ettei siihen ole varaa. 

Vierailija
27/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet sen koiran halunnut, niin olisi varmaan kannattanut varmistaa että on varaa maksaa sen ylläpito. Anna kun arvaan, mies on myös koiran pääasiallinen ulkoiluttaja?

Miehesi on varmaan tuon taloudellisen puolen tajunnut ja oli sen takia vastahakoinen hankinnassa. Mutta toki jos ei siltä seisomalta suostu ostamaan niin on hirveä eläinvihaaja yms.

Vierailija
28/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään meillä koiran kuluja maksa, kun eihän se ole minun koiraakaan. Lenkillä kyllä sen kanssa käyn, tai siis koira saa tulla mukaani lenkille.

Vierailija
29/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on 7v ja minä sekä lapset huolehditaan ulkoilutus. Selvä siis, maksan kulut lapsilisistä ja yritän saada mahd. lisäkuluihin lainaan rahaa joltakin. Mies on tyly, kylmä ja epäempaattinen ja näyttää lapsille huonoa esimerkkiä eläimistä huolehtimisesta. Harkitsen vakavasti jatkoa hänen kanssaan. Ei hän maksa niitä muitakaan lasten harrastuksia sen puoleen, pihiyden huippu.

Ap

Vierailija
30/116 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin koiralla oli naamassa patteja. Niin paha tulehdus suussa, että jouduttiin poistamaan kaikki hampaat. Koiran hampaat oli puhdistettu 6kk ennemmin ja silloin ei mitään näkyvissä. Olisi pitänyt ottaa hammasröntgen, jotta olisi huomattu ajoissa....

Vierailija
31/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole harjannut, mutta puruluita se on saanut. Aika jännä, että moni ketjussa ilmaisee minun olevan se paha ihminen? Vakaavaraisen ihmisen kanssa naimisissa ollessaankaan köyhä ei siis saa ottaa eläintä, koska ei saa odottaa häneltä kuluihin rahaa? Olen luullut, että jos esim. lapsi harrastaa, kuluihin osallistutaan. Koen tämän samaan rinnastettavaksi, plus että lainkin mukaan eläimen terveydestä kuuluu huolehtia, sekä kyseenalaistan miehen empatian ja tunteet luontokappaleita kohtaan.

-Ap

Puhuitteko ennen koiran ottoa hoidosta, kuluista ja etenkin näistä eläinlääkärikuluista? Jos mies ei halunnut alkujaankaan osallistua koiran hoitoon tai kuluihin niin et voi syyttää häntä siitä että hän ei näihin nyt halua osallistua. Minulla ei ole koskaan aikuisena ollut tarpeeksi hyvää tilannetta lemmikin ottamiseen (halusin kissan), mutta hyväpalkkaisen miehen kanssa yhteen muutettua ja naimisiin mentyä hankimme kissan. Juttelimme kuitenkin kuka vastaa hoidosta ja kustannuksista.

Sanoit itsekin että mies välttelee koiraa, niin uskon että ei suostunut hoitamaan tai maksamaan kuluja kun kinusit koiraa lasten puolesta.

Ps. Koiraa ei tarvitse ottaa vain sen takia, että lapset kinuavat. Mitään ei tarvitse ostaa tai tehdä vain koska lapset kinuavat

Vierailija
32/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän maksaa, joka tilaa!

Vierailija
33/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo! Lapset voivat haluta vaikka mitä vain eivätkä tajua ettei siihen ole varaa. 

Mieheni aikoinaan 7 tai 8-vuotiaana kinusi hamsteria ja saikin sen. 2 viikkoa jaksoi esittää kiinnostunutta ja sen jälkeen hamsteri olikin miehen isän lemmikki xD isä onneksi on eläinrakas että hamsteri sai hyvän elämän

Vierailija
34/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole harjannut, mutta puruluita se on saanut. Aika jännä, että moni ketjussa ilmaisee minun olevan se paha ihminen? Vakaavaraisen ihmisen kanssa naimisissa ollessaankaan köyhä ei siis saa ottaa eläintä, koska ei saa odottaa häneltä kuluihin rahaa? Olen luullut, että jos esim. lapsi harrastaa, kuluihin osallistutaan. Koen tämän samaan rinnastettavaksi, plus että lainkin mukaan eläimen terveydestä kuuluu huolehtia, sekä kyseenalaistan miehen empatian ja tunteet luontokappaleita kohtaan.

-Ap

Nuo asiat keskustellaan etukäteen selviksi, että kuka maksaa ja missä tilanteessa. Mitä se hyödyttää koiraa tai sinuakaan, vaikka miehesi on vakavarainen, jos se roope ankkana istuu rahojensa päällä?

Minkälainen lokki ajattelee parisuhdetta taloudellisen hyödyn kannalta? Ai niin, nainen. Minä en ainakaan ala toisten harrastusten rahoittajiksi, se joka haluaa elukoita niin maksaa ne itse.

Vierailija
35/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskulle saa hoitoloista. muista pestä koiran hampaat.

Vierailija
36/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy sinä perheen pääksi. Käytä lapsilisät eläinlääkäriin. Käytä koira kunnallisella eläinlääkärillä tarkastuksessa ja jos rasvapatit vaativa leikkausta, pyydä kustannusarvio. Lasku tulee yleensä jälkeen päin.

Esimerkiksi Helsingissä ei ole mitään kunnallista eläinlääkäriä.

Vierailija
37/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olet sen koiran halunnut, niin olisi varmaan kannattanut varmistaa että on varaa maksaa sen ylläpito. Anna kun arvaan, mies on myös koiran pääasiallinen ulkoiluttaja?

Miehesi on varmaan tuon taloudellisen puolen tajunnut ja oli sen takia vastahakoinen hankinnassa. Mutta toki jos ei siltä seisomalta suostu ostamaan niin on hirveä eläinvihaaja yms.

ap sanoi toisessa kommentissa että mies välttää koiraa parhaansa mukaan

Vierailija
38/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät tosiaan tulee kohta, siinä toki yksi vaihtoehto minulle. Ja mieheen olen tosi harmistunut ja kyllästynyt, ihan järkyttävää suhtautumista eläimestä huolehtimiseen.

Ap

Koira piikille, jos sinulla ei ole varaa sille arvokasta elämää ylläpitää. Sinä halusit koiraa, se on sinun vastuullasi.

Vierailija
39/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse viedä kalleimmalle keskustassa olevalle eläinlääkäriasemalle. Hinnoissa on valtavia eroja. Viekää edullisemmalle syrjäisemmälle eläinlääkärille.

Vierailija
40/116 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole paha ihminen. Et vaan ajatellut asiaa tarpeeksi kun koiran otitte. On kyllä kumma mies jos ei edes vähän voisi kustannuksiin osallistua. Eläinlääkärit on kalliita. Maksun ottavat heti.Ei ainakaan täällä saa laskua. Johtuu siitä kun monet ovat jättäneet maksamatta. Eikö sen koiran pitäisi olla koko perheen lemmikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi