Miksi näytän aina jotenkin homssuiselle?
Häiritsee kun näytän omasta mielestäni sotkuiselle laitettunakin! Mikään meikkityyli ei tunnu sopivan, kampaajalta juuri tultuanikin hiukset on sotkuisen oloiset ja mitkään vaatteet ei istu kauniisti. Kotipeilin edessä juhliin lähtiessä saatan olla ihan ok:n näköinen, mutta viimeistään paremmassa valaistuksessa tai kuvissa ero muihin on selkeä. Onko muilla samaa ongelmaa ja millä tämän ratkaisee?
Kommentit (139)
Mulla sama tunne. Joka päivä. Se on kamalaa.
Käyn kampaajalla ja pidän hiuksista huolta, olen käynyt kalliissa meikkiopastuksissa ja ostan vaatteita ja laittaudun.
Kaulan iho punainen ja ruttuinen. Kasvojen ihon saan meikattua mutta se punoittaa nopeasti ja tuntuu että mulla on maailman rasvaisin naama. Meikkejä saa korjailla usein vaikka ovat kalleimpia merkkejä.
Näyttäisinpä edes joskus raikkaalta! Harrastan liikuntaakin. Ruokavalio suht kunnossa.
Minussa on jotain pahasti vialla. Oon ihan nätti mutta aina homssuinen. Yhdet häät ensi kuussa ja voin taas jo kuvitella miltä näytän niissä kuvissa.
Olen sellaisilla geeneillä lätkäisty että näytän helposti homssuiselta vaikka tekisi mitä. Muutama asia mihin huomiota kiinnittämällä olen saanut parannettua tilannetta:
- jos käytät kuviollisia vaatteita, pidä kuvio alaosassa ja yläosa yksinkertaisena
- älä päästä hiuksia kasvamaan paljon ulos mallista
- pidä mukavia kenkiä ja huolehdi niiden siisteydestä, epämukavuus saa myös yllättävän homssuisen vaikutelman aikaan
- käytä yksinkertaisia koruja ja niitäkin harkitusti
- keskity meikissä yhteen kohtaan (esim. silmät tai huulet) ja pidä muut kohdat kevyempinä
Mulla myös saman tyyppiset hiukset ja paras tulos and hyvin hoidettu hius, puolipitkä tasaleikkaus ja auki. Pesun jälkeen aina kuivaus, jos haluaa olla siisti. Kaikki muotoilut tekee hiuksista ihan hirveät, kun ne on ohuet ja runsaat.
Mun meikki näyttää myös helposti valjulta. Kosmetologikäynnit tekee ihmeitä iholle. Samoin kulmien ja ripsien värjäys. Luomien pohjustusvoide ollut huippu ja aurinkopuuteri vai miksi sitä nykyään kutsutaan.
Vaatteiden tulee olla hyvin istuvat ja suht uudet, että eivät näytä kulahtaneilta.
Sitten toki iloinen ilme ja yleinen rentous vie pois huomiota muusta ulkoasusta.
Hampaat kun ovat kunnossa, niin että voit hymyillä paljon, se auttaa sinua. Oikeat värit meikeissä ja vaatteissa, voivat myös auttaa. Uudet laatu lenkkarit jalkaan, ja mieleiset uudet vaatteet.
Vaihda kampaajaa, jos käynti ei tuo toivottua tulosta. Joskus he vain toistavat itseään. Ehkä et edes tarvitse kampaajaa. Tee huolellinen meikki pohja, mutta meikkiä ei nimeksikään. Kun on hyvä meikki pohja, kulmat mieleiset ja poskipunaa, niin se jo riittää.
Osta uudet silmälasit. Ja uusi reppu.
Onko photoshop ja suodattimet jo mainittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.
Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.
Ei se aina ole vain viitsimisestä kiinni.
Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.
Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?
Minulla ei ole varaa käydä kampaajalla kuin harvoin, mutta silloin kun käyn niin otan värin peittämään harmaita ja lisäämään kiiltoa ja latvoja tasoitetaan myös. Eihän kampaaja voi kasvattaa minulle hiuksia siihen missä niitä ei ole, joten ei kampaaja voi tehdä perusongelmalle mitään. Hiuksetonta kohtaa ei voi peittää muuten kuin kampaamalla hiukset tiukasti sen päälle.
Ostaisin peruukin jos minulla olisi rahaa. Sellainen peruukki, jota ei huomaa peruukiksi on minulle aivan liian kallis ja mitään halpisperuukkia en halua koska se näyttää naurettavalta.
Missä kohtaa päätä hiukseton kohta on? Olisiko mahdollista pitää vain osa hiuksista kiinni ja vaikka kihartaa loput? Tai laittaa hiukset esim. sivujakaukselle ja näin peittää kriittinen kohta?
En ole AP, mutta muiden täällä lueteltujen ongelmien lisäksi itseltäni puuttuu kulmakarvat lähes kokonaan. Jos meikkaan ne, näytän typerältä meikkipelleltä, klovnilta. Jos en meikkaa vaan annan olla, näytän avaruusolennolta jolla on joku syöpäsairaus. En jaksa enää. Ulkonäköön menee niin paljon aikaa ja rahaa ja silti näytän parhaassa tapauksessa Pelle Hermannilta.
Vierailija kirjoitti:
Korkeavyötäröiset mustat leggingsit, pikimustat joista ei näy läpi ollenkaan edes polvista, valkoiset nilkkurit, valkoinen tpaita, ja ohut pitkä kevättakki tai pitkä neuletakki. Tyylikkäältä näyttää. Kannattaa aina vaatteita ostaessa miettiä tarkkaan, että näyttääkö homssuiselta jo ostettaessa. Ja farkuille ei, kangashousut kyllä.
Ehkä sopii joillekin. Itse näyttäisin tuossa asussa muumipeikolta.
Vähän sivu aiheen, mutta nää kommentit on niin värikkäästi kirjoitettu että nyt kyllä petti pokka ihan totaalisesti värikkäiden kuvailujen ja sanamuotojen kohdalla.
Täällä yksi homssuinen lisää!
Olen lukemattomat kerrat miettinyt, miksi minä aina vain näytän niin epäsiistiltä, vaikka juuri laittauduin.
No, suurin syy lienee rasvoittuva iho. Se saa meikin näyttämään epäsiistiltä, ripsiväriä tarttuu helposti yläluomiin jne. Hiukset ovat epäsiistit viisi tuntia hiustenpesun jälkeen.
Needless to say, pesen hiukset joka päivä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.
Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.
Ei se aina ole vain viitsimisestä kiinni.
Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.
Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?
Minulla ei ole varaa käydä kampaajalla kuin harvoin, mutta silloin kun käyn niin otan värin peittämään harmaita ja lisäämään kiiltoa ja latvoja tasoitetaan myös. Eihän kampaaja voi kasvattaa minulle hiuksia siihen missä niitä ei ole, joten ei kampaaja voi tehdä perusongelmalle mitään. Hiuksetonta kohtaa ei voi peittää muuten kuin kampaamalla hiukset tiukasti sen päälle.
Ostaisin peruukin jos minulla olisi rahaa. Sellainen peruukki, jota ei huomaa peruukiksi on minulle aivan liian kallis ja mitään halpisperuukkia en halua koska se näyttää naurettavalta.
Ei tietenkään kampaajakaan saa puuttuvia hiuksia takaisin, mutta tarkoitin sitä, että laittaako hänkin hiuksesi kiinni (sanoit, että se on ainoa vaihtoehto)? Ajattelin josko hän on pystynyt johonkin muuhun ratkaisuun. Ikävä ongelma joka tapauksessa.
Sinulla on hiustenhoitoon väärät tuotteet. Mikäli on kuivat hiukset valitse kosteuttavat tuotteet, mikäli rasvoittuvan valitse hellemmät. Kosmetologille ehdottomasti, monessa paikkaa on tarjouksia ja tai mene esimerkiksi kosmetologikoulun hoitolaan. Muista myös olet mitä syöt, hyviä rasvoja , vähemmän sokeria, iho kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet luontainen boheemi.
Eivät boheemit ole sottaisia.
Boheemi ja sottainenhan ovat lähes synonyymejä! Boheemilla on sotkuinen tukka ja jopa rastat (miesboheemilla pitkä tukka), sekavat vaatteet joissa mahdollisesti reikiä, joko ei ollenkaan meikkiä tai sitten ihan liikaa, ja paljon sotkuisasti yhteensopimattomia koruja. Sottaisen perikuva .
Kihartuvat hiukset, omena vartalo, ihosairaus ja sotkuisuus on valmis. Näyttää aina epäsiistille.
Minä myös. Ehkä ei vain ole klassiset piirteet. Ja hiukset lähtee ja kasvaa takaisin niin, että ne pätkät harittaa joka suuntaan ja luonnostaan taipuisa tukka hankaloittaa tilannetta. Tosi suorilla hiuksilla näytän rumemmalta. Iho on epätasainen väriltään ja pinnaltaan. Ja jos laitan meikkiä enemmän kuin kevyesti, näytän noita-akalta.
Ongelma myös siinä, että juuri ne klassiset värit ei sovi minulle ollenkaan. Näytän niissä valjulta ja kuolleelta. Kasvot saavat hehkua vain sopivista väreistä, jotka mulla on kaikki punaisen sävyt (mieluiten persikka, vaaleanpunainen, vanha roosa).
Kuntosali ja kävelylenkit raittiissa ilmassa tekee ihmeitä olemukselle ja kyllä ne rintaliivitkin pikkuhiljaa istuu.
Tämä on juuri se tyyli, jota olen yrittänyt toteuttaa, mutta kyllä se näyttää silti vähän erilaiselta minun päälläni kuin pariisittaren päällä, koska kasvonpiirteeni ja kroppani ovat, sanotaanko näin että erilaiset kuin pariisittarilla keskimäärin....