Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän aina jotenkin homssuiselle?

Vierailija
22.04.2023 |

Häiritsee kun näytän omasta mielestäni sotkuiselle laitettunakin! Mikään meikkityyli ei tunnu sopivan, kampaajalta juuri tultuanikin hiukset on sotkuisen oloiset ja mitkään vaatteet ei istu kauniisti. Kotipeilin edessä juhliin lähtiessä saatan olla ihan ok:n näköinen, mutta viimeistään paremmassa valaistuksessa tai kuvissa ero muihin on selkeä. Onko muilla samaa ongelmaa ja millä tämän ratkaisee?

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vissiin turha neuvoa jos mikään ei sais maksaa mitään.

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä neuvon saajalla on mahdollisuus maksaa. Hyvätuloisen on helppo sanoa, että pistä kuntoon se, tämä ja tuo. Jos rahaa johonkin ei ole, niin sitten sitä ei vain ole, ulkonäön takia ei ihan ensimmäisenä kannata itseään velkaannuttaakaan.

Vaatevarastoa voi uusia hyvinkin halvalla kun hyödyntää käytettyjen vaatteiden markkinoita, mutta esimerkiksi erilaiset ihonhoitoon liittyvät jutut tai hammasremontti voivat tulla niin kalliiksi, että pienituloisilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta.

Iho paranee huomattavasti jo pelkillä markettituotteilla jos vain viitsii nähdä vaivaa. Ja tosi köyhä voi ostaa sen oman hiuksen värisen markettivärin ja värjätä hiukset sillä jos ei ole kampaajaan varaa. Parempi sekin kuin ruma juurikasvu.

Harjaa ja lankaa hampaat säännöllisesti ja lopeta hampaita tummentavat tavat jos ei ole vara käydä putsauttamassa. Hoidetut hampaat eivät tarvitse remontteja. Ja tosiaan kauniit istuvat laadukkaat vaatteet käytettynä ennemmin kuin prisman pari pesua kestävä trikootunika ja legginsit.

Syö, juo, liiku ja nuku oikein. Kauneudenhoito ja tyylikkyys on edullista ellet ole laiska.

Ei ole enää ihan edullista sitten kun ikää on sen verran paljon, että se nuoruuden raikkaus, johon ei tarvita muuta kuin sitä, että on puhdas, on mennyt. Nykyvaatimusten mukainen ulkonäkö eli esim. ikääntymisen merkkien mahdollisimman tehokas häivyttäminen, maksaa. Se, että näyttää nykykäsityksen mukaan siltä, että ns. huolehtii itsestään, on jo karannut hyvin kauas siitä mihin kaikilla on varaa.

Ja jos on vaikka ihosairauksia tai allergioita, niin ihan mitä tahansa markettituotetta ei voi poimia mukaansa vaan pitää valita itselle sopivat mitkä eivät aina ole mitään halpoja. Olen itse matalapalkkatyössä ja minulla menee tuloihini nähden tosi paljon rahaa ihonhoitotuotteisiin. Jos olisin vaikka työtön eihän näin voisi edes tehdä.

Hampaiden kuntokaan ei ole ihan pelkkä oma valinta aina. Esim. minulta halkesi hammas tapaturmassa ja se piti poistaa. Ei ole varaa implanttiin, ne ovat esteettistä hoitoa ja sitä ei yhteiskunnan puolesta tarjota.

No teillä onkin sitten kurja kohtalo. Voi voi.

Vierailija
82/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet luontainen boheemi.

Eivät boheemit ole sottaisia.

ovatpa ja haisevat pahalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillai seksikkäällä tavalla homssuiselta vai huonolla tavalla homssuiselta?

Niin, miten voisi näyttää ranskalaisella tavalla homssuiselta? Siis hiukset vähän vastanousseen sekaisin, mutta kuitenkin tyylikäs?

Niin, että teet pohjatyön hyvin. Paljas iho ja tukka joka saa olla luonnontilassa, on kuitenkin hoidettu huolella ja rakkaudella. Ranskalaiset käyttävät rahansa ennemmin öljyihin ja voiteisiin kuin meikkiin ja väreihin.

Kun suomalainen peruna nousee värjätyt hiukset pystyssä sängystä, on se eri näky. Iho ei hehku terveyttä ja silmäpussit pullottaa liiasta suolasta.

Ranskalaisilla asiaa auttavat myös erilaiset kasvonpiirteet ja väritys kuin suomalaisilla tyypillisesti on. Suuret silmät, tummat ripset ja kulmakarvat, paksut hiukset, tyylikkään muotoiset kasvot, versus vaikka minun pienet hailakanväriset viirusilmäni, ohuet hiukseni, leveä nenäni ja ulkonevat poskiluuni.

Vierailija
84/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa sitten vaatebrändejä joilla laadukkaita vaatteita?

Vierailija
85/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillai seksikkäällä tavalla homssuiselta vai huonolla tavalla homssuiselta?

Niin, miten voisi näyttää ranskalaisella tavalla homssuiselta? Siis hiukset vähän vastanousseen sekaisin, mutta kuitenkin tyylikäs?

Niin, että teet pohjatyön hyvin. Paljas iho ja tukka joka saa olla luonnontilassa, on kuitenkin hoidettu huolella ja rakkaudella. Ranskalaiset käyttävät rahansa ennemmin öljyihin ja voiteisiin kuin meikkiin ja väreihin.

Kun suomalainen peruna nousee värjätyt hiukset pystyssä sängystä, on se eri näky. Iho ei hehku terveyttä ja silmäpussit pullottaa liiasta suolasta.

Ranskalaisilla asiaa auttavat myös erilaiset kasvonpiirteet ja väritys kuin suomalaisilla tyypillisesti on. Suuret silmät, tummat ripset ja kulmakarvat, paksut hiukset, tyylikkään muotoiset kasvot, versus vaikka minun pienet hailakanväriset viirusilmäni, ohuet hiukseni, leveä nenäni ja ulkonevat poskiluuni.

Niin se on helpompaa, kun pigmenttiä ja kontrastia on kasvoissa jo valmiiksi syntymälahjana. Sit vaan kasvorasvaa ja menox.

Kukaan ei katso, että "onko sulla jotenki huono olo tänään?"

Vierailija
86/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

Ja ei suostu lähtemään mun kanssa second hand tai vintage-myymälöihin.

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Klassisetkaan värit ja leikkaukset eivät voi peittää sitä faktaa, että vaate on tehty muovista. Harjaantunut silmä kyllä erottaa. Se on toki plussaa jos vaate kestää käyttöä ja pesua, mutta ei se siitä kaunista tai laadukasta tee.

Pikamuotiketjujen ns paremmat luonnonmateriaalit ovat heikkoa laatua.

No, kaikilla nyt ei ole varaa miellyttää sitä harjaantunutta silmää ja homssuisen ulkonäön ja näiden harjaantuneen silmän hyväksymien vaatekappaleiden välilläkin on jotain. Vaikka juuri ne halvat, mutta kuitenkin siistin ja asiallisen näköiset vaatteet.

Vierailija
87/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla, että yrität väkisin sellaista tyyliä, joka ei luontaisesti täysin sovi. Kaikista ei ole klassiseen muottiin, ja sitten kun sitä yrittää väkisin täyttää, näyttää väistämättä homssuiselta. Itse tajusin tämän asian ja olenkin pitäytynyt ns. luonnollisissa tyyleissä, minkä ei tarvitse tarkoittaa täyttä hippiyttä vaan esimerkiksi luonnonmateriaaleja ja neuleita. Luonnonkiharatukkaisille ja punapäille tämä etenkin on usein paras vaihtoehto, ellei sydän aidosti vedä sinne klassista tyyliä kohti. Tutustu vaikkapa Kibben tyyppiluokitteluihin ja mieti niitten pohjalta, minkälaiset asut olisivat juuri kohdallasi pukevimpia.

Vierailija
88/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa sitten vaatebrändejä joilla laadukkaita vaatteita?

Sun täytyy brändien sijaan opetella katsomaan omin silmin ompeleet ja tunnustella kankaan laatu. Ei se BRÄNDI vaan materiaali/pesulappu.

Vierailija
89/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ehkä ei ole muiden silmään lainkaan homssuisen näköinen. Liiallinen oman peilikuvan yksityiskohtainen tutkaileminen voi johtaa jatkuvaan jonkin asian korjailemiseen, mikä voi taas jopa aiheuttaa homssuisen suuntaisia kokonaisuuksia. Hoida peruasiat hyvin - kuten varmaan teetkin - ja elä rohkeasti omaa elämääsi.

Vierailija
90/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Klassisetkaan värit ja leikkaukset eivät voi peittää sitä faktaa, että vaate on tehty muovista. Harjaantunut silmä kyllä erottaa. Se on toki plussaa jos vaate kestää käyttöä ja pesua, mutta ei se siitä kaunista tai laadukasta tee.

No, kaikilla nyt ei ole varaa miellyttää sitä harjaantunutta silmää ja homssuisen ulkonäön ja näiden harjaantuneen silmän hyväksymien vaatekappaleiden välilläkin on jotain. Vaikka juuri ne halvat, mutta kuitenkin siistin ja asiallisen näköiset vaatteet.

Sinuna ostaisin 30€ käytetyn (yli 50% villaa) bleiserin kirppikseltä kuin 50€ polyesteribleiserin Zarasta, mutta ongelma on siinä, ettei jakseta etsiä eikä odottaa. Ja se näkyy. Kyse ei suinkaan ole rahasta.

Laihduta kokoon 40 tai alle niin löytyy mistä valita.

Vierailija
91/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos käytän useampia koruja tai koristeellisia vaatteita, niin näytän ihan joulukuuselta.

Samoin jos käytän kirjavia vaatteita, jos tukka on kihara tms. Nykyään mennään suorilla pitkillä hiuksilla, max. yhdellä kaulakorulla, vihki- ja kihlasormuksilla, yksivärisillä pelkistetyillä vaatteilla ja nyt näytän siistiltä. En voi käyttää esim. paitapuseroita kun ne ei ikinä näytä siisteiltä mun päällä. Ei kynsilakkaa ja kevyt ehostus. Mulla vähemmän on enemmän.

Vierailija
92/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna ostaisin 30€ käytetyn (yli 50% villaa) bleiserin kirppikseltä kuin 50€ polyesteribleiserin Zarasta, mutta ongelma on siinä, ettei jakseta etsiä eikä odottaa. Ja se näkyy. Kyse ei suinkaan ole rahasta.

Heh, minulla on kyllä ihan kirppareilta ja vintage-liikkeistä ostettuja bleisereitä myös ja kokokaan ei koskaan ole ollut ongelma kun se on 36-38.

Miksi muuten olet noin halveksiva ja hyökkäävä?

Vierailija
93/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina näyttänyt homssuiselta.

Vanhoja valokuvia katsellessa huomaan, että yksi iso syy on ollut yliyrittäminen pukeutumisessa. Liikaa kuoseja, leikkauksia tai asusteita yhtä aikaa päällä, eikä kaikki edes synkassa keskenään.

Toinen vika on ollut se, etten selvästikään helposti tunnista oman vartaloni vahvuuksia ja puutteita. Jos on tasapaksut sääret ja paksut nilkat kuten minulla, kannattaa suosia saappaita jos suinkin mahdollista. Kesällä pukevin on maxihame. Jne.

Olen joskus harkinnut stailauspalvelun ostamista, sellaista on kai tarjolla isoissa tavarataloissa, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Vierailija
94/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Semmoinen söpön homssuinen nainen kelpaa vaimokseni.

Vierailija
95/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minulla on kyllä ihan kirppareilta ja vintage-liikkeistä ostettuja bleisereitä myös ja kokokaan ei koskaan ole ollut ongelma kun se on 36-38.

Tuollaiset kysymykset ovat turhia, koska et tunne minua etkä lue kuin neutraalia tekstiä. Loppu on projisointia.

Miksi sitten ostelet pikamuotiketjuilta, kun kerran kaikki tuntuu muuten olevan kunnossa?

Vierailija
96/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. Semmoinen söpön homssuinen nainen kelpaa vaimokseni.

Ja sinun vaimoksesi kelpaavuushan se tärkein juttu meille kaikille onkin.

Kelpaako muuten ei-söpön homssuinen? Ikää kun tulee enemmän niin harvemmin se homssuisuus enää kovin söpöä on.

Vierailija
97/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aina näyttänyt homssuiselta.

Vanhoja valokuvia katsellessa huomaan, että yksi iso syy on ollut yliyrittäminen pukeutumisessa. Liikaa kuoseja, leikkauksia tai asusteita yhtä aikaa päällä, eikä kaikki edes synkassa keskenään.

Toinen vika on ollut se, etten selvästikään helposti tunnista oman vartaloni vahvuuksia ja puutteita. Jos on tasapaksut sääret ja paksut nilkat kuten minulla, kannattaa suosia saappaita jos suinkin mahdollista. Kesällä pukevin on maxihame. Jne.

Olen joskus harkinnut stailauspalvelun ostamista, sellaista on kai tarjolla isoissa tavarataloissa, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Itsellä sama fiilis vanhoja kuvia katsellessa. Olin verhonnyt hoikan vartaloni putkimaisiin paksua kangasta oleviin mekkoihin, ettei hoikka vyötäröni tai kauniit jalat varmasti tulleet esille. Hiukset hoitamattomat, koska en jotenkin ymmärtänyt miten kamalalta liikaa valkaistu tukka ja kuivat latvat näyttävät. Liikaa meikkiä, aivan liikaa meikkiä!

Venyneitä saumoja ja väärän kokoisia vaatteita. Huhhuh.

Vierailija
98/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ongelma johtuu? Onko sinulla kihartuva tukka, joka vaatisi erilaista hoitoa? Onko iho kuiva, jolloin meikki näyttää helposti epäsiistiltä? Onko sinulla huono ryhti? Hyvin vaikea arvioida näkemättä. Voi myös olla ihan vain oman pääsi sisällä tämä ajatus.

Ainakin minulla on karhea, luonnonkihara tukka ja kuiva sekä karhea iho. Siihen vielä kuivat limakalvot, jotka tekevät silmistä ikipunaiset, vaikka käyttäisin tunnollisesti silmägeeliä yöksi ja silmätippoja päivisin.

Ei auta, vaikka olisi huippumuotia yllä, jos tukka on hamppuisen näköinen kammattuna, iho samea ja silmät punaiset. Olisi helpompaa jos ei tarvisi kammata hiuksia pesun jälkeisen selvittämisen jälkeen. Jos en kampaisi tai harjaisi hiuksia niin silloin minulla olisivat kyllä kiiltävät luonnonkiharat. Kampaaminen/harjaaminen rikkovat kiharan rakenteen.

Vierailija
99/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöä, Ruotsin tyylikkäillä Vikkalla ja Maddella on myös ketjuliikeiden vaatteita merkkivaatteisiin yhdistettynä, jotain mekkojakin nähty juhlissa. Hyvin toimii noinkin. -sivu

Vierailija
100/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset kysymykset ovat turhia, koska et tunne minua etkä lue kuin neutraalia tekstiä. Loppu on projisointia.

Miksi sitten ostelet pikamuotiketjuilta, kun kerran kaikki tuntuu muuten olevan kunnossa?

Sinäkään et tunne minua, mutta teit minusta esimerkiksi sellaisen oletuksen, että olen niin lihava etten löydä sopivia vaatteita.

Minä pyrin ostamaan sieltä, mistä löydän jotain mihin minulla on varaa ja mikä näyttää minusta kauniilta. Osa halpavaateketjujen vaatteista on minusta kauniita. Sinä taas puhut elitistisesti harjaantuneista silmistä, jotka erottavat nämä hirveän nolosti tekokuituun pukeutuneet, ja teet toisesta kirjoittajasta halveksivaan sävyyn oletuksia ja puhut toisille kuin nämä eivät ymmärtäisi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi