Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän aina jotenkin homssuiselle?

Vierailija
22.04.2023 |

Häiritsee kun näytän omasta mielestäni sotkuiselle laitettunakin! Mikään meikkityyli ei tunnu sopivan, kampaajalta juuri tultuanikin hiukset on sotkuisen oloiset ja mitkään vaatteet ei istu kauniisti. Kotipeilin edessä juhliin lähtiessä saatan olla ihan ok:n näköinen, mutta viimeistään paremmassa valaistuksessa tai kuvissa ero muihin on selkeä. Onko muilla samaa ongelmaa ja millä tämän ratkaisee?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vissiin turha neuvoa jos mikään ei sais maksaa mitään.

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

Ja ei suostu lähtemään mun kanssa second hand tai vintage-myymälöihin.

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Klassisetkaan värit ja leikkaukset eivät voi peittää sitä faktaa, että vaate on tehty muovista. Harjaantunut silmä kyllä erottaa. Se on toki plussaa jos vaate kestää käyttöä ja pesua, mutta ei se siitä kaunista tai laadukasta tee.

Pikamuotiketjujen ns paremmat luonnonmateriaalit ovat heikkoa laatua.

No, kaikilla nyt ei ole varaa miellyttää sitä harjaantunutta silmää ja homssuisen ulkonäön ja näiden harjaantuneen silmän hyväksymien vaatekappaleiden välilläkin on jotain. Vaikka juuri ne halvat, mutta kuitenkin siistin ja asiallisen näköiset vaatteet.

Sinuna ostaisin 30€ käytetyn (yli 50% villaa) bleiserin kirppikseltä kuin 50€ polyesteribleiserin Zarasta, mutta ongelma on siinä, ettei jakseta etsiä eikä odottaa. Ja se näkyy. Kyse ei suinkaan ole rahasta.

Laihduta kokoon 40 tai alle niin löytyy mistä valita.

Heh, minulla on kyllä ihan kirppareilta ja vintage-liikkeistä ostettuja bleisereitä myös ja kokokaan ei koskaan ole ollut ongelma kun se on 36-38.

Miksi muuten olet noin halveksiva ja hyökkäävä?

Tuollaiset kysymykset ovat turhia, koska et tunne minua etkä lue kuin neutraalia tekstiä. Loppu on projisointia.

Miksi sitten ostelet pikamuotiketjuilta, kun kerran kaikki tuntuu muuten olevan kunnossa?

Sinäkään et tunne minua, mutta teit minusta esimerkiksi sellaisen oletuksen, että olen niin lihava etten löydä sopivia vaatteita.

Minä pyrin ostamaan sieltä, mistä löydän jotain mihin minulla on varaa ja mikä näyttää minusta kauniilta. Osa halpavaateketjujen vaatteista on minusta kauniita. Sinä taas puhut elitistisesti harjaantuneista silmistä, jotka erottavat nämä hirveän nolosti tekokuituun pukeutuneet, ja teet toisesta kirjoittajasta halveksivaan sävyyn oletuksia ja puhut toisille kuin nämä eivät ymmärtäisi mitään.

Kyllähän sinä ymmärrät selvästikin mitään ja päätät pukeutua kuten itse haluat. Mutta ilmeisesti tässä on nyt jotain puolustelun makua kuitenkin, kun näyttäisi siltä että ollaan sillä puolen ruutua siirtymässä jo nimittelyn puolelle.

En minäkään loukkaannu jos minulla ei ole varaa nyt laittaa uutta sähköautoa, vaikka naapuri niin tekikin. Sähköauto on parempi valinta, mutta en käy tuolla pihalla huutelemassa naapurille, että luuleeko se olevansa parempi kuin minä, kun tuli asiasta maininneeksi.

Mitä esim. se laihdutuskehotus sitten oli muuta kuin piikittelyä toisen oletetusta lihavuudesta? Mieti vähän miten itse kirjoitat jos et halua saada "puolustelua" vastaukseksi. Oma tyylisi oli heti hyvin vähättelevä ja ylimielinen. Mielipiteensä voi esittää muullakin tavalla.

Laihduta kokoon 40 niin on mistä valita. Tuosta loukkaannuit? Voi syvät anteeksipyyntöni piikittelystäni ja olettamuksistani! Minä en voi kirjoittaa sinulle mitenkään ilman, että tulkitset ne noin.

Muutenkin tuollainen tunteellinen kinaaminen tällaisessa yhteisessä on naurettavaa. Lopetetaan, kiitos.

Olen samaa mieltä kinaamisen lopettamisesta, mutta jos todella olet sitä mieltä, että on ihan neutraali eikä millään lailla ilkeilevä kommentti kirjoittaa ihmiselle, jonka painosta et edes tiedä mitään, että "laihduta niin on varaa valita", niin kehotan miettimään miten omia sosiaalisia taitoja voisi parantaa.

Nyt ihan oikeesti. Sanon tän hyvällä, lupaan: Tossa on aika selkeä kasvukohta, että loukkaannut jostain noinkin pienestä asiasta minkä joku random kirjoitti netissä. Sua nyt suututtaa kun tuli ilmi että harjaantunut silmä näkee, ettei sun polyesteri/akryylivaatteet ole erityisen laadukkaita ja alat nyt kiukutella. Nyt riittää, ihan tosi :)

Kasvukohta on sinussa itsessäsi. On epänormaalia haluta määritellä ja arvostella muita noin, vähän häiriintynyttä jopa.

T. Sivusta eri

Vierailija
122/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma, näytän myös aina homsuiselta vaikka mitä tekisin. Olen jonkun verran ylipainoinen, että ehkä se on yksi ongelma. Mutta ei kaikki ylipainoiset todellakaan näytä homsuisilta.

No mä olen hoikka, ja näytän homssuiselta. Syynä suhteessa vähän leveät hartiat ja kapea pää ohuilla hiuksilla ja epätasaisella iholla. Kaikki takit ja neuleet näyttävät tämän epäsuhdan takia valtavilta ja roikkuvilta päälläni, ja niiden alta paistaa ohuet jalat, ja pääni on pieni kukertava nuppi. En todellakaan näytä sporttiselta, vaikka niin aina leveäharteisista sanotaan.

Kuulostaa niin minulta, tosin olen normi painossa, mutta on tikkujalat ja kuulemma pääni on liian pieni :D En ole vieläkään keksinyt miten saisi isomman pään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Klassisetkaan värit ja leikkaukset eivät voi peittää sitä faktaa, että vaate on tehty muovista. Harjaantunut silmä kyllä erottaa. Se on toki plussaa jos vaate kestää käyttöä ja pesua, mutta ei se siitä kaunista tai laadukasta tee.

No, kaikilla nyt ei ole varaa miellyttää sitä harjaantunutta silmää ja homssuisen ulkonäön ja näiden harjaantuneen silmän hyväksymien vaatekappaleiden välilläkin on jotain. Vaikka juuri ne halvat, mutta kuitenkin siistin ja asiallisen näköiset vaatteet.

Sinuna ostaisin 30€ käytetyn (yli 50% villaa) bleiserin kirppikseltä kuin 50€ polyesteribleiserin Zarasta, mutta ongelma on siinä, ettei jakseta etsiä eikä odottaa. Ja se näkyy. Kyse ei suinkaan ole rahasta.

Heh, minulla on kyllä ihan kirppareilta ja vintage-liikkeistä ostettuja bleisereitä myös ja kokokaan ei koskaan ole ollut ongelma kun se on 36-38.

Tuollaiset kysymykset ovat turhia, koska et tunne minua etkä lue kuin neutraalia tekstiä. Loppu on projisointia.

Miksi sitten ostelet pikamuotiketjuilta, kun kerran kaikki tuntuu muuten olevan kunnossa?

Sinäkään et tunne minua, mutta teit minusta esimerkiksi sellaisen oletuksen, että olen niin lihava etten löydä sopivia vaatteita.

Minä pyrin ostamaan sieltä, mistä löydän jotain mihin minulla on varaa ja mikä näyttää minusta kauniilta. Osa halpavaateketjujen vaatteista on minusta kauniita. Sinä taas puhut elitistisesti harjaantuneista silmistä, jotka erottavat nämä hirveän nolosti tekokuituun pukeutuneet, ja teet toisesta kirjoittajasta halveksivaan sävyyn oletuksia ja puhut toisille kuin nämä eivät ymmärtäisi mitään.

Kyllähän sinä ymmärrät selvästikin mitään ja päätät pukeutua kuten itse haluat. Mutta ilmeisesti tässä on nyt jotain puolustelun makua kuitenkin, kun näyttäisi siltä että ollaan sillä puolen ruutua siirtymässä jo nimittelyn puolelle.

En minäkään loukkaannu jos minulla ei ole varaa nyt laittaa uutta sähköautoa, vaikka naapuri niin tekikin. Sähköauto on parempi valinta, mutta en käy tuolla pihalla huutelemassa naapurille, että luuleeko se olevansa parempi kuin minä, kun tuli asiasta maininneeksi.

Mitä esim. se laihdutuskehotus sitten oli muuta kuin piikittelyä toisen oletetusta lihavuudesta? Mieti vähän miten itse kirjoitat jos et halua saada "puolustelua" vastaukseksi. Oma tyylisi oli heti hyvin vähättelevä ja ylimielinen. Mielipiteensä voi esittää muullakin tavalla.

Laihduta kokoon 40 niin on mistä valita. Tuosta loukkaannuit? Voi syvät anteeksipyyntöni piikittelystäni ja olettamuksistani! Minä en voi kirjoittaa sinulle mitenkään ilman, että tulkitset ne noin.

Muutenkin tuollainen tunteellinen kinaaminen tällaisessa yhteisessä on naurettavaa. Lopetetaan, kiitos.

Olen samaa mieltä kinaamisen lopettamisesta, mutta jos todella olet sitä mieltä, että on ihan neutraali eikä millään lailla ilkeilevä kommentti kirjoittaa ihmiselle, jonka painosta et edes tiedä mitään, että "laihduta niin on varaa valita", niin kehotan miettimään miten omia sosiaalisia taitoja voisi parantaa.

Nyt ihan oikeesti. Sanon tän hyvällä, lupaan: Tossa on aika selkeä kasvukohta, että loukkaannut jostain noinkin pienestä asiasta minkä joku random kirjoitti netissä. Sua nyt suututtaa kun tuli ilmi että harjaantunut silmä näkee, ettei sun polyesteri/akryylivaatteet ole erityisen laadukkaita ja alat nyt kiukutella. Nyt riittää, ihan tosi :)

Minä en kuvittele, että vaatteitani pidettäisiin kovin laadukkaina tai hienoina, mutta on yksinkertaisesti ylimielistä ja alentavaa tulla pätemään tällaiseen ketjuun jostain harjaantuneista silmistä kun kyse oli nyt vain siitä, voiko näyttää ihan siistiltä ja asialliselta myös ketjuliikkeiden vaatteissa. Lopeta jo.

Vierailija
124/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehossa on tulehdustila, näyttää homssuiselta, vaikka miten pukeutuisi ja laittautuisi.

Vierailija
125/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, hyvä ketju meni pilalle. Kiitos loukkantujille ja typerille jankkaajille.

Vierailija
126/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä neuvon saajalla on mahdollisuus maksaa. Hyvätuloisen on helppo sanoa, että pistä kuntoon se, tämä ja tuo. Jos rahaa johonkin ei ole, niin sitten sitä ei vain ole, ulkonäön takia ei ihan ensimmäisenä kannata itseään velkaannuttaakaan.

Vaatevarastoa voi uusia hyvinkin halvalla kun hyödyntää käytettyjen vaatteiden markkinoita, mutta esimerkiksi erilaiset ihonhoitoon liittyvät jutut tai hammasremontti voivat tulla niin kalliiksi, että pienituloisilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta.

Iho paranee huomattavasti jo pelkillä markettituotteilla jos vain viitsii nähdä vaivaa. Ja tosi köyhä voi ostaa sen oman hiuksen värisen markettivärin ja värjätä hiukset sillä jos ei ole kampaajaan varaa. Parempi sekin kuin ruma juurikasvu.

Harjaa ja lankaa hampaat säännöllisesti ja lopeta hampaita tummentavat tavat jos ei ole vara käydä putsauttamassa. Hoidetut hampaat eivät tarvitse remontteja. Ja tosiaan kauniit istuvat laadukkaat vaatteet käytettynä ennemmin kuin prisman pari pesua kestävä trikootunika ja legginsit.

Syö, juo, liiku ja nuku oikein. Kauneudenhoito ja tyylikkyys on edullista ellet ole laiska.

Minkä takia hiukset pitäisi värjätä omanväriseksi?

Vierailija
127/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma, näytän myös aina homsuiselta vaikka mitä tekisin. Olen jonkun verran ylipainoinen, että ehkä se on yksi ongelma. Mutta ei kaikki ylipainoiset todellakaan näytä homsuisilta.

No mä olen hoikka, ja näytän homssuiselta. Syynä suhteessa vähän leveät hartiat ja kapea pää ohuilla hiuksilla ja epätasaisella iholla. Kaikki takit ja neuleet näyttävät tämän epäsuhdan takia valtavilta ja roikkuvilta päälläni, ja niiden alta paistaa ohuet jalat, ja pääni on pieni kukertava nuppi. En todellakaan näytä sporttiselta, vaikka niin aina leveäharteisista sanotaan.

Kuulostaa niin minulta, tosin olen normi painossa, mutta on tikkujalat ja kuulemma pääni on liian pieni :D En ole vieläkään keksinyt miten saisi isomman pään.

Pienessä päässä on se etu, että voi pitää isoa kampausta. Itsellä on iso pää, mistä syystä en pidä kiharoita tai muuten isoa, pöyheää tukkaa. Minulle sopii suora ja pelkistetty, muuten pääni näyttää vaan entistä isommalta.

Vierailija
128/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kukertava nuppi 😂 Nauroin ääneen! On sinulla ainakin sana hallussa!

Vierailija
129/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä neuvon saajalla on mahdollisuus maksaa. Hyvätuloisen on helppo sanoa, että pistä kuntoon se, tämä ja tuo. Jos rahaa johonkin ei ole, niin sitten sitä ei vain ole, ulkonäön takia ei ihan ensimmäisenä kannata itseään velkaannuttaakaan.

Vaatevarastoa voi uusia hyvinkin halvalla kun hyödyntää käytettyjen vaatteiden markkinoita, mutta esimerkiksi erilaiset ihonhoitoon liittyvät jutut tai hammasremontti voivat tulla niin kalliiksi, että pienituloisilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta.

Iho paranee huomattavasti jo pelkillä markettituotteilla jos vain viitsii nähdä vaivaa. Ja tosi köyhä voi ostaa sen oman hiuksen värisen markettivärin ja värjätä hiukset sillä jos ei ole kampaajaan varaa. Parempi sekin kuin ruma juurikasvu.

Harjaa ja lankaa hampaat säännöllisesti ja lopeta hampaita tummentavat tavat jos ei ole vara käydä putsauttamassa. Hoidetut hampaat eivät tarvitse remontteja. Ja tosiaan kauniit istuvat laadukkaat vaatteet käytettynä ennemmin kuin prisman pari pesua kestävä trikootunika ja legginsit.

Syö, juo, liiku ja nuku oikein. Kauneudenhoito ja tyylikkyys on edullista ellet ole laiska.

Helpoin ylläpitää ja varmin värivalinta sellaiselle joka ei ole kovin taitava ulkonäköasioissa ja jolla ei ole varaa käydä ammattilaisella.

Vierailija
130/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tismalleen sama ongelma ja olen huomannut sen johtuvan juurikin hiuksista ja vähän huonosta ihosta. Hiuksia ei saa kunnolla mitenkään niin että ne olis tosi tyylikkäät. Näytän laitettuna kivoissa vaatteilla ihan kivalta, mutta en tyylikkäältä, en siltä että joku kääntyis katsomaan että wau. Harmittaa, mutta ei kai tälle voi mitään. 

Vierailija
131/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpoin ylläpitää ja varmin värivalinta sellaiselle joka ei ole kovin taitava ulkonäköasioissa ja jolla ei ole varaa käydä ammattilaisella.

Mutta silloinhan ne voi yhtä hyvin olla värjäämättä. Marketin väri sisältää kovia kemikaaleja ja saa hiukset huonompaan kuntoon. Kannattaa mieluummin silloin käyttää se 8-12e hiusväripurkin hinta kosteusnaamioon, hyvään hoitoaineeseen tai säännölliseen latvojen trimmaukseen, ja pitää väri omana.

Vierailija
132/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tismalleen sama ongelma ja olen huomannut sen johtuvan juurikin hiuksista ja vähän huonosta ihosta. Hiuksia ei saa kunnolla mitenkään niin että ne olis tosi tyylikkäät. Näytän laitettuna kivoissa vaatteilla ihan kivalta, mutta en tyylikkäältä, en siltä että joku kääntyis katsomaan että wau. Harmittaa, mutta ei kai tälle voi mitään. 

Tämä on aika kallis vinkiksi, mutta sanon kuitenkin, että minulla on ollut tyylikkäät hiukset (vain) silloin kun on ollut pidennykset, ja tein tähän pidennykseen ja omaan hiukseen pari kertaa viikossa isot kiharat. Tuolloin hiukset oli aina kivannäköiset, paitsi tihkusateisella säällä kun oma hius lähti temppuilemaan. Kun on vain oma hius käytössä, ei mikään "hyvä malli" auta, sillä lyhyet ei minulle sovi ja pitkissä hiukset näyttävät epämääräsiltä sillä ne eivät kasva sivuilta kunnolla, ja taipuvat ja kihartuvat oudosti.

Vierailija
133/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silloinhan ne voi yhtä hyvin olla värjäämättä. Marketin väri sisältää kovia kemikaaleja ja saa hiukset huonompaan kuntoon. Kannattaa mieluummin silloin käyttää se 8-12e hiusväripurkin hinta kosteusnaamioon, hyvään hoitoaineeseen tai säännölliseen latvojen trimmaukseen, ja pitää väri omana.

No tietenkin. Tämä vain jos sinulla on joku sipsakan ripsakka nuorekas hiusväri joka ei välttämättä sovi sinulle ja jota et jaksa ylläpitää.

Omalla värillä oman värin päälle väri usein syvenee ja saa kiiltoa, mutta en suosittele jos ei osaa, pysty tai jaksa hoitaa niitä hiuksia.

Vierailija
134/139 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinulla on todella alentuva asenne muita kirjoittajia kohtaan, käy ilmi muillekin kuin hänelle, jolle vastailet.

Terkuin Keskustelua sivusta seurannut

Vierailija
135/139 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ongelma johtuu? Onko sinulla kihartuva tukka, joka vaatisi erilaista hoitoa? Onko iho kuiva, jolloin meikki näyttää helposti epäsiistiltä? Onko sinulla huono ryhti? Hyvin vaikea arvioida näkemättä. Voi myös olla ihan vain oman pääsi sisällä tämä ajatus.

Ainakin minulla on karhea, luonnonkihara tukka ja kuiva sekä karhea iho. Siihen vielä kuivat limakalvot, jotka tekevät silmistä ikipunaiset, vaikka käyttäisin tunnollisesti silmägeeliä yöksi ja silmätippoja päivisin.

Ei auta, vaikka olisi huippumuotia yllä, jos tukka on hamppuisen näköinen kammattuna, iho samea ja silmät punaiset. Olisi helpompaa jos ei tarvisi kammata hiuksia pesun jälkeisen selvittämisen jälkeen. Jos en kampaisi tai harjaisi hiuksia niin silloin minulla olisivat kyllä kiiltävät luonnonkiharat. Kampaaminen/harjaaminen rikkovat kiharan rakenteen.

Kun kiharan harjaa, siitä tulee ihanan runsas ja tuuhea ja sen hamppuisuuden voi poistaa ja kiharan muotoa palauttaa takaisin esim muotovaahdolla tai muilla aineilla. Mulla on siis juuri tuollainen tukka, pitkä ja vaalea ja mun hiukset on ehkä mun ulkonäön paras asia. Saa tosi helposti upeat prinsessakiharat kun vaan vähän puristelee ja työstää niitä, ehkä kääntää raudalla muutaman suortuva kasvojen sivuilta jne. Mutta siis kannustuksena että ei kannata jäädä siihen jumiin että on vain kaksi vaihtoehtoa, joko jättää hiukset harjaamatta, jolloin kihara on takkuinen mutta nätti kihara tai harjata hiukset, jolloin tukka on räjähtänyt leijonanharja, vaan tuossa on monia välimuotoja. Ja piikkisuorasta hiuksesta ei saa edes muotoiluvälineillä koskaan yhtä hyvää kiharaa..

Vierailija
136/139 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinulla on todella alentuva asenne muita kirjoittajia kohtaan, käy ilmi muillekin kuin hänelle, jolle vastailet.

Terkuin Keskustelua sivusta seurannut

Täällä vallitsee tällainen kummallinen ilmapiiri jossa kaikkien nuhanenien pikku tulkinnat pitäisi ottaa tosissaan ja huomioon, ja jonkun satunnaisen keskustelijan paha mieli nouseekin kaikkia kiinnostavaksi keskustelunaiheeksi. Asiakeskustelu ei kiinnosta yhtä paljon kuin kitinä siitä, kun joku keksi nyt vähän loukkaantua.

Voi että miten kiinnostavaa.

Vierailija
137/139 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, tällä hetkellä vähän normaalia pulleammassa kunnossa mutta sama ongelma oli myös kun olin todella hoikka. Olen vartaloltani oudon mallinen, kuten joku jo sanoikin niin vaatteet joko kiristää tai lörpöttää. Varsinkin alusvaatteet! Mukavia ja hyvin istuvia ei vaan löydy. Hiukset on jotain vaalean ja vaaleanruskean rajalta, mutta superkuivat ja minulla on ihan hirveä määrä sellaista vauvatukkaa, eli pieniä hiustöyhtöjä joita ei taltuta mikään. Yksittäinen hius on ohut mutta niitä on paljon, eli hiukset näyttää jopa tuuheille auki ollessaan mutta heti kun ne laittaa nutturalle tai letille näytän kaljulta. Meikki saa minut näyttämään hassulle, näytän omaan silmään vahvassakin meikissä siltä että minua ei ole meikattu ollenkaan. Esimerkiksi tummia silmänalusiani ei saa piiloon mikään, ja meikki vaan korostaa niitä silmän alla olevia "kuoppia". Ap

Kyllä tummat silmänaluset saa peittoon, sopivalla taittovärillä. Itselläni on ihan sinertäväntummat renkaat silmien alla, ja minäkin saan ne peittoon, käyttämällä oranssia taittoväriä ja sitten sen päälle peiteainetta. Pelkkä peiteaine ei toki riitä. (Käytän Bohon oranssia peitepuikkoa taittovärinä)

Vierailija
138/139 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsista

Vierailija
139/139 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun homssuisuus johtuu liian isosta kulmikkaasta nenästä, liian pitkulaisista kasvoista, luonnonkiharoista hiuksista, pikkasen huonosta ihosta ja todella tummista silmänalusista sekä vielä olemattomista kulmista. Koko naamassa pitäis tehdä nenän muokkaus, kulmat ja ripset laittaa, syödä loppuelämä roacuttania, laihtua vielä lisää, käydä laittamassa kynsiä aivan koko ajan sekä harrastaa pilatesta aamuin illoin. 

Romuluinen nainen pitkulaisine kasvoineen ei todellakaan ole hyvännäköinen tapaus. Ilman meikkiä lähes hirvitys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme