Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän aina jotenkin homssuiselle?

Vierailija
22.04.2023 |

Häiritsee kun näytän omasta mielestäni sotkuiselle laitettunakin! Mikään meikkityyli ei tunnu sopivan, kampaajalta juuri tultuanikin hiukset on sotkuisen oloiset ja mitkään vaatteet ei istu kauniisti. Kotipeilin edessä juhliin lähtiessä saatan olla ihan ok:n näköinen, mutta viimeistään paremmassa valaistuksessa tai kuvissa ero muihin on selkeä. Onko muilla samaa ongelmaa ja millä tämän ratkaisee?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmät jutut on mielestäni hiukset ja ryhdikkäät vaatteet. Jos hiukset on ohuet ja geenilotossa ei ole täysosumaa tullut niiden osalta niin ei voi mitään, mutta väri ja malli vaikuttaa paljon. Kampaus voi ihan hyvin olla tiukka nuttura jos muu ei toimi. Pääasia ettei hiukset roiku pitkin naamaa epäsiististi ja leijaile miten sattuu.

Vaatteissa valitsisin mieluummin istuvamman bleiserin kuin löysän neuleen. Mieluummin selkeälinjainen istuvampi mekko kuin löysä trikoomekko. Suorat farkut, suorat housut, jämäkkää kangasta oleva linjakas hame, ryhdikäs paitapusero. Laadukkaat nahkakengät. Eli ei mitään liian rentoa, löysää ja roikkuvaa trikoota, leggingsiä, kollegea, neuletta jne. Kaikki mikä roikkuu muodottomana oli se sitten iso neule tai hiukset, niin siinä piilee riski homssuisuuteen.

Saisi edes sen nutturan laitettua mutta ei. Pyörteet pitävät huolen siitä että nuttura ei koskaan ole siististi päätä myöten, vaan hiukset törröttävät siletä sun täältä. Ihan sama kuinka paljon laittaa tököttejä.

Vierailija
62/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ja kävelylenkit raittiissa ilmassa tekee ihmeitä olemukselle ja kyllä ne rintaliivitkin pikkuhiljaa istuu.

Ei istu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemilla ei ole mitään tekemistä epäsiisteyden kanssa, joku on ymmärtänyt termin täysin väärin ketjussa.

Sivistyssanakirjan mukaan boheemi tarkoittaa huoletonta, epäsäännöllistä ja epäsovinnaista elämää viettävää henkilöä, etenkin taiteilija tai opiskelija. Wikipedia määrittelee boheemin suurin piirtein samoin.

Boheemin olemuksen vastakohta on hallittu, huoliteltu, kontrolloitu. Sellainen jolla jokainen hius on paikallaan ja suorassa, eikä suunnilleen liikahda, vaikka ihminen liikkuisi. Sellainen, joka näyttää konservatiiviselta ja rajoittuneelta, ei vapaalta. Esim tiukka kynähame ja valkoinen silitetty ja tärkätty paitapusero, jonka helma on hameen vyötärön alla juuri oikealla tavalla, eikä ikinä veny tai irtoa kummallisen pussittavaksi, vaikka ihminen liikkuisi. Ihminen jonka liikkeet ovat rajoittuneita ja hallittuja ja kontrolloituja.

Boheemin äärimmäinen vastakohta on ikäänkuin elävä mallinukke, joka on koko ajan äärimmäisen tietoinen itsestään ja tarkkailee ja kontrolloi itseään.

Boheemista ihmisesta taas tulee mielikuva huolettomasta luonnonlapsesta, joka ei keskity koko ajan itseensä ja siihen miltä näyttää. On rento ja vapautunut ja itsevarma. Eli boheemisuus ei ole huono piirre ollenkaan. Naisvihamielinen kulttuuri yrittää rajoittaa ja kontrolloida naisia ulkonäön kautta ja boheemius on parhaimmillaan itsenäisyysjulistus, ettei alistu siihen.

Vierailija
64/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä pitäisi ottaa oppia näistä stereotyyppisistä sv-mammoista, jotka näyttävät ihan avoimesti homssuisilta ja rähjäisiltä, mutta eivät välitä, eivätkä tee asialle mitään.

Vierailija
65/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.

Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.

Ei se aina ole vain viitsimisestä kiinni.

Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.

Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?

Minulla ei ole varaa käydä kampaajalla kuin harvoin, mutta silloin kun käyn niin otan värin peittämään harmaita ja lisäämään kiiltoa ja latvoja tasoitetaan myös. Eihän kampaaja voi kasvattaa minulle hiuksia siihen missä niitä ei ole, joten ei kampaaja voi tehdä perusongelmalle mitään. Hiuksetonta kohtaa ei voi peittää muuten kuin kampaamalla hiukset tiukasti sen päälle.

Ostaisin peruukin jos minulla olisi rahaa. Sellainen peruukki, jota ei huomaa peruukiksi on minulle aivan liian kallis ja mitään halpisperuukkia en halua koska se näyttää naurettavalta.

Ei tietenkään kampaajakaan saa puuttuvia hiuksia takaisin, mutta tarkoitin sitä, että laittaako hänkin hiuksesi kiinni (sanoit, että se on ainoa vaihtoehto)? Ajattelin josko hän on pystynyt johonkin muuhun ratkaisuun. Ikävä ongelma joka tapauksessa.

Ei kampaajakaan ole keksinyt tähän mitään ratkaisua. Minulla on niin ohuet hiukset, että ei näitä voi mitenkään kammata siihen päälle ilman että vetää hiukset samalla tiukasti kiinni. Juuri oikealla tavalla täytyy tehdä silloinkin, että se kohta peittyy.

Vierailija
66/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai seksikkäällä tavalla homssuiselta vai huonolla tavalla homssuiselta?

Vierailija
67/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.

Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.

Ei se aina ole vain viitsimisestä kiinni.

Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.

Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?

Minulla ei ole varaa käydä kampaajalla kuin harvoin, mutta silloin kun käyn niin otan värin peittämään harmaita ja lisäämään kiiltoa ja latvoja tasoitetaan myös. Eihän kampaaja voi kasvattaa minulle hiuksia siihen missä niitä ei ole, joten ei kampaaja voi tehdä perusongelmalle mitään. Hiuksetonta kohtaa ei voi peittää muuten kuin kampaamalla hiukset tiukasti sen päälle.

Ostaisin peruukin jos minulla olisi rahaa. Sellainen peruukki, jota ei huomaa peruukiksi on minulle aivan liian kallis ja mitään halpisperuukkia en halua koska se näyttää naurettavalta.

Ei tietenkään kampaajakaan saa puuttuvia hiuksia takaisin, mutta tarkoitin sitä, että laittaako hänkin hiuksesi kiinni (sanoit, että se on ainoa vaihtoehto)? Ajattelin josko hän on pystynyt johonkin muuhun ratkaisuun. Ikävä ongelma joka tapauksessa.

Ei kampaajakaan ole keksinyt tähän mitään ratkaisua. Minulla on niin ohuet hiukset, että ei näitä voi mitenkään kammata siihen päälle ilman että vetää hiukset samalla tiukasti kiinni. Juuri oikealla tavalla täytyy tehdä silloinkin, että se kohta peittyy.

Sulle voisi riittää täysperuukin sijaan "topperi" klipseillä päälaelle, omat hiukset ns sekoittuu siihen. Pitää tietenkin olla oikean värinen, ja on sekin tietysti jonkinmoinen sijoitus. Synteettinen hius on kyllä ihan hyvää kun alan liikkeestä hankkii, ei tarvitse olla aitoa.

Vierailija
68/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin turha neuvoa jos mikään ei sais maksaa mitään.

Vierailija
69/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali ja kävelylenkit raittiissa ilmassa tekee ihmeitä olemukselle ja kyllä ne rintaliivitkin pikkuhiljaa istuu.

Olen harrastanut kuntosalia vuosia, teen pitkiä juoksulenkkejä ja aloitin juuri nytkin noiden lisäksi uuden urheiluharrastuksen. Ai niin, ja uin myös. Painavin mitä olen ikinä ollut on huimat 60kg. Milloin ne rintaliivit alkaa istumaan? Olen anatomisesti vaan sen mallinen että liivit ei istu hyvin, ei sitten mitkään. Tissit on olleet aina sellaiset roikkuvien ruispuikuloiden malliset.

Vierailija
70/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

Ja ei suostu lähtemään mun kanssa second hand tai vintage-myymälöihin.

Vierailija
71/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä neuvon saajalla on mahdollisuus maksaa. Hyvätuloisen on helppo sanoa, että pistä kuntoon se, tämä ja tuo. Jos rahaa johonkin ei ole, niin sitten sitä ei vain ole, ulkonäön takia ei ihan ensimmäisenä kannata itseään velkaannuttaakaan.

Vaatevarastoa voi uusia hyvinkin halvalla kun hyödyntää käytettyjen vaatteiden markkinoita, mutta esimerkiksi erilaiset ihonhoitoon liittyvät jutut tai hammasremontti voivat tulla niin kalliiksi, että pienituloisilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta.

Vierailija
72/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten voisi näyttää ranskalaisella tavalla homssuiselta? Siis hiukset vähän vastanousseen sekaisin, mutta kuitenkin tyylikäs?

Vierailija
73/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vegetaristi tai vegaani 🙄

Vierailija
74/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä neuvon saajalla on mahdollisuus maksaa. Hyvätuloisen on helppo sanoa, että pistä kuntoon se, tämä ja tuo. Jos rahaa johonkin ei ole, niin sitten sitä ei vain ole, ulkonäön takia ei ihan ensimmäisenä kannata itseään velkaannuttaakaan.

Vaatevarastoa voi uusia hyvinkin halvalla kun hyödyntää käytettyjen vaatteiden markkinoita, mutta esimerkiksi erilaiset ihonhoitoon liittyvät jutut tai hammasremontti voivat tulla niin kalliiksi, että pienituloisilla ei ole niihin mitään mahdollisuutta.

Iho paranee huomattavasti jo pelkillä markettituotteilla jos vain viitsii nähdä vaivaa. Ja tosi köyhä voi ostaa sen oman hiuksen värisen markettivärin ja värjätä hiukset sillä jos ei ole kampaajaan varaa. Parempi sekin kuin ruma juurikasvu.

Harjaa ja lankaa hampaat säännöllisesti ja lopeta hampaita tummentavat tavat jos ei ole vara käydä putsauttamassa. Hoidetut hampaat eivät tarvitse remontteja. Ja tosiaan kauniit istuvat laadukkaat vaatteet käytettynä ennemmin kuin prisman pari pesua kestävä trikootunika ja legginsit.

Syö, juo, liiku ja nuku oikein. Kauneudenhoito ja tyylikkyys on edullista ellet ole laiska.

Vierailija
75/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa näin 35v tutulle joka ostaa vaatteensa hm:sta ja zarasta ja ihmettelee, kun vaatteet ei tunnu kovin hyvältä. Sitä kompensoidaan sitten sillä yhdellä räikeällä ja kalliilla merkkilaukulla tai ripotellaan brändien logoja sinne tänne. Onhan se aikuisella naisella teinimäisen näköistä, kun verhotaan itsensä ensin heikkolaatuiseen akryyliin ja lätkäistään päälle 400€ Marimekon laukun ja 150€ RayBanit.

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Vierailija
76/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten voisi näyttää ranskalaisella tavalla homssuiselta? Siis hiukset vähän vastanousseen sekaisin, mutta kuitenkin tyylikäs?

Niin, että teet pohjatyön hyvin. Paljas iho ja tukka joka saa olla luonnontilassa, on kuitenkin hoidettu huolella ja rakkaudella. Ranskalaiset käyttävät rahansa ennemmin öljyihin ja voiteisiin kuin meikkiin ja väreihin.

Kun suomalainen peruna nousee värjätyt hiukset pystyssä sängystä, on se eri näky. Iho ei hehku terveyttä ja silmäpussit pullottaa liiasta suolasta.

Vierailija
77/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että tuhansien eurojen leikkaukset ja operaatiot ei oo mikään ratkaisu useimmille, ja että ne on vähän turhaa hapenkulutusta tässä keskustelussa tuoda esiin.

Mutta jos 200 € vinkille tulee alapeukkua, niin what can we do. Ymmärrän ettei sellaista rahaa ole ehkä nyt lompakossa, mutta hei löytyykö suunnitelmallisuutta vai jatketaanko vaan itkemistä ja neuvojen teilaamista.

Ja mun puolesta kaikki saa olla ihan luomuna jos haluaa ja tiedän, että monet ominaisuudet ei millään pelkällä tahdonvoimalla muutu.

Vierailija
78/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H&M ja Zara eivät nyt kuitenkaan kokonaan ole mitään teinityyliä nekään vaan siellä on myös se "bisnestyylin" osasto josta löytyy ihan aikuismaista, klassista tyyliä. Ihan hyviä bleisereitä esimerkiksi olen itse näistä kaupoista löytänyt, ei siellä kaikki ole hirveän huonolaatuistakaan, osa on yllättävän kestävää ja osa sitten aivan surkeaa rytkyä. Ei näistä ole pakko ostaa niitä teinien makkarankuorivaatteita ja löysiä ryppyisiä ryysyjä, vaan niistä löytyy muutakin.

Klassisetkaan värit ja leikkaukset eivät voi peittää sitä faktaa, että vaate on tehty muovista. Harjaantunut silmä kyllä erottaa. Se on toki plussaa jos vaate kestää käyttöä ja pesua, mutta ei se siitä kaunista tai laadukasta tee.

Pikamuotiketjujen ns paremmat luonnonmateriaalit ovat heikkoa laatua.

Vierailija
79/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho paranee huomattavasti jo pelkillä markettituotteilla jos vain viitsii nähdä vaivaa. Ja tosi köyhä voi ostaa sen oman hiuksen värisen markettivärin ja värjätä hiukset sillä jos ei ole kampaajaan varaa. Parempi sekin kuin ruma juurikasvu.

Harjaa ja lankaa hampaat säännöllisesti ja lopeta hampaita tummentavat tavat jos ei ole vara käydä putsauttamassa. Hoidetut hampaat eivät tarvitse remontteja. Ja tosiaan kauniit istuvat laadukkaat vaatteet käytettynä ennemmin kuin prisman pari pesua kestävä trikootunika ja legginsit.

Syö, juo, liiku ja nuku oikein. Kauneudenhoito ja tyylikkyys on edullista ellet ole laiska.

Ei ole enää ihan edullista sitten kun ikää on sen verran paljon, että se nuoruuden raikkaus, johon ei tarvita muuta kuin sitä, että on puhdas, on mennyt. Nykyvaatimusten mukainen ulkonäkö eli esim. ikääntymisen merkkien mahdollisimman tehokas häivyttäminen, maksaa. Se, että näyttää nykykäsityksen mukaan siltä, että ns. huolehtii itsestään, on jo karannut hyvin kauas siitä mihin kaikilla on varaa.

Ja jos on vaikka ihosairauksia tai allergioita, niin ihan mitä tahansa markettituotetta ei voi poimia mukaansa vaan pitää valita itselle sopivat mitkä eivät aina ole mitään halpoja. Olen itse matalapalkkatyössä ja minulla menee tuloihini nähden tosi paljon rahaa ihonhoitotuotteisiin. Jos olisin vaikka työtön eihän näin voisi edes tehdä.

Hampaiden kuntokaan ei ole ihan pelkkä oma valinta aina. Esim. minulta halkesi hammas tapaturmassa ja se piti poistaa. Ei ole varaa implanttiin, ne ovat esteettistä hoitoa ja sitä ei yhteiskunnan puolesta tarjota.

Vierailija
80/139 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus saa näyttämään homssuiselta.

Vaatteissa kannattaa suosia yksinkertaista ja klassista.

Mä näytin kyl hoikkana ja urheilullisenakin homssuiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän