Miksi näytän aina jotenkin homssuiselle?
Häiritsee kun näytän omasta mielestäni sotkuiselle laitettunakin! Mikään meikkityyli ei tunnu sopivan, kampaajalta juuri tultuanikin hiukset on sotkuisen oloiset ja mitkään vaatteet ei istu kauniisti. Kotipeilin edessä juhliin lähtiessä saatan olla ihan ok:n näköinen, mutta viimeistään paremmassa valaistuksessa tai kuvissa ero muihin on selkeä. Onko muilla samaa ongelmaa ja millä tämän ratkaisee?
Kommentit (139)
Kirpparilla kerran kiinnitin huomion asiakkaaseen, hän oli pukeutunut harmaa+vaaleanpunaiseen ja oli todella tyylikkään näköinen asiakas (oli sillain tukevahko). Merkkilaukku. Koru oli kaulassa ja korvikset, lakatut laitetut kynnet, joku vaaleanpunainen-nude. Hieman korkeakorkoiset kengät.
Musta-valkoinen väriyhdistelmä on myös upea vaatteissa. Toimii! Eikä ole homssuinen.
Kunhan huolehtii muut kohdat myös "kuntoon": olemus, ryhti, kengät, laukku, hiukset, iho ym ym mitä onkin täällä jo mainittu.
Musta tuntuu, että se on enimmäkseen aineenvaihduntaan liittyvää. Mulla iho koko ajan hengittää ja "elää", sen lisäksi että finniä pukkaa ihonhoidosta huolimatta. Iho kuorii heti meikkivoiteen niin, että sitä pitäisi lisäillä päivän mittaan enkä halua käyttää supermattaista raskasta voidetta päivittäin. Lisäksi jos kiirehdin bussille tms niin hikoilen heti, mutta en myöskään voi pukeutua todella kevyesti koko ajan koska palelen herkästi.
Joillainhan on ihan tasainen iho ja minimaalisesti hikoilua ns luonnostaan. He näyttävät siistiltä koko päivän.
Vähennätte sitä kemikaalikuormaa, värejä ja pakkeleita niin paljon kuin täytyy, ettei näytä suttuiselta. Mielummin täysin luonnontilassa kuin luomiin tuhriintunut ripsiväri ja juonteisiin kerääntynyt pakkeli.
Vähemmän on enemmän! Perusasiat kuntoon. Laita rahat kosmetologille ennemmin kuin meikkiin. Mene lenkille, juo vettä ja osta 1 laadukas vaate 5 halpisvaatteen sijaan ja pidä siitä huolta.
Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.
Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.
Ei se aina ole vain viitsimisestä kiinni.
Jos on rosacea, niin ihan ensin ruokavalio kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidettu iho ja urheilullinen olemus vaaditaan, ellet ole todellakin jakkupuku-helminauha-nutturatyyppiä.
Löntystelevä kävely, siiderimaha ja tukkeutuneet ihohuokoset pilaavat minkä tahansa asukokonaisuuden.
Hoida itsesi kuntoon niin, että näytät alasti ilman meikkiä hyvältä (raspaa kantapäät ja lakkaa kynnet jne) ja mieti vasta sitten vaatteita.
(Tämän neuvon luettuaan ap lakkaa kyntensä punaisiksi.)
Jos pariisittarilta kysytään, niin heidän mielestään punainen on ainoa oikea väri kynsiin.
Beiget ja muut on aika Keravaa. Varsinkin pitkänä.
Mm. kuninkaalliset käyttää nudea ja vaaleeta kynsilakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rosacea, niin ihan ensin ruokavalio kuntoon.
Vältän oireita lisääviä ruokia, mutta ei tätä ruokavaliolla paranneta. Ihan oikeasti kyseessä on sairaus, jonka varsinaista syytäkään ei tunneta ja jos tähän eivät ihotautilääkärit osaa neuvoa tehoavaa konstia niin en usko, että vauvapalstakaan. Aurinko on tälle kaikkein pahin oireiden lisääjä, se on yleisesti tunnettu juttu ja olen sen huomannut itsekin. Moni myös luulee, että tämä johtuu alkoholista, mutta olen ollut lähes absolutisti aina.
Minulla oli nelikymppiseksi asti todella hyvässä kunnossa oleva iho, ja rosacea puhkesi aivan yllättäen.
Omalla kohdallani tähän vaikuttavat ainakin ihan perusrumuus, lihavuus, riippurinnat, pömppömaha, helposti rasvottuvat ja sekaisin menevät hiukset, miesmäinen yleinen olemus ja huonosti sopivat vaatteet. Tuo miesmäinen yleinen olemus vaikuttaa siihen, että yritän yhtään laittautua ja meikata näytän entistä kamalammalta ja transnaiselta. Olen köyhä nainen, eikä tällaisiin asioihin ole rahaa panostaa. Toisaalta ei ole haluakaan ja yleisin paikka, jossa käyn on Prismassa, jossa näkee jos jonkinlaista tallaajaa, vaikka ei erityisesti vastaantulijoita katselekaan tai halua mitenkään arvostella. Työttömyys ei johdu ulkonäöstäni, vaan ihan muista syistä.
Itsekin näytin ennen homssuiselta. Siitä on vaikea päästä eroon... Mutta muutamana vinkkinä vaatteisiin: käytä aina vain korkeavyötäröisiä alaosia, oli kyseessä housut tai hameet. Käytä yksivärisiä vaatteita esim mustat housut ja valkoinen paita. Käytä yksinkertaisia vaatteita, ei omituisia leikkauksia, ei röyhelöitä, ei tekstejä, ei koristeita ei nappeja, eikä painatuksia. Kengät, yksiväriset ja nekin yksinkertaiset, mieluiten nahkaiset tai feikkinahkaiset. Jos käytät koruja käytä vain yhtä laatua, hopea on aina tyylikäs. Älä käytä meikkiä kuin iholla (jos ihosi sitä kaipaa), älä laita muuta meikkiä, tai jos käytät niin käytä sitä mahdollisimman vähän! Meikittömät tai vähämeikkiset ja raikkaat kasvot on aina hyvännäköiset, tosin ihonhoitoon pitää satsata aikaa ja rahaa. Puhtaat ja uudet vaatteet näyttävät aina tyylikkäiltä, osta halpoja vaikka hennesistä. Hillityt värit ja hillityt tyylit on tyylikkäitä. Räväkät kuosihirviöt on tyylittömiä... Jos käyttää liian paljon koruja, meikkiä, kuoseja, koristeita, painatuksia, röyhelöitä jne, on aina homssuisen näköinen. Painolla ja ulkonäöllä ei niin merkitystä (vaikka täällä jotkut sitä väittääkin), jos vaatteet on hyvän näköiset niin näyttää tyylikkäältä. Myös kuluneet vaatteet ovat homssuisia, ja vaatteista näkee helposti onko ne paljon käytettyjä, vai uusia. Esim musta on uutena ja uudehkona musta, käytettynä homssuisen harmahtava. Hiuksista sen verran, että jos hyvin leikatut niin pidä aina auki, ei ponnareita tms paitsi salilla.
Täällä yksi myös. Vartalonmalli kehno hyvin laihanakin. Ikinä ei ole yksikään vaate istunut hyvin. Lyhyet jalat. En voi pitää korkkareita selän jne takia. Ohut, vaalea punoittava iho johon ei meikki imeydy eikä käy. Ohuet erittäin haastava laatuiset ja oikukkaat hiukset. Ei taivu sinne minne haluaisi.
Olen joskus käynyt kampauksessa ja meikissä ammattilaisella. Hiukset pysyi tunnin kampauksella ja meikki oli ihan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin näytin ennen homssuiselta. Siitä on vaikea päästä eroon... Mutta muutamana vinkkinä vaatteisiin: käytä aina vain korkeavyötäröisiä alaosia, oli kyseessä housut tai hameet. Käytä yksivärisiä vaatteita esim mustat housut ja valkoinen paita. Käytä yksinkertaisia vaatteita, ei omituisia leikkauksia, ei röyhelöitä, ei tekstejä, ei koristeita ei nappeja, eikä painatuksia. Kengät, yksiväriset ja nekin yksinkertaiset, mieluiten nahkaiset tai feikkinahkaiset. Jos käytät koruja käytä vain yhtä laatua, hopea on aina tyylikäs. Älä käytä meikkiä kuin iholla (jos ihosi sitä kaipaa), älä laita muuta meikkiä, tai jos käytät niin käytä sitä mahdollisimman vähän! Meikittömät tai vähämeikkiset ja raikkaat kasvot on aina hyvännäköiset, tosin ihonhoitoon pitää satsata aikaa ja rahaa. Puhtaat ja uudet vaatteet näyttävät aina tyylikkäiltä, osta halpoja vaikka hennesistä. Hillityt värit ja hillityt tyylit on tyylikkäitä. Räväkät kuosihirviöt on tyylittömiä... Jos käyttää liian paljon koruja, meikkiä, kuoseja, koristeita, painatuksia, röyhelöitä jne, on aina homssuisen näköinen. Painolla ja ulkonäöllä ei niin merkitystä (vaikka täällä jotkut sitä väittääkin), jos vaatteet on hyvän näköiset niin näyttää tyylikkäältä. Myös kuluneet vaatteet ovat homssuisia, ja vaatteista näkee helposti onko ne paljon käytettyjä, vai uusia. Esim musta on uutena ja uudehkona musta, käytettynä homssuisen harmahtava. Hiuksista sen verran, että jos hyvin leikatut niin pidä aina auki, ei ponnareita tms paitsi salilla.
Ei ole totta, että käytetty vaate olisi aina kulahtanut. Vintagena saa vaatteita, jotka eivät ole kulahtaneita, vaikka voivat olla hyvinkin vanhoja. Ennen ei vaatteita ostettu jatkuvasti, ja vaatteet tehtiin kestämään. Vielä 80-luvun vaatteiden laatu oli ihan toista kuin nykyisten, nykyään voivat varsin kalliitkin vaatemerkit olla sellaisia, että parin pesun jälkeen esimerkiksi neule on jo virttynyt ja nyppääntynyt. Ennen vaatteista eivät noin vain myöskään purkautuneet ompeleet eivätkä lennelleet napit, ja kankaat olivat sellaisia, että ne eivät ensimmäisen pesun jälkeem olleet olleet ryppykasoja joita ei saa silitetyksi enää millään.
Minusta pukeutumisessa hyvä nyrkkisääntö on se, että housut ja paita on samaa sävyä, mieluiten tummaa jos on paino-ongelmaa. Siinä päällä voi olla sitten jakku tai villatakki tms. joka on erivärinen.
Tai pitkä mekko ja siinä päällä farkkutakki. Sopii tosi monelle.
Hiuksissa puolipitkä on useimmille paras. Ohuille hiuksillle ei paljoa voi tehdä, mutta niitäkin voi hoitaa hyvin.
Meikkauksessa todellakin vähemmän on enemmän. Ohut kynärajaus aivan ripsien juureen ja ripsiväri vain yläripsiin, niin ei tule varjoja alaluomelle.
Ruotsalaisia väitetään tyylikkäiksi.
No. Kerran valitin ongelmaa tukastani ruotsalaiselle naiselle. Vastaus oli, että laita tukka jotenkin kiinni.
Korkeavyötäröiset mustat leggingsit, pikimustat joista ei näy läpi ollenkaan edes polvista, valkoiset nilkkurit, valkoinen tpaita, ja ohut pitkä kevättakki tai pitkä neuletakki. Tyylikkäältä näyttää. Kannattaa aina vaatteita ostaessa miettiä tarkkaan, että näyttääkö homssuiselta jo ostettaessa. Ja farkuille ei, kangashousut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon täällä sanotaan, että hiukset ja iho kuntoon. Mutta kun niitä ei aina noin vain laitetakaan kuntoon. Minä olen se, joka kertoi kamalista hiuksistaan. Ei niitä vain saa sillä tavalla kuntoon, että voisin pitää jotain muuta kampausta kuin hiukset tiukasti kiinni, muuten näkyy se hiukseton kohta ja olettaisin, että sitä pidettäisiin kaikkein pahimman näköisenä vaihtoehtona.
Samoin on olemassa ihosairauksia, joita ei vain saa pois niin etteivät ne millään lailla ulkonäköön vaikuttaisi. Minullakin on rosacea ja teen kaiken minkä voin oireiden hillitsemiseksi, mutta kyllä niitä silti on aina jonkun verran koska tähän sairauteen ei ole parannuskeinoa.
Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.
Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei ole aina viitsimisestä kiinni.
Oletko jutellut kampaajan kanssa tuosta hiusongelmastasi? Miten hän laittaa hiukset kun olet käynyt kampaajalla?
Minulla ei ole varaa käydä kampaajalla kuin harvoin, mutta silloin kun käyn niin otan värin peittämään harmaita ja lisäämään kiiltoa ja latvoja tasoitetaan myös. Eihän kampaaja voi kasvattaa minulle hiuksia siihen missä niitä ei ole, joten ei kampaaja voi tehdä perusongelmalle mitään. Hiuksetonta kohtaa ei voi peittää muuten kuin kampaamalla hiukset tiukasti sen päälle.
Ostaisin peruukin jos minulla olisi rahaa. Sellainen peruukki, jota ei huomaa peruukiksi on minulle aivan liian kallis ja mitään halpisperuukkia en halua koska se näyttää naurettavalta.
Olen ollut aina homssuinen. Hius on joka paikkaan sojottavaa ja kosteudesta pörrööntyvää sorttia, naamani on vino jotenkin joka paikkaan, silmät ovat pienet ja huonosti meikattavissa. Painoon tämä ei kohdallani liity mitenkään, olen joka painossa ollut ihan yhtä homssuoinen. Seuraa on silti riittänyt aina, jopa liikaakin ;) Olen ratkaissut asian jo aikoja sitten lopettamalla tukan väkertämisen ja meikkaamisen ja vaatteilla koreilun.
Täälläkin yksi syntymähomssuinen. Vaatteiden istuvuus on itselläni melkeinpä se pahin ongelma. Kaikki hiertää, kiertää, lörpöttää, nousee, laskeutuu, mikään ei vaan istu. Jos koko s on liian pieni, koko m on liian iso. Ihan kaikkien toppien olkaimet ovat minulle aina liian pitkiä, hyvinkin istuvatkin housut tuntuu valuvan kävellessä alaspäin, takit näyttää oudoilta ja joko roikkuu tai puristaa. Farkkujen säärisaumat kiertyy eteen, joten joudun pyörittämään niitä aina takaisin paikoilleen. Kaikki paidat nousee ylöspäin, olen jatkuvasti nykimässä niitä alas. Hyvin istuviin rintaliiveihin olen käyttänyt huimia summia vuosien mittaan ja kaikki kivijalkaliikkeet, nettikaupat ja muut on koluttu läpi kissojen ja koirien kanssa. Ei, mikään malli ei vaan sovi ja ongelmat istuvuuden kanssa on sellaisia mitä muilla ei tunnu olevan.
Jos on nk ylipainoa, niin harmaa+vaaleanpunainen väriyhdistelmä tekee ihmeitä! :)