Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen vetää kirkon oikeuteen Riihimäellä.

Vierailija
22.04.2023 |

Uusi Suomi uutisoi.
Ite nostan peukkua, on kova mimmi kun jaksaa taistella. Suurin osa jo väsyisi.

Kommentit (1164)

Vierailija
361/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jeesus tekisi? Minä uskon, että siunaisi toisilleen omistautuneiden ihmisten uskollisen rakkauden ja sanoisi Päiville ja kumppaneille, että

lopeta se kivien heittely ja keskity vaikka lievittämään kärsivien kärimyksiä äläkä itse lisää jo valmiiksi syrjittyjen kärsimyksiä. Minun lapsiani ovat kaikki. Kaikki!

Jumalan lapsia ovat vain Hyvän paimenen lampaat.

Vierailija
362/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on niin kulunutta ja vanhanaikaista sekä terveen järjen vastaista. Hankala uskoa jotain alkuihmisten tarinoita jotka jo sisimmässään kokee vääräksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jeesus tekisi? Minä uskon, että siunaisi toisilleen omistautuneiden ihmisten uskollisen rakkauden ja sanoisi Päiville ja kumppaneille, että

lopeta se kivien heittely ja keskity vaikka lievittämään kärsivien kärimyksiä äläkä itse lisää jo valmiiksi syrjittyjen kärsimyksiä. Minun lapsiani ovat kaikki. Kaikki!

Just. Ja sinäkö se määrittelet, kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei?

Vierailija
364/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs Raamatussa kerrottu Daavidin ja Joonatanin välinen rakkaus. Liitonkin he solmivat.

Kyllä olette kuulleet ystävyydestä, ystävyksistä. Vai onko sekin vierasta.

Solmivatko ystävykset yleensä virallisen liiton?

Ei ne avioliittoa ainakaan solmineet.

Raamatun kirjoitusten perusteella olivat enemmän ystäviä.

Siis enemmän kuin ystäviä. Eli olivat rakastavaisia.

Sitten löydät sen raamatunkohdan linkkaat sen tänne.

Joonatan antoi aseensa palveluspojalleen ja sanoi hänelle: "Mene ja vie nämä kaupunkiin."

41. Kun poika oli mennyt, Daavid nousi ylös etelän puolelta. Sitten hän heittäytyi kasvoilleen maahan ja kumartui kolme kertaa osoittaakseen kunnioitusta Joonatanille. He suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä enemmän kuin Joonatan.

1Sam. 18:3 Ja Joonatan teki liiton Daavidin kanssa, sillä hän rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa. > Siirry

1Sam. 23:18 Sitten he molemmat tekivät liiton Herran edessä. Ja Daavid jäi Hoorekseen, mutta Joonatan palasi kotiinsa.

Tässä eikä missään ole kysymys homoseksuaalista Daavidin ja Joonatanin välillä.

Juutalaisuudessa se oli kuolemanrangaistus. Israelin kuningas ei olisi voinnut olla.

Daavidilla oli monta aviovaimoa ja monta lasta. Lisäksi hän on  Jumalan mielen mukainen hallitsija,jolla on  tehtävä tuhatvuotisessa valtakunnassa.

Psalmeja lukemalla voit tutustua hänen mielenmaisemaansa.

Mistä sinä heidän suhteensa laadun tiedät. Niin tosiaan sehän on sallittua pitää useaa vaimoa ja lisäksi jalkavaimoja ja yhtyä orjien kanssa.

Kyllä tiedän. Se on kautta Raamatun informoitu.

Daavid kyllä teki synnin tapattamalla vaimonsa miehen, siitä hän sai rangaistuksen.  Hän tunnusti syntinsä ja pyysi anteeksi . Tästäkin on kirjoitettu.

Näytä Raamatun kohta, jossa sanotaan etteivät olleet romanttisessa ja eroottisessa suhteessa. Ja saako siis edelleen olla monta vaimoa?

Kristityllä on yksi vaimo. Islam mies saa pitää monta vaimoa yhäaikaa ja lisäksi kakkosvaimoja.

Ahaa, siis Daavid oli muslimi ja kuitenkin Jumalan valittu ja tulee johtamaan tuhatvuotista valtakuntaa.

Ei ,minä kirjoitin tämän hetkisestä  tilanteesta. Daavidin aikaan oli menossa lisääntyminen ja maan täyttäminen  vielä kovasti . Yhteiskunnan lait oli erilaiset. Daavid oli juutalainen,juutalaisten kuningas.Hän ei ollut muslimi.

Eikös Raamattu olekkaan muuttumatonta herran sanaa? Jumala on sallinut useat vaimot silloin niin miksi olisi muuttanut mieltään. Siitähän tässä ketjussa juuri puhutaan, että maallinen yhteiskunta ja uskonnollinen eivät ole sama.

Jumala tarkoitti avioliiton alusta alkaen yhden miehen ja yhden naisen liitoksi.

Kuitenkin ihmiset toimivat toisin?

Esimerkiksi Salomolla oli 1000 vaimoa ja lisäksi vielä muita vaimoja.

Laitatko kohdan Raamatusta UT tai VT, jossa Jumala selkeästi kertoo Daavitille, Salomolle ja kaikille muille, että olette tehneet väärin.

Vierailija
365/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kannustatte Räsästä, ja joilla on ähäkutti-asenne että "nytpä laitetaan seksuaalivähemmistöille jauhot suuhun":

Miettikääpä tarkasti ja laajasti, millaista yhteiskuntaa ja kulttuuria Päivi Räsänen edustaa. Hänen Suomensa muistuttaisi Puolaa, joka lienee Euroopan huonoin maa olla nainen. Yhteiskunnat, jossa uskonnon valta on mittava, siirtyvät aina jossain vaiheessa kohti totalitarismia. Tällaista te kannatatte, kun kannustatte Päivi Räsästä.

Aabrahamin uskonnot yleensäkin ovat sitä mieltä että mies on naista ylempänä, naisen paikka on kotona ja mies on perheen pää. Feminismi sotii Raamatun oppeja vastaan eikä silloin kun Raamattu kirjoitettiin ollut naisilla oikein mitään oikeuksia. Joten jos on Räsäsen kaltainen niin silloin ei yleensä kauheasti välitä vaikka Suomi muuttuisikin Puolan kaltaiseksi.

Mutta kuten ensimmäisellä sivulla joku totesikin tämän tiedostaminen on toki vain naisten katkeruutta ja wokettamista... itse en edes ole vihervassari tai "woke" mutta en kyllä halua mitään konservatiivivaltiota Suomesta.

Vierailija
366/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on niin kulunutta ja vanhanaikaista sekä terveen järjen vastaista. Hankala uskoa jotain alkuihmisten tarinoita jotka jo sisimmässään kokee vääräksi.

En nyt sanoisi että korkeaan voimaan uskominen on välttämättä järjen vastaista, mutta on kyllä outoa perustaa moraaleja vanhoihin lähi-idän paimentolaistarinoihin jotka ovat erittäin misogynistisiä. Kyllähän sen nyt järjellä näkee että tekstin on kirjoittanut kourallinen tyyppejä jotka pitivät naisia alempiarvoisina. Ja tähänkö pitäisi omat moraalikäsitykset perustaa?

Vierailija
367/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä uskot noin, mutta oletko profeetta tai apostoli joka opettaa noin vastoin aikaisempien alkuseurakunnan apostolien opetusta?

Vääriä profeettoja kehoitetaan varomaan. Tunnustatko samaa uskontunnustusta? Minulle se uskontunnustus, kaste ja ehtoollinen on tärkeä. Jos et usko samaan kolmiyhteiseen Jumalaan on opetuksesi toisarvoista.

Sen sijaan, jos sinun uskosi on Jumalan lähettämä Sana, kuinka vastaat?

Että olenko profeetta tai apostoli? No en, ihan tavallinen ihminen vain. Niin kuin luultavasti sinäkin. Enkä minä ketään opeta, kerron vain, miten itse asian näen. Minulle Raamatun ydin on siinä, että minkä tahdotte heidän tekevän teille, tehkää te myös samoin heille. Äläkä ketään tuomitse, ettet tulisi itse tuomituksi. Intiaanit muuten sanovat saman näin: älä tuomitse ennen kuin olet kulkenut päivän hänen mokkasiineissaan.

Minun Jeesukseni on se, joka ei pitänyt lain kirjaimeen takertuvista kirjanoppineista. Mitä hän muuten sanoi homoseksuaaleista? Aivan. Ei yhtään mitään. Vaikka joitain kun kuuntelee, niin vois luulla, että se on Raamatun keskeinen osa.

Vierailija
368/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Martti-setä vainaa pyörii sarkofagissaan nykyluterilaisten menoa katsellessaan.

Martti-setä oli historian mukaan erittäin antisemitistinen joten varmaan sitä v*uttaisi Suomessa jo se että juutalaisviha ei tänne ole iskostunut samalla lailla kuin joihinkin toisiin Euroopan maihin. Että kyllä se on pyöriny jo ennen tätä Suomen takia!

Vierailija
369/1164 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala Raamatun sanassaan.

Vierailija
370/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne Saa ta nan lapset sitten on, jos kerran "kaikki"...? Oletko edes tiennyt, että on sellaisiakin? Luepa kuule sieltä Raamatusta, jos et usko, että ON olemassa sellaisia lapsia. Ja Jeesuksella on monta laumaa, muitakin kuin ihmiset. Eikun ainiin, sehän on jo "siivottu" tästä uusimmasta korruptoituneesta Raamatun versiosta kokonaan pois. Hmmm... Niin, se on sitä Jumalan etsimistä, vähän vaivannäköä, että etsii sitä totuutta. Homothan ei sitä tunnetusti tee, koska vaativat kaikkia lainnojalla uskomaan omiin juttuihinsa.

Jeesus tekisi niin, että menisi edelleenkin ristille syntiesi tähden, mutta ei päästäisi kuoleman jälkeiseen elämään, koska et itse ole katunut syntejäsi tai ottanut pelastusta vastaan. Vain syntiset ja katuvat / uudestisyntyneet pääsee taivaaseen, ei ne, jotka on omasta mielestään oikeassa.

Vierailija
371/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kannustatte Räsästä, ja joilla on ähäkutti-asenne että "nytpä laitetaan seksuaalivähemmistöille jauhot suuhun":

Miettikääpä tarkasti ja laajasti, millaista yhteiskuntaa ja kulttuuria Päivi Räsänen edustaa. Hänen Suomensa muistuttaisi Puolaa, joka lienee Euroopan huonoin maa olla nainen. Yhteiskunnat, jossa uskonnon valta on mittava, siirtyvät aina jossain vaiheessa kohti totalitarismia. Tällaista te kannatatte, kun kannustatte Päivi Räsästä.

Aabrahamin uskonnot yleensäkin ovat sitä mieltä että mies on naista ylempänä, naisen paikka on kotona ja mies on perheen pää. Feminismi sotii Raamatun oppeja vastaan eikä silloin kun Raamattu kirjoitettiin ollut naisilla oikein mitään oikeuksia. Joten jos on Räsäsen kaltainen niin silloin ei yleensä kauheasti välitä vaikka Suomi muuttuisikin Puolan kaltaiseksi.

Mutta kuten ensimmäisellä sivulla joku totesikin tämän tiedostaminen on toki vain naisten katkeruutta ja wokettamista... itse en edes ole vihervassari tai "woke" mutta en kyllä halua mitään konservatiivivaltiota Suomesta.

Ei ole mitään "wokea" tai "feminismiä". On ollut aina, ja on aina VAIN JA AINOASTAAN olemaan, VAIN kaksi puolta: Jeesukseen uskovat ja ne, jotka ei Jeesukseen usko. Kaikki, ihan koko maailma, on ja pyörii tämän ympärillä, eikä sitä voi kukaan muuttaa, ei uskovat tai uskomattomatkaan. Kaikki woket, feminismit, ym. ismit, on Jeesuksen eli Jumalan vastaisia, eli niiden ihmisten perustamia Jumalan vastaisia liittoja, ketkä on nielleet koukkuineen päivineen kaikki Valheen isän heille ujuttamansa valheet/luulot/uskomukset. Nämä valheet tulee esiin lopulta, kuten on ollut Jumalan suunnitelman tarkoituskin, jotta ihmiset älyää olevansa väärässä ja saavat mahkun päästä Taivaaseen. Sitä älyämistä ennen on kuitenkin oltava "maailman kirjat sekaisin", jotta käsitetään jotain olevan pilessä ja jyvät seuloutuu siinä samalla akanoista.

Jumala on säätänyt "mies on pää" -järjestyksen. Kyllä aika pölvästi täytyy olla, että menee sitä ihmisenä änkyröimään vastaan.

Vierailija
372/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa halutaan jatkuvasi vetää uusia kirouksia/seuraamuksia päälleen, kun ei käsitetä että mitä kylvämme, sitä niitämme.

-Uskooko joku vielä tosissaan kirouksiin tänä päivänä? 😱😱😱.

No uskothan sinäkin, et vaan ole vielä käsittänyt, että miten ne ilmenee ja näkyy arjessasi ja elämässäsi.

Vierailija
373/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa halutaan jatkuvasi vetää uusia kirouksia/seuraamuksia päälleen, kun ei käsitetä että mitä kylvämme, sitä niitämme.

No uskothan sinäkin, et vaan ole vielä käsittänyt, että miten ne ilmenee ja näkyy arjessasi ja elämässäsi.

Höpö höpö

Vierailija
374/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tolla räsäsellä ei ole muuta tekemistä kuin sylkeä vähemmistöihin kuuluvien päälle?

Miksei vähemmistöt voi kunnioittaa noille pyhiä uskonkappaleita, vaan aivan pakko tunkea sinne(kin) areenalle?

Miksi vain vähemmistöjen oikeudet ovat tärkeitä ja arvokkaita?

Homotkin voivat olla uskovaisia ja haluta kirkkohäät. Onko tämä jotenkin uutta sinulle?

Voihan sitä haluta vaikka häät moskeijassa. Eri asia onko ihan pakko ja onnistuuko.

Homot ei ole Jeesukseen uskovia, sillä jos olisi, he tekisivät hänen tahtonsa eli eivät olisi homoja. Ne, jotka on homoja ja väittää olevansa Jeesukseen uskovia, ei ole oikeasti uskovia, he haluavat vain jatkaa syntistä elämäänsä ja verukkeena on usko. Ja jos se ei mene läpi, syntielämää yritetään jatkaa jollain muulla verukkeella, kuten synnin lailliseksi tekemisellä, kuten on tässäkin maassa jo tehty, ja sitten kun sekään ei mene enää läpi, vaan on aina joku joku huomauttaa asiasta (koska on syytä huomauttaa), tulee mukaan seuraavaksi hiljentäminen. Just wait. Vihjeenä sullekin mode, et tiedät, ketä palvelet.

Vierailija
375/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Just wait.

Vierailija
376/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Räsänen kuulu johonkin hühhuliseurakuntaan, kuuluuko edes kirkkoon?

Toki aina kun räsänen vaatii valtionkirkkoa konservatiivisemmaksi, 10 000 lähtee.

Minunkaan lähtööni ei Räsäsen heitot sellaisenaan vaikuttaneet vaan se, ettei kirkko selvemmin määritellyt omaa kantaansa.

En halua kuulua kirkkoon joka elää 50-luvun moraalikäsityksissä ja yrittää hyssytellä sanomatta mitään ettei kukaan vaan lähtisi. Jeesus ei hyssytellyt.

Kirkollisveroni määrä menee nykyään suoraan hyväntekeväisyyteen

Hän kuuluu kirkkoon. Eihän hän muuten voisi olla kirkkovaltuuston jäsen.

Kirkon sisällä on useita liikkeitä, kuten herätysliikkeita. Niitä ovat mm. lestadiolaisuus, herännäisyys eli körttiläisyys, rukoilevaisuus, sley ja viidesläisyys, joista viimeksimainittuun Räsänenkin  kai kuuluu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Her%C3%A4tysliike

Mikä herätysliike huutelee koko ajan "Hallelujaa Israel!" Ja reissaavat koko ajan sinne Israeliin aivopesemään itseään lisää. Israelissa olisi muutakin tutustuttava, kuin tämän liikkeen agenda, mutta vaikuttavat kuurosokeilta koko sakki. Helsingissä tällaista. En ole kehdannut kysyä, että mitä lahkoa edustavat.

Vierailija
377/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että homohäitä kiirehditään, näitä on odotettu niin pitkään ja kieltämättä tuntuu hyvältä kun Päivi häviää.

Vierailija
378/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän tämä Päivi keskittyy taistelemiseen ihmisyyden kannalta epäolennaisten seikkojen vuoksi, sen sijaan että keskittyisi johonkin hyvään eli vaikka heikompien auttamiseen. Oikeastaan aika ruma asenne. Mutta eihän hän pysty tuota enää lopettamaan, on niin syvällä jo tuossa omassa poterossaan. :(

Vierailija
379/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalle koko asia on varmasti ihan sama. Se on ongelma vain ihmisille kummasta sukupuolesta joku tykkää. Koko seksuaalisuus on muutenkin vain ihmiselämään kuuluva melko ohimenevä ja yhdentekevä juttu.

Vierailija
380/1164 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala Raamatun sanassaan.

Niin. Jota sinä _tulkitset_, myönsit tai et. Jonkun osan sijoitat historialliseen kontekstiin ja ohitat, toisten kohdalla hihkut riemusta, että jes, nyt saan ihan luvan kanssa paasata ääneen omia ennakkoluulojani.

Kerrotko muuten, missä seurakunnassa vaikutat, jossa naisten pitää Paavalin ohjeiden mukaan peittää päänsä?

_

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi