Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ollut teatterissa, näytökseen tuli jotain odottamatonta?

Vierailija
13.04.2025 |

Muutama päivä sitten teatterissa ensin kaikki meni normaalisti. Oli ollut näytelmässä sairauttakin. Eräässä kohtauksessa sitten näyttelijä nousi seisomaan mainitsi lääkäristä ja pyysi valot saliin. Ensin vaikutti kuuluvan näytelmään. Ei kuulunut. Joku katsoja sai sairauskohtauksen ja ambulanssi haki. Näytelmä jatkui. Samainen näyttelijä kysyi ennen jatkoa, onhan kaikilla nyt kaikki hyvin. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
2/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut sama. Ettei vain olisi ollut liian jännittävä näytelmä sydänsairaalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko esitystä pitänyt jatkaa sairaskohtauksesta huolimatta?

Vierailija
4/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne huomaa lavalta tuon? Jos siis yleisössä joku menee tajuiltaan tms? Hienosti reagoitu joka tapauksessa!

Vierailija
5/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne huomaa lavalta tuon? Jos siis yleisössä joku menee tajuiltaan tms? Hienosti reagoitu joka tapauksessa!

Tätä mietin myös, miten huomattiin. Tähän kyllä reagoitiin todella hienosti. Ap. 

Vierailija
6/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletissa on pari kertaa tapahtunut. Kerran Nicholas Ziegleriltä naksahti polvi tms ja hän tuli tonttiin aika lujaa. Palasi sittemmin estraadeille entistä parempana. Loisto tanssija. Näytös jatkui tuuraaja voimin, vähän helpotetulla roolilla. Tällaista sattuu.

Vierailija
7/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tekniikan puolella ongelmaa, joku iso lavaste ei laskeutunut tms.

Vierailija
8/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teatterissa paikan vahtimestari tuli kesken kaiken lavalle ja kertoi rauhallisesti että yleisössä on sairaskohtaus, esitys keskeytetään ja kysyi, onko paikalla lääkäriä. Ihmeekseni sairaskohtaus oli viereisellä penkkirivillä, enkä ollut itse huomannut mitään. Jotenkin tuli turvallinen olo siitä, en tiedä miten olivat edes huomanneet asiaa. Paikalla oli yleisössä kaksi lääkäriä ja useampi sairaanhoitaja, ambulanssikin tuli tosi nopeasti. Yllätyin, miten ammattitaitoisesti tilanne hoidettiin. 

Vierailija
9/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalan_teatteri

Olin tuolla Oulun tapahtumassa.

Vierailija
10/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäteatterissa salama löi katsomon taakse koivuun.  Meni kaikki sähköt poikki, näytös keskeytettiin.

Vierailija
11/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näytelmän viimeisessä esityksessä "viinapulloon" oli laitettu oikeasti viinaa eikä vettä, näyttelijä hoiti homman aika hyvin yllätyksestä huolimatta, mutta oli kuulemma karonkassa aika hyvässä kunnossa :D

Vierailija
12/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ollut paikalla mutta Lincoln ammuttiin. 

Vierailija
13/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli joku tekninen häikkä baletissa. Piti odottaa. Saivat toimimaan taas. 

Vierailija
14/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ei halua minua enää  teatteriin kanssaan koska joka kerta kun olen ollut teatterissa olen alkanut kuorsaamaan, joka on aiheuttanut hänelle nolostumista.

Vierailija
15/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut väärät lavasteet, mutta en usko että kaikki edes huomasivat taustalla jotain kummallista ja kohtaukseen sopimatonta.

Vierailija
16/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalan_teatteri

Olin tuolla Oulun tapahtumassa.

Mä pelkäsin lapsena aina teatterissa ja elokuvissa, että Jumalan teatteri tulee heittämään paskaa. Ihan oikeasti siis pelkäsin, ei ole vitis.

Kerran, kun olin katsomassa Rikosta ja rangaistusta, joku mielisairas nainen alkoi jutella näyttelijöille.

Vierailija
17/21 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturivissä joku alkoi voimaan pahoin, näyttelijä oli se joka tilanteeseen reagoi.

Palohälytin laukesi "sikarista", yleisö poistettiin hetkeksi koko teatterista.

Väliajalla tultiin ilmoittamaan, että näytöstä ei jatketa. Oltiin jo yhden näyttelijän hajamielisyytyä kaverin kanssa ihmetelty. Tämä kyseinen näyttelijä jäikin sairauslomalle ja muutaman esityksen peruutuksen jälkeen sen esitystä jatkettiin miehistön muutoksella.

Ennen koronaa näyttelijät teki töitä puolikuntoisenakin (sai olla oikeesti pää kainalossa, että esitys peruttiin). Heti alkuun näyttelijä kertoi äänensä olevan normaalia heikompi ja joutuu myös juomaan kesken esityksen.

Näyttelijä oli viime hetkellä sairastunut. Ohjaaja (oli taustaltaan näyttelijä) paikkasi roolin, välillä joutui käsikirjoitusta vilkuilemaan.

Varmaan joku muukin ois, noi nyt tuli ekana mieleen.

Vierailija
18/21 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus näytelmän viimeisessä esityksessä "viinapulloon" oli laitettu oikeasti viinaa eikä vettä, näyttelijä hoiti homman aika hyvin yllätyksestä huolimatta, mutta oli kuulemma karonkassa aika hyvässä kunnossa :D

Mulle tehtiin joskus sama källi 😂

Vierailija
19/21 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten Kansallisteatterissa esitettiin näytelmää, jossa sukulaiset yrittivät saada vanhaa miestä muuttamaan vanhainkotiin. Tämä oli siis monta kymmentä vuotta sitten. Juuri ennen väliaikaa pääroolin näyttelijän, joka oli kuuluisa mutta itsekin hyvin vanha, piti sanoa hyvin painokkaasti viimeisinä sanoina ennen taukoa: "Ja minähän en sinne lähde!" Mutta hän sanoikin vahingossa: "Ja minähän lähden sinne!" Kohtaus oli pilalla.

Vierailija
20/21 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme loppiaisena vuonna 2017  Kuopiossa katsomassa Seela Sellaa, kun alkoi palohälytys. Kaikki istuivat aluksi paikoillaan, kun olettivat kuuluvan esityksenne. Pian tuli henkilökuntaa ja ohjasi yleisön ulos pakkaseen ilman ulkovaatteita. Teatteri oli vasta uusittu ja Seelan viiriäisen munan paistaminen laukaisi automaattisen hälytyksen.

Siellä pakkasessa sitten odotimme pitkän aikaa ennen kuin paloautot tulivat ja meidän päästettiin aulaan odottamaan jatkuuko Seelan esitys. Me lähdimme pois pitkän odottelun jälkeen. Kai esitys jatkui jossain vaiheessa iltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme