Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastunut varattuun.. miten tässä näin kävi?

Vierailija
21.04.2023 |

Saa haukkua, koittaa puhua järkeä..

En tiedä miten minä olen tähän tilanteeseen joutunut. Olen aina ollut itse uskollinen ja pitänyt arvoista ja moraalista kiinni. Kokenut mitä on tulla petetyksi ja jätetyksi toisen naisen takia.

Tapasin miehen netissä, jo muutamasta viestistä tuli jännä tunne. Pian näin kuvan, kuin olisin aina tuntenut. Ollaan tavattu, kemia on ihan uskomaton. Yritetty erota monta kertaa. Tätä jatkunut yli puoli vuotta.

En ole koskaan kokenut mitään tälläistä. Miten joku voi tuntua niin omalta välittömästi ja miten jotakuta voi kaivata näin järjettömästi koko ajan.

Ongelma on se että poden jatkuvaa huonoa omaatuntoa, en halua toisen omaa. Mutten myöskään luopua miehestä. Perinteinen tunteet vai järki-tilanne.

Nyt puhutte mulle järkeä miten tästä eteenpäin.

Kommentit (366)

Vierailija
221/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä katkeria petettyjä ja jätettyjä, jotka haluaa laittaa koston kiertämään. Katkeraa ja yksinäistä vanhuutta ap:lle, koska se on tällaisen käytöksen lopputulos.

Ap kylläkin tekee tämän tiedostamatta. Hän purkaa traumaansa (siis sitä, että aviomies jätti toisen naisen takia 20 avioliittovuoden jälkeen) tällä tavoin, olemalla nyt se kakkonen sitten. Ja uskon myös, että ap on täysin rakastunut tuohon mieheen.

Rakastumisen tunteen saa kehitettyä todella addiktoivaksi nimenomaan tuollaisella suhteella, jossa toista ei saa, mutta kuitenkin ollaan salaa yhteydessä ja niin kaivataan ja niin salaa rakastetaan. Tunteet menee ylös ja alas jne.

Mies vielä niin taitavasti on osannu koukuttaa ap:n tuohon ja ap:n keho erittää nyt runsaasti sitä dopamiinia ja oksitosiinia. Tällaiset online suhteet on yhtä todellisia kuin livesuhteetkin, sillä erotuksella, että online suhteissa on varaa mielikuvitukselle ja ne aukkokohdat täytetään mielikuvilla, jotka sopii itselle. Eli rakkaus kestää ns. pidempään.

Ihan tietoista toimintaa on. Normaali nainen lyö jarrut pohjaan siinä vaiheessa, kun saa tietää toisen olevan varattu. Ap jatkaa siitä huolimatta, välittämättä tuollaisesta tosiasiallisesta pikkuseikasta. Ap jätettiin ja liitto rikottiin, ap itsekkäänä ja kostonhimoisena haluaa samaa muille. Toki ap:n itsetuntoa hivelee olla _haluttu_.

Vierailija
222/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä katkeria petettyjä ja jätettyjä, jotka haluaa laittaa koston kiertämään. Katkeraa ja yksinäistä vanhuutta ap:lle, koska se on tällaisen käytöksen lopputulos.

Ap kylläkin tekee tämän tiedostamatta. Hän purkaa traumaansa (siis sitä, että aviomies jätti toisen naisen takia 20 avioliittovuoden jälkeen) tällä tavoin, olemalla nyt se kakkonen sitten. Ja uskon myös, että ap on täysin rakastunut tuohon mieheen.

Rakastumisen tunteen saa kehitettyä todella addiktoivaksi nimenomaan tuollaisella suhteella, jossa toista ei saa, mutta kuitenkin ollaan salaa yhteydessä ja niin kaivataan ja niin salaa rakastetaan. Tunteet menee ylös ja alas jne.

Mies vielä niin taitavasti on osannu koukuttaa ap:n tuohon ja ap:n keho erittää nyt runsaasti sitä dopamiinia ja oksitosiinia. Tällaiset online suhteet on yhtä todellisia kuin livesuhteetkin, sillä erotuksella, että online suhteissa on varaa mielikuvitukselle ja ne aukkokohdat täytetään mielikuvilla, jotka sopii itselle. Eli rakkaus kestää ns. pidempään.

Kokemus ja tiede sanoo muuta. Tunteet kuoleentuvat, jos ei suhde konkretisoidu livenä. Siis ei edes kehity rakastumiseen, ihastumiseen kyllä. Tarvitaan kosketusta, kokemuksia ja elämyksiä aivan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut muutama kiva kirjoitus, kiitos niistä. Osa nyt ei tietenkään vaivautunut edes lukemaan taustoja.

Minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Tämä on turhauttavaa. Hirveästi olettamuksia.

Yritin jo aiemmin sanoa että olen kokenut paljon. Omasta erosta on aikaa, ei tämä mies käytä hyväkseen haavoittuvuuttani. Enkä kosta tai kokeile yhtään mitään tällä suhteella vaikka tulin itse jätetyksi toisen naisen takia.

Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmistä hyvin, itseäni vielä paremmin. Ymmärrä miten ihmismieli toimii ja millaisia persoonia ja varsinkin häiriöitä, lukkoja, käytösmalleja ja muita oikkosia onkaan. En sano etteikö minua voisi hönäyttää, se ei vain ole helppoa.

En todellakaan ole kokematon, miehistä ja suhteista.

Joku sanoikin etten ole painostaja. Olen sanonut useita kertoja että elän elämääni, tapailen muita miehiä, en oleta mitään hänen suhteen. Satuin vain rakastumaan kuin varkain ja tämän kanssa nyt joudun elämään. Hänkin sanoo rakastuneensa.. uskon sen.

" Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmisiä hyvin."

No et osaa.

Jos mies on sinuun rakastunut, ja haluaa olla kanssasi, niin mikään ei estä häntä olemasta kanssasi. Kaikki syyt ovat tekosyitä.

Pelasta hyvä ihminen itsesi. Älä satuta itseäsi ja tuhlaa aikaasi mieheen, joka vain käyttää sinua.

Olenko sanonut että haluan suhteen hänen kanssaan? Ei se niin mene. En minä täällä häntä odota, haaveile saada häntä kokonaan itselleni.

Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.

Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.

Ap.

Eli dä et oikeasti haluaa apua täältä. Haluan vain puhua elämäsi suuresta rakkaudesta.

Tai sitten olet trolli.

Ei halua apua. Haluaa kuulla, että on ok olla toinen nainen ja että heidän rakkautensa voittaa kaikki esteet.

Vierailija
224/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus ja tiede sanoo muuta. Tunteet kuoleentuvat, jos ei suhde konkretisoidu livenä. Siis ei edes kehity rakastumiseen, ihastumiseen kyllä. Tarvitaan kosketusta, kokemuksia ja elämyksiä aivan oikeasti.

Montako vuotta tuota kuoleentumista pitää odottaa?

T.Epätoivoinen

Vierailija
225/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää tämän miehen puolisolle ainakin tämä kertoa. 

Vierailija
226/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Epätoivoinen

Kunhan turhautuu, niin siinä ne sammuu. Onhan se kivuliastakin, mutta sitten alkaa kaipaamaan itse rakkautta.

Vierailija
227/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt kyllä nyt kauniit ja rohkeat tarinan tänne selvästi.

Tylsyys iski ja tarinoi tänne tämmöstä.

Iän pitäisi tuoda viisautta sentään.

Uutta tarinaa vaa kehii ap

7/10

Vierailija
228/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut muutama kiva kirjoitus, kiitos niistä. Osa nyt ei tietenkään vaivautunut edes lukemaan taustoja.

Minä lopetan osaltani keskustelun tähän. Tämä on turhauttavaa. Hirveästi olettamuksia.

Yritin jo aiemmin sanoa että olen kokenut paljon. Omasta erosta on aikaa, ei tämä mies käytä hyväkseen haavoittuvuuttani. Enkä kosta tai kokeile yhtään mitään tällä suhteella vaikka tulin itse jätetyksi toisen naisen takia.

Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmistä hyvin, itseäni vielä paremmin. Ymmärrä miten ihmismieli toimii ja millaisia persoonia ja varsinkin häiriöitä, lukkoja, käytösmalleja ja muita oikkosia onkaan. En sano etteikö minua voisi hönäyttää, se ei vain ole helppoa.

En todellakaan ole kokematon, miehistä ja suhteista.

Joku sanoikin etten ole painostaja. Olen sanonut useita kertoja että elän elämääni, tapailen muita miehiä, en oleta mitään hänen suhteen. Satuin vain rakastumaan kuin varkain ja tämän kanssa nyt joudun elämään. Hänkin sanoo rakastuneensa.. uskon sen.

" Osaan jo ammattini puolesta lukea ihmisiä hyvin."

No et osaa.

Jos mies on sinuun rakastunut, ja haluaa olla kanssasi, niin mikään ei estä häntä olemasta kanssasi. Kaikki syyt ovat tekosyitä.

Pelasta hyvä ihminen itsesi. Älä satuta itseäsi ja tuhlaa aikaasi mieheen, joka vain käyttää sinua.

Olenko sanonut että haluan suhteen hänen kanssaan? Ei se niin mene. En minä täällä häntä odota, haaveile saada häntä kokonaan itselleni.

Olen häneen rakastunut, se on fakta. Se ei silti tarkoita sitä että haluan juuri hänet ja mahdollisimman pian.

Hänellä on täysi oikeus tehdä elämässään valinnat mitkä itse haluaa. Hän voi jatkaa liittoa tai erota, ottaa vaikka ihan jonkun muun lopulta. Hän tietää tunteeni, kuten minä hänen. Kumpikaan ei silti suunnittele tulevaisuuteen mitään, ainakaan yhdessä.

Ap.

Eli dä et oikeasti haluaa apua täältä. Haluan vain puhua elämäsi suuresta rakkaudesta.

Tai sitten olet trolli.

Ei halua apua. Haluaa kuulla, että on ok olla toinen nainen ja että heidän rakkautensa voittaa kaikki esteet.

Tämä.

Vierailija
229/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 näin tänään

Vierailija
230/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tietoista toimintaa on. Normaali nainen lyö jarrut pohjaan siinä vaiheessa, kun saa tietää toisen olevan varattu. Ap jatkaa siitä huolimatta, välittämättä tuollaisesta tosiasiallisesta pikkuseikasta. Ap jätettiin ja liitto rikottiin, ap itsekkäänä ja kostonhimoisena haluaa samaa muille. Toki ap:n itsetuntoa hivelee olla _haluttu_.

En usko alkuunkaan, että ap on kostonhimoinen. Tämä on todella alitajuista, tämä ap:n toiminta.

Uskon, että ap:n salarakas osasi vaan niin iskeä oikeisiin kohtiin, että ap oli samantien sulaa vahaa. Kun henkilö on haavoittuvassa tilassa (jätetty pitkän liiton jälkeen yllättäen toisen naisen takia), niin siihen saumaan, kun saakin joltain huomiota, hän asettaa jalustalle, jumaloi, jutut menee yksiin, on hauskaa, niin siinähän se rakkaus roihahtaa. Ja tuo tiivis yhdeydenpito miehen osalta synnyttää sen rakkauden tunteen ap:n päässä.

Ja se tosiasia, että ap ei ole koskaan kokenut näin järisyttävää rakkaudentunnetta, ei ole ikinä näin hullaantunut, niin senkin takia ei kyllä tästä pääse irti ja mies jatkaa rusinoiden poimintaa pullasta (tai pullista).

Tässä vaan tietää, miten tulee käymään....ap yrittää vähätellä tilannetta, että hänelle sopii tämä kuvio, että hän on kakkosnainen, hän saa rippeet, hän jakaa miehen jne.

Mutta salaa ja alitajuisesti toivoo, että tämä mies on loppuelämäksi sielunkumppani, pelkkää onnea loppuun asti.

Ap selkeästi hakee hyväksyntää tälle salasuhteelle, eikä ole missään aikeissa tätä lopettaa. Syynä: ei ole koskaan kokenut näin vahvaa rakkautta.

Ei tajua, että yksi tekijä siinä vahvassa rakkaudessa on se, että mies on tällä hetkellä saavuttamaton. Ihminen aina haluaa sitä, mitä ei voi saada. Silloin pysyy mielenkiinto yllä.

Tyhjät aukot täytetään mieluisilla mielikuvitusasioilla jne.

Näin nää online suhteet menee.

Online suhteet voi kestää todellakin vuosikausia just sen takia, kun se on osin fantasiaa, eikä nähdä kaikkea nurjaa puolta.

Vierailija
231/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko alkuunkaan, että ap on kostonhimoinen. Tämä on todella alitajuista, tämä ap:n toiminta.

Uskon, että ap:n salarakas osasi vaan niin iskeä oikeisiin kohtiin, että ap oli samantien sulaa vahaa. Kun henkilö on haavoittuvassa tilassa (jätetty pitkän liiton jälkeen yllättäen toisen naisen takia), niin siihen saumaan, kun saakin joltain huomiota, hän asettaa jalustalle, jumaloi, jutut menee yksiin, on hauskaa, niin siinähän se rakkaus roihahtaa. Ja tuo tiivis yhdeydenpito miehen osalta synnyttää sen rakkauden tunteen ap:n päässä.

Ja se tosiasia, että ap ei ole koskaan kokenut näin järisyttävää rakkaudentunnetta, ei ole ikinä näin hullaantunut, niin senkin takia ei kyllä tästä pääse irti ja mies jatkaa rusinoiden poimintaa pullasta (tai pullista).

Tässä vaan tietää, miten tulee käymään....ap yrittää vähätellä tilannetta, että hänelle sopii tämä kuvio, että hän on kakkosnainen, hän saa rippeet, hän jakaa miehen jne.

Mutta salaa ja alitajuisesti toivoo, että tämä mies on loppuelämäksi sielunkumppani, pelkkää onnea loppuun asti.

Ap selkeästi hakee hyväksyntää tälle salasuhteelle, eikä ole missään aikeissa tätä lopettaa. Syynä: ei ole koskaan kokenut näin vahvaa rakkautta.

Ei tajua, että yksi tekijä siinä vahvassa rakkaudessa on se, että mies on tällä hetkellä saavuttamaton. Ihminen aina haluaa sitä, mitä ei voi saada. Silloin pysyy mielenkiinto yllä.

Tyhjät aukot täytetään mieluisilla mielikuvitusasioilla jne.

Näin nää online suhteet menee.

Online suhteet voi kestää todellakin vuosikausia just sen takia, kun se on osin fantasiaa, eikä nähdä kaikkea nurjaa puolta.

Voi olla myös niinkin, kuten itse kertookin, että hän teki aloituksen. Ehkä oli valmis rakastumiseen ja vuorovaikutukseen ja sitten pärähti oikein kunnolla.  Mutta tosiaan tulee mielikuva, ettei hänellä paljon kokemusta ja siksi tuommoinen online ihastus voi tuntua turvalliselta etäisyyden vuoksi. Ja muutoinkin säädelty live-elämä miehen puolelta. Siinä on vain vaaransa, minkä kokeneet tietävät.

Vierailija
232/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vaikka ap on reilu 40 +, pitää huomioida, että hänellä on takanaan myös 20 vuotta kestänyt avioliitto, jonka aikana hänellä ei ollut ketään muita.

Eli aiemmat seurustelusuhteet sijoittuvat aikaan ennen noin 25 ikävuotta.

Ja melko hämmästyttävää, että vasta nyt kokee tällaisen järisyttävän rakkaudentunteen ekaa kertaa.

Eli tavallaan hänellä on kokemusta ja tavallaan ei.

Kokemusta siinä mielessä, että on varmasti kuullut ja seurannut tuhansia tarinoita tuohon ikään mennessä. Omakohtaisia kokemuksia tuskin nyt niin paljon, kun on noin pitkä liittokin ollut syömässä aikaa niin sanotusti.

Online rakkaus voi tosiaan tuntua turvalliselta tällaisessa elämäntilanteessa, kun on kuitenkin alitajuisesti säröillä oman aviomiehen jättämisen ja pettämisen myötä. Ja on kuitenkin oma elämä siinä lapsineen ja luultavasti on työelämässäkin. Niin tällainen online suhde tuntuu kätevältäkin.

Mutta sääli, että ap ei yhtään näe miestä valehtelijana tai petturina. Ei uhraa aikaansa miehen pettämällä puolisolle, koska hänen oma hurja rakkaudentunteensa vai jyrää sen yli.

Aika hämmästyttävää, kuinka sokeaksi rakkaus ihminen tekee.

Vierailija
233/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tietäisit sen, mitä olet tekemässä, et tekisi sitä.

Autuaan tietämätön.

Et tiedä mitä teet.

Vierailija
234/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Haluatko vielä jatkaa asian pohdintaa täällä vai jatkatko miehen kanssa, kuten ennenkin?

Vierailija
235/366 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Epätoivoinen

Noin kolmessa vuodessa menee ohi, kunhan vähennät yhteydenpitoa.

Oikeastaan kaikista tunteista pääsee eroon jossain kohtaa, jos katkoo välit kokonaan.

Vierailija
236/366 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minulla oli etäsuhde toisen yksinhuoltajan kanssa. Tapailimme silti paljon ja se oli hyvä rakkaussuhde muutoin. Noin 8kk:n jälkeen lopetimme suhteen yhteisestä päätöksestä, koska ei mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen. Aluksi oli todella vaikeaa, mutta noin puolen vuoden päästä olin jo päässyt balanssiin. Olemme ystäviä vieläkin vaikka tuosta on jo yli 20 vuotta aikaa. Ehkä se yhteinen päätös ja jatkamisen mahdottomuuden hyväksyminen auttoivat vaikka muuten oli vaikea hyväksyä, että joutuu lopettamaan, kun kyseessä niin hyvin matsattiin.

Vierailija
237/366 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suhde varattuun mieheen. Itse olen myös varattu. En halua lopettaa. En myöskään miestä itselleni. Suhde muuttuisi ehkä arkipäiväiseksi ja ehkä hohto katoaisi välitämme. Ehkä minulla ei ole häntä kohtaan tarpeeksi tunteita että haluaisin hänet, en tiedä. Tiedän hänen vaimonsa kun asumme samalla paikkakunnalla. En kuitenkaan ajattele vaimoa. Hän ei kuulu suhteeseemme, kuten ei miehenikään. Emme tosin ole miehen kanssa sopineet avoimesta suhteesta. Tiedän että hänkin on pettynyt minua aiemmin joten en tunne syyllisyyttä.

Vierailija
238/366 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan minulla oli etäsuhde toisen yksinhuoltajan kanssa. Tapailimme silti paljon ja se oli hyvä rakkaussuhde muutoin. Noin 8kk:n jälkeen lopetimme suhteen yhteisestä päätöksestä, koska ei mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen. Aluksi oli todella vaikeaa, mutta noin puolen vuoden päästä olin jo päässyt balanssiin. Olemme ystäviä vieläkin vaikka tuosta on jo yli 20 vuotta aikaa. Ehkä se yhteinen päätös ja jatkamisen mahdottomuuden hyväksyminen auttoivat vaikka muuten oli vaikea hyväksyä, että joutuu lopettamaan, kun kyseessä niin hyvin matsattiin.

Tämä siis siihen, missä ajassa tunteet tasapainossa. Molemmat olimme vapaita.

Vierailija
239/366 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei ollut mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen?? Kun kerta oli mahdollisuus jopa 20 vuotta kestävään ystävyyteen....

Vierailija
240/366 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ei ollut mahdollisuutta yhteiseen tulevaisuuteen?? Kun kerta oli mahdollisuus jopa 20 vuotta kestävään ystävyyteen....

Asui toisessa maassa ja yhteishuoltajasopimus lapsista ex-psonsa kanssa, joten ei olisi voinut muuttaa Suomeen. Lapsensa eivät myöskään puhuneet suomea. Itsellä kolme alaikäistä lasta, joten en todellakaan minäkään olisi voinut muuttaa toiseen maahan ja kieleen heidän kanssaan. Etäsuhde syö psyykettä juuri koska ei tulevaisuuden mahdollisuutta. Nykyisin soitellaan  ja hän asustaa kesät täällä mökillään. Lapset siis jo aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä